Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused (6)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui lähedased, sõbralikud või vabad peaksid olema omavahelised suhted ?
  • Millist osalust oodatakse ?
  • Milline peab olema suhete kvaliteet ja sagedus ?
  • Mil määral peab grupp omama ühist arusaamist eesmärkidest ?
  • Millised on suhtluskanalid ja milline on suhtlusvõrgustik ?
  • Kuidas tullakse toime eriarvamuste ja konfliktidega ?
  • Millised on konfliktide vältimise reeglid ?
  • Milline on otsustamise protsess ?
  • Millised on hindamiskriteeriumid ?
  • Mis eesmärgil? Kellel on õigus ?
  • Kuidas on ülesanded jaotatud ?
  • Millised on valikute alused ?
  • Kuidas valitakse liidreid ?
  • Kuidas püsida staatuses ?
  • Kuidas jälgitakse tegevust ?
  • Millised on tagasiside süsteemid ?
  • Kes kannab moraali ?
 
Säutsu twitteris
Organisatsioonikäitumise olemus ja organisatsioonid
1. Organisatsioonikäitumine – mõiste ja olemus
OK on teadus, mis uurib süsteemselt ja rakendab teadmisi indiviidide ja gruppide käitumisest organisatsioonis, kus nad töötavad. Organisatsioon on inimgruppi, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on loonud määratletava omavaheliste suhete struktuuri. Organisatsioonikäitumine on teadus sellest, mida inimesed teevad organisatsioonis ja kuidas nende käitumine mõjutab organisatsiooni saavutusi.
Organisatsioonikäitumine uurib töötaja käitumise seletamise, mõistmise, ennustamise, loomise ja muutmise protsessi organisatsiooni kontekstis.
2. Organisatsioonikäitumise kui õpetuse eesmärgid
eesmärgid: mõista ja ennetada inimeste käitumist tööl.indiviidide, gruppide ja struktuuride käitumise mõju organisatsioonile.
3. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid
‣Vaatlus ja osalusvaatlus‣Juhtumite kirjeldus ja analüüs‣Küsitlus‣ Eksperiment ja laboratoorne eksperiment‣Intervjuu‣Hindamiskeskus ja eksperthinnangud
4. Ajaloolised allikad, mis on organisatsioonikäitumise kujunemise aluseks
Erinevad sotsiaal ja humanitaarteadused, fookus tööle ja organisatsioonile
5. Käitumisteadused, mis on seotud organisatsioonikäitumise kujunemisega
Antropoloogia , psühholoogia, sotsioloogia
6. Nüüdisaegsed juhtimisteooriad , mille rakendamine mõjutab organisatsioonikäitumist
‣Süsteemikoolkond‣Situatsioonilinekoolkond‣Õppiv organisatsioon‣TQM ja Tulemusjuhtimine‣Väärtusjuhtimine‣Coacingja supetvisioon
7. Organisatsioonikeskkond, ülesande keskkond, üldine keskkond

8. Organisatsiooni huvigrupid
Investorid, poliitilised grupid, tarbijad, valitsus, pakkujad , ühiskond, kaubandus-org.
9. Organisatsioonikultuuri mõiste ja olemus
Organsiatsioonikultuur kui väärtuste, normide, hoiakute ja põhimõtete kogum, millest organisatsioon oma igapäevases tegevuses lähtub.
‣Määrab
‣Kuidas peab tööd tegema‣Mis on lubatud ja mis keelatud‣Milline on õige või vale käitumine
‣Ühtlustab seeläbi töötajate käitumist, muudab org-i tegevuse stabiilsemaks ning vähendab formaalse juhtimise ja kontrolli vajadust
  • 10. Organisatsioonikultuuri tasandid
    Esimese tasandi, jälgitava kultuuri moodustavad töökeskkonna füüsilised elemendid (mööbel, töövahendid), riietumis-ja suhtlemisstiil . Kuigi need on vahetult tajutavad objektid, võib nende lahtimõtestamine olla keerukas. See on nähtav kõigile, kes organisatsioonis käivad: külastajad, kliendid, töötajad.
  • Teise tasandi moodustavad jagatud väärtused ehk sellised väärtused, mida organisatsioonis aksepteeritakse ning mis omakorda võivad olla liikmete jaoks väga olulised motivatsiooni allikad. Tunnustatud väärtusteks võivad olla lojaalsus, täpsus, teiste aitamine, õiglane tasustamine jne.
  • Kolmandaks ja kõige abstraktsemaks avaldumistasandiks on peamised ühiselt jagatud arusaamad, tõekspidamised ja väärtused. Väärtuseks võib olla näiteks kõrge töö kvaliteet, uuendusmeelsus jne. Sageli on põhilised väärtused sõnastatud missioonis ja strateegias. Schein rõhutab, et ühised tõekspidamised kajastavad seoseid keskkonnaga, reaalsusega, inimloomuse olemuse käsitlust, suhtumist aktiivsuse tasemesse ja inimsuhetesse.
11. Organisatsioonikultuuri elemendid. Süvakultuur ja vaadeldav kultuur
SÜVAKULTUUR: väärtused: eelistused , mida antud kultuur peab oluliseks –mis on selles kultuuris hea/halb, lahke/kuri, aus/ebaaus, ilus/inetu, puhas/räpane, soliidne/ebasoliidne, kombekas/kasvatamatu, loomulik/ ebaloomulik , mõistlik/mõistusevastane, auväärne/ autu .
VAADELDAV KULTUUR: igapäevane praktika
‣sümbolid:sõnad, žestid, žargoon, stiil, rõivastus, soeng , kujundid, objektid, staatuse sümbolid, st kõik, mis kannab tähendust antud kultuuri kandjate jaoks ja jääb võõrastele arusaamatuks;
‣kangelased:elavad, surnud, reaalsed, imaginaarsed tegelased, kes kehastavad omadusi, mis antud kultuur väärtustab, kes annavad teistele eeskuju;
rituaalid :pöördumine, tervitamine , austusavaldused, tseremooniad, miitingud, liikmeks vastuvõtmine, kooslusest väljaarvamine, st kollektiivsed toimingud , mis tehnilises mõttes on küündimatud, kuid antud inimkooslusele sotsiaalselt olulised, mille väärtus on neis toiminguis endis ;
12. Organisatsioonikultuuri mõjutavad tegurid
kultuur, käitumine, hoiakud, väärtused
13. Organisatsioonikultuuri tüübid
Psühhiaatriline lähenemisviis
Dramaatiline- Tunnete ülepaisutamine ja ülereageerimine. Otsustatakse aimduste ja tunnete alusel ning ettevõtmised on heitlikud ja riskantsed.
‣Tegevusel puudub siht.
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #1 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #2 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #3 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #4 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #5 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #6 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #7 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-11-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 210 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 6 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Tiit Freienthal Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (6)

jusserdis1 profiilipilt
jusserdis1: põhjalik, olin meeldivalt üllatunud.:)
12:02 26-02-2013
juuli566 profiilipilt
juuli566: vastatud korrektselt
00:37 15-10-2012
totsu profiilipilt
totsu: Oli palju abiks !
14:32 29-01-2013


Sarnased materjalid

7
doc
Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused
8
doc
Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused
29
docx
Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele
34
docx
Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused
40
docx
Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused
10
docx
Organisatsioonikäitumine I KT kordamisküsimused
28
docx
ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015
10
docx
Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun