Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Küsimused ja vastused
  • Ratsionaalne otsustusprotsess
    Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid ning etapid.
    Otsustamise all mõistame tegutsemisviisi leidmist , probleemi lahendamise protsessi ennast ja tegevuse tulemust. Mõiste sisaldab omavahel seotud aspekti.
    Esiteks, otsustamine on tegevus, mis toimub juhtimissüsteemis ja on seotud probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamise, leidmise, soodsaima variandi väljavalimise ja rakendamise otsusega. Seega on tegemist juhtimisaparaadi tööga ja juhtimisprotsessi teatud etapiga.
    Teiseks, otsustamine on juhtimisaparaadi tegutsemisviis juhitava süsteemi mõjutamiseks. Selles mõttes on otsustamine kavandatavate tegevuste kirjeldus.
    Kolmandaks , otsustamine on juhi praktiline tegevus juhtimissüsteemis.
    Juhtimisotsuste vastuvõtmise protsessi elemendid on:
    • Probleemsituatsioon
    • Aeg
    • Ressursid
    • Eesmärgid
    • Juhitavad tegurid (neist formuleeruvad tegevuste alternatiivid) (x)
    • Mittejuhitavad (väliskeskkonna) tegurid
    • Väliskeskkonna seisundite esinemistõenäosused
    • Piirangud (aeg, ressursid, juriidilised, sotsiaalsed jne)
    • Resultaadid ehk tulemused (y)
    • Seosed mittejuhitavate tegurite ja resultaatide vahel
    • Kriteeriumid, et hinnata resultaatide vastavust eesmärkidele
    • Resultaatide kasulikkuse hindamise näitajad (kriteeriumid, meetodid)
    • Optimaalne juhtimisotsus

    Otsustusprotsessi etapid:
  • probleemi määratlemine (identifitseerimine)
  • eesmärkide ja kriteeriumide määramine
  • alternatiivide väljatöötamine
  • alternatiivide analüüs ja võrdlemine
  • parima alternatiivi valimine
  • valitud alternatiivi teostamine
  • tulemuste kontroll
    Otsustusmaatriks.
    Tegevuse
    alternatiivid
    Väliskeskkonna seisundid
    S1
    S2
    ...Sj...
    Sn
    Väliskeskkonna seisundite esinemise tõenäosus
    P1
    SP2
    ...Pj...
    Pn
    a1
    e11
    e12
    ...e1j...
    e1n
    a2
    e21
    e22
    ...e2j...
    e2n
    ai
    ei1
    ei2
    ...eij...
    ein
    am
    em1
    em2
    ...emj...
    emn
    eij – tulemus; eij = e (ai Sj)
    Alternatiiv – kõigi otsustaja käsutuses olevate vahendite (ressursside) ja tema mõju all kujunevate tegurite kõik otsustajast olenevad seisundid.
    Väliskeskkonna seisund – otsustaja poolt mittejuhitavad (mittemõjutatavad, mittereguleeritavad) tegutsemistingimused, mis alternatiivide tulemuslikkust oluliselt muudavad.
    Otsuste väljatöötamise lähenemisviisid.
    Struktuurne lähenemisviis
    Struktuurset lähenemist kasutatakse laialdaselt majanduses, nt kulude struktuuri tundmaõppimisel. Selline lähenemine on ka juhtimises, ehkki harva, ja seda keerukuse tõttu. Nähtusi vaadeldakse koostoimes, süsteemina. Määratakse nähtuste prioriteetsus . Rakendades juhtimises struktuurset lähenemist, määrame kasutatavate tegurite, meetodite, põhimõtete ja teiste juhtimisinstrumentide omavahelised prioriteedid , osakaalud, et suurendada ressursside jaotamise põhjendatust.
    Turundusalane lähenemisviis
    Juhtimine on orienteeritud tarbijale. Firma strateegia rajaneb
  • Vasakule Paremale
    Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #1 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #2 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #3 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #4 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #5 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #6 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #7 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #8 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #9 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #10 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #11 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #12 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #13 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #14 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #15 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #16 Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused #17
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-01-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 51 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
    Ratsionaalne otsustusprotsess, simulatsioon, prognoosimine, asukoha valimine, laovarude juhtimine, projektijuhtimine, lineaarplaneerimine, teenindussüsteemid.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    doc

    Operatsioonijuhtimine

    § 1. Ratsionaalne otsustusprotsess §2. Simulatsioon (modelleerimine) Modelleerimine on laiem mõiste kui simulatsioon. 4. Asukoha valimine. 1.1. Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid Modelleerimine ­ mudelite koostamine ja uurimine(analüüs). Mudel on töövahend. 4.1.Asukoha valimise strateegiad ja etapid Asukohavaliku ees seistakse siis, kui tootmine Otsustamise-tegutsemisviisi leidmine, probleemi lahendamise protsess ja tegevuse tulemus. Simulatsioon ­ tegelikku olukorra modelleerimine, protsesside matkimine, immiteerimine, ei mahu olemasolevatesse raamidesse või on mujal tootmiskulud väiksemad. Strateegiad: Kolm aspekti: probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamine, õppimine läbi tegutsemise. Mudelid:1.materiaalsed(füüsilised)ehk ainelised , 2.mõttelised 1)uue a

    Operatsioonisüsteemid
    thumbnail
    25
    pdf

    Operatsioonijuhtimine konspekt

    kindlaksmääramisest ja hinnangu andmisest investeerimisvõimalustele. 1.3. Operatsioonifunktsioonide kriteeriumid Operatsioonifunktsioonide kriteeriumid on: y kvaliteet y paindlikkus y kiirus y hind (tootmiskulud) 1.4. Ettevõtte konkurentsivõime põhitegurid Ettevõtte konkurentsivõime põhitegurid on: y paindlikkus y kvaliteet y tootlikkus = väljundid/sisendid = toodang (teenused, resultaat)/kulud (ressursid) y innovatsioon ja informatsioon. 1.5. Operatsioonijuhtimise baasmeetodid Otsustusmaatriks Väliskeskkonna seisundid Tegevuse S1 S2 ...Sj... Sn alternatiivid Väliskeskkonna seisundite esinemise tõenäosus P1 P2 ...Pj... Pn

    Operatsioonijuhtimine
    thumbnail
    20
    pdf

    Operatsioonijuhtimine kordamisküsimused

    Operatsioonijuhtimine Kordamisküsimused 2012 Tootmis(teenindus)süsteem, selle sisendid, väljundid ja mõjurid Operatsioonisüsteem ­ organisatsiooni kogu tootmis- või teenindustegevuse süsteem. Väljund ­ eesmärk, kuhu peame jõudma. Väljunditeks on tooted ja teenused. Sisend ­ ressurss. Näiteks: y kapital y materjal y tööjõud y energia y tooraine. Mõjuriteks on näiteks:

    Operatsioonijuhtimine
    thumbnail
    24
    pdf

    Analüüsimeetodid äriuuringutes loengukonspekt

    1. KVANTITATIIVSED JA KVALITATIIVSED ANALÜÜSI MEETODID 1.1. Analüütiliste mudelite liigitamine, eripära ja kasutusvõimalused ärikorralduses 1. Sihipärase kasutuse järgi: teoreetilis-analüütilised mudelid (teooria mudelid, kirjeldused, pigem doktoritöö), rakenduslikud mudelid (kvantitatiivset laadi, ei välista eelnevat teoreetilist käsitlust) 2. Tasandi ja problemaatika järgi: makromudelid (regioon); mikromudelid (ettevõte või selle allosa); problemaatikamudelid (rahandus, logistika v muu valdkond) 3. Matemaatiliste seoste järgi: funktsionaalsed (determineeritud) mudelid; stohhastilised (juhuslikkust arvestavad); lineaarsed mudelid; mittelineaarsed; aditiivsed ja multiplikatiivsed 4. Aja arvestamise järgi: staatilised mudelid (konkreetse hetke sisu); dünaamilised mudelid. Staatilisest võib tekitada dünaamilise kui lisada aegrida 5. Kasutatavate mõõtühikute järgi: naturaalsed mudelid (töökoha tasand); väärtuselised; segamudel

    Analüüsimeetodid äriuuringutes
    thumbnail
    44
    docx

    Operatsioonijuhtimine eksami vastused

     Millised on operatsioonijuhtimise ülesanded ? 1. Organisatsiooni operatsioonisüsteemi üldise arengustrateegia kavandamine ja elluviimine – millised on eesmärgid, kes on kliendid (sellest peab ettevõte lähtuma) 2. Operatsioonistrateegia ja taktika – kuidas toodame, milliste ressurssidega 3. Operatsioonisüsteemi arendamine ja juurutamine (tootmisprotsess, tootmisvõimsus, asukoht, tootearendus, standardid, töökorraldus..) 4. Süsteemi talitluse planeerimine ja kontroll plaanide täitmise üle (varude juhtimine, tarneahela juhtimine, tootmisplaanid, kvaliteedikontroll..) 5. Kvaliteedi tõstmine (kvaliteedijuhtimine, protsesside parendamine, riskijuhtimine..)  Operatsioonisüsteemi sisendid ja väljundid. Muudetavad sisendid: •Materjal – kasutavad tootmisettevõtted; jaekaubandus; posti- ja transpordiettevõtted, laoteenuste pakkujad. •Info – raamatupidamisteenuse pakkujad; turu-uuringute ettevõtted; finantsanalüütikud; telek

    Operatsioonijuhtimine
    thumbnail
    20
    doc

    RAKENDUSLIK SÜSTEEMITEOORIA 2012

    Probleemide lahendamise üldine skeem: 1 ­ ülesande otstarbekohane püstitamine 2 ­ matemaatilise mudeli koostamine ja selle adekvaatsuse kontroll 3 ­ lahendi leidmine mudelil 4 ­ lahendi sobivuse kontroll 5 ­ lahendi realiseerimine (elluviimine) Seejuures tuleb tähele panna, et: · Püstitage ülesanne õigesti ­ valesti püstitatud ülesande alusel ei ole võimalik saada õiget lahendust. Ülesande püstitamisel leidke vastused küsimustele: Mis on eesmärgiks? Mis on otstarbeks? Mis on antud? Millised on ülesande tingimused? · Probleemi tuleb vaadelda ja analüüsida kui süsteemi ­ arvestada tuleb kõiki olulisi faktoreid · Ülesande püstitamisel ja lahendamisel tuleb arvestada info mittetäielikkust · Tuleb uurida optimeerimise võimalusi ja kui võimalik püstitada optimeerimisülesanne · Kui probleem on liiga keeruline, tuleb see jagada osadeks ja moodustada alamülesannetest

    Süsteemiteooria
    thumbnail
    3
    doc

    Eelarvestamise spikker

    I OSA EELARVE on vahend. Kirjendatakse tulevasi tegevusi, finantsallikaid, teostamiseks kulusid. Fikseeritud struktuuri ja hierarhilise ülesehitusega süsteem. Realistlikel prognoosidel põhinev tegevusplaan. VISIOON-(Milliseks me tahame saada?)avalik kirjalik kokkuvõte org-i tulevikust, milliseks soovitakse org-i arendada. Määrab tegutsemise põhisuuna. MISSIOON-(Miks me eksisteerime?)kirjeldab org peamise ül-i. Mida asutus teeb ja kelle jaoks? Ei tohi tihti muutuda. Lühike, selge ülevaade. STRATEEGIA-definitsioon tuleneb tegevuse tulemuslikkusest(e/v teeb õigeid asju). Vahendid ja meetodid e/v ülima eesmärgi saavutamiseks vajalike tingimuste täitmiseks. Saavutada otsustaval hetkel otsustavas lõigus otsustav ülekaal(olla konkurentidest samm eespool). Strateegiline planeerimine- järgmise 3-5a jooksul käivitatavate programmide ja nendesse suunatavate ressursside ligikaudse mahu üle otsustamise protsess. FIRMAPORTFELL-firma tooted/tegevusvaldkonnad, mis on antud kindlas s

    Eelarvestamine
    thumbnail
    18
    docx

    OPERATSIOONIJUHTIMISE EKSAM

    kohta. Tarnekindlus sõltub kiirusest, paindlikkusest ning ta mõjutab kuluefektiivsust. Kuluefektiivsus- eesmärgiks on maksimaalne lisandväärtus minimaalsete kuludega. Seda mõjutavad kõik neli eelpool nimetatud kriteeriumit – kvaliteet, tarnekindlus, kiirus ja paindlikkus Kvaliteedi-tootlikkuse-paindlikkuse vahel võivad tekkida vastuolud (nende lahendamiseks vaja operatsioonijuhtimise meetodeid). Vastuolud:  Tootlikkuse ja kvaliteedi vahel – kui tahta kõrget tootlikkust, siis võib selle all hakata kannatama kvaliteet. Toodetakse kiiresti ja palju aga lohakalt ja ebakvaliteetselt. Kvaliteetne tootmine nõuab kulutusi ja selle tulemusena tootlikkus väheneb.  Paindlikkuse ja kvaliteedi vahel – kui olla väga paindlik, siis võib kvaliteet kannatada. Vajaliku kvaliteedi saavutamine nõuab aega

    Operatsioonijuhtimine




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun