Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Nõudluse ja pakkumise mehhanism (0)

1 Hindamata
Punktid
Vasakule Paremale
Nõudluse ja pakkumise mehhanism #1 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #2 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #3 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #4 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #5 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #6 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #7 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #8 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #9 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #10 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #11 Nõudluse ja pakkumise mehhanism #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 15 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kivikirurg Õppematerjali autor
I Tarbijanõudlus
1.1 Nõudlusseadus
1.2 Nõudluse elastsus
II Pakkumine
2.1 Pakkumisseadus
2.2 Pakkumise hinnaelastsu
III Nõudluse ja pakkumise dünaamika

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
pdf

majandus

suudavad osta. Kauba hind ja nõutav kogus antud ajaperioodil pöördvõrdeliselt seotud. Kui kaup on odav, siis seda ostetakse rohkem, kui ta on aga kallis, siis ostjaid on vähem. Aga see töötab ainult siis, kui teised tingimused jäävad samaks. Nt kui üks kaup saab odavamaks ja teised jäävad sama hinnaga, siis ostetakse odavama kaupa. Aga kui ka teised kaubad saavad odavamaks, siis hinda langemine ei ole nii nähtav ja midagi ei muutu. Nõudluse mõjurid: 1) tarbijate sissetulek 2) teiste kaupade hinnad 3) tarbijate ootused 4) tarbijate arv 5) tarbijate maitse ja eelistused Kõike rohkem nõrkus sõltub ostjatest. Nende võimalustest, ressurssidest ja soovidest. Kaupad võivad olla: 1) normaalkaupad 2) väheväärtuslikud kaupad Kui inimestel on rohkem ressursse, siis nad ostavad normaalkaupad(nende nõudlus kasvab), aga kui ressursse (raha) on vähem, siis ostetakse väheväärtuslikud kaupad. (normaalkaupade nõudlus langeb)

10. klassi majandus
thumbnail
4
docx

Nõudluse ja pakkumise elastsus

pakutakse, hinnaga pe. Kui hind tõuseb, langeb nõutav kogus nullile. 2) Täielikult mitteelastne nõudluskõver Vertikaalne nõudluskõver kujutab olukorda, kus nõutav kogus ei muutu üldse, kui hüvise hind muutub. Nõudluse hinnaelastsuse mõjurid Ostjat mõjutab: 1) Osatähtsus sissetulekust 2) Asenduskauba olemasolu 3) Hädavajalik või luksusese 4) Ajaperioodi pikkus 3.2. PAKKUMISE HINNAELASTSUS Pakkumise hinnaelastsus mõõdab, kuidas reageerivad hinnamuutustele pakkujad. Pakkumise hinnaelastsuskoefitsent = pakutava koguse suhteline muutus : hüvise hinna suhteline muutus. Pakkumise hinnaelastsuse liigid: ED <1 mitteelastne ED > 1 elastne ED =1 ühikuelastne ­ hinna protsentuaalne muutus toob kaasa täpselt sama suure pakutava koguse protsentuaalse muutuse. ED = täielikult elastne ­ tootja ei paku ühtki tooteühikut, kui hind on madalam pe-st, hinna pe

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
5
docx

Nõudlus ja pakkumine

pakkumiskõverate horisontaalsel liitmisel. Pakkumist mõjutavad tegurid: 1) Pakkujate arv 2) Tehnoloogia areng ja tase ­ tootmise efektiivsema meetodi leidmisel toote hind odavneb ja tootja tahab rohkem pakkuda. 3) Tootmistegurite(ressursside) hinnad 4) Alternatiivsete kaupade(mille tootmiseks kasutatakse suures osas samu ressursse) hinnad. 5) Maksud ja subsiidiumid ­ maksude tõttu väheneb pakkumine, subsiidiumide suurenemine toob kaasa pakkumise kasvu. 6) Tootjate ootused ja lootused tuleviku hindade suhtes ­ hinna tõusu ootuses hakkab tootja ette valmistuma suuremaks tootmiseks või nt vähendab hetkeks pakutava kauba kogust ja hoiab kaupa hinnatõusuni laos. 2.4 TURU TASAKAAL Lk 38 - 47 Turu üle- ja puudujääk Kuna turul on 2 osapoolt, siis tekkib mingi hinna juures nõudluse ja pakkumise tasakaal.

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
14
docx

Mikroökonoomika I konspekt

Majandusteooria - majandusteaduse osa, mis tegeleb rahvamajanduse kui terviku toimimise üldiste seaduspärasuste uurimisega. Majandusmudelid – kujutavad endast eelduste, hüpoteeside ja loogiliste seoste kogumit Positivistlik majandusteadus – olemasolevate majandustingimuste ja –poliitika ning nende mõju analüüs (põhineb faktilisel materjalil) Normatiivne majandusteadus – otsuste tegemine selle kohta, mida olemasolevad või perspektiivsed poliitika situatsioonid väärt on. Turg - mehhanism, mis viib kindlal ajal ja kindlas kohas kokku tootja ja tarbija, et need saaksid kindla hinnaga müüa ja osta fikseeritud omadustega kaupa Nõudlustabel – kajastab hüviste koguseid, mida tarbijad soovivad ja suudavad teatud perioodil osta Nõudluskõver – nõudlustabeli graafiline kujutis. Nõudluskõvera negatiivne tõus näitab, et tarbijad soovivad ja suudavad madalamate hindade korral

Mikroökonoomika
thumbnail
5
doc

1. KT küsimuste vastused.

Tootmine toimub riiklike, kohustuslike plaanide alusel, majanduslikud stiimulid puuduvad Tururegulatsioonide puudumine tekitab kaupade ülejäägi ja defitsiidi Eelnevast tulenevalt tarbimine on piiratud Turumajandus: otsustatakse mida, kuidas ja kellele toota? turu vahendusel enamik ressurssidest kuulub eraomanikele vaba konkurentsi turgudel ja valdav osa valikutest ja otsustustest tehakse erasektori mõjul ja huvides majanduslikke otsuseid suunab nõudluse ja pakkumise vahekord turul ja vabalt kujunev turuhind Erinevad turud (kauba-, tööjõu-, kapitali-, jne) toimivad omavahel seostatult ning tasakaalustavad üksteist Riik saab rahva üldistes huvides tehtavaid majandusotsuseid realiseerida ainult kaudselt läbi seadusandluse Segamajandus: ühendab endas mitme erineva majandustüübi jooni ressursside ja hüviste (toodete/teenuste) jaotuse otsustab esmajoones turg ning vähemal määral riik või traditsioonid 10. Tarbimine ja tarbijaturg

Mikro- ja makroökonoomika
thumbnail
13
pdf

Nõudlus ja pakkumine

st muud tingimused jäävad samaks ­ ceteris paribus. NÕUDLUSE MÕJURID Lisaks hinnale on mitmeid teisi mõjutajaid: tarbijate sissetulekud; normaalkaubad ­ sissetuleku suurenedes nõudlus suureneb; inferioorsed kaubad ­ sissetuleku suurenedes nõudlus väheneb (nt üürikorterite nõudlus, kui suudetakse omada isiklikku kodu); teiste kaupade hinnad; asenduskaubad ­ ühe kauba hinna tõus põhjustab teise nõudluse kasvu (nt savitellise hinna tõus ja silikaattelliste nõudlus); täiendkaubad ­ neid kasutatakse koos - ühe kauba hinna tõus toob kaasa teise nõudluse vähenemise (nt elamute kallinemine ja vaipade nõudlus); tarbijate ootused; nt elamuehitus ja laenutingimused; 5 4.02.2014 NÕUDLUSE MÕJURID demograafilised muutused;

Mikro ja makroökonoomika
thumbnail
4
pdf

PEATÜKK 4. NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS

Mare Randveer. MIKROÖKONOOMIKA ÜLESANNETE JA HARJUTUSTE KOGU. Tallinn: Külim, 1999. KOMMENTEERITUD VASTUSED Avo Org PEATÜKK 4. NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS( LK. 28­34) 1. VALE; Mida rohkem on kaubal asendajaid, seda elastsem on tema nõudlus, sest tarbijad reageerivad hinna muutustele tundlikult e elastselt, kui neil on palju valikuvõimalusi; 2. ÕIGE; Mitteelastse nõudlusega kauba puhul on ostjate reageering mittetundlik (mitteelastne); seega vastab suhteliselt suurele hinna muutusele nõutava koguse väiksem muutus; kuna tootja/müüja kogutulu=

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
14
docx

Mikro- ja makroökonoomika põhimõisted

D: P= Q Q=P Hüvised (1) - jagatakse vastavalt sellele, kuidas nende nõudlus muutub tarbija sissetuleku muutudes: 1. normaalhüvisteks (nõudlus kasvab, kui sissetulek suureneb); 2. inferioorseteks hüvisteks (nõudlus kasvab, kui sissetulek väheneb). Asendushüvised -neid võib kasutada ühe ja sama vajaduse rahuldamiseks. Ühe hüvise hinna tõus toob kaasa teise hüvise nõudluse kasvu. Täiendhüvised - neid kasutatakse mingi vajaduse rahuldamisel koos. Ühe hüvise hinna tõus toob kaasa teise hüvise nõudluse vähenemise. Pea meeles!! NÕUTAVA KOGUSE MUUTUS - kajastub liikumises piki nõudluskõverat. Nõutava koguse muutust põhjustab hüvise hinna muutumine. pea meeles!! NÕUDLUSE MUUTUS - toob kaasa terve nõudluskõvera nihkumise. Nõudluse muutust põhjustab mingi nõudluse mõjuri muutus.

Micro_macro ökonoomika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun