Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Noortekirjandus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas elad Ann?

Lõik failist


Noortekirjandus  
Mis see on? 
 
 

Ellen Aunin 2013 
Noortekirjandus 
Noortele suunatud easpetsiifiline (ilu)kirjandus: 
• murdeealiste (12-16 a) kirjandus -> “teismeliste 
kirjandus”, 
• noorukite kirjandus (16-18(21) a) -> “noorte 
täiskasvanute kirjandus”; all-ages-literature 
• noorkirjandus -> noorelt autorilt noorte elust 
noorele lugejale 
 
Põhiliigiks on proosa, kuid on ka noortenäidendeid 
ja –lüürikat 
 
 
Noortekirjandus 
Miks on vaja noortekirjandust:  
• valmistada noori ette täiskasvanueluks, anda 
võimalikke juhiseid ja käitumismalle keeruliste 
olukordadega 
• toimetulekuks (nt probleemraamatud -> 
ennetus /hoiatus & teraapia); 
•  pakkuda easpetsiifilist meelelahutust (nt 
noorte fantaasiakirjandus) 
• kirjandus, mille aineseks on noore inimese elu 
 
Noortekirjandus 
 
Vasakule Paremale
Noortekirjandus #1 Noortekirjandus #2 Noortekirjandus #3 Noortekirjandus #4 Noortekirjandus #5 Noortekirjandus #6 Noortekirjandus #7 Noortekirjandus #8 Noortekirjandus #9 Noortekirjandus #10 Noortekirjandus #11 Noortekirjandus #12 Noortekirjandus #13 Noortekirjandus #14 Noortekirjandus #15 Noortekirjandus #16 Noortekirjandus #17 Noortekirjandus #18 Noortekirjandus #19 Noortekirjandus #20 Noortekirjandus #21 Noortekirjandus #22 Noortekirjandus #23 Noortekirjandus #24 Noortekirjandus #25 Noortekirjandus #26 Noortekirjandus #27 Noortekirjandus #28 Noortekirjandus #29 Noortekirjandus #30 Noortekirjandus #31 Noortekirjandus #32 Noortekirjandus #33 Noortekirjandus #34 Noortekirjandus #35 Noortekirjandus #36 Noortekirjandus #37 Noortekirjandus #38 Noortekirjandus #39 Noortekirjandus #40 Noortekirjandus #41 Noortekirjandus #42 Noortekirjandus #43
Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
Leheküljed ~ 43 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-10-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 48 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ullatus Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

Nimetu

Pärnu Ülejõe Gümnaasium 12.a klass Marit Reier TÜDRUKUTE PROBLEEMID KIRJANDUSES JA REAALELUS Uurimistöö Juhendaja: Kertu Soodla Pärnu 2013 SISSEJUHATUS Uurimistöö autor valis "Tüdrukute probleemid kirjanduses ja reaalelus" oma uurimistöö teemaks, kuna noorsookirjanduses kajastatakse noorte elusid ja probleeme, mis paneks lugejad mõtlema. Läbi raamatute saab lugeja samastuda tegelaste eludega ning näha lahendusi või tagajärgi, mis tehtud otsustega kaasnevad. Kuna valdav enamus noorsookirjandusest kajastab tüdrukute probleeme, siis töö eesmärgiks oli uurida, milliseid probleeme käsitletakse, kuidas naistegelasi kujutatakse ning milliseid lahendusi noored oma probleemidele leiavad. Käesoleva töö eesmärgiks on selgitada välja, kas teostes kajastatavad probleemid on ka tänapäeva tegelikkusega seotud, kui realistlikul

Eesti kirjandus
thumbnail
24
odt

Kooliprobleemid tänapäeva noorsookirjanduses

KOOLIPROBLEEMID TÄNAPÄEVA NOORSOOKIRJANDUSES Uurimistöö SISUKORD SISSEJUHATUS..................................................................................................3 1. ÜLEVAADE TEOSTE PROBLEEMIDEST...................................................4 1.1. Sisu, autori tutvustus ja probleemid............................................................4 1.1.1. Helga Nõu ,,Tõmba uttu" ­ KADEDUS.....................................................................4 1.1.1.1.Helga Nõu.............................................................................................................6 1.1.2.Reeli Reinaus ,,Must vares" - RASS...........................................................................6 1.1.2.1. Reeli Reinaus.......................................................................................................8 1.1.3. Margus Karu ,,Nullpunkt" ­ KOOLIKIUSAMI

Kirjandus
thumbnail
21
pdf

Lugemissoovitused

Kirjandusnimestikud põhikoolinoortele 1. klass Cali, Davide „Ma ei teinud oma kodutööd sellepärast, et ...“ (2016) Dahl, Roald „Koletu krokodill“ (2016) Ehasalu, Peep „Printsid poisid“ (2013) Haukainen , A. Toivonen S. „Teedu ja Peedu imelikud masinad“ (2012) Havukainen, Aino; Toivonen Sami „Teedu ja Peedu detektiividena. Poolitaja juhtum“ (2017) Hindrikus, Kadri „Konnade mäss“ (2014) Huberg, Henri „Kuidas joonistada loomi, ehk kuu ja kassisilmad“ (2014) Hytönen, Ville „Vanaisa Tootoo ja tuutuauto“ (2017) Isern, Susanna „Unihiire seitse voodit“ (2019) Itkonen, Jukka „Mõnus sajuilm“ (luuletused) (2013) Kirkkopelto, Katri „Molli“ (2014) Kirkkopelto, Katri „Popi“ (2018) Koren, Majda „Keeda mulle üks muinasjutt“ (2018) Kunnas, Mauri „Suvi Koeramäel“ (2016) Kütsen, Ülle „Koolikell

10,klass
thumbnail
74
pdf

Heiki Vilep ja uusim lastekirjandus

TARTU ÜLIKOOL FILOSOOFIATEADUSKOND EESTI KIRJANDUSE ÕPPETOOL Eike Metspalu HEIKI VILEP JA UUSIM LASTEKIRJANDUS BAKALAUREUSETÖÖ Juhendaja: dotsent Ele Süvalep Tartu 2007 SISUKORD SISSEJUHATUS .......................................................................................................... 3 1. LASTEKIRJANDUSEST JA UUSIMAST EESTI LASTEKIRJANDUSEST ... 5 1.1. Tõlkekirjanduse domineerimine ................................................................... 6 1.2. Intertekstuaalsus............................................................................................ 7 1.3. Diletandid...................................................................................................... 9 1.4. Elektroonilise meedia võidukäik................................................................. 10 1.5. Kommertsialiseerumine .....................................................................

Kirjandus
thumbnail
35
docx

Nüüdiskirjanduse kordamisküsimused eksamiks 2018

Nüüdiskirjanduse eksam 2018 1. Nüüdiskirjanduse tunnused ja üldised teemad Poliitiline, majanduslik ja kultuuriline ebastabiilsus on muidugi vaid üks sajandialguse märksõna. Nüüdiskirjanduses käsitletakse kogu muutuvat maailma, kus oluliseks teemaridadeks on nt ,,kultuuride kohtumine", majanduskriis, rassi- ja sooproblemaatika, tarbimisühiskond. Millenniumi mõjud kirjanduses - Läänelikus kultuuriteadvuses millenniumi vahetusega (aga ka sajandivahetusega) kaasaskäiv lõpumeel sisaldab kristlikust piiblinarratiivist pärit pessimistlikke ennustusi ja hävingulugusid. Aastatuhande vahetus aktiveerib kaugesse minevikku ulatuvad visioonid aja ja maailma lõppemisest. Võimenduvad eksistentsiaalsed hirmud ja ühiskondliku ebastabiilsuse tunne. Lõpumeel: Tõnu Õnnepalu ,,Lõpetuse ingel" lõpumeele sõnastamise katsed dialoogis kunsti, religiooni ja loodusega, sõjamotiiv, pre-apokalüptiline kirjandus. See jätkub ka viimases raamatus ,,Valede

Kirjandus
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
thumbnail
38
doc

Maailma lastekirjanduse eksami kordamisküsimused vastustega

HTOS.02.244 MAAILMA LASTEKIRJANDUSE EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED 1. Maailm vanimast eeposest. Gilgameš - kangelane oli Sumeri Uruki linna valitseja 3. aastatuhandel eKr. Koos oma parima sõbra, metsinimese Enkiduga elas Gilgameš läbi rea seiklusi. Koos võitsid nad koletise Humbaba ja pärast seda, kui Gilgameš oli tagasi lükanud jumalanna Ištari abieluettepaneku, tapsid taevase sõnni. Kui Endiku suri, asus Gilgameš otsima igavest elu. Jõudnud turvaliselt üle Surmavete, kohtas ta surematut meest Utnapištimit , kes jutustas Gilgamešile, kuidas tema ja ta perekond elasid üle suure veeuputuse. Utnapištim ütles, et igavese nooruse taim kasvab merepõhjas. Gilgameš leidis selle, kuid kui ta end ühel põllul pesi, sõi madu tema väärtusliku taime ära ning ta pidi tühjade kätega Urukisse tagasi minema. Gilgameši arvastuseotsing oli olnud asjata.Gilgameš otsib elu mõtet. Teda piinab küsimus, mis jääb inimesest järele pärast tema surma. Pöördub tagasi t

Lastekirjandus
thumbnail
80
pdf

03Sisu481 560

Laanes, avaartikkel_Layout 1 29.06.12 12:32 Page 481 Keel ja 7/2012 Kirjandus LV aastakäik EEsti tEadustE akadEEmia ja EEsti kirjanikE Liidu ajakiri Vaba mees bornhöhe „Tasujas” Kultuurimälu, rändavad vormid ja rahvuse rajajooned EnEkEn LaanEs u urides rahvusliku liikumise aegse jutukirjanduse mõju kaasaegsetele ja hilisematele lugejatele, vahendab august Palm oma 1935. aastal ilmu- nud artiklis jaan roosi meenutuse Võnnu lahingus hukkunud mehest, kelle taskust olevat leitud „tasuja” (Palm 1935: 171). Lugu mehest, kes võitleb Landeswehri sõjas, taskus raamat jüriöö ülestõusust, illustreerib kultuurimälu uurija ann rigney väidet, e

Kategoriseerimata




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun