Ka töö hüpotees sai tõestatud. Arvasin, et koolinoorte suvine aeg on tihe ning igavust ei tunne keegi. Kokkuvõtteks arvan, et uurimustöö õnnestus. 10 KASUTATUD KIRJANDUS 1. Noortele, http://www.nip.ee/pakkumised 2. Sport, http://www.eok.ee/spordikalender. 3. Ratsutamine, www.veskimetsa.ee 4. Kuhu minna, http://kuhuminna.tallinn.ee/. 5. Laarid, http://www.noortelaagrid.edu.ee/ 6. Delfi vabaaeg, http://ajaviide.delfi.ee/places/vabaaeg/ 11 12 13 14 15 Lisa 2 Välislaagrid 2007 Aeg ja koht Kirjeldus Maksumus Nimetus Vanus Keel (eurodes) Toimuvad loomingulised
hiljem juba väga keeruline välja tulla. Noortel oleks aeg olla julge ja tunnistada, et alkohol ei tee kedagi lahedamaks, sest keegi meist ei taha koristada politseijaoskonnas enda okseloike ega näha oma vanemate-sõprade nägusid pärast maoloputusega lõppenud pidu. Arvan, et riik ja inimesed peaksid hakkama tõsiselt tegelema alkoholi probleemiga meie ühiskonnas. Üks tähtsamaid muutusi, mis hoiaks noorte inimeste alkoholi tarbimist kontrolli all oleks tõsta alkoholi ostmise vanusepiirangut 18ndalt eluaastalt 21le eluaastale. Teaduslikud uuringud näitavad, et nendel, kes alustavad alkoholi tarvitamist enne 15ndat eluaastat võib kujuneda sõltuvus edaspidises elus neli korda sagedamini nendest, kelle esimene kogemus alkoholiga on 21sest eluaastast ja hiljem. Väga oluline on ka selgitustöö ja purjutamisele alternatiivsete tegevuste väljapakkumine.
mõjusam koostöö. Noorel peab olema teadmine, et politseil ei ole vajadus teha trahvi, vaid seda noort mõjutada ja valelt teelt kõrvale juhtida. Üksi seda noort ükski asutus ei muuda. Lapse üleskasvatamise ja arendamise esmane vastutus on tema vanematel. Riigi ülesanne on pakkuda selleks abi mitmesuguste teenuste ja toetustega (Laste heaolu). Just nimelt riigi ülesanne on pakkuda abi, mitte üksi pere rolli ära täita. Noorsootöö peamine ülesanne on seista noorte kõrval nagu artiklis oli välja toodud, ühe käega õlale patsutama ja teisega vajadusel tagumikule laksu andma. Noorsootöötaja peab nii hoolitsema, kui ka vajadusel mõjutama. Noorsootöötaja ei pea kasvatama teistest inimestest enesesarnast, vaid inimest, kes on enesest teadlik ja usub endasse, mõistab oma tegude tagajärgi ja vastutab nende eest (Noorsootöö õpik). Noorsootöötaja ei peaks olema noorele vanemate eest ning ei saagi seda olla. Seega on väga oluline ja peakski
Rapla Ühisgümnaasium NOORED JA VABA AEG Uurimistöö Õpilased: Rebekka Mäng, Terje Meister Klass: 8B Juhendaja: Koidula Takk Rapla 2009 MATERJALI TUTVUSTUS Uurimistöö probleemiks on noorte vaba aja kasutamine, sest tihtipeale tekivad järgmised küsimused, millele ei oska päris kindlalt vastata: 1. Kas noortel pole mitte midagi muud teha, kui väljas ringi hulkuda ? 2. Kuidas veedavad meie sõbrad oma vaba aega ? 3. Kas elukoht määrab sinu vaba aja ? 4. Mis on üldse vaba aeg ? 3 SISUKORD SISSEJUHATUS……………………………………………………………….……….2
Noorte tulevikuperspektiivsed väikestes linnades on üliväike, sest väiksetes linnades peale algkoole või gümnaasiumeid ei ole, seega peavad nad kolima või igapäev suures linnas käima, et saaks õppida. Suurtes linnades on ka rohkem võimalusi ametit valida. Kui väikeses linnas sa lõpetad gümnaasiumi, siis ma pakun mõtteid pähe ei tule, kuhu võiks edasi õpima minema, seega peale kooli noored lähevad meelega sõjaväkke, et saaks veel ameti üle mõelda. Noorte vabaaeg on ka väga tähtis osa elust. Peale kooli nad lähevad sõpradega välja, istuvad arvutis või siis käivad kuskil trennis või muusikakoolis. Suurtes linnades on aga vastupidi. Seal on nii, et laps tuleb koju ja ema kohe sunnib kuskile minna, kas poodi ,trenni ,lasteaeda venna järgi jne. Et koju jõuda süüa ja edasi minna kulub aega, sest suurtes linnades on palju inimesi, kellel on alati kuskile kiire. Noored peavad koju või kooli või kuskile veel ühistranspordiga minema.
rahvusest 29, mistõttu rahvuslikku aspekti ei arvestatud. Internetist avastasin artikli uurimusest, mis viidi läbi Eestis 2006. aasta sügisel ja 2007. aasta kevadel. Uuringust järeldus, et Eesti noored püüdlevad Euroopa keskmisest rohkem ,,kõvade väärtuste" poole, olles samas lahtris Vene, Hiina ja Itaalia noortega. Rootsi noored väärtustavad vaba aega, Eesti noored kõrge staatusega tööd, soovides teenida palju ja elada oma vanematest paremini. Lindgren nimetab Eesti noorte väärtusi ka ,,puritaanlikeks".1 Viimasel ajal on pööratud suur tähelepanu noorte väärtushinnangutele ise olles mures, et tänapäeval ei mõisteta väärtusi. Kuid kas väärtushinnangud on tõesti noortel paigast ära või pigem on paigas ning neil pole julgust enda arvamuste eest seista? 1 Õpetajate leht nr.33, 14. september 2007, http://www.opleht.ee/Arhiiv/2007/14.09.07/koik.shtml, (19.03.2009)
Isiksusliku tähenduse omandanud väline väärtus osutub oluliseks reguleerivaks teguriks. Tuleb tõdeda, et lastele mõistetamatute ideaalide ja loosungite asjatundmatu levitamine toob kasu asemel kahju. Ideaalide püstituse vale ajastamine ja ebakompetentne kasutamine kasvatustöös tuleneb sellest, et ei tunta laste ideaalide kujunemise tegelikku loogikat või ei taheta seda arvestada. Ma arvan, et on oluline uurida noorte väärtushinnanguid ja analüüsida nenede kujunemist ning muutumist aastate jooksul. Mida rohkem me teame inimestest ja tema väärtustest juba lapsest saati, seda lihtsam on meil aidata ja suunata teda tema unistuste poole. Inimesed on erinevad ja tänu sellele on ka nende väärtused erinevad, kindlasti saab teha teatavaid üldistusi inimeste jaoks olulistes asjades. Samas tuleb igale inimesele läheneda individuaalselt, sest me kõik oleme omamoodi erilised
Kasutatud allikad: Wikipeedia.org Väike Entsüklopeedia Suhtesahver.ee '' Armastuse kunst'' Erich Fromm Sisukord: Sissejuhatus...............................................lk. 1 Mõistete seletusi.........................................lk. 2 Armastus..................................................... lk. 3 Inimeste vaheline armastus.......................lk. 4 Romantiline armastus...............................lk. 5 Armastuse stiilid.........................................lk. 6 Armastuse kolm faasi...............................lk. 7 Bioloogilised ja psüholoogilised käsitlused.....lk. 8 Armastus religioonis.........................................lk. 9 Sõprus...............................................................lk. 10 Kokkuvõtte..........................................................lk. 11 Kasutatud allikad...................................................lk. 12 Armastus Kõikidel aegadel inimesed püüdsid teada saada, mis on armastus, sellest on kirjuta
Kõik kommentaarid