Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Noorte suitsiididest (2)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis seda põhjustab?

Lõik failist

Noorte suitsiididest #1 Noorte suitsiididest #2 Noorte suitsiididest #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-05-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 70 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor luckymonca Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
doc

Suitsiid

. 2 2.SUITSIID EESTIS Eesti koos teiste Baltimaade, Venemaa, Soome, Ungari ja Sri Lankaga kuulub suurima enesetapuriskiga maade hulka. 2002. aastal sooritas Eestis enesetapu 371 inimest, 1994. aastal oli see arv sajandi suurim ­ 614. Maailma Terviseorganisatsiooni andmetel, kus on kasutatud 105 riigi kokkuvõtet, on suitsiidide kordaja maailmas keskmiselt 16 suitsiidi 100 000 elaniku kohta. Suitsiidikordajat alates 20st peetakse suure suitsiidiriski näitajaks. Endises Nõukogude Liidus kuulus enesetapp keelatud teemade hulka. Esmakordselt avalikustati teadlaste jaoks andmed enesetappude kohta Gorbatsovi "perestroika" ajal. Enesetappu enne seda aega käsitleti raske vaimuhaigusena. Definitsiooni kohaselt oli enesetapp enesekaitse instinkti väärastuse kõige raskem vorm, kus elu säilitamise tung asendub elu hävitamise tungiga.

Ühiskond
thumbnail
10
doc

SUITSIDAALSUSE PROBLEMAATIKAST NOORTE SEAS

TALLINNA ÜLIKOOL EESTI KEELE JA KULTUURI INSTITUUT Kristiina Pahk SUITSIDAALSUSE PROBLEMAATIKAST NOORTE SEAS referaat Juhendaja lektor Helin Puksand Tallinn 2010 1 Sisukord Sissejuhatus.............................................................................................................................3 1. Noorte suitsidaalse käitumise põhjused.....................................................................

Sotsiaaltöö
thumbnail
22
pdf

Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledž Haridusteaduste instituut AP I Meeli Tammar, Marge Rattus, Selina Koodi POISTE JA TÜDRUKUTE ARENGU JA ÕPPIMISE ERIPÄRAD Juhendaja: Lehte Tuuling Rakvere 2016 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................... 3 1. Teoreetiline taust ...................................................................................... 4 1.1 Bioloogiline ja psühholoogiline aspekt ................................................... 4 1.1.1. Aju ehitus .......................................................................................... 4 1.1.2. Arengu erinevused ............................................................................. 5 2. Soolised erinevused .....................................

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
32
docx

Oska ja julge otsida abi

.......................................................................................... 8. UURIMUSLIK OSA........................................................................................... KOKKUVÕTE.......................................................................................................... KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................................ SISSEJUHATUS Minu uurimistöö eesmärgiks on anda lühike ülevaade noorte peamistest vaimse tervise probleemidest, ning anda infot, mis aitaks noortel otsida abi. Vaimne tervis on üldise tervise lahutamatu osa. Terviseinfo.ee andmetel HBSC (2014) uuringu järgi on levinumaks tervisekaebuseks poiste seas ärrituvus ja halb tuju, mida esineb 41% ning raskused uinumisel 40% poisil, tüdrukute seas on 1 levinumaks probleemiks kurvameelsus 51% tüdrukul. Vaimse tervise

Bioloogia
thumbnail
48
pdf

Suitsiidipreventsioon esmatasandi tervishoiutootajatele ersi

• Tõenäoliselt sooritab maailmas aasta jooksul enesetapu miljon inimest. • Kusagil maailmas sooritab iga 40 sekundi järel üks inimene enesetapu. • Iga 3 sekundi järel sooritab üks inimene enesetapukatse. • Eestis on enesetapu sooritanuid enam kui liiklusõnnetustes hukkunuid. • Möödunud sajandi suurima suitsiidisurmaga aasta oli 1994 – 614 suit- siidi, s.o. 40 surmajuhtu 100 000 elaniku kohta. • Enesetapp on 15-29-aastaste noorte suurim surmapõhjus Eestis. • Iga enesetapp puudutab väga lähedalt umbes 5-8 inimest. • Enesetapukatsete arv on üle 10 korra suurem enesetappude arvust. • Enesetapu psühholoogiline, sotsiaalne ja majanduslik mõju perekonnale ja ühiskonnale on mõõtmatult suur. Enesetapp on keeruline probleem, sest sellel ei ole ühtainust põhjust, vaid see on terve hulga bioloogiliste, geneetiliste, psühholoogiliste, sotsiaalsete,

Psühholoogia
thumbnail
10
docx

Teismelised ja suhted

Muututakse teadlikumaks ja enesekesksemaks. Võivad tekkida vastuolulised tunded ja ärevus murdeea muutuste ja seksuaalsete mõtete suhtes. Enesehinnang võib kõikuma lüüa. Kui enne murdeiga suhtlevad lapsed pigem samasooliste eakaaslastega, siis nüüd hakkavad nad rohkem suhtlema ka vastassugupoolega. Suhted muutuvad järjest tähtsamaks ­ neil on emotsionaalse läheduse kogemisel oluline roll. Sõprussuhete kaudu näeb noor iseennast ja tänu neile tugevdab oma mina ­ tunnet. Enamiku noorte puhul on tõenäoline, et nende seksuaalse orientatsiooni kujunemine saab alguse juba enne murdeiga. Kuna murdeiga toob kaasa otsesema seksuaalse külgetõmbe ja seksuaalsed fantaasiad, hakkavad homo ­ ja biseksuaalsed noored tõenäoliselt paremini oma seksuaalset orientatsiooni mõistma. Teisisõnu hakkavad need noored esimest korda elus ennast teadlikult nägema homoseksuaali või biseksuaalina. Oma orientatsiooni mõistmine ja

Areng ja õppimine
thumbnail
45
doc

Kartused ehk foobiad Tartu Forseliuse Gümnaasiumi õpilastel

Tartu Forseliuse Gümnasium Kartused ehk foobiad Tartu Forseliuse Gümnaasiumi õpilastel Uurimistöö Koostaja: Liis Pindis Juhendaja: Lii Paabo Tartu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 1. FOOBIATE TEKE JA OLEMUS....................................................................................4 1.1 Mis on foobia?........................................................................................................4 1.2 Mis on paanika?......................................................................................................4 1.3 Levinumad foobiad ................................................................................................6 1.3 Agorafoobia

Ajakasutuse juhtimine
thumbnail
20
odt

Vanema astme õpilaste füüsiline aktiivsus

Küsitluses osalesid ainult Paide Ühisgümnaasiumi vanema astme ehk 10. kuni ka 12. klassi õpilased. Spordiga tegelemine pole alati positiivne, võib leiduda ka negatiivseid faktoreid. 3 1. Füüsilise aktiivsuse tähtsus noortele Sport on noorukitele tähtis eelkõige noores eas tulevaseks eluks, et kujuneksid regulaarsed liikumisharjumused ja hea füüsiline vorm. Tänu sportlikule aktiivsusele arenevad noorte lihased kiiremini kui nad ilma spordita areneks, see võimaldab omakorda püstitada paremaid ja kiiremaid rekordeid. 1.1 Füüsilise aktiivsuse vajalikkus Regulaarne kehaline aktiivsus on terve eluviisi üks tähtsamaid komponente. Kehalise aktiivsuse kõige suuremaks väärtuseks on südame-veresoonkonna tegevuse aktiveerimine, organismi parem varustamine hapnikuga ja lihasaparaadi üldine tugevdamine

Uurimistöö




Kommentaarid (2)

kevin987 profiilipilt
kevin987: no enam vähem, koolis saaks selle eest 4
01:17 28-03-2011
chibi profiilipilt
chibi: Huvitav, aga suhteliselt kasutu.
17:06 17-04-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun