Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Nimetu (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON TERVISESPORTLASE JA SPORTLASE VAHE ?
  • Kuidas iseseisvalt treenida ?
 
Säutsu twitteris

TALLINNA TEENINDUSKOOL





Merilin Jürine
011K

Tervisesportlase treening

Referaat



Juhendaja: Alari Põlm



Tallinn 2011


SISUKORD
1.MIS ON TERVISESPORTLASE JA SPORTLASE VAHE?............................................................3
2.TERVISESPORDI REEGLID...........................................................................................................3
3.NÕUANDED ALGAJATELE ...........................................................................................................4
4.TERVISESPORTLASE TOITUMINE..............................................................................................4
5.SÜSIVESIKUD ON TERVISESPORTLASE PARIM ENERGIALLIKAS .....................................5
6. RASVAD ORGANISMIS JA MEIE TOIDUS..................................................................................5
7.TERVISESPORDIGA TEGELJA PEAB..........................................................................................6
8. VALGUD TERVISESPORTLASE TOIDUS....................................................................................6
9.SPORDIGA TEGELEJALE SOBIVAD RASVAVABAD JA VALGURIKKAD TOITAINED .......7
10. VITAMIINID JA MINERAALAINED ...........................................................................................7
11.SOOVITUSED VITAMIINIDE PAREMAKS OMANDAMISEKS..............................................8
12.TOITUMISE PÕHITÕED VASTUPIDAVUSE ARENDAMISEL................................................8
13.TOITUMISSOOVITUSED VASTUPIDAVUSTREENINGU PUHUL.........................................9
14.KUIDAS ISESEISVALT TREENIDA............................................................................................9
15.KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................................................10












Mis on tervisesportlase ja sportlase vahe?


Tervisesportlast eristab sportlasest asjaolu, et viimane on endale seadnud kõrged sihid. Tervisesportlane püüab olla terve ning tunda end hästi, kasvav lihasmass ning alanev kaal on vaid plussid selle tegevuse puhul. Teine erinevus on ka see, et sportlase kõrval seisab väljaõpetatud treener, jälgides iga tema sammu ja tegevust, tervisesportlane on aga ise enda treener. Oht sel puhul ületreeninguks on aga minimaalne, kuna spordiharrastaja ei treeni nagunii oma võimete maksimumpiiri lähedal.
Tervisespordi reeglid
Selleks, et üldse millegagi alustada, on tarvis eesmärki – olgu selleks siis lihaste kasvatamine , kaalu kaotamine, rühi parandamine, parema enesetunde tekitamine jms. Sihti seades peame aga arvestama, et midagi ei sünni üleöö.
Tulemuste saavutamise sõltub sportlase agarusest ning järjepidevusest. Andest, kui sellisest, ei ole spordi puhul mõtet rääkida, kuna iseenesest, ilma treeninguta, ei sünni mitte mingit tulemust. Küll aga on andekust tarvis spordiala valiku puhul – tuleb arvestada, millega meie keha kõige paremini toime suudab tulla. Näiteks tervise tugevdamiseks on soovitatavad jooksmine , suusatamine ving ujumine. Kehakuju muutmiseks on sobilikud kõikvõimalikud aeroobsed tegevused (võimlemine, aeroobika , tantsutrennid jm.).
Treeningut tuleb läbi viia süstemaatiliselt. Vastavalt eesmärkidele, tuleb paika seada kindel kava ning seda ka järgida. Treeningkordade vahele ei tohiks jääda pikemat vahet. Selleks, et saavutada organismis nihkeid soovitud tulemuse suunas, on tarvis vähemalt 3-4 treeningkorda nädalas.
Treeningkoormusesuuruse määrab ära harjutamise maht (treeningu kestvus ajaliselt ja kordade arv) ja intensiivsus (pingutuste tugevus, sooritatud töö hulk ajaühikus). Õige treeningu puhul peavad koormused kasvama. Harjutades pidevalt ühe ja sama koormusega, ei toimu mingit arenemist, organism kohaneb selle ühe raskusastmega ning areng peatub. Mõttekam on kõigepealt suurendada treeningu mahtu, seejärel intensiivsust. Kõige tõhusam on koormust tõsta laineliselt, nõnda on organismil kõige parem kohaneda uute tingimustega.
Laineline
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Nimetu #1 Nimetu #2 Nimetu #3 Nimetu #4 Nimetu #5 Nimetu #6 Nimetu #7 Nimetu #8 Nimetu #9 Nimetu #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mikk õun Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (1)

kylliki1970 profiilipilt
kylliki1970: lahe on see
22:39 07-12-2011


Sarnased materjalid

10
odt
Tervisesportlase treening
19
odt
Tervisesportlase treening
50
doc
Toitumise põhialused spordis
24
doc
Tervislik toitumine
4
docx
Sport
14
doc
Toit-toitumine ja sportlik saavutusvõime
9
odt
Sport ja tervislikud eluviisid
14
doc
Tervisekasvatuse alused konspekt eksamiks



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun