Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Naiste tähtsus kultuuris ja looduses läbi antropoloogia vaatenurga (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Naiste tähtsus kultuuris ja looduses läbi antropoloogia vaatenurga
Essee
Tänapäeval on palju juttu feministidest ning see on viimastel aastatel aina tõsev trend. Räägitakse pidevald võrdõiguslikusest ning naiste ja meeste sarnasustest ja erinevustest. Arvasin alati et see on viimaste aastate buum , kuid lugedes kolme artiklit : Gross. T "Feministlikust antropoloogiast", Ortner. S "Kas naise ja mehe suhe on sama, mis looduse ja kultuuri suhe?" ja samalt autorilt "Niisiis, kas naise ja mehe suhe on sama, mis looduse ja kultuuri suhe?" ja mõistsin et antud probleem on olnud meie ühiskonnas palju kauem kui oskasin arvata.
Naiste tähtsus kultuuris ja looduses läbi antropoloogia vaatenurga #1 Naiste tähtsus kultuuris ja looduses läbi antropoloogia vaatenurga #2 Naiste tähtsus kultuuris ja looduses läbi antropoloogia vaatenurga #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2019-01-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mets18 Õppematerjali autor
Naiste tähtsus kultuuris ja looduses läbi antropoloogia vaatenurga

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
doc

Kodu ja tööelu erinev väärtustamine

kahel rindel. Mehed hakkavad laste sündides tavaliselt veelgi rohkem tööle (Karu, 6-8) Statistikaameti andmetel oli Eestis 2005. aastal 79 900 kõige paremas tööeas olevat 25-54 aastast inimest mitteaktiivsed ­ nad ei töötanud ega otsinudki tööd. 62% nendest olid naised, kelle üheks oluliseks mitteaktiivsuse põhjuseks on vajadus hoolitseda laste ja teiste pereliikmete eest. (Poliitikaanalüüs, 3) Kuigi naiste tööhõive on lähenemas meeste tööhõive määrale, pole traditsiooniline rollijaotus kuhugi kadunud. Kuigi praeguses ühiskonnas käivad tööl nii mehed kui ka naised, on vastutus koduste ülesannete eest endiselt peamiselt naiste kanda ( karu) ning kuigi traditsioonilised soorollid ei ole Eestis noorema põlvkonna jaoks vanema põlvkonnaga võrreldes enam nii ainuvõimalikud ja enesestmõistetavad, võib Eestit siiani nimetada patriarhhaarseks ühiskonnaks

Ühiskond
thumbnail
6
docx

Feminismi areng kiviajast tänapäevani

Juhendaja: Kristina Tamm Tartu 2017 Feminismi eesmärk on juba 19.sajandi klassikalisest realismist saati olnud luua võrdsus kõikide inimeste õigustele ning vabadusele. Mina aga panen selle fakti kahtluse alla ning küsin, kas feminismi eesmärk on tõesti koguaeg olnud luua võrdseid õiguseid meeste ja naiste vahel või on see läbi aja transformeerunud? Miks feminism üldse tekkis? Kas see võis tekkida naiste ning meeste suure erinevuse tõttu või on siin ka muud põhjused? Seda on küsinud ka ajaloolane Joan Scott. ,,Kas naised on samasugused kui mehed? Ja kas see samasus on ainus alus, mille pinnalt võib võrdsust nõuda? Või on nad erinevad, ja just seetõttu, või selle erinevuse kiuste, teeninud ära võrdse kohtlemise?" (Joan Scott 1996). Mina usun võrdsusesse, ja seda igas valdkonnas. Samas usun

19 sajandi teise poole ja 20 sajandi filosoofia
thumbnail
9
doc

Antiikaja naine

Antiikaja naine Amatsioonid ja märtrid müütides Müüdid käsitlevad inimese põhiprobleeme ja inimlikke põhiolukordi. Vahemere piirkondades on leitud naiste juhitud ühiskondi. Amatsoone on eriti tähtsaks peetud just sellepärast, et nende juhul pole tegemis lihtsalt ühe naise eeskujuga vaid terve ühiskonnaga. Legend järgi oli amatsioonid Kaukaasias elanud sõjakas naisterahvas. Kujutatakse neid tihti ratsutamas seljas aasia rõivastust, relvadeks vibu ja nooled, sageli ka väike kirves ja kaksikkirves. Müüdis käsitlevad naise suhet mehega, abielu ja emadust. Kreeka mehed tunnistasid

Ajalugu
thumbnail
13
doc

Feministlik kirjandusteooria

............................................................13 2 Sissejuhatus Minu essee eesmärk on tutvustada lühidalt feministlikku kirjandusteoreetilist meetodit. Töö hüpotees seisneb selles, et feministlik kirjandusteooria on feministide kui naisõiguslaste liikumise üks aspekte, mis tegeleb naiste olukorra uurimise ja parandamisega kirjanduslike tekstide põhjal. Valisin selle teema, sest mind huvitas, mida feministlik kirjandusteooria endast kujutab - kuidas see kujunenud on, milliste valdkondadega ta täpsemalt tegeleb ning kuidas rakendada feministlikku kirjanduskriitikat. Oma töös olen kasutanud nii internetiallikaid kui ka antud valdkonnaga tegelevaid raamatuid. Käsitlen feministliku kirjanduskriitika ajaloolist kujunemist, põhiolemust ja -teoreetikuid,

Kirjandus
thumbnail
8
docx

Beauvoir ja tema feminism, ehk miks Eesti vajaks tugevat feministlikku liikumist?

Juhendaja: .. Tallinn 2015 Sissejuhatus Essee eesmärgiks on anda ülevaade autori Simone De Beauvoiri teosest Teine Sugu. Vastades ja laiemalt analüüsides teemal, Beauvoir ja tema feminism, ehk miks Eesti vajaks tugevat feministlikku liikumist? Täpsemalt oleks soov peatuda teemadel, mis põhjendavad antud teemapüstitust. Kus siis oleks soov lahata Eesti naiste diskrimineerimist tööturul palgalõhe näiteil, väiksemaid võimalused tööturul, kõrgem haridus kui meestel, kuid olenemata sellest on naised Eesti ühiskonnas rohkem maha surutud ja seetõttu ka meestest enamjaolt sõltuvad. Peale selle on soov siduda eelnevaid näiteid Eesti majandusarenguga. Ehk analüüsiosaga, kus soov täpsemalt tuua välja tegurid, kus naiste suurem esindatus kõrgematel positsioonidel

Politoloogia
thumbnail
35
doc

Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus

Mehed ja naised mõlemad andsid panuse, et sugukond ellu jääks. 20-30 tuhat aastat tagasi olid seksuaalsus ja sensuaalsus täiesti olemas. 2 Tolle aja kunstilised esemed olid erootilise tähendusega. U 5000 aastat tagasi avastati, et ka meestel on roll laste saamisel. Siis said mehed autoriteeti juurde. Tekkis ka selektiivsus partnerite valikul. Hiljem paiksemaks jäädes jäi naiste põhifunktsiooniks laste kasvatamine ning mehed hakkasid ,,mehetööd" tegema. Suguküpsusaeg oli lühem. Paleoliitikumis sünnitas naine keskmiselt 8 last, paljud neist surid imikueas. - "Vana aeg" o Vana Sumer ­ tekkis u 3500 a eKr ­ vanadel sumerlastel valitsesid nii polüandria kui polügüünia. Urugandina lõpetas polüandria, võttis kasutusele abielukombed ja kehtestas polügüünia. Vanast sumerist

Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus
thumbnail
15
doc

Naise roll islami kultuuris

Tartu Kutsehariduskeskus Turismiosakond Leelia Kruusa NAISE ROLL ISLAMI KULTUURIS Referaat Juhendaja Lili Kängsepp Tartu 2011 1 Sisukord Sissejuhatus.............................................................................................................................3 1. Islam ja Allah...................................................................................................................... 4 1.1 Moslem ja Koraan........................

Maailmakultuurid
thumbnail
2
rtf

Etnoloogia abielurollid

meest. Naise puhul ei esine erilist rituaalsust. Miks? taolistes ühiskondades on ilmselt palju maagilisi uskumisi; kartus, et naine on haavatav sünnituse ajal - ründavad halvad vaimud. Või nendes ühiskondades pole teadus nii hästi arenenud ja puudub teadmine kes on lapse isa - mees sotsiaalses kuvandis näitab ja markeerib kes on isa. Pruudiluna - peigmehe perekond peab midagi maksma pruudi perele (võtavad ära tööjõu). Pruuditeenistus Üle maailma vaadates naiste ühiskondlik norm vahekorraks on palju rangem. Regulaarselt 69% mehi ja 57% naisi harrastavad abieluvälist seksi. Surma ja matuste perioodil, vahetult enne jahi või sõjakäiku ei astuta vahekorda. Ühiskonniti varieerub millal pärast sünnitust astutakse vahekorda (Okeaanias kuskil 5 aastat on min aeg - suunatud selleks, et laps kasvaks hästi; demograafilise kontrolli mehhanism. Idee või norm võib olla, kuid see ei tähenda, et seda järgitaks).

Etnoloogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun