Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

38

Sisukord


Sisukord 1
Sissejuhatus 3
1. Kleidid 4
1.1Enne Esimest maailmasõda 4
1.2Esimene maailmasõda 5
1.3Naistekleit 1920-1929 5
1.4 Naistekleit Majanduskriisi järel 1930-1939 6
1.5 Teine maailmasõda 6
2. Aluspesu ja rinnahoidja 8
2.1 Enne Esimest maailmasõda 8
2.2 Esimene maailmasõda 8
2.3 Alusriietus 1920-1929 9
2.4 Alusriietus Majanduskriisi järel 1930-1939 10
2.5 Teine maailmasõda 10
3. Soeng 12
3.1 Enne Esimest maailmasõda 12
3.2 Soengud 1920-1929 13
3.3 Soengud Majanduskriisi järel 1930-1939 13
3.4 Teine maailmasõda 14
4. Kingad 16
4.1 Enne Esimest maailmasõda 16
4.2 Esimene maailmasõda 17
4.3 Kingad 1920-1929 17
4.4 Kingad Majanduskriisi järel 1930-1939 18
4.5 Teine maailmasõda 18
5. Kübarad 20
5.1 Enne Esimest maailmasõda 20
5.2 Esimene maailmasõda 20
5.3 Kübarad 1920-1929 21
5.4 Kübarad Majanduskriisi järel 1930-1939 21
5.5 Teine maailmasõda 22
6. Coco Chanel 23
25
Kokkuvõte 26
Kasutatud allikad 27
Summary 29
Lisad 30
Lisa 1 Naistekleit enne Esimest maailmasõda 30
Lisa 2 Naistekleit Esimene maailmasõda 31
Lisa 3 Naistekleit 1920-1929 31
Lisa 4 Rinnahoidja enne Esimest maailmasõda 32
Lisa 5 Rinnahoidja enne Esimest maailmasõda 32
Lisa 6 Rinnahoidja Esimene maailmasõda 32
Lisa 7 Rinnahoidja Majanduskriisi järel 1930-1939 33
Lisa 8 Naistesoengud enne Esimest maailmasõda 33
Lisa 9 Naistesoengud Esimene maailmasõda 33
Lisa 10 Naistesoengud Majanduskriisi järel 1930-1939 34
Lisa 11 Naistesoengud Teine maailmasõda 34
Lisa 12 Naistekingad 1920-1929 35
Lisa 13 Naistekübaraid enne Esimest maailmasõda 35
Lisa 14 Naistekübarad enne Esimest maailmasõda 35
Lisa 15 Naistekübarad Esimene maailmasõda 36
Lisa 16 Naistekübarad 1920-1929 36
Lisa 17 Naistekübarad Majanduskriisi järel 1930-1939 36
Lisa 18 Naistekübarad Majanduskriisi järel 1930-1939 37
Lisa 19 Coco Chanel 37
Lisa 20 Elsa Schiaparelli 38


Sissejuhatus


Aastatöö teemaks on naistemood kahe maailmasõja vahelisel ajajärgul. Uurimiseks on valitud just see ajastu, kuna tegemist on väga muutusterohke ajaga . Ning maailma tabasid taolised katastroofid, nagu näiteks Esimene, Teine maailmasõda ning Suur Majanduskriis . Just sel ajal muutus naise koht ühiskonnas ning naisest sai valimisõigusega, mehest sõltumatu inimene.
Aastatöö on jagatud seitsmesse suuremasse peatükki ning ajastute järgi veel alapeatükkideks. Esimeses peatükis on kirjeldatud naiste kleidimoe muudatusi läbi aja. Teises on välja toodud aluspesu areng, kolmandas soengu , neljandas kingade ning viiendas kübarate areng. Kuuendas ja seitsmendas on kirjutatud kahest tolle aja suurimast moeloojast: Gabrielle „Coco” Chanel ja Elsa Schiaparellist. Lisadesse on ära toodud fotosid selle ajajärgu riietumisest, soengutest, kübaratest.
Aastatöö kirjutamisel on kasutatud ainult internetilehekülgedel toodud materjale. Selle ajastu kohta on küll palju lehekülgi, kuid väga paljudel toodud info on ebaoluline ning teemast kõrvaline. Suurema osa materjalist on saadud fashion -era.com artiklitest millel puuduvad autorid. Eesti keeles pole ilmunud raamatuid, mis käsitleksid seda ajastut kokkuvõtvalt ega pole ka internetilehekülgi, kust kokkuvõtvat informatsiooni võtta.
Vasakule Paremale
NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #1 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #2 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #3 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #4 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #5 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #6 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #7 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #8 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #9 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #10 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #11 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #12 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #13 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #14 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #15 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #16 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #17 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #18 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #19 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #20 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #21 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #22 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #23 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #24 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #25 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #26 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #27 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #28 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #29 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #30 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #31 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #32 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #33 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #34 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #35 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #36 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #37 NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL #38
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 38 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-11-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor R3gg13 Õppematerjali autor
Kokkuvõttev ülevaade naistemoest kahe maailmasõja vahelisel ajaperioodil. Lisades pildid-

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
doc

Soengukunst 20 saj.

Soengukunst 20.sajandil. Soengute ja riietumise kultuur aastatel 1910-1970. Referaat Tallinn 2008 1910-1919 Rõivamood: See oli aeg, mil toimus I maailmasõda. Otseloomulikult mõjutas see palju ka moodi ja inimeste riietumist. Inimesed olid vaesunud, sageli surmahirmus, ja leidus vähe selliseid, kes ka sõjaajal jõuaksid oma riietuse pärast muretseda. Paljudes riikides haarati ka naised töösse ja teenistusse, et riigi julgeolekut kindlustada. Just seetõttu kadusid pidulikud riided, mis asendusid odavate ja tagasihoidlikutega. See kümnend seadis piiri korseti, karusnaha ja ehete kandmisele ning õhturõivana kanti pidzaamat ja pükse

Juuksur
thumbnail
46
docx

LOODUSEST INSPIREERITUD KLEIDI LOOMINE NING PÕHILISEMAD STIILIDE MUUTUMISED AASTAIL 1910-1990

Neljast joonistatud kavandist meeldis enam kolmest kleidist kokku pandud versioon. Kleidi õmblemisel kasutab autor kolme erinevat kangast, peitelukku, organza paela ning käsitsi õmmeldud dekoratiivlilli, mis annavad kleidile eriti omanäolise ning looduslähedase väljanägemise. 4 1. Põhilised stiilide muutumised 1910-1990ndatel aastatel 1.1. 1910ndad aastad Esimene maailmasõda pani moele punkti. Enne sõda, 1910ndal aastal tõi Paul Poiret rahvani eksootilise riietusstiili ­ värvideplahvatus, karusnahksed detailid, turbanid, haarempüksid ja "hobble skirt"'i (vt joonis 2). Hinnatud disaineri looming hüljati hiljem, aja möödudes asendati see modernismiga1/2 (vt joonis 1). Joonis 1. Paul Poiret'i looming Joonis 2. Paul Poiret'i "Hubble Allikas: skirt" http://headtotoefashionart.com/paul- Allikas:

moetööstus
thumbnail
32
ppt

Soengute ja riietumise kultuur 1910-1970

mõjutas moodi. 2) erksavärviline seelikud, * Nt. platvormkingad, Sukapuudusest T-särk+teksad, muutus bikiinid populaarseks säärte värvimine. 17 Lauren Bacall 18 SOENGUMOOD Ülespandud juuksed muutusid väga populaarseks. Juukseid hakati triibutama Saabus aeg, mil naine sai ise otsustada praktilise või konservatiivse soengu vahel. Moodne oli kanda lühikesi juukseid või korralikult rullidesse keeratud soenguid. 19 20 1950-1959 21 RÕIVAMOOD 50-ndatel tekkis nn. Karjäärinaise seisus. Moes oli naiselikkus, tikk-kontsad, kübarad ning Chanel`i kahevärvilised madalama kontsa ja kannarihmaga kingad. Figuur oli lihaseline Moeiidolid: Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor 22 Marilyn Monroe 23 Kingamood

Ajalugu
thumbnail
4
docx

Muutuv mood 1920-1940

****** Gümnaasium Muutuv mood 1920-1940 Koostas: ******* 9.b ****** 2009 · Naistemood Kui suur sõda asendus suure rahuga, andis ühiskond naisele vabaduse ja kõik lõbutsesid nagu ei kunagi varem. Dzässiajastu oli tunnistajaks, kuidas kaasaegne naine sai lõplikult kätte talle õigusega kuuluva koha. Tühjusetunne ja üleüldine kurbus asendusid arusaamaga, et kui ollakse noor, tuleb võtta, mis võtta annab. Kuna nii paljud noored inimesed olid kadunud, siis tähistasid 1920. aastad täiesti uue maailmakorra sündi, ja paljud ajaloolased nimetavad seda 20

Ajalugu
thumbnail
4
odt

Mood 20.sajandil

Mood XX sajandil Mood on üldine termin ehk populaarne stiil ­ kehtib eriti rõivaste, jalanõude aksessuaaride, meigi kui ka piercing (keha kaunistamine) ja mööbli jm sisustuse osas. "Mood" viitab eristusvõimele, mis toimib hästi koos oskusega riietuda trende järgides samas arvestades oma isikut ja figuuri, kuid tihti on tavaline lihtsalt trendi jälgida. "Mood" tavaliselt on uusim disainerite tehtud looming ja üldiselt on tegemist ainuekseplaride või üksikute mudelitega ehh seda saavad osteta vaid vähesed inimed. Kuid sageli väljendi "mood" tähendus on rohkem väljakujunenud suundumusi. 1900-1910 20. sajandi esimene kümnend oli väga naiselik ja graatsiline aeg.Siluett oli lopsakas ning ideaaliks oli küps naine. Populaarsuse tipul oli S-kujuline figuur. Selleks kandsid naised korsette, mis olid eelnevatest moevooludest väiksemad ning sirge esiosaga. 1900ndad oli aeg, mil karusnahast sai valitsev moesuund ning kord se

Kultuur
thumbnail
39
doc

Kübarad

Juuksed kaeti õhukese võrguga ning selle peale seoti ümber pea ja lõua alt läbi lai pael. Sageli kanti väikest äärteta kübarat. Levinud oli ka nn nunna peakate ­ valgest riidest linikuga kaeti pea, laup, lõug, kael ja õlad. Seda kanti ka koos teiste peakatetega. Halva ilmaga kandsid naised pika sabaga kapuutsi. Naiste kapuutsi saba ots oli ümmargune. Hilisgootika rõivastust mõjutas saja-aastane sõda (1337-1453) Inglismaa ja Prantsusmaa vahel. Vähenes erinevus eri rahvuste rõivastuse vahel. Linnaelanikud said üha enam vabadusi, selle tulemusena muutus rõivastus luksuslikumaks. Moodi hakkas dikteerima Prantsusmaa. Rõivaste lõiked arenesid tunduvalt, kujunesid välja kõik tänapäeval kasutatavad põhilõiked. 14. saj. tekkis ihupesu. Inglismaal tekkis ja kogu Euroopas levis korsett. Kanti kuni 70 cm kõrgust koonilist peakatet ­ hennin'i, mis oli kaetud looriga. Hennin levis ekstravagantse trendina üle Euroopa kuuludes

Ajalugu
thumbnail
44
docx

Naistemood 60-nendate esimeselpoolel

muidugi ka „ jahimehe stiilis“ lõngused.See kujutas suurelt läbi meedia Lääne moe kujutamist, eriti Ameerikat. Mehed kandsid Havai särke, päikeseprille, kitsaid pükse ja terava ninaga kingi. Lõnguse naine kandis tavaliselt miniseelikut ja lubas endale säilitada lapseliku käitumisviisi.Samuti Euroopast sai alguse massikultuur ehk popkultuur, mis tähendab isikupärast maitsega tarbijale mugandatud vaimset ja ainelist kultuuri.Popkultuur muutus sotsiaalseks nähtuseks pärast II maailmasõda, kui tarbekaobatoodang oluliselt tõusis ja massikommunikatsiooni vahenditega, eriti televisiooniga levitati ajaviitelist kunsti. Need kultuurid oli märgistatud nimega „liigne“. Läänelik noortestiil ja popkultuur imbusid kiiresti läbi „ raudse kardina“ ning elu muutus samuti vabamaks, ning noored said aimu mis toimub noorte hulgas laias maailmas.Läänemaailmas ,täpsustades, Saksamaal oli märgata disaini arengut. Keskenduti üharohkem sisustusele ning aastal 1958. hakkas

Kiuteadus
thumbnail
8
doc

Moe muutumine 20.sajandil

saj. stiiliga. Selle ajastu mood oli ülinaiselik, siluett oli lopsakas, ideaaliks küps naine. 1900 aastate alguses oli S-figuur populaarsuse tipul, 1908. tutvustas Poiret aga uut ampiirmoodi ning tasapisi saadeti figuuri moonutav korsett viimsele teekonnale. Sel ajal pandi isegi lapsed korsettidesse, sest see pidi tulema neile kasuks. Need tervisekorsetid olid eelkäijaks vabama joonega pihikule, millest sai uus lastealuspesu ese ning millele järgnes taljepihik. 10-ndad I maailmasõda aastail 1914 - 1918 muutis otsustavalt naistemoodi. Kogu tagalaelu raskust oma õlgadel kandes ei saanud naised enam kanda pikki ebamugavaid seelikuid. Sõjatandrilt koju saabunud meestele oli üllatuseks naiste põlvini ulatuvad kleidid. Sel ajal kujunenud uued, rõivastuse ilu ja otstarbekust puudutavad ettekujutused on jäänud püsima pikaks ajaks. Samuti kandsid sel ajal peaaegu kõik mehed kalifeepükse ja kedrisid või nahast säärekaitseid

Moe ajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun