Nõustamise alused (3)

4 HEA
 
Nõustamispsühholoogia kordamispunktid:
1. Mis on nõustamine?
Nõustamine on nõustaja ja kliendi(ntide) vahel kooskõlastatud interaktiivne õppimis-
protsess.
Nõustamise peamine eesmärk on aidata klientidel leida võimalusi tegutsemiseks nende
endi valitud viisidel, et elada enam rahulduspakkuval ja rikkamal viisil nii indiviidi kui
ühiskonna liikmena.
Nõustamine on ajas kindlalt piiritletud, selge struktuuri ja reeglitega protsess, mida
viib läbi vastava ettevalmistusega spetsialist.
põhineb sellekohasel kokkuleppel, eeldab professionaalseid teadmisi,
oskusi ja kogemusi, lisaks elukogemust ja nõustaja teadlikkust enesest.
põhineb kindlate meetodite kasutamisel, teostub osapoolte suulise
suhtlemise kaudu, rajaneb kliendi-konsultandi usalduslikul koostööl ja jagatud
vastutuse põhimõttel ning toimub suhteliselt piiratud aja jooksul (6,10,15)
2. Nõustamise põhimõtted.
ennetamine (infopäevade, kursuste korraldamine, infomaterjalide koostamine jms),
harimine ja arengu toetamine (toetada inimest planeerida ja teostada oma tegevust nii,
et ta saavutaks maksimaalse kasu oma kogemustest, mis omakorda võimaldaks tal
avastada ja arendada oma potentsiaali; nt oskuste treeningud);
sekkumine (on probleem ja vajadus seda lahendada).
3. Nõustamise kui teenuse sisu (tegevused).
informatsiooni jagamine
teadmiste ja oskuste õpetamine
konsulteerimine
mitmesuguste nõustamistehnikate ja ­ võtete kasutamine
emotsionaalne toetamine
4. Nõustamise eesmärk.
Nõustamise eesmärk on parandada inimeste heaolu, leevendada pingeid, lahendada
kriise ja probleeme, konflikte inimeste ja gruppide vahel; samuti edendada inimese
iseseisvust probleemide lahendamisel.
- Sh toetada inimeste toimetulekut saavutamaks enesele püstitatud eesmärke
Paremat arusaamist iseendast, oma võimetest ja situatsioonidest
suuremat enesekindlust, oskusi ja enesetõhusust valikute, otsuste tegemisel.
= elu reaalne tajumine ning võime kogemustest õppida
5. Millest saadakse aru, et nõustamine on olnud efektiivne?
kliendil tekib mõtestatud arusaamine situatsioonist ja/või oma tunnetest;
kujunevad uued viisid situatsiooni mõtestamisel ning situatsiooniga ümberkäimisel;
sõnastatakse eesmärk ja tegevusplaan olukorra parandamiseks
kliendil on olemas eelnevalt või kujuneb nõustamise protsessis motivatsioon ja
oskused olukorras muutuse elluviimiseks; ja/või
klient saavutab nõustamissuhtes iseseisvuse (sõltumatuse).
6. Nõustamise rakendus ja sihtrühmad.
Toimetulekut häirivad olmeprobleemid:
nt erialavalik; ettekande tegemise hirm; suhtlemisprobleemid;
Üldjuhul terved inimesed, kellel on eluga toimetulemisel tekkinud probleemid või
raskused, või kes vajavad konsultatsiooni psühholoogia valdkonda kuuluvate küsimuste
osas.
92% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Nõustamise alused #1 Nõustamise alused #2 Nõustamise alused #3 Nõustamise alused #4 Nõustamise alused #5 Nõustamise alused #6 Nõustamise alused #7 Nõustamise alused #8 Nõustamise alused #9 Nõustamise alused #10 Nõustamise alused #11 Nõustamise alused #12 Nõustamise alused #13 Nõustamise alused #14 Nõustamise alused #15 Nõustamise alused #16
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2008-12-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
335 laadimist Kokku alla laetud
3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
obsessive Õppematerjali autor

Lisainfo

kordamisküsimuste vastused
HT magister

nõustamine

Dokumendis esitatud küsimused

  • Mis on nõustamine ?
  • Millest saadakse aru, et nõustamine on olnud efektiivne ?
  • Mis on abistava suhte eesmärgid ?
  • Milliseid teenuseid on nõustaja valmis kliendile maksma läheb ?
  • Kui pikaks abistamist planeeritakse ?
  • Mida ootab nõustaja kliendilt ?
  • Mida võib lõpetatakse ?
  • Millised on konfidentsiaalsuse piirid ?
  • Millised on abistamisel kasutatavate tehnikate nõuab seadus teraapia andmete avaldamist ?
  • Mida nõustaja tahab öelda oma kliendile või kolleegidega ?
  • Milline on nõustaja kvalifikatsioon ?
  • Mida peab silmas pidama laste nõustamisel ?
  • Mida peab silmas pidama teisest kultuurist inimese nõustamisel ?
  • Mida peab silmas pidama puudega inimeste nõustamisel ?
  • Millal, kuidas, miks ?
  • Millal ja kuidas loobuda koostööst kliendiga ?
  • Miks? Mida võimaldab ?

Mõisted

Teemad

  • Nõustamispsühholoogia kordamispunktid
  • Mis on nõustamine?
  • Nõustamise põhimõtted
  • Nõustamise kui teenuse sisu (tegevused)
  • Nõustamise eesmärk
  • Millest saadakse aru, et nõustamine on olnud efektiivne?
  • Nõustamise rakendus ja sihtrühmad
  • Teraapia ja nõustamise erinevused/sarnasused
  • Nõustamispsühholoogia kui valdkonna alusepanijad (olulisemad isikud ja/või
  • sündmused)
  • Counseling and Psychotherapy
  • tsiviilühiskonda integreerimise
  • psühholoogilise abi teenistus
  • Carl Rogersi roll ja mõju nõustamispsühholoogia arengule
  • tingimusteta positiivne suhtumine
  • Nõustamispsühholoogia koolkonnad ja nende põhimõtted
  • Nõustamise mudelid
  • Nõustamisprotsess
  • Seansi struktuur
  • Esimene seanss
  • Nõustaja omadused
  • Nõustamissuhte olemus
  • kliendikeskne, e.g. Rogers
  • käitumuslik teraapia, kognitiivteraapia
  • ratsionaal-emotiivne teraapia
  • Nõustamissuhte komponendid
  • Nõustamissuhet soodustavad tingimused
  • Kliendiga töötamise etapid
  • Reageerimisviisid
  • Nõuandev reageerimisviis
  • Tõlgendav reageerimisviis
  • Toetava ja rahustava reageerimisviisi
  • Uuriva reageerimisviisi
  • Mõistva ja ümbersõnastava reageerimisviisi
  • Kuulamis- ja küsitlustehnikad
  • Selgitamine
  • Parafraseerimine
  • Peegeldamine
  • Kokkuvõtmine
  • Uurimine, küsimuste esitamine
  • Konfrontatsioon
  • Interpreteerimine
  • Informatsiooni jagamine
  • Psühholoogilise hindamise eesmärk nõustamisel
  • Psühholoogilise hindamise läbiviimise põhimõtted
  • Eetika psühholoogilise hindamise läbiviimisel
  • Nõustamiskokkuleppe olemus, eesmärk ja põhipunktid
  • Kriisisekkumise põhimõtted
  • Kriis
  • Kriisisekkumine erinevatel kriisi etappidel
  • Mida peab silmas pidama laste nõustamisel?
  • Mida peab silmas pidama teisest kultuurist inimese nõustamisel?
  • Mida peab silmas pidama puudega inimeste nõustamisel?
  • Nõustamisel esinevad eetilised teemad
  • Kliendi õigused nõustamisel
  • Nõustaja kohustused
  • Millal ja kuidas loobuda koostööst kliendiga?
  • Seadke oma piirid
  • Paku võimalus
  • Algaja nõustaja hirmud
  • Vead nõustamisel
  • Nõustaja stressi põhjused ja tunnused
  • Stressiga toimetuleku strateegiad
  • Supervisioon

Kommentaarid (3)


kätlin juurik: Materjal on väga hea, kokkuvõtlik ja igati abiks õppimisel. Muidugi eeldades, et omal korralik konspekt läbi töötatud.
09:48 28-10-2010

Epp Krusenvald: oli üsna copy-paste materjal slaididelt tehtud aga ehk aitab siiski :)
17:29 04-01-2013

caryyn: Nõrk materjal
17:37 28-03-2010


Sarnased materjalid

21
docx
11
docx
178
docx
88
doc
161
pdf
36
docx
106
pdf
74
docx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto