Muusikaajalugu - renesanss (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida tähendab „renessanss“, kus see esmalt kasutusele võeti ja millist ajavahemikku hõlmab ?
  • Mida uut tõi kaasa renessanss keskajaga võrreldes ?
  • Mida tähendab noodis olev märge „laulmiseks või mängimiseks“ ?
 
Säutsu twitteris
RENESSANSS
  • Mida tähendab „renessanss“, kus see esmalt kasutusele võeti ja millist ajavahemikku hõlmab?
    14-17 saj
    Renesanss on otsetõlkes taassünd.
    Mõiste “renesanss” võeti kasutusele Itaalia kultuuris ja kunstis:
    • Vararenesanss 14. saj-15. saj I pool - avaldus Prantsuse ja Itaalia muusikas
    • Kõrgrenessans 15. sai II pool ja 16. saj 1. veerand – tooni andsid madalmaad
    • Hilisrenesanss 1520-ndad – 1600 peamiselt Itaalias

  • Renessansi üldiseloomustus. Mida uut tõi kaasa renessanss keskajaga võrreldes?
    • Avanesid Kaubanduslikud mereteed Ameerikasse, Aafrikasse, Indiasse
    • Raha tähtsus kasvas
    • Linnades tekkis rikaste kodanike kiht, kes tellis ja finantseeris kunsti ja muusikat
    • Esimesed arheoloogilised välja kaevamised (Pompei)
    • Taasavastati antiikmaailma suursugusus
    • Kirikukammitsatest vaba, iseteadev inimene, Andis vabaduse arvamust avaldada ja uskuda /mitte uskuda – kirik lakkas olemast inimese maailmapildi kesktelg
    • Ilmalikustusid nii kirjandus, kunst kui ka muusika
    • KÕIK UUS AVALDUS MUUSIKAS JUST ILMALIKES ŽANRITES
    • Juurdus mõiste “humanism” – väärtushinnangute lähtumine inimesest (keskajal jumalikust)
    • Kunsti kriteeriumi kindamiseks sai mõiste “ilus”
    • Hüppeliselt arenes loodusteadus
    • 15-16 saj vahetusel leiutati nooditrükitehnikaPetrucci (leiutaja)
    • Kujuneb uus kõlaideaal, mis lähtub terts - ja sekst intervallidest
    • Hääled hakkabad üksteist jäljendama – tekib imitatsiooniline polüfoonia (üksteise jäljendamine)
    • Senisest enam on muusika seotud tekstiga (enne tuli rütm tekstist lähtuvalt, nüüd veelgi enam seotud)
    • Teksti rütmist ja vormist lähtuvad ka muusika rütm ja vorm. Seeläbi hakkab rütmipilt lihtsustama ning vorm saab selgepiiriliselt liigendatuks, proportsionaalseks.
    • Sõnad inspireerivad vokaalmuusika väljendust, tihtipeale on tegemist otse piltlike või loodushääli jäljendavate kujunditega. Loodushääli jäljendatakse läbi muusika.
    • Ideaaliks saab lihtne, tundeliselt väljenduslik, laulev meloodia
    • 16.saj hakkavad vokaal- ja instrumentaalmuusika teineteisest eralduma, toimub intensiivne pillide areng (enne mängisid pillid sama meloodiat mida lauldi, hakkas eralduma toimus suurpillide areng)
    • keskpunkt madalmaades

    KUNSTIS
    • Kirikuarhidektuuris eelistati kuppelehitisi (keskajal kõrged jumalalähedased)
    • Kujutavad kunstis tõusis esiplaanile huvi looduse ja inimese vastu, avastati perspektiiv
    • Taas julgeti kujutati alasti inimkeha
    • Skulptuur vabanes arhidektuuri teenistusest- sai omaette liigiks
    • Nt: KõrgrenesanssRooma Peetri kirik

    Leanardo Da Vinci Raffael Michelangelo
  • Renessanss muusikas (3 tähtsat joont)
    • Uus kõlaideaal
    • Muusika
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Muusikaajalugu - renesanss #1 Muusikaajalugu - renesanss #2 Muusikaajalugu - renesanss #3 Muusikaajalugu - renesanss #4 Muusikaajalugu - renesanss #5 Muusikaajalugu - renesanss #6 Muusikaajalugu - renesanss #7
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-01-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Lizi Õppematerjali autor

    Meedia

    Lisainfo

    perioodi üldiseloomustus, uuendused võrreldes keskajaga, 3 tähtsaimat joont muusikas tol ajal, ars nova, Philippe De Vitry, Madalmaade muusika 15-16 saj, uued žanrid: missa, reekviem, motett, ilmalik polüfooniline laul, Reformatsioon ja muutused 16.saj kirikumuusikas, ilmalik ja seltskonnamuusika 16. saj, ilmaliku laulu žanrid, pillid
    muusika , missa , kunst , pillid , kirik , meloodia , rütm , renesanss , motett , hääled , renessanss , instrumentaalmuusika , muusikal

    Mõisted

    Sisukord

    • RENESSANSS
    • 
    • Uus kõlaideaal
    • Muusika seondus tekstida
    • Lihtne, laulev, tundeliselt väljenduslik meloodia
    • Philippe de Vitry (1291-1361)
    • 
    • Frottola
    • Villanella
    • Madrigal
    • Keelpillid
    • Pommer

    Teemad

    • Mida tähendab „renessanss“, kus see esmalt kasutusele võeti ja millist ajavahemikku hõlmab?
    • Renessansi üldiseloomustus. Mida uut tõi kaasa renessanss keskajaga võrreldes?
    • Petrucci (leiutaja)
    • saj hakkavad vokaal- ja instrumentaalmuusika teineteisest eralduma, toimub
    • intensiivne pillide areng (
    • keskpunkt madalmaades
    • KUNSTIS
    • Leanardo Da Vinci Raffael Michelangelo
    • Renessanss muusikas (3 tähtsat joont)
    • ARS NOVA
    • uus kunst – muusikastiil 14. saj. Prantsusmaal
    • Organum
    • esimesed muusikalised terviklikus
    • missatükid
    • Motett rändas 15. Saj kirikusse tagasi ja sai esindusžanriks
    • mitmehäälse laulu žanrid ballade, rodeau ja virelai
    • muusikateoreetiline traktaat, ajastu nimi, kompositsiooni
    • teooria
    • Ars nova žanrid – motett, ilmalik seltskonnalaul
    • ars nova
    • ITAALIA KULTUU2 14. saj – Trecento
    • MADALMAADE MUUSIKA 15.-16. SAJANDIL
    • Uued žanrid - missa, reekviem, motett, ilmalik polüfooniline laul
    • Madalmaade koolkonna muusika iseloomustus (helikeel, žanrid) ja heliloojad
    • REFORMATSIOON JA MUUTUSED 16. SAJANDI KIRIKUMUUSIKAS
    • lutheri koraale
    • Milles seisnes kirikureform. Lutheri koraal. Vastureformatsioon
    • Giovanni Pierluigi da Palestrina
    • ILMALIK LAL JA SELTSKONNAMUUSIKA 16. SAJANDIL
    • Õukondadest kodusesse
    • Ilmaliku laulu iseloomustus. Mida tähendab noodis olev märge „laulmiseks või mängimiseks“?
    • Ilmaliku laulu žanrid
    • šansoon
    • madrigal
    • balletto
    • PILLID JA INSTRUMENTAALMUUSIKA 16. SAJANDIL
    • Klavikord
    • Krummhornid
    • tromboon, tsink
    • viola de gamba (tšello eelkäia), Viola da braccio (viiuli eelkäija)
    • Portatiivorel Dulcian Krummhorn viola de gamba
    • Viola da braccio
    • canzon, sonata, ricercar- fuuga eelkäija
    • Pavana ja Gagliarda
    • Polüfoonia
    • Homofoonia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    4
    docx
    Muusikaajalugu Renessanss
    7
    doc
    Renessanss muusikaajalugu
    7
    doc
    Muusikaajalugu 5 -16 saj
    6
    doc
    Renesanss
    10
    doc
    Muusikaajalugu I kursus-10kl
    2
    docx
    MUUSIKA AJALUGU
    10
    doc
    Muusikaajalugu
    38
    pptx
    Muusikaajalugu - klassitsism





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !