Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised makrokeskkonna mõjurid kutsuvad esile muudatusi?
  • Millised organisatsioonisisesed tegurid kutsuvad esile muudatusi?
  • Millistele mõjuritele tuleb tähelepanu pöörata muudatuste planeerimisel?
  • Kuidas liigitatakse muudatusi nende ulatuse järgi?
  • Kuidas liigitatakse muudatusi nende algatamise viisi järgi?
  • Kuidas liigitab organisatsioonidele omased muudatused Linda Ackerman?
  • Millistesse etappidesse jagab Kurt Lewin muudatuse?
  • Mis takistab muudatuste läbiviimist?
  • Kuidas võib klassifitseerida muudatustest mõjutatud töötajaid?
  • Miks töötajad tõrjuvad muudatusi?
  • Millised töötajad osutavad muudatustele enam vastuseisu?
  • Mis võib kujuneda muudatuste elluviimisel kõige raskemaks?
  • Kuidas ületada vastuseisu muudatustele?
  • Mida eeldab organisatsiooniliste muudatuste läbiviimine?
  • Millistele valdkondadele on vaja keskenduda õppiva organisatsiooni loomiseks?
  • Millised omadused iseloomustavad õppivat organisatsiooni?
  • Kuidas võib jaotada õppimistasandeid?

Lõik failist

  • Muudatuste juhtimine ja õppiv organisatsioon
    Kordamine eksamiks
  • Muudatuste mõiste ja olemus
    Muudatus kõige laiemas tähenduses on planeeritud vastupanu mingile survele või jõule. Organisatsiooni kontekstis on muudatus planeeritud või planeerimata vastus mingite jõudude survele, mis võivad olla organisatsioonivälised või – sisesed .
  • Millised makrokeskkonna mõjurid kutsuvad esile muudatusi?
    Väliskeskkonnast avaldavad mõju tehnoloogilised , majanduslikud, sotsiaalsed, õiguslikud, poliitilised jt muutused.
  • Millised organisatsioonisisesed tegurid kutsuvad esile muudatusi?
    Sisemistest teguritest võib vaadelda muutusi töötajate eesmärkides, töö iseloomus , organisatsiooni struktuuris, organisatsiooni kultuuris ja organisatsiooni eesmärkides.
  • Millistele mõjuritele tuleb tähelepanu pöörata muudatuste planeerimisel?
  • Keskkond
  • Turust tingitud mõjurid
  • Ärilised mõjurid
  • Organisatsioonilised mõjurid
  • Kultuurilised mõjurid
  • Liidrite ja töötajate käitumine
  • Liidrite ja töötajate hoiakud ja väärtushinnangud ( Ackerman , Anderson)
  • Kuidas liigitatakse muudatusi nende ulatuse järgi?
    Esimese astme muudatuste eesmärk on stabiilsuse säilitamine.
    Teise astme muudatuste eesmärk on uuenduste sisseviimine.
  • Kuidas liigitatakse muudatusi nende algatamise viisi järgi?
    Planeerimata muudatused tekivad spontaanselt ja on enamasti pigem häirivad kui edasiviivad.
    Planeeritud muudatused toimuvad muudatuste teostaja spetsiaalse ja sihikindla tegevuse tulemusena.
  • Kuidas liigitab organisatsioonidele omased muudatused Linda Ackerman?
  • Selgitage järgmisi organisatsioonidele omaseid muudatusi – arendus, üleminek e. ümberkorraldamine, radikaalne ümberkujundamine
    Linda Ackerman liigitab organisatsioonidele omased muudatused ulatuse ja mõju järgi.
    Arendus Olemasoleva parandamine. Eesmärgiks on organisatsiooni tugevdamine.
    Üleminek sammuline üleminek uude, kuid prognoositavasse seisundisse kindla perioodi jooksul.
    Radikaalne kontrollile halvasti alluv
    Ümberkujundamine üleminek raskesti prognoositavasse
    seni teadnata uude seisundisse.
    On tingitud muutusest arusaamades, mis on organisatsiooni toimimiseks vajalik ja võimalik.
  • Millistesse etappidesse jagab Kurt Lewin muudatuse?
    Esimene etapp on hetkeolukorra üles sulatamine .
    Teine etapp on liikumine soovitud tulemuseni läbi osalemise ja kaasamise.
    Kolmas etapp keskendub taaskülmutamisele ja uue olukorra stabiliseerimisele läbi protseduuride kinnitamise, edu tunnustamise ja uute standardite kehtestamise .
  • Kirjeldage John P. Kotteri muudatuste läbiviimise protsessi
  • Pakilisuse tuvastamine
  • Koalitsiooni loomine
  • Visiooni ja strateegia loomine
  • Visiooni edastamine
  • Võimu andmine laiaulatuslikuks tegutsemiseks
  • Kiirete võitude tekitamine
  • Saavutatu koondamine ja uute tekitamine
  • Uue lähenemise kinnistamine organisatsiooni kultuuris
  • Mis takistab muudatuste läbiviimist?
    • Muudatustele vastutöötavad grupinormid ;
    • Rahuolu jooksvate töötulemustega;
    • Muudatuste vajalikkuse mittetunnetamine.
  • Kuidas võib klassifitseerida muudatustest mõjutatud töötajaid?
  • Miks töötajad tõrjuvad muudatusi?
    • Isiklikud huvid – hirm kaotada võimu, soodustusi;
    • Soovimatus muuta väljakujunenud harjumusi;
    • Teadmatus;
    • Määramatus;
    • Usaldamatus juhtkonna suhtes;
    • Informatsiooni valesti tõlgendamine või mõistmine.
  • Millised töötajad osutavad muudatustele enam vastuseisu ?
    • Tuginevad otsuste tegemisel oma isiklikele kogemustele;
    • Arvavad , et põhitingimused ei muutu kunagi;
    • On seisukohal, et alati on ainult üks parim lahendus ja keelduvad teisi variante arutamast;
    • Kardavad riskida .
  • Mis võib kujuneda muudatuste elluviimisel kõige raskemaks?
    • Inimeste mõttemaailma muutmine;
    • Suhtumise , hoiakute muutmine
    • Pikaajalise rutiini murdmine;
    • Kaasamine otsustusprotsessidesse.

  • Kuidas ületada vastuseisu muudatustele?
    • Empaatia ja toetus – avameelsed suhted juhi ja alluvate vahel;
    • Efektiivne infovahetus ;
    • Töötajate kaasamine muudatuste planeerimisse.
  • Millised iseloomulikud jooned on organisatsioonidel , mis tunnevad ära välismõjud ja neile ka kiiresti reageerivad?
      • Ligipääs informatsioonile
      • Võime ebaselgusega hakkama saada
      • Innovatiivsus
      • Riskide võtmine
      • Meeskonna eetos
      • Paindlik, kuid tugev süsteem
      • Võime konflikte käsitleda
  • Nimetage juhi rolle muudatuste läbiviimisel
    Töised ülesanderollid: algataja, koordineerija, teostaja, analüüsija, delegeerija, probleemide lahendaja, protsessi juhtija .
    Suhterollid: mentor , toetaja, harmoniseerija, kompromissilooja, reeglite väljendaja, motiveerija, inspireerija.
  • Mida eeldab organisatsiooniliste muudatuste läbiviimine?
    • Uute teadmiste ja oskuste omandamist;
    • Hoiakute muutumist;
    • Käitumisviiside muutmist .
  • Selgitage mõistet „õppiv organisatsioon“
  • Millistele valdkondadele on vaja keskenduda õppiva organisatsiooni loomiseks?
      • Süsteemne mõtlemine
      • Isiklik meisterlikkus
      • Mõttemudelid
      • Jagatud visioon
      • Meeskondlik õppimine

  • Millised omadused iseloomustavad õppivat organisatsiooni?
    • Avatus uutele ideedele;
    • Uute teadmiste genereerimine ja levitamine;
    • Kõikidel töötajatel on võimalus olla toimuvaga kursis;
    • Kõikidel töötajatel on võimalus olla loov ja pakkuda oma ideid tegevuste parendamiseks;
    • Kõikidel töötajatel on võimalus uute teadmiste ja oskuste omandamiseks;
    • Kõikidel töötajatel on võimalus aktiivselt osaleda organisatsiooni tuleviku kujundamises.
  • Kuidas võib jaotada õppimistasandeid?
  • jaotus
    • madalama tasandi õppimine – varemtehtu kordamine kitsa ülesande piires;
    • kõrgema tasandi õppimine – uute struktuuride ja reeglite väljaarendamine.
  • jaotus
    • spetsialiseeritud õppimine – oskuste lihvimine ja arendamine senise rolli piires;
    • ühendav õppimine – orienteeritud koostööle erinevate ülesannete täitjate vahel.
  • jaotus
    • kohanev õppimine – teiste tegevuse kopeerimine;
    • loov õppimine – omapoolse panuse andmine, hoiakute muutmine.
  • jaotus
    • ühesilmuseline õppimine – käitumise korrigeerimine ja teadmiste omandamine olemasoleva ülesande piires;
    • kahesilmuseline õppimine – korrigeeritakse organisatsiooni eesmärke ja norme;
    • kolmesilmuseline õppimine – muudetakse inimese baasarusaamu ja mõtlemisviise, muutuvad põhiväärtused.

  • Selgitage mõistet „organisatsiooniline õppimine“
    Organisatsiooniline õppimine on protsess, kus olulisel kohal on
  • Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks #1 Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks #2 Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks #3 Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks #4 Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks #5 Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks #6
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-12-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 68 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor nazz89 Õppematerjali autor
    1. Muudatuste juhtimine ja õppiv organisatsioon

    Kordamine eksamiks

    1. Muudatuste mõiste ja olemus
    Muudatus kõige laiemas tähenduses on planeeritud vastupanu mingile survele või jõule. Organisatsiooni kontekstis on muudatus planeeritud või planeerimata vastus mingite jõudude survele, mis võivad olla organisatsioonivälised või –sisesed.
    2. Millised makrokeskkonna mõjurid kutsuvad esile muudatusi?
    Väliskeskkonnast avaldavad mõju tehnoloogilised, majanduslikud, sotsiaalsed, õiguslikud, poliitilised jt muutused.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    doc

    Õppiv organisatsioon

    SISSEJUHATUS.....................................................................................................2 Sissejuhatus..............................................................................................................................................4 Pideva muutuva tegevuskeskkonnaga kohanemise vajadus esitab juhtidele väljakutse otsida ja rakendada uusi juhtimismeetodeid, et liikuda õppiva ja areneva organisatsiooni poole. Organisatsiooniliste muudatuste tegemine ei eelda mitte üksnes organisatsiooni liikmete hoiakute (ümber)kujundamist ja nende (ümber)õpet, vaid ka seda, et nad ise tahaksid uue õppimisele pühenduda ning tarbe korral muudaksid vastavalt oma töötavasid ja käitumist. Organisatsiooni eesmärkide saavutamise ning samas ka nende jätkusuutlikkuse tagamise kindlamaid viise on järkjärguline üleminek niinimetatud õppiva organisatsiooni vaimus tegutsemisele. ....................................................4

    Juhtimise alused
    thumbnail
    23
    ppt

    Organisatsioonikultuur organisatsiooni muutuste toetajana/ta

    Kultuuridevahelisel suhtlemisel on väärtushinnangud äärmiselt suure tähtsusega. Enamik vastuolusid tuleneb just erinevatest väärtushinnangutest, sest väärtused kujundavad suuresti seda, kuidas inimene ümbritsevat mõistab, kuidas ta tegutseb, plaanib, otsustab ja suhtleb ning sageli kiputakse teise kultuuri/rahvuse esindajaid, nende kompetentsust hindama oma kultuuri väärtushinnangute põhjal.(Kaljund 2001 ). Organisatsioonilise muudatuste põhjused jagatakse organisatsioonisisesteks ja organisatsioonivälisteks ·Organisatsioonivälisteks on: muutunud turusituatsioon, tihenenud konkurents, turuosa suurenemine ja uute turgude otsimine, klientide suurenenud nõudmised, ettevõtete ühinemine, muutused õigusaktides, turu piiratus, esinduslepingu lõppemine. · Organisatsioonisisesteks muutusteks on: eesmärkide ja juhtimisstiili muutumine, struktuurimuutused, teenuste arendamine, ettevõtte halb

    Majandus
    thumbnail
    17
    docx

    INIMRESSURSI JUHTIMISE KORDAMISKÜSIMUSED

    IRJ abil saab tagada organisatsioonile edu. Mõistet kasutatakse kahel erineval viisil: Kirjeldab juhtimistegevust üldiselt; Käsitleb inimeste juhtimist viisil, mis erineb täielikult personalijuhtimisest-erinev filosoofia, inimestele suunatud organisatsiooniline tegevus. 2. Inimressursi juhtimise eesmärgid, rollid ja ülesanded IRJ juhtimise eesmärgid: 1) Mehitamine- mingite funktsioonide jaoks inimtöötajate rakendamine. 2) Tulemustele orienteerumine 3) Muudatuste juhtimine 4) Administreerimine ROLLID JA ÜLESANDED: 1 IR J JU H T I Tu le m u s t e l M IN E e o r ie n t e e r it us M eh M uudat

    Juhtimine
    thumbnail
    13
    doc

    Inimeste juhtimine organisatsioonis

    Juhi roll: administratiivne ja kontrolliv Liidri roll: mõjutada (kujundada) kaastöötajate tegevust (käitumist) ressursside hankimine ja jaotamine visiooni loomine, tegevuse korraldamine innustamine töötajate rakendamine motiveerimine läbi väljakutsete 4. Formaalsed ja mitteformaalsed liidrid. Formaalsete juhtide tööülesannete hulka kuulub nii juhtimine kui ka eestvedamine, erineb mitteformaalsest formaalsete õiguste ja võimu ulatuse poolest. Mitteformaalne liider- gruppi kuuluv inimene, kes oma teadmiste, kogemustega, ideede ja soovitustega toetab gruppi eesmärkide saavutamisel. 5. Juhi efektiivsust määravad tegurid. Liidri efektiivsuse tagab teiste taju temast, edukuse tagab liidri võime mõista ja liita järgijate ootusi ja vajadusi valdkonnapõhiselt. Liider peab

    Juhtimispsühholoogia
    thumbnail
    13
    docx

    II KT kordamisküsimused vastustega

    kalk konkurents jne.); segased rolliootused - töötajale pole selge, mida talt oodatakse ja nõutakse; suur vastutus. 49.Selgitage mõistet läbipõlemine. Läbipõlemine (burnout) on psühhofüüsiline väsimusseisund, mille ilminguteks on pidev väsimustunne, ükskõiksus, masendus ning nendega kaasnev tegutsemisvõime vähenemine. 50.Selgitage kaasava juhtimise olemust. Sõnastage eluline/praktiline näide. Kaasav juhtimine on juhtimispraktika, mis on oluline meie meeskondades, organisatsioonides kui ka perekonnas. See lähtub eeldusest, et lahenduste leidmiseks on oluline tuua inimesed kokku: kui inimeste vahel sünnib dialoog, võtavad inimesed vastutuse ning viivad soovitud ideed ellu. Kaasamine muutub üha enam oluliseks siis, kui: o inimesi soovitakse ühise eesmärgi nimel tegutsemas näha;

    Organisatsiooni juhtimine
    thumbnail
    43
    docx

    Juhtimise aluste kordamine eksamiks

    JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne: o Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ja üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. o Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju. Lähtumine: objektist juhtimisprotsessist

    Juhtimise alused
    thumbnail
    74
    docx

    Organisatsiooniõpetuse konspekt

    rõhutamine  Puudused – liiga jäik, ebatõhus, iseseisvuse puudus, reeglid võivad muutuda „asjaks iseeneses“ 5 Uusklassikaline koolkond  Alustajad E. Mayo, F. Roethlisberger  Tõstsid esiplaanile inimsuhted – keskne inimene kui organisatsiooni liige  Hawtorne’i eksperimendid (1924-1932)  Töögruppide ja mitteformaalsete suhete rõhutamine  Osalev juhtimine  Tööjaotus – avar, „töö rikastamine“  Plaanimine – üldine  Õigused, kohtused, suhtlusteed – suures osas töötajate autonoomia  Koordinatsioon – ametlik ja vabatahtlik  Kontroll – varjatu  Juhtimisulatus – suur  Otsustamine – delegeeritud Suhtumine „Y“  Tööloominguline tegevus  Töötajad on huvitatud vastutusest, kui organisatsioon nene huve arvestab

    Organisatsiooniõpetus
    thumbnail
    34
    docx

    Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

    Siirmise /Delegeerimise mõiste. Siirmise /Delegeerimise sisu. + Koordineerimise mõiste. Koordineerimise sisu. + Mehitamise olemus. Isikkoosseisu plaanimine ja arvestus. + Personali värbamine ja valik. + Suhtlemise olemus. Suhtlemisstiilid. + Suhtlemisbarjäärid. + Konfliktide olemus, konfliktide tekkepõhjused, konfliktide lahendamine. + Stressi olemus, stressi liigitus, stressist ülesaamine, konformsus. + Enesejuhtimise olemus. Harjumused enesejuhtimises. + Muutused organisatsioonis. Muudatuste elluviimise protsess. + Muutustele vastuseisu põhjused. + Õppiva organisatsiooni olemus. Organisatsiooni õppimisprofiili komponendid. + Organisatsioonis õppimist toetavad ja takistavad tegurid. + 1 Organisatsiooni definitsioon + Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või

    Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine




    Kommentaarid (2)

    cenjorita profiilipilt
    cenjorita: Tänan materjali eest, sain palju vajalikku informatsioon!
    18:22 14-12-2013
    trinzz007 profiilipilt
    trinzz007: Ikka aitas, kokkuvõtlik kordamine eksamiks!
    16:26 04-01-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun