Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mussorgski, Rimski- Korsakov, Tšaikovski (3)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.
Mussorgski-Rimski- Korsakov-Tšaikovski #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-09-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 58 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor terts753 Õppematerjali autor
Mussorgski, Rimski- Korsakov, Tšaikovski elulugu, looming

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
doc

Tšaikovki, Mussorgski, Rahmaninov

Tähtsamad teosed- 3 sümfooniat, sümfoonilised tantsud, ooperid aleko, Francesca da rimini, ihnus rüütel, 4 klaverikontserti, rapsoodia paganini teemale. Mussorgski( 1839-1881) Sündis Pihkva kubermangus mõisniku perekonnas. Esmase klaverimänguoskuse sai ta emalt.1852 astus kadettide kooli , kus õpetati klaverimängu. Siis alustas teenistust kaardiväeohvitserina. Peale sõjaväge pühendus muusikale. Debüteeris 1860.aastal. Kriitik Vladimir Stassov oli Mussorgski suur toetaja ja tema loomingu propageerija ka ajakirjanduses. Oma komponeerimisoskusi ja muusikateoreetilisi teadmisi täiendas Balakirevi juhendamisel. Kuni 1861, sai rahulikult loomingule pühenduda kuna elatus mõisast saadud tuludest. Pärisorjuse kaotamisega halvenes aga majanduslik seis ja oli sunnitud ametnikuna elatist teenima. Majanduslik allakäik süvenes, peagi sõltus ta oma sõpradest ja vendadest ning veetis üsna rohkem aega joomakaaslastega. See periood oli heliloojale

Muusika
thumbnail
4
docx

Muusika klassikud, vene romantikud

· Sündis Bergenis · Esimeseks õpetajaks oli ema · 12-aastaselt esimesed loomingukatsetused · Õppis Leipzigi konservatooriumis (klaver, kompositsioon, muusikateooria) · LOOMING: kõige arvukama osa moodustavad soololaulud(140) ning klaveri- ja orkestripalad o Looming on läbipõimunud Norra loodusest ja rahvuslikest elementidest o Kasutab loomingus muinasjutulisi karaktereid o Erilise kuulsuse saavutas muusika H. Ibseni draamale ,,Peer Gynt" MODEST MUSSORGSKI (1839-1881) · Elulugu: sündis Pihkva kubermangus · 1852 suundus õppima Kadettide kooli, 4 aasta möödudes alustas teenistust kaardiväeohvitserina · 1860- debüteeris heliloojana · Tema majanduslik olukord halvenes. Sõltus vennast ja sõpradest, kuid veetis enamiku ajast joomakaaslastega · Suri nädal pärast 42. Sünnipäeva · LOOMING: tema peamine tõekspidamine oli: ,,Kunst peab kajastama tegelikku elu."

Muusika
thumbnail
1
docx

Vene romantikud ja Grieg, Sibelius

nukuteatrile ühised jooned; kõige südamelähedasem on sümfooniline muusika; 30 sümfoonilist teost, nendest 6 täispikka sümfooniat; silmapaistate instrumentaalteoste hulka kuuluvad viiulikontsert ja klaverikontsert nr 1. ; kirj. Programmilist klaverimuusikat(,,Lastealbum"); 10 ooperit (Jevgeni onegin); ta hindas ooperi juures seda, et selle sisu on hästi mõistetav Modest Mussorgski (1839-1881)- sündis Pihkva kubermandus mõisniku perekonnas; esmase klaverimängu oskuse sai emalt; 1852 astus kadettide kooli; 1856 alustas teenistust kaardiväeohvitserina; 1860 debüteeris heliloojana; vladimir stassov oli suur toetaja ja propageeria; 1816 sai rahulikult loomingule pühenduda; pärisorjuse kaotamisega halvenes ta seis- pidi ametnikuna tööd tegema; allakäik süvenes- hakkas sõltuma vennast ja sõpradest-

Muusika
thumbnail
10
docx

VENE MUUSIKA

VENE MUUSIKA 1. Modest Petrovitš Mussorgski 1839-1881 õpingud, teenistus kaadrisõjaväelasena. Tee muusika juurde. Sündis Pihkva kubermangus mõisniku perekonnas. Esmase klaverioskuse sai emalt. 1852 astus kadettide kooli, kus õpetati ka klaverimängu. 4a pärast alustas teenistust kaardiväeohvitserina. Tutvus Balakireviga, lahkub sõjaväest ja alustab muusikaga. 1861 sai ta rahulikult pühenduda oma loomingule, kuna elatus mõisast saadavatest tuludest, pärisorjuse kaotusega halvenes aga tema majanduslik seisund.

Muusika
thumbnail
10
doc

Vene muusika

hispaania rahvamuusika intonatsione ja rütme. Aleksandr Dargomõzski (1813-1869) ­ Glinka kaasaegne ja samas avaldas mõju järgnevale põlvkonnale nn. ,,Võimsale rühmale". Ennekõike vokaalhelilooja. Loomingu suurema osa moodustavad romansid ja laulud. Varastes vokaalteostes domineerib meloodilisus, tundeküllus (,,Mul on kurb", ,,Igav ja kurb" jne.), hilisem looming retsitatiivne (,,Mölder", ,,Vana kapral", ,,Titulaarnõunik", "Ussike"). Toob loomingusse sotsiaalse teema, mis süvenes Mussorgski loomingus. Kirjutanud kuus ooperit, tuntumad ,,Näkineid" (Russalka 1856) ja ,,Kivist külaline" (1869), viimases valitseb retsitatiivne stiil. 60-70.aastad vene muusikaelus Aeg oli seotud suurte muutustega ühiskondlikus elus. Talurahva ülestõusud, lüüasaamine Krimmi sõjas, pärisorjuslik kord jne. viisid küll pärisorjuse kaotamiseni 1861.aastal, aga talupoegade olukorda see ei parandanud. Ülestõusud ja rahutused jätkuvad

Muusikaajalugu
thumbnail
8
docx

Romantism, Operett , Võimas Rühm. Programmiline muusika

traditsioonide kopeerimises. Rühmitus ,,Võimas Rühm", kuhu kuulusid noored Vene rahvuslased, nägid Vene heliloomingu tulevikku Glinka muusika rahvusliku traditsiooni jätkamises. Rühmituse liikmed loobusid põhimõtteliselt nivelleerivast akadeemilisest kõrgkoolitusest ja tegutsesid kutsetegevuse kõrvalt kompositsioonialase eneseharimisega. Võimsasse rühma kuulusid : Mili Balakirev (matemaatik, pianist, dirigent) Aleksandr Borodin (meditsiinikeemik) Modest Mussorgski (mereväeohvitser, kompositsiooniõppejõud) Cesar Cui (sõjaväeinsener) Rühmituse ideoloog oli kunstikriitik Vladimir Stassov. Võimsa Rühma põhisuunad olid: -realismitaotlus (elu tõepärane kirjeldamine) -eelistatud zanrid olid ooper, programmiline orgestrimuusika ja soololaul -temaatika oli rahvuslik-ajalooline. Pjotr Tsaikovski : (1840-1893) Tsaikovski sündis metallurgiatööstuslinnas Votkinski tehnilise haritlase perekonnas. 1850-

Muusika
thumbnail
17
docx

MUUSIKAAJALUGU

,,Võimas rühm" Vene heliloojate rühmitus, mis hakkas kujunema 1850ndatel aastatel. Sinna kuulusid vene rahvuslased, kes nägid vene heliloomingu tulevikku Glinka muusika rahvusliku traditsiooni jätkamises. Rühmituse liikmed loobusid akadeemilisest kõrgkoolitusest ja tegutsesid kutsetegevuse kõrval kompositsioonialase eneseharimisega. ,,Võimsasse rühma" kuulusid: · Mili Balakirev (matemaatik, pianist, dirigent) · Aleksandr Borodin (keemik) · Modest Mussorgski (sõjaväeohvitser) · Nikolai Rimski-Korsakov (mereväeohvitser, kompositsiooniõppejõud) · Cesar Cui (sõjaväeinsener) Rühmituse ideoloog oli kunstikriitiik Vladimir Stassov. Põhisuunad: · Realismitaotlus (elu tõepärane kirjeldamine). · Eelistatud zanrid olid ooper, programmiline orkestrimuusika ja soololaul. · Temaatika oli rahvuslik-ajalooline. Aleksandr Borodin (1833-1887) Andekas keemik ja suur muusik. Õppis flööti, tsellot ja klaverit (lapsepõlves).

Muusika




Kommentaarid (3)

deborah profiilipilt
deborah: Suhteliselt kesine materjal
15:36 21-01-2009
manhunt16 profiilipilt
manhunt16: hea materjal
18:59 20-01-2009
mau profiilipilt
mau: räige pask
19:21 01-03-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun