Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Moliere (1622-1673) (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Moliere-1622-1673 #1 Moliere-1622-1673 #2 Moliere-1622-1673 #3 Moliere-1622-1673 #4 Moliere-1622-1673 #5 Moliere-1622-1673 #6 Moliere-1622-1673 #7 Moliere-1622-1673 #8 Moliere-1622-1673 #9 Moliere-1622-1673 #10 Moliere-1622-1673 #11 Moliere-1622-1673 #12 Moliere-1622-1673 #13 Moliere-1622-1673 #14 Moliere-1622-1673 #15 Moliere-1622-1673 #16 Moliere-1622-1673 #17 Moliere-1622-1673 #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-10-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ervin Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
doc

Barokk, klassitsism, valgustus

Siiski suhtusid akadeemikud komöödiasse kui n-ö kergemasse zanrisse leebemalt. Seetõttu oli komöödia elulähedasem ja vormilt vabam. Kui tragöödiate sündmustik lähtus peaaegu alati kaugetest aegadest ja tegelased olid üksnes kõrgest soost, siis komöödia peegeldas kaasaegset igapäevaelu ning tegelased olid kodanlikust keskklassist ja isegi alama rahva hulgast. Tegelased kehastasid enamasti mingit kindlat iseloomujoont, neist kujundati mingit tüüpi. Nt kujundati mingi tüüp. Nt Moliere ´i Tartuffe oli silmakirjalik vagatseja, don Juan paadunud elumees. Klassitsistliku Prantsusmaa suurim komöödiakirjanik oli MOLIERE. Tema isa oli jõukas kodanlane ja õukonna käsitöömeister. Pojast ei saanud isa ametijärglast ega ka advokaati (õppis ülikoolis õigusteadust), ta asustas hoopis teatritrupi, võttis endale varjunime Moliere, kirjutas komöödiaid ja oli ka lavastaja ning näitleja. 1659 lavastas trupp lühinäidendi ,,Naeruväärsed eputised", mis oli väga menukas

Kirjandus
thumbnail
3
docx

Barokk, klassitsism ja valgustus

· Klassitsistlik kirjandus peab oluliseks: 1) mõistuspärasust 2) selgust 3) loogilisust · Suur mõju oli Rene Descrates'i ratsionalismil. (,,Mõtlen, järelikult olen olemas") · Kunstil väga ranged reeglid ja põhimõtted, esiplaanil olid mõtted, mitte meeleline kogemus. Antiiksetest eeskujudest lähtuv suurejooneline harmoonia kokku sobitatud korrastatud riigi ja võimu ülevuse ideega. Väärtustati ainult antiigist tuntud zanreid. Oluline oli täpsus, korrastatus. · Autorid: 1) Moliere 2) Cornielle 3) Racine · Inimkarakter ei olnud enam tervik, vaatluse alla võeti üksikud iseloomujooned. Seetõttu muutusid tegelaskujud ühekülgseteks, skemaatilisteks. · Boileau ,,Luulekunst" ­ Prantsuse klassitsismi põhimõtted. · Klassitsistliku teater algas, kui Prantsusmaal oli võimu tipul kardinal Richelieu, tegutsema hakkas Prantsuse Akadeemia. Mõlemad sekkusid pidevalt teatriellu ja kontrollisid, et teater vastaks absolutistliku riigi huvidele. Tragöödias olid väga ranged

Kirjandus
thumbnail
5
doc

Komöödiazanrid antiigist Moliere'ini

aina ühest kohast teise kohta ära. See komöödia sai aluseks prantsuse kirjaniku Moliere'i komöödiale ,,Ihnus". Situatsioonikomöödiaks, milles tähtsal kohal on isikute äravahetamine, näiteks on see ,, Menaechmused"- lugu räägib kaksikvendadest, kellest üks läheb poisikesena reisil kaduma. Kuid teisele vennale, Sosiklesele, antakse kadumaläinud venna mälestuseks tolle nimi, Menaechmus. Puhas intriigikomöödia on ,,Pseudolus", seevastu ,,Amphitruo", mille põhjal Moliere lõi oma ,,Amphitryoni", on müüditravestia säilib müüdi sisu, luid muudetakse koomiliseks käsitlusevorme). Leidub puhtaid jante, et ka ühks nn liigutav komöödia ,,Sõjavangid" Publius Terentius Afer (u 190-159) sattus orjana Aafrikast Rooma, sai andeka noorukina hea hariduse ning see järgi lasti ta vabaks. Oma väga lühikese elu jooksul jõudis ta kirjutada kuus komöödiat, mis kõik on ka tänapäevani säilinud. Erinevalt

Kirjandus
thumbnail
4
doc

Konspekt, barokk, klassitsism, valgustus

Barokk Renessansikirjandusest arenes 17.sajandil välja 2 mitmeti vastandlikku kunstisuunda: barokk ja klassitsism. Barokk muutus valdvaks katoliku suunitlusega maades (Hispaania, Itaalia) Barokk põhineb nii sisult kui ka vormilt teravatele kontrastidele, eelistab dramaatilisi situatsioone ja erakordseid kangelasi, kaldub äärmuslikkusesse nii vooruste ja tunnete kui ka julmuste ja õuduste kujutamisel, stiil sageli raskepärane. Luule: Luis de Góngora (1561-1627)  poeemid (“Üksindused”) – kujundirikas ja keeruline väljenduslaad (gongorism) Francisco de Quevedo (1580-1645)  proosasatiirid “Unenäod” (1627)  “Kelm Pablose elukäik”  kaasajasündmuste kujutamine, mure kodumaa allakäigu pärast; surmateemalised sonetid (eksistentsialism) Draama: Pedro Calderón de La Barca (1600-1681) viljakas kirjanik, kirjutas teatris esitamise jaoks, kirjutanud u 200 draamateost, neist u 120 ilmalikku ja u 80 vaimulikku näidendit, lisaks koomilised lüh

Kirjandus
thumbnail
3
doc

Klassitsism ja Renessans

,,Tartuffe" * M on pidanud sed mitu korda ümber tegema. * Tartuffe on kaval ja silmakirjalik võrdkuju, kuid Orgon on pereisa, kes kehatab ülimat lihtsameelsust, reaalse elu vajadustega sobimatut, kogu perekonda õnnetusse tõukavat naiivsust. ,,Don Juani" *Tema pärines hisplaanlase Tirso de Molina näidendist, kuid enne M'i oli seda uba õutud mitmes itaalia ja prantsuse lavavariantides teisendada ja täiendada. ­Nendele toetuski Moliere. . *M kirjutas Don Juani proosas. *Võrreldses Tirso de Molina näidendiga laiendab M oma teoses satiiri osa. *Satiir tabab don Juani suu kaudu ühiskonda. Don Juan on valelik ja silmakiralik, sest nagu ta ise ütleb, ,,Tänapäeval on variseriametil suuri eeliseid", ,,Tark inimene kohaneb oma aja pahedega." Ta teeb nii, nagu ,,teevad teised". *Tema ülbus ja jummalakartmatus on märksa teadlikumad kui Tirso de Molina don Juanil. *M on don Juan oma

Kirjandus
thumbnail
5
doc

Barokk ja klassitsism

Shakespeare Sündis Avoni-äärses Stratfordi linnas jõuka kindategija pojana oletatavasti 23.aprillil 1564, õppis kohalikus grammatika-koolis(ladina-,kreeka keel) ja abiellus väga noorelt. 1578 kolis Londonisse. Töötas teatrites lavastaja abilisena ja suflöörina. Liitus tolleaegse Londoni parima trupiga, osales The Globe´i rajamises. 1599 valminud teatri lavale hakkasid regul ilmuma S näidendid.1612 naases Stratfordi,kus ta ka suri-pärimuse järgi oma sünnipäeval 23.04 1616 perekonna keskel. Ta maeti stratfordi kolmainu kirikusse.Näidendid sündisid enne teatris ja said alles siis kirjandusteosteks, ta ise pidas end näitlejaks. Komöödiad."Veneetsia kaupmees"(1596),"Tõrksa taltsutus"(1593), "Suveöö unenägu"(1595).Armastusteemalised komöödiad olid sagely inspireeritud itaalia kirjandusest: elurõõmsatest renessansinovellidest ja vanadest näidenditest. Kaitseb noorte armastajate loomulikke tundeid, nende õigust armastuse vabadusele. Taunib seisulikke eelarvamusi

Kirjandus
thumbnail
32
doc

Konspekt - 10 klass

8 4.püüti kôlbeliselt môjutada ja ôpetada 5.riimilise luule nôue 6.taaselustati aforism ja valm 7.näidendis aja-, koha-, tegevusühtsus 8.näidend värssides, tegelased suurtsugu päritolu, mängiti lossides Aluseks Descartes'i filosoofia: "môtlen, järelikult olen" Esindajad: prantsuse Nocolas Boileau "Luulekunst" Jean de la Fontaine ­ valm Francois de la Rochefoucauld ­ maksiim Moliere ­ komöödia saksa Martin Opitz ­ poeetikareeglid La Fontaine lk. 172 uus ôpik eeskujuks antiigist Aisopos ja Phaedrus maailmakirjandusse kuuluvad tema 12 raamatut "Valme", millega ta on tugevasti môjutanud Euroopa hilisemat satiirilist kirjandust "Rohutirts ja sipelgas", "Hunt ja lambatall", "Rebane ja viinamarjad" MKL "Katkuhaiged loomad" ja "Aednik" ­ ava môte Nii Ivan Krôlov kui ka eesti Jakob Tamm on temalt eeskuju vôtnud Rochefoucauld

Kirjandus
thumbnail
23
odt

Kirjanduse arvestus II - Keskaeg-Renessannss

-Armastus on võimsaim -Noored armastajad, seetõttu tingimusteta armastus, egoistlik armastus st. teiste arvamust ei arvestata =Juhib tähelepanu vanade ja noorte vastuolule -Vendetta ehk veritasu ehk lõpmata ring =Ajendiks verivaen =Juhusel on väga suur roll =Tegelased on katoliiklased 2. Ülevaade Hamletist Pilet 14 ­ Cervantese elu ja looming, ,,Don Quijote"; Ülevaade ühest Moliere näidendist 1. Cervanese elu ja looming, ,,Don Quijote" Elas 1547 ­ 1616 Sai kuulsust rüütliromaanide paroodiaga Oli vaesest aadliperekonnast ehk vaesest hidalgoperekonnast =Õnnestus lõpetada ülikool =Kui oli 21, läks Hispaaniast Itaaliasse -Kardinali teenistusse =Lasi värvata end sõjaväkke -Osales merelahingutes -Vigastas vasakut kätt Hakkas minema Hispaaniasse =Langes Alzeeria mereröövlite kätte vangi

Kirjandus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun