Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Modernism (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Vasakule Paremale
Modernism #1 Modernism #2 Modernism #3 Modernism #4 Modernism #5 Modernism #6 Modernism #7 Modernism #8 Modernism #9 Modernism #10 Modernism #11 Modernism #12 Modernism #13 Modernism #14 Modernism #15 Modernism #16 Modernism #17 Modernism #18 Modernism #19 Modernism #20 Modernism #21 Modernism #22 Modernism #23 Modernism #24 Modernism #25 Modernism #26 Modernism #27 Modernism #28 Modernism #29 Modernism #30 Modernism #31 Modernism #32 Modernism #33 Modernism #34 Modernism #35 Modernism #36 Modernism #37 Modernism #38 Modernism #39 Modernism #40 Modernism #41 Modernism #42 Modernism #43 Modernism #44 Modernism #45 Modernism #46 Modernism #47 Modernism #48 Modernism #49 Modernism #50 Modernism #51 Modernism #52 Modernism #53 Modernism #54 Modernism #55 Modernism #56 Modernism #57 Modernism #58 Modernism #59 Modernism #60 Modernism #61 Modernism #62 Modernism #63 Modernism #64 Modernism #65 Modernism #66 Modernism #67 Modernism #68 Modernism #69
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 69 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-12-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor vepery Õppematerjali autor
20. Sajandi arhitektuurModernis mööblikujundusesFunktsionalismII maailmasõja järgne arhitektuur ja mööbel

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
docx

Arhitektuuri teooria eksamiküsimused ja vastused

8. Totalitaarsete riikide arhitektuuriideoloogia ja näiteid 1930.-40. aasatel (Saksa, Nõukogude Liit) iseloomustab: monumentaalsus, lihtsus, ühtsus, suurus, paraadilikkus. Peamine eesmärk oli valitseva ideoloogia väljendamine ajatu vormi ja kestva materjaliga. Hitleri Saksamaa: traditsiooniline, oma rahvuslikku ajalugu väärtustav. Tugines kreeka-germaani-romaani-preisi stiilile. Ehitised jätsid monumentaalsete vormide abil väärika ja suursuguse mulje. Modernism ei eelistatud. Eelistati elamuehituses traditsionalismi, ühiskondlike hoonetes neoklassitsismi, kuid tööstushoonetel -funktsionalism. Näited: Paul Ludwig Troost –riigijuhi ametihooned ja Au templid ning Saksa Kunsti Maja , Albert Speer –Saksa paviljon Pariisis. NSVL: uusklassitsistlik ehituskunst– stalinism. Vormilised ja ehitustehnilised põhjused suht samad nagu Saksamaalgi (monumentaalsus jne). Suurte juhtide ja töö tegemise ülistamine Näited:

Ajalugu
thumbnail
6
docx

Konstruktivism

Konstruktivism · 20.sajandi esimeste kümnendite arhitektuuri iseloomustasid insener-tehnilised uuendused -uudsed materjalid, tehnoloogiad, uudsed vormid. · Juba juugendstiili hilisemal perioodil kadus stiilile omane rikkalik dekoor ja tugevnes ratsionaalne alge. · Toimus üleminek masintootmisele, kus orienteeruti keskklassi vajadustele. · Uue vormi otsingul kujunes välja 2 erinevat suunda ­ konstruktivism ja funktsionalism. · Mõisted "konstruktivism" ja "funktsionalism" pärinesid 19.sajandi lõpu nn. tehnilisest romantismist. · Arvati, et tööstushoonel, masinal, tehnilisel seadmel on eriomane ilu, mis ilmneb tema töötamisel. · Mingeid kaunistusi pole vaja, lähtuda tuleb esmavajadusest. · Konstruktivistlik suund rõhutas vormi konstruktsiooni ja ülesehituse otstarbekust. · Funktsionalistlik suund koondas tähelepanu funktsioonile ja otstarbekusele. · "Mis funktsioneerib hästi, on ilus", väitis Saksa

Disainiajalugu
thumbnail
32
doc

Arhitektuuri ajalugu konspekt 2017 eksamiks

EKSAM: ARHITEKTUURI AJALUGU 19. saj. TÄNAPÄEVANI EKSAMITEEMAD Historitsistlik arhitektuur Euroopas Antiik-Kreeka ja Rooma stiili jäljendamine 6)Historitsistlik arhitektuur- toimub ajaloolis-filosoofiliste tõekspidamiste alusel 7) Histrotsismi enim mõjutanud * Mineviku idealiseerimine ­tulenevalt tööstsurev. esilekerkinud pahedest * Mineviku uurimine- tingisid muudatused suhtumises ajalukku * Esteetilised mõjutused mitmesugustelt eksootilistelt maadelt * Isikupärase maitse esilekerkimine * Tellimustööde pidev suurenemine, arhitekt pidi arvestama tellija maitsega 8) Eeskujuks keskaegr. Pühakodade loomisel tihti jäljendati gooti stiili.

Arhitektuuri ajalugu
thumbnail
13
pdf

20. sajandi arhitektuuri ajalugu

Nende ruumiplaanid üritasid matkida mõisa plaane (läbikäidavad ruumid). Ruumi nappuse tõttu polnud hea. Tekkisid tubadesse ka vannitoad. Karl Burman: Buschi maja Tartus 21b 1912 - esimene Eesti tõeline arhitekt, kihvtid suured korterid, valgusküllased, üritas vältida koridore. Võimas hoone huvitava plaaniga. Karl Burman: Mauritza maja Kreutzwaldi tn 1912 - Väga uhke- rangem ja lihtsam eksterjöör. Üürimajadest on veel tuntud Karl Burman Üürimaja Raua tänaval. 5. loeng (Vara) modernism - Rahvuvahelustumine, stiil hakkab levima nii et on raske aru saada mis stiili ja riigiga on tegu. Deutcher Werkbund - rõhku kvaliteedile. Saksamaa jäi arengust maha. Mitmed kriitikud olid veendunud, et tulevikuedu nimel on peamine täiustada nii käsitöö- kui ka tööstustoodete disaini, ning et Saksamaa, millel pole ei odavalt kättesaadavaid materjale ega sissetöötatud turgu odavatele kaupadele, saab maailmaturul konkureerida ainult erakordselt kõrgekvaliteediliste toodetega

Arhitektuuri ajalugu
thumbnail
15
doc

Arhitektuuri ja linnaplaneerimise ajalugu - kordamisküsimused

1. Itaalia renessansi aegse palazzo iseloomustus ja 2 näidet. Palazzo on algupäraselt Itaalias suursuguse perekonna residents või mingi institutsiooni peakorter. Kasutatakse renessansile iseloomulikku ruudu ja ringi motiive ja ümarkaari. Kaarsillusega ja ehisraamistikuga bifoorsed aknad. Võimas 3- korruseline kivihoone. Seinapinda katab krobeline kivipind- rustika. Iseloomulik sümmeetrilisus ja rõhutatud horisontaalsus. Korruste vahel vahekarniisid, pikk katuseräästas, lame katus. Kokku 4 hoonetiiba ja siseõu. I korrus on kõrgem ja väikeste ruudukujuliste akendega, kasutati kaitse eesmärgil ja laoruumidena, II korrus oli mõeldud eluruumidena ja seal asusid esinduruumid ning saal, III korrusel olid magamistoad ja ruumid teenijatele. · Palazzo Strozzi · Palazzo Medici 2. Palladionism ja neopalladionism Euroopa arhitektuuriajaloos 16.­18. sajandini, stiili tunnused. Andrea Palladio loomingu 3 näidet ja lühitutvustus. Palladio arhitektuuripärandi edasi

Arhitektuur
thumbnail
48
pdf

Arhitektuuri ja interjööri ajalugu stiilid II Konspekt sisearhitektuuri üliõpilastele.

BAROKK JA ROKOKOO 16. sajandi II poolel hakkas renessansile omane tasakaalustatus ja vaoshoitus taanduma. Ajastu muutunud elutunnetus tõi esile kire, tunded, ülepaisutused ja teatraalse efekti. 16. saj. lõpuks kujunes Itaalias välja stiil, mis sai nimetuseks barokk (borocco – eriskummaline). Peamiseks kunstiliigiks sai arhitektuur, mis arenes tihedas seoses maalikunsti, skulptuuri, tarbekunsti ja pargiarhitektuuriga. Barokk koos sellele järgnenud rokokooga levis Euroopas aastail 1580…1750 ning jõudis hispaanlaste kaudu ka Ameerikasse. Üldjoontes jagunes see järgmisteks perioodideks:  varane barokk u 1580.–1620.  kõrgbarokk 1630.–17. saj lõpp  hilisbarokk 18. saj I pool  rokokoo 18. saj 20.–60. aastad Lisaks eespooltoodud periodiseeringule võib ajastu arhitektuuri jaotada veel järgmiselt:  baroki maalilis-dünaamiline suund, mis levis eeskätt nendes maades, kus absolutism oli tihedas liidus katoliiklus

Kultuuriajalugu
thumbnail
10
docx

OP KUNST. 1950-60ndad aastad

OP KUNST. 1950-60 ndad aastad. Op-kunst arenes välja abstraktsest kunstist ja muutus eriti populaarseks 1960 a. Op-kunst põhineb optilistel efektidel, mis tuleneb inimese taju eripärast. Lihtsate kujundite ja värvuste kordusel maalipinnal on inimese silmale kas rahustav või ärritav mõju, mistõttu maalipind tundub olevat kas tõeliselt ruumiline või värelev. Võib öelda, et op-kunstnike eesmärk oli ruumilisuse või liikuvuse tunde tekitamine maalipinnal. Mõnda op-kunsti teost ei saa üle mõne sekundi vaadata, sest see on silmale niivõrd ärritav.. Victor Vasarely (1906-1997) Üks 20.sajandi kõige olulisemaid kunstnikke. Op-kunsti juhtfiguur. Tema uuendused värvi ja optiliste illusioonide valdkonnas mõjutasid paljusid nooremaid kunstnikke. Õppis Budapestis. 1930.aastatel asus Vasarely Prantsusmaale elama. Ta arendas välja täiesti oma pildikeele, mis oli otseselt inspireeritud Mondriani j

Kunstiajalugu
thumbnail
10
docx

OP KUNST. 1950-60 ndad aastad.

OP KUNST. 1950-60 ndad aastad. Op-kunst arenes välja abstraktsest kunstist ja muutus eriti populaarseks 1960 a. Op-kunst põhineb optilistel efektidel, mis tuleneb inimese taju eripärast. Lihtsate kujundite ja värvuste kordusel maalipinnal on inimese silmale kas rahustav või ärritav mõju, mistõttu maalipind tundub olevat kas tõeliselt ruumiline või värelev. Võib öelda, et op-kunstnike eesmärk oli ruumilisuse või liikuvuse tunde tekitamine maalipinnal. Mõnda op-kunsti teost ei saa üle mõne sekundi vaadata, sest see on silmale niivõrd ärritav.. Victor Vasarely (1906-1997) Üks 20.sajandi kõige olulisemaid kunstnikke. Op-kunsti juhtfiguur. Tema uuendused värvi ja optiliste illusioonide valdkonnas mõjutasid paljusid nooremaid kunstnikke. Õppis Budapestis. 1930.aastatel asus Vasarely Prantsusmaale elama. Ta arendas välja täiesti oma pildikeele, mis oli otseselt inspireeritud Mondriani j

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun