Antud referaadi eesmärgiks on erinevat kirjandust uurides koostada ülevaade peamistest teenindusvaldkonda puudutavatets probleemidest Eestis ning arutleda ka suundumustest selles valdkonnas. Uurimisülesanded, millele vastust otsitakse, on järgmised: · selgitada välja probleemid Eesti teeninduskultuuris; · analüüsida erinevate Eesti teeninduskultuuris esinevate probleemide põhjuste üle; · tuua välja Eesti teeninduse tugevused ja nõrkused; · analüüsida teenindust nüüdsel ja varasemal ajal; · arutleda võimalike suundumuste üle teenindusvaldkonnas. Uurimisülesannete lahendamiseks tuleb tutvuda erinevate artiklitega, mis puudutavad Eesti teeninduskultuuri. Töös kasutatakse kirjeldamist, mis esineb verbaalsel kujul. Materjali otsitakse internetist ja seal olevatest andmebaasidest. Vanim kasutatud allikas pärineb aastast 2009 ja uusimad aastast 2011. Töö koosneb kolmest osast. Esimeses osas on omakorda kolm alapeatükki, kus
Sageli viib see rahulolematuse väljanäitamiseni ning konfliktideni kliendi ja teenindaja vahel. Kuidas suhtutakse rahulolematusse klienti? Esimene (ja enamlevinud) suhtumine selline klient on "segaja", ebameeldiv seik teenindusprotsessis. Rahulolematust kliendist on ainult tüli ja probleeme ning temast oleks ruttu vaja vabaneda. Teine ja raskemini omaksvõetav suhtumine (nõuab suuremat pingutust ja vajalikke oskusi) on näha sellises kliendis võimalust pakutavat teenindust parandada ja klienti enda juurde kinnistada. Järgnevalt on toodud rida põhjuseid, miks teenindus võib olla halb ja võib muutuda veelgi halvemaks. 1)Vale missiooni määratlus Reklaamiagentuur koostas Teie jaoks missiooni, millest keegi Teie firmas aru ei saa. See missioon ei puuduta sugugi klienti, vaid see puudutab asutust. Ja kui Te ka püssiähvardusel küsiksite oma töötajate käest, et "öelge peast meie asutuse missioon või te surete", siis olen kindel, et nad surevad.
· osata paindlikult ja konfliktivabalt tõrjuda rollinõuetega kokkusobimatuid ootusi; · rikastada rolli isikupärase suhtlemisega. 29 Teenindaja rollid · Teenindaja, firma esindaja - kliendile · Kolleeg · Alluv, töövõtja 30 Klient ootab teenindajalt · tähelepanu ja mõistmist · asjatundlikkust · sõbralikkust, lahkust, paindlikkust · kiiret ja tõrgeteta teenindust · viisakust · lugupidavat ja hoolivat suhtumist 31 Kolleeg ootab · viisakust, sõbralikkust · ausust · vastutulelikkust, abivalmidust · info jagamist · meeskonnatööd 32 Juht ootab · firma väärikat esindamist · teeninduse probleemideta sujumist, kasumit · lojaalsust · olulise info liikumist alt üles
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtluse osakond Orvi Rea EP1 EESTI TEENINDUSE HINNANG Uurimus Juhendaja: Tiina Viin Pärnu 2013 SISUKORD 2 SISSEJUHATUS Uurimustöö eesmärk on uurida teenindust Eestis tervikuna ja uurida teenindust Eesti pankades. Lisaks uurida teeninduskultuuri ja tuua välja teeninduse tugevused ja nõrkused. Autor püüab leida ka lahendusi probleemidele Eesti teeninduses. Uurimisülesanded: · selgitada välja teeninduskultuur Eestis, · leida seoseid teenindajate ja klientide vahel, · analüüsida teenindust Eesti pankades, · anda ülevaade teeninduse tugevustest ja nõrkustest. Materjali otsitakse päevakajalistet artiklitest ja lisaks ka ühest teadusartiklist. Töös
· osata paindlikult ja konfliktivabalt tõrjuda rollinõuetega kokkusobimatuid ootusi; · rikastada rolli isikupärase suhtlemisega. 29 Teenindaja rollid · Teenindaja, firma esindaja - kliendile · Kolleeg · Alluv, töövõtja 30 Klient ootab teenindajalt · tähelepanu ja mõistmist · asjatundlikkust · sõbralikkust, lahkust, paindlikkust · kiiret ja tõrgeteta teenindust · viisakust · lugupidavat ja hoolivat suhtumist 31 Kolleeg ootab · viisakust, sõbralikkust · ausust · vastutulelikkust, abivalmidust · info jagamist · meeskonnatööd 32 Juht ootab · firma väärikat esindamist · teeninduse probleemideta sujumist, kasumit · lojaalsust · olulise info liikumist alt üles
oma konkurentidest ning kasvatada klientide lojaalsus. Teenindusega seoses on kasutusel mitmeid märksõnu nagu teenus, teenindus, teenindamine.Teenindus kui teenindusprotsess kujutab endast eesmärgipärast planeeritud tegevust, mille tulemuseks on kvaliteetne teenindus. Seega, on teenindusjuhtimise eesmärgiks tagada ettevõttes selline teenindusprotsess, mis võimaldab pakkuda kliendi ootustele vastavat teenindust, tagades nii kliendi üldine rahulolu, kui ka rahulolu teenindusprotsessis esinevate teeninduslike tõehetkedega. Hea teenindus algab läbimõeldud strateegiast ja plaanidest. Teeninduse planeerimise eesmärk on - luua stabiilne teeninduse kvaliteet. Teenindus koosneb paljudest asjadest: toote või teenuse kvaliteet, selle õigeaegne viimine kliendini, hooliv ja mõistev suhtumine kliendi kaebustesse, müügijärgne teenindus jne. Hea teeninduse tagamine organisatsiooni tasandil eeldab suuremat
Perfektne tellimus "on time in full" OTIF Perfektse tellimuse vahekomponendid on alljärgnevad: tarnitud täielikult kõik, mis telliti tarnitu täpselt kliendi poolt soovitud kuupäeval ja kellaajal puuduvad tarneprobleemid täielikud ja õigesti vormistatud kaubasaate dokumendid, veokirjad ja arved. Teenindustase ja kulud. Klienditeenindus on oluline komponent logistilise protsessi mudelis. Klientidele kesist teenindust pakkuda riskitakse sellega, et kliendid muutuvad rahulolematuiks ja võivad siirduda mujale. Sageli aga pakutakse klientidele hoopis parimat teenindust, kui nad tegelikult vajavad . Selline praktika suurendab asjatult kulusid ning kliendid ei ole enamasti valmis liiga kõrge teenindustaseme eest maksma. Millist teenindustaset on vaja klientidele pakkuda? o Kaasaegse tehnika ja tehnoloogia abil on põhimõtteliselt võimalik saavutada mistahes soovitud teenindustaset.
1 SISUKORD Teeninduse olemus.....................................................................................................4 4 1.2. Teeninduskanalid................................................................................................ 7 2.Klienditeenindaja isikuomadused ja teenindaja roll................................................9 2.1. Teenindaja hindamise kriteeriumid.....................................................................................................................10 2.2.Teenindaja roll.....................................................................................................................................................10 2.3. Peamised klienditeenindaja stressitekitajad........................................................................................................11 3.Hoiakud ja nende kujundamine.............................................................................12 4.Kliendi ootused...................
Kõik kommentaarid