Aastasadade
eest, kui tööd alustasid esimesed
teenindusasutused , ei pööratud
kuigi palju tähelepanu
teenindaja käitumisele ja kommetele.
Tähtsust omas kaup, selle hind ning kvaliteet. Tihtipeale ei
koheldud kliente viisakusega ja abivalmidusega,
neisse suhtuti
hoopiski ükskõikselt.
Tänapäeval
on lood veidi teistmoodi. Paljud inimesed valivad kauplusi, kuhu
minna, selle järgi, kui hea teenindus seal on. Aga mis on üldse hea
teenindus? Iseenesest see küsimus ei ole raske, kuid kas sellele on
võimalik anda ühte ja kindlat vastust? Teenuse pakkumist teostavalt
töötajalt
oodatakse viisakust ning sõbralikku
suhtumist . See
inimene peab oskama teistega probleemideta suhelda ja samuti on
oluline meeldiv välimus ning
korrektne riietus. Ei taha ju keegi
minna asutusse, kus teenindaja pole suhtlemisaldis ega
riietu vastavalt ametile. Kliendid
hindavad ka kiirust – keegi ei taha
aega raisata näiteks postkontoris pikas järjekorras seistes.
Igas
riigis on erinev
teeninduskultuur . Olles ise üsna palju reisinud,
olen märganud selles mitmeid suuri erinevusi erinevate riikide
vahel. Rääkides lõunapoolsetest aladest on
kontrast hiiglaslik .
Näiteks Egiptuses – sisenedes kauplusesse, jõudmata sellest veel
korralikku ettekujutust saada, oli platsis poe
Kõik kommentaarid