Logi sisse Registreeri konto

Millest tuleb bakterite patogeensus? (0)

Esitatud küsimused

• Milliste tunnuste poolest erinevad eeltuumsed organismid päristuumsetest?
  • Mis tähtsus on plasmiididel?
  • Millest tuleb bakterite patogeensus?
  • Mida sisaldavad baktervakuoolid?
  • Kuidas bakterid paljunevad?
Millest tuleb bakterite patogeensus #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-11-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Autor Rainis Käo Õppematerjali autor

Märksõnad

Raku ehitus ja talitlus

Lk 82-Raku ehitus ja talitlus Kas esitatud laused on tõesed või väärad? Vale väite korral lisage õige lause eitust mitte kasutades! 1. Iga rakk on ümbritsetud rakumembraaniga. Tõene 2. Ainete aktiivseks transpordiks vajatakse täiendavat energiat. Tõene 3. Kromosoom koosneb valkudest. Väär Kromosoom koosneb nukleosoomsest fibrillist. 4. Ribosoomides toimub valgusüntees Tõene 5. Mitokondri põhiülesandeks on raku varustamine energiaga. Tõene 6. Plasmiidid on taimedele iseloomulikud organellid, mis jagunevad leuko-,kromo, ja kloroplastideks. Väär Plastiidid on taimedele iseloomulikud organellid, mis jagunevad leuko-,kromo, ja kloroplastideks. 7. Seened on eeltuumsed heterotroofsed organismid. Väär Seened on päristuumsed heterotroofsed organismid. 8. Bakterite patogeensus tuleneb nende poolt ümbritsevasse keskkonda eraldavatest toksiinidest. Tõene Leidke kõige õigem vastusevariant! 9. Prokarüootsete rakkude hulka kuuluvad: a

Elusorganismide aineline koostis, rakuõpetus

Bakterid on teistele organismidele nii kasulikud, kahjulikud kui neutraalsed. Bakterid avastati 18 saj. bakterite tegevust ning nendega seotud haigusi hakati täpsemalt uurima 19 saj. L. Pasteur- avastas, et toiduainete riknemine on seotud bakteritega. Avastas nende hävitamise meetodi- kuumutamise. R. Koch- uuris haigusttekitavaid baktereid, avastas tuberkuloosi põhjustava bakteri. Enamik baktereid on kuni 3 nanomeetrit. Kõige väiksem rakk on mükoplasma rakk ~0.3 nm. Kõige suurem bakter on 0.6 mm- epulo bakterid. Kujult on bakterid väga erinevad- lk 73. Bakterid on alati püsiva kujuga. Bakterid elavad reeglina kolooniates. RAKU EHITUS Bakteri rakku ümbritseb kolm kihti: 1.) Membraan- sisemine. Kaks kihti lipiide , nende vahel valgud. 2.) Kest- membraani peal. Suhteliselt elastne, koosneb liitsuhkrutest. Kest on polüsahhariidides ning valgud, mis võimaldavad ainete liikumist. 3.) Osadel bakteritel on ka limakapsel, mis on vajalik maismaal elamiseks, sest sinna seostub vett

Rakk, viirused, bakterid

Rakk  kõik organismid koosnevad rakkudest  rakud erinevad suuruse, kuju, ehituse ja talituse poolest  rakutuuma olemasolu alusel eristatakes eel- ja päristuumseid rakke  rakutuuma katab tuumaümbris, milles olevate pooride kaudu toimub info- ja ainevahetus ümbritseva tsütoplasmaga  rakutuumas on kromosoomid, mis säilitavad ja kannavad edasi infot organismi pärilike tunnuste kohta  kromosoomidest oleneb, milliseks kasvab ja areneb üksik rakk ja organism tervikuna  tsütoplasmas paiknevad erineva ehituse ja talitusega organellid  taimerakku katab lisaks rakumembraanile rakukest  erinevalt loomarakkudest sisaldavad taimerakud plastiide (kloro-, kromo- ja leukoplastid), vakuooli ja seda ümbritseb rakukset. seetõttu erineb ka nende aine- ja energiavahetus  uued rakud tekivad olemasolevatest nende jagunemise tulemusena  organellid on: tsütoplasmavõrgustik, ri

UURIMUSTÖÖ - Seened ja bakterid

m ürgid m õjuvad eluliselt tähtsatele siseorganitele ( maks, neerud), raske matel juhtudel eluohtlikud. Pika peiteajaga ( kuni 12 tundi). Peale esi m esi s ü mpto m eid kaob teadvus, kra mbid--sur m. SEENTE TÄHTSUS Organismi rühm ja liik Kromosoomide DNA milj aluspaari arv bakter 1 4,6 4,6 Neurospora crassa 7 47 4-13 Aspergillus nidulans 8 25,4 3-5 Saccharomyces 16 12,8 0,2-2 commune 20 19 0,3-2 Ustilago maydis Tomat 12 2350 196 Inimene 23 3000 130

Bioloogia küsimuste vastused raku ja ainete teemal

1. Millised organellid on taimedele ainuomased? Rakukest, vakuoolid (leidub ka teistes rakkudes pisikesi vakuoole), plastiidid. 2. Kirjeldage rakukesta ehitust. Rakukest koonseb tselluloosist. 3. Selgitage rakukesta ülesandeid ja tooge näiteid. Rakukesta ülesanne on garanteerida tugifunktsioon, mis tähendab võimet toestada taime (näiteks ranniksekvoia, kes on ühed vanimad elusolendid ja suurimad) Täita on ka veel kaitsefunktsioon, mis kaitsevad taime kliima kui ka mehhaanilistele teguritele (vähesed loomad toituvad puitunud taimeosadest). Kuna juhtkoe moodustab rakukest, siis on ka oluliseks tagada transportfunktsioon (taime kõrgemad osad saavad samuti toitaineid, mida juured maapinnast võtavad). 4. Kirjeldage kloroplasti ehitust. Kloroplastid sisaldavad klorofülli ja on sarnased mitokondritele- neil on sise ja välismembraan ja on lamellide kogumik, samuti sisaldavad DNA ja RNA molekule ning muid valgumolekule. 5. Mis tähtsus on taimede kroonlehtede ja viljade erksal vär

Bioloogia KT NR 3 kordamisküsimused (3.7-3.10)

3.10 1. Tooge hetero-ja autotroofsete bakterite näiteid. Heterotroofid: Botulismi bakter, soolekepike ja autotroofid on näiteks tsüanobakter. 2. Kuidas aitavad bakterid kaasa mulla kujunemisele? Nad lagundavad orgaanilist ainet. 3. Mis tähtsus on bakteritel looduses? Nad lgundavad surnud organisme, osalevad erinevates aineringetes, laguahelates. 4. Millega tegeleb biotehnoloogia? Biotehnoloogia tegeleb looduse protsesside abil ainete tootmisega. 5. Tooge biotehnoloogiliste protsesside näiteid, milles rakendatakse baktereid. Toiduainete hapendamine, etanooli tootmine. 6

Seened ja Bakterid - konspekt

botulism, teetanus, difteeria, koolera, düsenteeria jne. Kõige mürgisem on botulismi toksiin. Missugused on bakteri kromosoomid? Bakteritel puudub rakutuum, neil on selle asemel tuumapiirkond, kuid paikneb üks rõnga kujuline kromosoom. See kromosoom koosneb ühest DNA molekulist, millel vabu otsi ei ole. Kui päristuumsete organismide eri liikide tunnuseks oli kromosoomide erinev arv, siis kõikidel bakteritel on ainult üks kromosoom, milles geenide arv ulatuv enamasti kuue tuhandeni. Kui bakter hakkab paljunema, siis kromosoom kahekordistub, nii jääb kummalegi tütarrakule üks kromosoom. Lisaks rõngaskromosoomile on tsütoplasmas ka mõned DNA rõngad ­ plasmiidid. Plasmiidid sisaldavad geene, mis on vajalikud bakteri kasvukeskkonna eripärast tulenevate ensüümide sünteesiks. Need on vajalikud bakteri toitumiseks ja elutegevusele kahjulike ainete lagundamiseks või toime vältimiseks. Missugused organellid kuuluvad bakteriraku ehitusse?

Taimed, seened ja bakterid

Paljunemine Pooldumine: a) Rõngaskromosoom kahekordistub b) Rõngaskromosoomid liiguvad teineteise raku otsa c) Raku keskele moodustub vahesein d) Kaks tekkinud rakku eralduvad teineteisest Teisi paljunemisviise – niidikeste teel, spetsiaalsete paljunemiskehakeste abil, pungumine Paljunemiskiirus – soodsates tingimustes 30min, heades 1-2h, looduslikult kord ööpäevas Millest sõltub? Elukeskkonnast Spooride moodustumine Kuidas toimub? a) Bakter satub eluks mittesobivasse keskkonda b) Väljutab kuni kolmandiku tsütoplasmas olevast veest c) Organellide arv väheneb d) Ruumalalt vähenenud bakter kattub tiheda kestaga Miks? Kuna ainevahetus on aeglustunud, on see hea ellujäämisvõimalus halbades tingimustes, sest bakter saab elada spooride kujul toitaineteta aastasadu, kaitsekohastumus Mitu bakterit ühest spoorist tekib? Ühes spoorist areneb üks bakter Toitumine

Lisainfo

Õpiku küsimuste vastused:
1. Kirjeldage bakterite väliskuju mitmekesisust.
2. Milliste tunnuste poolest erinevad eeltuumsed organismid päristuumsetest?
3. Kirjeldage bakteriraku ümbriste ehitust ja ülesandeid.
4. Mis tähtsus on plasmiididel?
5. Millest tuleb bakterite patogeensus?
6. Mida sisaldavad baktervakuoolid?
7. Kuidas bakterid paljunevad?
8. Selgitage spooride moodustumise bioloogilist tähtsust.