Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Miks on muutunud naise roll ühiskonnas tänapäeval võrreldes muinasajaga? - sarnased materjalid

populaarne, harjunud, osanud, abiellumine, kellegil, sellegipoolest, anta, ebaõiglus
thumbnail
1
doc

Naise roll ühiskonnas

kolm neljandikku otsuste tegijatest on mehed. Fakt, et tänases Eestis on meeste keskmised palgad 30 % suuremad kui naistel, näitab, et veel 21. sajandil võitlus veel jätkub. Läbi aegade on naise roll maailmas üha enam kasvanud.Vaatamata sellele, et nad on pidanud läbielama solvanguid ja alandusi on naised siiski enesekindlad ja tahtejõulised.Tänapäeval on naistel võimalus saada kasvõi presidendiks. Kuid sellegipoolest ei anta naistele vabadust teha midaiganes nad tahavad ja mis tööd nad tahavad.Valitseb siiani ebaõiglus, aga seda väheselmääral, sest inimkond on arenenud ja hariduse saavad nii naised kui ka mehed võrdselt. Seega naine jääb naiseks ning mees meheks ka 31. sajandil.

Eesti keel
133 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Haarem (Looritagune maailm) Alev Lytle Croutier

Neljale naisele võidi lisaks osta nii palju odaliske, kui rahakott kannatas ­ need toodi haaremisse kui teenijad. Kuna mees ja naine omavahel seltsida ei tohtinud, korraldasid abielusid kosjasobitajad ­ agendid, kes külastasid haaremeid, uurisid ja vaagisid teatud tütarlaste häid ning halbu külgi ja andsid oma arvamuse noormehe vanematele edasi. Vahel leppisid sugulased lihtsalt omavahel kokku, püüdes nii veresidemeid tugevdada. Nõbude abiellumine oli ja on tänapäevani islamimaades laialt levinud komme. Enne pulmi ei kohtunud peig ja pruut kordagi. Pulmatseremoonia algas tiheda loori alla varjatud pruudi saabumisega peigmehe majja. Enamasti kandis ta punast pulmakleiti ning lillelist peaehet. Kui peigmehele loori kergitades avanev pilti ei meeldinud, oli tal õigus pruudist lahti ütelda. Hilisõhtul viisid pruudipoolsed meessugulased pruudi peigmehe magamistuppa. Ta pidi meeles

Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
145
ppt

Perekonna õpetuse kursus.(slaidiesitlus)

samaaegne abielu mitme vastassoost isikuga Perekonna olemus, ülesanded Perekond on läbi sajandite teinud suuri muutusi, kuid on siiani säilinud ja täidab inimeste elus suurt rolli Perekonnata ei eksisteeriks ükski riik Perekond kui väärtuste kandja Muudatused kaasaegses perekonnas Perekonna funktsioonide muutumine Abielude arvu vähenemine, vabaabielu Tuumperekonna suurem privaatsus ning kaugemate sugulassuhete nõrgenemine Uuesti abiellumine ja perede kasv, kus on lapsed eelmistest abieludest Lahutuste arvu kasv Rohkem sünde väljaspool abielu Pere suuruse vähenemine Üksikvanematega perede arvu kasv PEREKONNA ÜLESANDED Pesu ei saa kunagi pestud. Ahi ei saa kunagi köetud. Raamatud ei saa kunagi loetud. Elu ei saa kunagi valmis. Elu on nagu pall, mida tuleb kogu aeg püüda ja lüüa, et ta maha ei kukuks. Kui tara on ühest otsast korras, laguneb ta juba teisest. Katus tilgub läbi,

Perekonnaõpetus
108 allalaadimist
thumbnail
292
ppt

Inimeseõpetuse kursus „Perekonnaõpetus“

Perekonna olemus, ülesanded  Perekond on läbi sajandite teinud suuri muutusi, kuid on siiani säilinud ja täidab inimeste elus suurt rolli  Perekonnata ei eksisteeriks ükski riik  Perekond kui väärtuste kandja Muudatused kaasaegses perekonnas  Perekonna funktsioonide muutumine  Abielude arvu vähenemine, vabaabielu  Tuumperekonna suurem privaatsus ning kaugemate sugulassuhete nõrgenemine  Uuesti abiellumine ja perede kasv, kus on lapsed eelmistest abieludest  Lahutuste arvu kasv  Rohkem sünde väljaspool abielu  Pere suuruse vähenemine  Üksikvanematega perede arvu kasv PEREKONNA ÜLESANDED Pesu ei saa kunagi pestud. Ahi ei saa kunagi köetud. Raamatud ei saa kunagi loetud. Elu ei saa kunagi valmis. Elu on nagu pall, mida tuleb kogu aeg püüda ja lüüa, et ta maha ei kukuks. Kui tara on ühest otsast korras, laguneb ta juba teisest. Katus tilgub läbi,

Pedagoogika
48 allalaadimist
thumbnail
47
doc

Soolisest ebavõrdsusest ning võrdõiguslikkuse seadusest

seaduse eelnõu, mille esimene lugemine on ka juba olnud. Siiri Oviir ütleb oma ettekande sissejuhatuses, et soolisest ebavõrdsusest on saamas tõsine sotsiaalne probleem, mis takistab Eesti jõudmist teiste tsiviliseeritud riikide hulka. Kas siis sellepärast, et teistel on selline sedus peame ka meie selle vastu võtma?! See peaks siiski tulema konkreetselt meie riigi/ühiskonna enda soovist-vajadusest mitte Euroopa Liidu nõudmistest. Sellepärast nagu ka S.Oviir ütles: "Eesti ühiskond on harjunud paljude duskrimineerimise ilmingutega, neid peetakse normaalseteks ja paratamatuteks". Meile ollakse harjunud praeguse olukorraga, see on meie mõttemudel mida ühe seadusega üle öö ei muuda. Põhilised soolise ebavõrdsuse ilmingud: Paratamatult on nii, et naistel on rohkem soolise ebavõrdsuse ilminguid. Kõige tõsisem on see, et praegu on naiste palk ¼ võrra madalam kui meestel. Isegi sama töö eest ei saada võrdselt palka, ning naistel on ka raskem tööd saada, sest kui ta on noor

Asjaajamine
45 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Naiselikkuse stereotüübid

Traditsionaalne naiselikkus tähendab veetlevust ja seksuaalsust mehe jaoks ning naiste oma kultuuri järgi moodustatud arvamust, mida naisel tuleks esindada. Naise sotsialiseerimine õpetab spetsiifilisi ootusi naise olemuse kohta näiteks nagu alluvust, pere väärtustamist ja emotsionaalsust. Traditsioonilist mehelikkust iseloomustavad aga domineerimine, edukas karjäär, emotsionaalne tugevus ja seks. Tavaliselt ollakse harjunud teatud iseloomu- ning isiksuseomadusi seostama kas ainult meeste, või ainult naistega. Sealt on levinud arvamus, et teatud iseloomujooned on mehelikud ning osad on naiselikud. 9 4.Mees kui andja, naine kui vastuvõtja Traditsioonilises Hiina filosoofias viidatakse mehelikkusele kui yang energiale ja naiselikkusel kui yin energiale

Psüholoogia
56 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Eesti naise roll 19. ja 21. sajandil ning selle võrdlev kujutamine Lydia Koidula näidendites

12.10.2002). Erinevalt Lydia Koidulast ei pea ärksa vaimuga ja ühiskonnaelus probleeme nägevad naised neid enam väljendama kavalalt ja kaudsel moel (nagu näidendid) vaid võivad oma mõtteid väljendada otse ja avalikult, halvakspanu kartmata. 3.1.2. Naine ja mees Täna võib öelda, et mehe-naise vahelistes suhetes pole enam ilmtingimata domineerivaks osapooleks mees, nagu oli paar sajandit tagasi. Kaks väga olulist traditsiooni on muutunud võrreldes vanaajaga : abiellumine ja laste saamine. Need olulised sammud ei olene tänapäeval enam eelkõige paari vanematest ja mõistagi toimub see mõlema osapoole kindlal soovil (joonis 10). Joonis 10. Men Versus Women Tug of War. Autor: Steve Chenn. (pro.corbis.WWW) 3.1.3. Naine ja lapsed 23 Kui 19. sajandi naise kohus oli tuua lapsi ilmale ja neist korralikud abilised majapidamisse

Kirjandus
123 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Kultuuriantropoloogia

(Ühel ajal üks kultuur arenenum, siis teine, aga maailm areneb globaalselt ikka edasi.) Globaaleetika vastandub nt: 1)võõraste põlgamisele 2)"eksootiliste rahvaste idealiseerimisele (glorifitseerimine) ­ anname ise tunnuseid, mis ei pruugi tõesed olla. Antropoloogia põhiline roll on olla globaalne (eristab teistest valdkondadest nagu psühholoogia või ladinaameristika). Tulemused peavad olema võrreldavad teiste samasuguste uurimustega. ,,kultuurilised prillid" ­ see, kuidas oleme harjunud asju nägema. Näiteks: 1)Mary B. Black, tema informant: piksenoole "defineerimine" 2) Edward E. Evans- Pritchard ja asanded: õnnetusjuhtumite erinev interpreteerimine3)Renato I. Rosaldo ja emotsioonide tõlgendamine (Ilongoti peadekütid ­ kurbus, siis viha ja vaenlase pea mahalöömine aitab üle saada) Asjade ,,nende moodi" aru saamiseks, tuleb kohapeal kaua elada. Kultuur ­ ladina cultura ­ harimine, hoolitsemine (Cato Vanema rmt: "De agri culturae")

Kultuurantropoloogia
33 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Kahe inimese kooselu

..............................................7 1.4 Abielutüübid...................................................................................................................10 1.5 Hoiakud abielu suhtes.....................................................................................................11 1.6 Vaba kooselu Eestis ja teistes Euroopa riikides..............................................................11 1.7 Eesti rahvastikusündmustest üheksa kümnendi jooksul: abiellumine ja lahutamine.....12 2. OMASOOLISTE ABIELU..................................................................................................14 Definitsioon..........................................................................................................................14 2.1 Omasooliste abielude ajalugu.........................................................................................14 2.2 Samasooliste paaride suhete reguleerimine..........................................

Ühiskond
19 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus

SEKSUOLOOGIA JA SEKSUAALKASVATUS 08.09.2008 Seksuoloogia on teadus, mis käsitleb ja uurib inimese sugulisi suhteid, hõlmab soo jätkamisega seoses olevaid bioloogilisi, füsiolooglisi, psühholoogilisi, meditsiinilisi, sotsiaalseid, juriidilisi, pedagoogilisi ja filosoofilisi probleeme. Seksuoloog ­ isik, kes uurib või praktiseerib seksuoloogia valdkonnaga seonduvat (60% paaridest esineb seksprobleeme). Seksuoloogia funktsiooniks on tagada inimese seksuaalne tervis, s.o võime - nautida seksuaalelu - saada soovitud lapsi - kontrollida seksuaalkäitumise vastavust ühiskondlikule ja isiklikule moraalile - mitte tunda põhjendamatut hirmu, häbi või süütunnet seksuaalsusega seonduvates küsimustes ja olla vabad eelarvamustest Seksuaalpatoloogia ­ meditsiiniline seksuoloogia valdkond, käsitleb seksuaalfunktsioonide häireid Seksuaalpsühholoogia ­ psühholoogia valdkond, uurib seksuaalkäitumise põhjusi psühholoogilisest aspektist lähtudes Multidistsi

Seksuoloogia ja...
237 allalaadimist
thumbnail
58
docx

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia

Esimene loeng Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia tegelevad inimese uurimisega. Kõik inimesed on võrdsed ja kõik kultuurid on võrdsed. Mis on kultuur? Keskne mõiste on kultuur. Mõtleme kultuurist millestki, mille on loonud ühiskonnas inimesed, kes on üle keskmise andekad. See on vähemuse privileeg. Kultuur on ühiskonna intellektuaalse tippkihi privileeg. Kultuuri mõiste on intellektuaalide seas väga pikka aega olnud valitsev. Kultuur on kõik inimtegevuse avaldused. Igapäevane elu ja argised tegevused kuulub ka kultuuri alla. Kultuuri mõiste on etnoloogias hästi avar. See pole koguaeg nii olnud kultuuriuurimise ajaloos. Ühiskonnas on kultuuriliselt kõrgemalt arenenud kihid ja enamik suurem mass on mittekultuurne. 2 võimalust, kuidas kultuuri mõista: 1) Kultuur on see, mida inimese poolt kõrgemalt hinnatakse 2) Kõik, mida inimesed on loonud, on kultuur See hakkas arenema 19.saj teisel poolel. 1871 inglise teadlane Edward Tylor esitas esimese antropoloogilise k

Antropoloogia
46 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia alused

On ka kultuurilised universaaliad, teatud ühised kultuurilised nähtused, mis on kõigis ühiskondades olemas. Näiteks eksogaamia ning endogaamia. Endogaamia: normid, reeglid, mis määravad, millised grupi piires peab inimene abielluma. Mõned indiviidi on abiellumiseks liiga kauged. Näiteks ei tohi abielluda üle rassipiiride. Eksogaamia: millisest grupist väljapoole peab inimene abielluma. Näiteks sugulastega ei tohi abielluda. Mõnedes ühiskondades keelatakse abiellumine hõimusiseselt, sest nad peavad end ühise esivanema järletulijateks ning seega ka sugulasteks. Globaliseerumine, maailmaküla: kultuuride ühtesulamine, ühtsete väärtuste ja sarnaste elementide levimine. Massimeedia, popmuusika, sidevahendid, sport, Coca- Cola. Sellega seoses kasvavad ka kultuuribarjäärid, globaliseerumine ei aita üksteisemõistmist, kultuurilised konfliktid. Erinevad kultuuritasandid: globaalne tasand: kõigis ühiskondades olemas samad aspektid

Etnoloogia ja...
224 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Sooline vägivald

Lähisuhtevägivald on üle maailma murettekitav probleem. WHO viitab 48-le populatsioonipõhisele lapsest. 70% juhtudel on tegemist paarisuhtevv-ga, kusjuures enamasti on vv-tsejaks meesterahvas. 40% uurimusele kogu maailmast, millest nähtub, et 10%­69% naistest on langenud mingil hetkel oma elus perevv ohvritest koges vv 2x aastas, iga 10. aga rohkem kui 1x kuus. Tulemused näitasid, et peamiselt lähisuhtepartneri rünnaku ohvriks. 16-44 aasta vanuste naiste seas on vv suurim surma ja invaliidsuse kutsutakse politsei välja siis, kui vv on joobes. põhjustaja, põhjustades enam surma ja haigusi kui vähk ja liiklustraumad. Eesti uuringu tulemuste järgi Statistikaameti turvalisuseuuringu kohaselt on umbes iga teine 15-74-a in kogenud oma paarisuhtes olid naised sagedamini isikuvastase vV ohvriteks (21%) kui mehed (16%), kusjuures naised langesid vähemalt 1 vvepisoodi. Meeste ja naiste erinevused ilmnevad kogetud vv raskusa

Sotsioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Etnoloogia ja kultuurantropoloogia

Olenevalt olukorrast saab seda rakendada rohkem struktureeritud või siis struktureerimata süvaintervjuuna. Sobivama lahenduse saab leida koha peal, sest mõnele meeldib rohkem vabalt rääkida, teisele aga lähtuda mingitest kindlatest pidepunktidest. c) Struktureerimata süvaintervjuu. Uurijal peab sellise intervjuu puhul olema juba mingi kompetents. Peab oskama küsida ja ka ise vastata, sest ette ei ole tehtud kava. Hea meetod, et aru saada, mis on inimestele endale tähtis (kuna ei anta ette teemasid, millest rääkima peab). Kõige spontaansem ja vahetum. Kuid vahepeal ei saada aru kui tähtsa asjaga tegeletakse, sest kui asi on paberil siis see tundub soliidsem. 6. loeng Informandid ­ inimesed, läbi kelle ühiskonda uuritakse. Pisut iganenud termin ­ peegeldab suhtumist, et tegemist on informatsiooniallika, mitte võrdväärse vestluspartneriga · Kontakti saavutamine. Usalduse saavutamiseks on teatud metodoloogilised reeglid, kuid

Etnoloogia ja...
245 allalaadimist
thumbnail
52
odt

Perevägivallast

Isegi kui mõistetakse, et see pole õige, ei teata vettpidavaid alternatiive keeruliste olukordade lahendamiseks. Kindlasti ei tohi siin näha aga automaatselt seost, statistiliselt pole sellist seost tõestatud üldiselt rohkem kui 50-60%-il juhtudest. Vägivaldsus on kindlasti komplekssem nähtus kui lihtsalt mingi üksiktunnuste kogum. Perevägivald ja alkohol Alkohol ja muu mõnuainete tarvitamine ei ole vägivalla põhjus. Kuid sellegipoolest on alkohol seotud umbes 65-80% vägivallajuhtumitega. Mõlemad probleemid vajavad tõsist tähelepanu. Vägivallatsejad kasutavad sageli narkootikume või alkoholi vabandusena oma tegudele, väites, et 8 süüdi pole nemad, vaid alkohol. Alkoholismil ja perevägivallal on mitmeid ühiseid jooni, kuid on ka erinevusi. Sarnasused * Alkoholism ja koduvägivald ei sõltu rahvuslikest ega sotsiaalmajanduslikest faktoritest ning

Kirjandus
81 allalaadimist
thumbnail
57
docx

NAISKLIENDI TARBIMISHARJUMUSTE MUUTUSED RÕIVA- JA ILUTOODETE KATEGOORIAS

2.2 Eesti naise sissetulekud kui tarbimise eeldus Statistika, mis pärineb mõne aasta tagant, nätab, et naiste palk moodustab meeste palgast keskeltläbi 76 protsenti (vt Tabel 3). See ei tähenda siiski, et näiteks naismüüja saaks veerandi võrra vähem palka kui tema kõrval töötav ja samu ülesandeid täitev meesmüüja. Niisugune vahetegemine on seadusega keelatud, kuigi ei saa öelda, et seda enam üldse ei esineks. Sellegipoolest tuleb naiste ja meeste keskmise palga erinevuse peapõhjust otsida mujalt, ja nimelt tõsiasjast, et mehed teevad tasuvamaid töid (Vahtre 2009: 58). Naised on alati olnud kodutööde ja laste kasvatamisega rohkem seotud kui mehed, mistõttu töö ja pereelu vahel tasakaalu leidmine puudutab paljuski just naisi. Naise elukvaliteet sõltub sellest, kuidas suudetakse jagada aega töö- ja eraelu vahel, mis omakorda mõjutab laste heaolu (Kerner jt 2011: 31).

Kaubandus ökonoomika
10 allalaadimist
thumbnail
132
pdf

Etnoloogia üldkursus

Margaret Mead ja Edward Sapir. Boas oli lapsepõlvest peale reaalhuvidega, õppides mitmeid valdkondi, kaitses ta PhD füüsikas ja geograafias. Varsti hakkasid teda huvitama inimesed, ta käis uu- rimas Briti-Columbia hõime. Tagasiteel sattus ta New Yorki ning otsustas sinna jäädagi. Ta asus tööle Science toimetajana. Boas’i koolkonda nimetatakse ajaloolis-kriitiliseks koolkonnaks. Naturaaltea- dustega harjunud inimesena otsis ta võimalust universaalsete algoritmide raken- damiseks ning tõestas, et see ei ole võimalik, sest ühiskonnad on liiga keerulised ja vajavad igaüks omaette lähenemist. 14 Joonis 2.2: Franz Boas, 1941 15 • Neid võib pidada antropoloogia rajajaiks, kriitiline aspekt seisnes tugitoo- liteadlaste (evolutsionistide) kritiseerimises.

Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Sissejuhatus etnoloogiasse eksamikonspekt

SISSEJUHATUS ETNOLOOGIASSE Sissejuhatus Etnoloogia tegeleb erinevate rahvaste ja kultuuridega, kusjuures peamiselt mitte-lääne kultuuridega ja mitte kõrg-tsivilisatsioonidega. Kuigi tänapäeval võib uurida igasuguseid kultuurinähtusi, uuritakse oma kultuuris põhiliselt rahvakultuuri alla jäävat. Vanemast vaatekohast lähtudes on kultuur vaid kõrgkultuur ­ osade rahvaste areng on teatud staadiumis peatunud ning eksisteerivad kõrgtsivilisatsioonid ning rahvad kellel seda ei ole. Tänapäevase antropoloogia arusaama kohaselt on igasuguse inimtegevuse avaldus kultuur ning ilma igasuguse rahvatsevahelise hierarhiata. Erinevused antropoloogia, etnograafia ja etnoloogia vahel seisnevad peamiselt uurimismeetodites. Antropoloogia nimetus on kasutusel Põhja-Ameerika teadusruumis ning selles on omakorda eristatavad füüsiline ja kultuuri-antropoloogia. Euroopa-traditsioonis nimetatakse vastavat teadust etnoloogiaks, sama nimetus on alates 90ndatest ka Eestis (varem NL-ga sarnase

Etnoloogia ja...
233 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kirjandus

Isa Goriot'i ja tütarde suhe=RAHAMASIN. Tütred isegi mitte isa matusele ei läinud. Isa arvas ise ka, et suhe peab põhinema rahal. Rahalist suhet näeb ka Eugene de Rastignaci ja ta vanemate vahel. Ei näinud probleemi küsida perekonna käest raha, et tõusta kõrgemale sotsiaalses staatuses. 2) ISAARMASTUS-kõige olulisem isale tütarde käekäik, hoolitses nii pedantlikult. Delphine aja Anastassie ei näinud puudust. Isa tundis, et ainuke viis oma armastust näidata on raha kaudu, sest ei osanud kõrgklassis käituda, seega polnud kutsutud ka laste kodudesse. 3) EUGENE-ahne või heasüdamlik? Plaan abielluda Victorine'iga, et saada kõrgklassi. Samas ta oli isa Goiroti ainuke tõeline sõber. Samas Eugene suhtus Goirot'i kui oma isasse. Raha ei ole see mille poole tuleks püüelda. 4) Tütred-ärahellitatud jõmpsikad. Olid harjunud kõike saama, isa süü ka veidi, sest hellitas lapsi liialt. PARIISI MÕJUKAD MAJAD Tõekspidamised 1) Raha-paneb rattad käima, avab kõik uksed

Kirjandus
75 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Kübarad

VANA-KREEKA (700-168 a e Kr) Peakatteid kandsid mehed vaid reisidel või tööd tehes. Sellest ajast on pärit lihtne peakujuline müts ­ pilos. Pilos oli sagedamini töömüts ja seda tehti ka nahast. Seda kandsid sageli Vana-Kreeka madrused, ning hiljem kopeeris selle ka Vana- Rooma. Pilos oli seotud orjade manumissiooniga. Seetõttu sai sellest oluline vabaduse ja orjusest vabanemise sümbol. 6 Teine, tol ajal populaarne müts kandis nimetust petasos, mis oli madal laia servaga viltkübar. ETRUSKID Kuigi Etruski kultuuril oli tohutu tähtsus Rooma riigi poliitilisele ja usuelule, pole senini lõplikku selgust etruskite päritolu kohta. Etruskide ühiskond oli väga erilaadne ega sarnanenud ei Kreeka ega Väike-Aasia omale. Etruski kultuuri arhailise ajajärgu (700- 650 eKr) suurimad kultuurimõjutused tulid Väike-Aasiast, hiljem muutusid valitsevaks kreeka mõjud.

Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
96
pdf

Tarbimissotsioloogia

1 Mis on tarbimissotsioloogia? 1. Sissejuhatus Meie väike Eesti asub Lääne kultuuriruumis ja siin elades puutume me kokku meeletu hulga tarbekaupade ja äriteenustega ja tekstide või siis peenemalt öeldes diskursustega, mida identifitseeritakse kui tarbimiskultuuri või tarbimisühiskonda. Asjad ümbritsevad meid sünnist surmani: sünni puhul kingitakse meie vanematele igasuguseid asju, et oma rõõmu näidata, tihti on need asjad pehmed ja roosad. Kui me sureme, siis kingitakse meie lastele igasuguseid asju, et oma kurbust näidata, tihti on need asjad mustad, valged ning teravad - kaardid ja pärjad. Selles mõttes ei ole ju eriti suurt vahet, kui me võrdleme ennast ükskõik millise lääne kultuuri eelkäija-kultuuriga või traditsioonilise kultuuriga: avalikud ja eratseremooniatel kasutati ka väga palju erinevaid objekte, millel oli erinev tähendus. Sellele vaatamata on enamus tarbimiskultuuri ja tarbimisühiskonn

Tarbimissotsioloogia
56 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Kehakeel

4 SEKSUAALSE KEHAKEELE SALADUSED12 Inimesed on seksuaalsed olendid ja seks on elus peamine motiveerija. Heast seksist saab küll lühiajalise rahulduse, aga tegelikult igatseb enamik meist püsiva suhte ja armastuse järele. Tihtipeale hõlmab suure osa mõtlemisajast, nagu ärkvel olles, unistades ja magades, mure, kuidas leida inimest, keda armastada ja kes armastaks meid. Nendel otsingutel võib sageli ette tulla vääritimõistmist, sest me pole osanud mõista ega isegi mitte märgata mittesõnalisi signaale, mida teistele saadame ja mida nad meile tagasi peegeldavad. Ennast on võimalik muuta, kuid eneseteadvuse suurendamiseks ja enesekindluse tõstmiseks peab end analüüsima. 4.1 Inimene ja suhtlemine Inimesed on ülimalt uudishimulikud olendid, meile meeldib üksteist vaadata. Keha räägib. Iga inimene vaatleb iga päev kümneid, kui mitte sadu inimesi kas otse elus, televiisoris või arvutiekraanil

Psühholoogia
350 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Perekonnaõpetuse konspekt

Tartu Kutsehariduskeskus Toiduainete tehnoloogia osakond Kristina Tepper PEREKONNAÕPETUS Konspekt Juhendaja Helve Kooser Tartu 2011 1. PEREKOND, LEIBKOND, ABIELU VORMID 1.1. Perekond Perekond on lähedaste ja üksteisest sõltuvate isikute kooslus, kes jagavad teatud väärtusi, eesmärke, ressursse ja vastutust otsuste suhtes nagu ka kohustust üksteise suhtes. Funktsionalistlik käsitlus võtab omaks perekonna definitsiooni, mis rõhutab perekonna tegevusi ja nende mõju ühiskonna struktuuri säilitamiseks, millest perekond on omakorda üks osa. Perekond on abielul või veresugulusel põhinev väike grupp, mille liikmeid seob ühine olme, vastastikune abi ja moraalne vastutus. George Peter Murdocki kohaselt täidab perekond nelja funktsionaalset ühiskonna püsimiseks vajalikku tingimust: kontroll seksuaalsuhete üle, taastootmine, noorte sotsialiseerimine ja majanduslik ühistegevus. Ira L.

Inimeseõpetus
135 allalaadimist
thumbnail
15
doc

11. klassi kirjanduse eksam

Goriot' elu lõpuni toetab Rastignc teda, isegi Goriot matused korraldab tema. Tütred ei ilmunud isegi matusele mitte, saatsid vaid tühja tõlla. Miks armastatakse vastuarmastuseta? Midagi peab alati armastama, kui midagi ei armastata, muutub inimene kurjaks. Isa Goriot armastas oma tütreid üle kõige ja oli valmis nende nimel kõik tegema, tütred temast nii palju lugu ei pidanud. Nende vahel ei olnud mingeid konflikte, kuid arvatavasti ei armastanud tütred sellepärast, et nad ei osanud isa armastada. Et isa oli neile alati andnud kõik, mida nad soovisid, oskasid nad armastada ainult isa raha ja kui tal seda enam polnud, jäi isa tähtsusetuks. Liigne ahnus jätab inimese üksikuks Kas probleemi vältimine kaotab probleemi? Isa Goriot oli kindlasti märganud, kuidas tütred temasse suhtuvad, kuid ta ei tahtnud seda uskuda ja tunnistada, sellepärast tegi ta näo nagu kõik oleks korras ja et tütred siiski armastavad teda väga. See pidev enda kujutluste uskumine tegi

Kirjandus
94 allalaadimist
thumbnail
198
doc

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID Sisukord 1. Sotsioloogia alused........................................................................................................4 1.1. Mis on sotsioloogia?...............................................................................................4 1.2. Sotsiaalsed institutsioonid...................................................................................... 6 1.3. Sotsiaalsed faktid....................................................................................................7 1.4. Sotsioloogiline kujutlus..........................................................................................7 1.5. Sotsioloogia ja teadus............................................................................................. 8 1.6. Sotsioloogia funktsioonid.....................................................................................11 1.6.1. Kokkuvõte.....................................................

Sotsioloogia
232 allalaadimist
thumbnail
49
docx

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses

õpilastega, isegi veel kutsekas) kaasa, tal on halb tunne veel teiste ees) Koolipõhine lähenemine (jah, hoiakud- on Lühiajalised projektid (nt koolivälised) reegliteks kõigile koolisviibijatele) (pikas perspektiivis ei aita, töötab vaid see, mis on pikaajaline) Klassipõhine lähenemine (on sama mis koolipõhine) Kaasõpilase tugi (peab olema oma klassist, kuid piisavalt populaarne, et ei tekiks kahte ohvrit, ta peab olema neutraalne, keegi keda kuulatakse) Mänguväljakute planeerimine ja kontrollimine (peaks olema nähtaval, nt kaameratega? Selliseid eriti kuskil ei ole, kui üldse mingi mänguväljak on) Sotsiaalsete oskuste treening kiusajatele & ohvritele (sotsiaalsed oskused võivad olla nii liiga tugevad kui liiga nõrgad) kodu võib hoopiski sotsiaalsete oskuste taseme alla tõmmata.

Inimeseõpetus
83 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Isa Goriot põhjalik ülevaade

Ta on nimelt prantsuse vabariigi ajal saanud rikkaks. Ta on oma tütred suure kaasavara abil pannud mehele aadlikele. Kuna kuningriik on vahepeal taastatud, siis ei soovi väimehed enam, et ta oleks avalikkuse ees, kus inimesed teda nendega siduda saaksid. Seetõttu läheb ta pensionile. Isa Goriot on alguses üsna rikas ja elab pansioni parimas toas ja kannab häid riideid. Võlakirjad tagavad sissetuleku. Tema tütred on harjunud saama kõike, mida iganes soovivad. Kuid mehed keelduvad neile kõigeks raha andmast. Seetõttu tulevad tütred isalt raha küsima. Kuna Goriot armastab tütreid üle kõige, siis teeb ta kõik, et neile raha muretseda. Ta müüb oma võlakirju, väärisesemeid ja parimaid riideid. Lõpuks kolib ta pansionaadi kõige viletsamasse tuppa. Ta ei pane seda pahaks, kuna o» ise väga õnnelik, nähes tütarde õnne.

Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
84
docx

FILOSOOFIA

kasulik. Igasugune ühiskondlik ja poliitiline mõtlemine ja tegutsemine peaks silmas pidama „ võimalikult paljude inimeste võimalikult suurt õnne“. Ta tundis sümpaatiat Prantsuse revolutsiooni vastu.Mill tajus, et empirism vajab uusi aluseid ning et selle rakendusala saab laiendada loodusteadusest väljapoole.Traditsiooniline „ moraalifilosoofia“, mis seadis eesmärgiks vpvõimalikult paljude võimalikult paljude inimeste õnne, kuid ei osanud teaduslikult põhjendada, mis on moraalse käitumise ajendiks ja mis täpselt on selle eesmärgiks,tuli muuta teaduslikuks, teha sellest moral science, „moraaliteadus“. Historism: Esindaja J. G. Herder (Prantsuse revolutsiooni vastand). Historismi sisuks oli kohavaim – mitte ainult rahvastel, vaid ka pisikestel kultuurisfääridel on oma vaim.Ei ole olemas mingeid üleüldisi seadusi. Seaduste loomisel tuleb arvestada kõiki piirkondi

Filosoofia
66 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Rooma tsivilisatsioon

surmani. Ta ise ei olnud pater familias, vaid ühe pater familiase poeg. Pidi isa käest luba küsima, et mingi otsus läbi viia. Isatapp oli sagedane, oodati isa surma. Poeg sai pater familiaseks juhul, kui isa andis ta vabaks või kui isa suri. Järeltulijaid said koheselt pater familiaseks. Kui keegi saab pater familiaseks, ei ole tal sidet oma õdede ja vendadega, pidi moodustama uue pere. Abielu iseenesest on eraasi ja eratoiming. Naine pidi juriidiliselt olema kellegi eestkoste all. Abiellumine toimus ilma abielutseremooniata, juriidilist akti ei toiminud, pidi olema ainult tunnistaja, usuti sõnast, selle kohta ei valetatud. Vabariigi ajal kahe inimese vaheline leping, mitte armastusabielu. Abikaasa valiti finantspõhjustel, järglaste saamine. Samal oli väga tavaline laste hülgamine- expositio. Roomas oli põhimõte, et kui naine rasestus, siis loode kuulus talle. Sünnituse hetkest kuulub laps oma isale

Vana-Rooma
19 allalaadimist
thumbnail
33
odt

11. klassi kirjanduse eksam

"Eesti mullad" 1965 esimene Liivi preemia laureaat. Poeemid "Talgud Lööne soos", "Alla Mari", luuletus "Saaremaa valss" Ülo ja Jüri Tuulik Abrukalt. Ülo tõsisem, romaan "Sõja jalus" sõrulaste küüditamine II ms lõpus. Jüri peamiselt jutustused "Meretagune asi", Abruka lood, "Räim pisike kena kala" Albert Uustulnd "Tuulte tallermaa", "Acheroni jõgi" hea pillimees, nooti ei osanud Endla Tegova oli õpetaja, romaan "Humala aias" Enno Käo illustraator, lasteraamatud Jaanus Tamm luulekogu "Öö" Tarmo Teder novellist Kadri Tüür Jaan Oks Ratlast 1884-1918 novellid, varase Gailiti moodi, reaalsus. Peateemaks küla oma elu ja inimestega. Ilmekamaid proosateoseid on "Tume inimeselaps" (1912), mis 2

Kirjandus
399 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Tsivilisatsiooni ja riikluse kujunemise teooriad ja seaduspärasus

Eksam kahest osast, üks osa puudutab seda, et tuleb erinevaid teooriaid teada, teiseks osaks on uurimistöö etteantud kirjanduse põhjal.10 000-15 000 tähemärki st u 6lk. Peab võtma mingi tsivilisatsiooni või kultuuri ja vaatama selle arengut erinevate teooriate valguses, kinnitab, kummutab jne. Viited. Võib saata e-postiga, tähtaeg on nädal enne eksamit. Tsivilisatsioon või kõrgkultuur on kompleksed ühiskonnad, mis langevad kokku riikidega või nende kujunemisega. Võib eristada mitmeid tunnuseid, mis neid tsivilisatsioonita ühiskondadest eristavad. Teatud klassiühiskonna kujunemine, proffesionaliseerumine(ametid, tööjaotus). Jumalike ja vaimulike jõude austava seltskonna kujunemine, vaimne kõrgkultuur, kirjaoskus. Anastavalt majanduselt üleminek tootvale majandusele. Põhijoontes jagatakse kaheks: 1. Tsivilisatsioonid mille teket pole mõjutanud olemasolevad tsivilisatsioonid e välismõjud puuduvad, nimetatakse primaarseteks tsivilisatsioonideks. 2. Sekundaarsed

Ajalugu
98 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Psühholoogia ja perekonnaõpetuse põhiteemade seletus

Oma vanematelt ja vanavanematelt võetakse üle nende uskumused sellest, mis on hea ja mis on halb. Kodust välja kasvades ja arenedes, hakatakse üha rohkem kokku puutuma teiste inimeste väärtustega, seda siis juba lasteaias, koolis ja töökohal. Mõnikord võib selline väärtuste erinevus olla üsna ehmatav. Näiteks alati traditsioonilisest peremudelist kinni pidama harjunud naisele võib olla täielikuks sokiks kokkupuutumine mehega, kelle arvates abielu ei välista ka teiste seksuaalpartnerite olemasolu. See on aga juba väärtuste küsimus, mis ilmselgelt tekitab konflikti. Missioon ( mida ma tahan korda saata) Identiteet (kellena ma end näen) Väärtused, uskumused Oskused, eelised Käitumine, tegevused Keskkond 7.Lazaruse stressi määratlus. Mõtlemine ja stress. Probleemide jaotus kontrollivõimaluste järgi.

Psühholoogia
136 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Kasvatus eri kultuurides

Vaarao oli otseselt seotud jumalik-vaimse maailmaga. Tema otsused said olla pari- mad: tema elu, iga sõna ja zest olid jumala ilmutus. Usuti hauatagusesse maailma. Kirjutamise protsess ja kõik kirjutatu oli seotud jumaliku algega. Kirjapandud tekst oli alati papüüruserullil. Tulid kasutusele hieroglüüfid, mis tähendab kreeka keeles sissekraabitud märki. Kirjutaja amet oli intelligentsete poiste seas väga populaarne. Algajad kirjutasid lubja- kivile ja potikildudele. Edaspidi kipsiga kaetud tahvlitele ja seejärel alles papüürusele. 3. SEADUSE INIMENE 3.1 Juudid- heebrealased. Heebrealaste jumalataju oli niivõrd konkreetne, et nad tunnetasid Jumalat isiklikult nendega rääkimas. Peeti pühaks vaid Jahvet, kes lubas pikka elu. Keelati loodusobjektide kujutamine. Heebrea kirjanduse võib jagada kolme ossa: 4

Pedagoogika
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun