Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mikro-Makro test, MKF ja oligopol (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
õnn - Tuleb kõvasti tööd teha, mitte oodata, et õnn (taevast) sülle kukub
Mikro-Makro test-MKF ja oligopol #1 Mikro-Makro test-MKF ja oligopol #2 Mikro-Makro test-MKF ja oligopol #3 Mikro-Makro test-MKF ja oligopol #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-12-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 128 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Zoega Õppematerjali autor
1.Monopolistlik konkurents tähendab:2.Mida suurem on firmade arv ja mida väiksem on toodangu diferentseerituse aste, seda:3.Monopolistlikule konkurentsile ei ole iseloomulik:4.Peamine erinevus MKF-i ja TKF-a vahel seisneb selles, et:5.Pika perioodi tasakaalupunktis on MKF-i toodangu hind:6.Kui firmadel õnnestub moodustada püsiv kartell, siis võib oodata, et hind ja toodang on samad mis:7.Joonisel kujutatud MKF:8.Oligopoli murtud nõudluskõver põhineb oletusel, et:9.Murtud nõudluskõvera korral on oligopol:10.Kui oligopoli piirtulukõveral on lõhe jooksva tootmismahu kohal, siis:11.Joonisel on toodud firmade võimalikud kasumid. Firma A kasum paremal ülanurgas ja firma B vasakus nurgas.Kui firma B lähtuks kõrgema hinna poliitikast, siis firma A valib sellise strateegia, mis tagab kasumi: 12.Kasutage joonist . Kasutades minmax strateegiat mõlemad firmad teenivad kasumit: 13. MKF-i piirtulukõver:14. Mis alljärgnevast ei ole iseloomulik MKF pika perioodi tasakaalupunktile:15. Arusaam, et pika perioodi tasakaalupunktis saab MKF null majanduskasumit, põhineb eeldusel, et:16. Kui MKF on pika perioodi tasakaalupunktis siis:17. Kui mõned firmad lahkuvad MKT-lt, siis allesjäänud firmade nõudluskõverad:18. Kui MKF on pika perioodi tasakaalupunktis, siis:19. Kui oligopolil on murtud nõudluskõver ja firma toodangu nõudlus on suhteliselt elastne turuhinnast kõrgema hinna korral ja suhteliselt mitteelastne turuhinnast madalama hinna korral, siis:20. Kui kaks oligopolist konkurenti saavad vältida suurt kahjumit, alandades hinda 60-lt € 56-le €, siis vastavalt mänguteooria mudelile:

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
85
docx

Mikroökonoomika

........................................................ 35 LOENG 8: TOOTMISKULUD................................................................. 42 LOENG 9: TÄIELIKU KONKURENTSI TURG............................................. 53 LOENG 10: TÄIELIK KONKURENTS PIKAL PERIOODIL............................ 59 LOENG 11 MONOPOL......................................................................... 65 LOENG 12. MONOPOLISTLIK KONKURENTS.......................................... 74 LOENG 13 OLIGOPOL......................................................................... 80 Loeng 2 Turg. Nõudlus ja pakkumine Turg on mehhanism/korraldus ja/või institutsioon mille kaudu ostjad (nõudjad, tarbijad) ja müüjad (pakkujad, tootjad) omavahel suhtlevad ning kaupu (hüviseid) vahetavad. Turg laias käsitluses on mehhanism, väljakujunenud või kehtestatud kokkulepe, mille abil turul osalejad suhtlevad kaupade v teenuste vahetamiseks või määrate turu vahendusel hinnad ja kogused.

Majandus (mikro ja makroökonoomika)
thumbnail
5
docx

Kokkuvõte

TKF: p ja ATC on võrdsed Q korral, mille ATC on min => toodetakse madalaima võimaliku AC-ga. MKF toodab kõrgeima keskmise kulu ja hinnaga. >>kui MKF-il ja TKF-il on samad kulud, siis MKF toodangu kogus on väiksem ja hind suurem. Kuna MKF ei tooda min ATC-ga, on tal kasutamata tootmisvõimalusi, firmad võiksid rohkem toota ja alandada AC-d, mis suurendaks ühiskonna heaolu. MKF-il on suured reklaamikulud, mis TKF-il puuduvad. MKF ei kasuta ressursse nii efektiivselt kui TKF. §11 ­ OLIGOPOL Tunnused: väike arv müüjaid, üksteisest sõltuvad ettevõtted, mõnel juhul homogeenne, mõnel juhul diferentseeritud kaup, tugevad turukaitsetõkked, oluline roll hinnavälisel konkurentsil. Turukaitsetõkked: · mastaabisääst- tootmisprotsess nõuab suhteliselt suurt tootmismahtu, et saavutada suurtootmisel min kogust. Turu nõudluse rahuldamiseks piisab mõnest firmast. · tohutu stardikulu ja olemasolevate firmade hea maine- kogukulu min tootmismahu

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
132
pdf

Mikroökonoomika Seminar 2

Seminar 2 Tarbijate käitumine 1. Kas väide on õige: a) kui piirkasulikkus väheneb (MU>0) , väheneb ka kogukasulikkus; - vale b) ratsionaalselt käituv tarbija lõpetab kauba ostmise, kui kauba piirkasulikkus hakkab vähenema; - vale c) kui tarbija maksimeerib oma kogukasulikkuse, siis on kõigi ostetud kaupade viimaste ühikute piirkasulikkused võrdsed. - vale 2. Üldise e. kogukasulikkuse all mõistetakse: a) viimase tarbitud ühiku piirkasulikkuse ja tarbitud ühiku arvu korrutist; b) kõigi tarbitud ühikute piirkasulikkuse summat; c) viimase tarbitud ühiku piirkasulikkuse ja kauba hinna korrutist; d) esimesena tarbitud ühiku piirkasulikkuse ja tarbitud ühikute arvu korrutist. 3. Piirkasulikkuse all mõistetakse: a) tarbija reageerimistundlikkust kaupade ostmisel, kui kauba hind muutub; b) muutust kogukasulikkuses, kui tarbija tarbib täiendava kaubaühiku; c) muutust kogukasulikkuses, mis on jagatud kauba hinna muutustega, kui tarbija tarbib täiendava kaubaühiku; d) kaub

Mikroökonoomika
thumbnail
21
doc

Mikroökonoomika eksamiks vajalik materjal

ALTERNATIIVKULUD alati olemas MÕÕTÜHIK (5 relva), arvestatakse alati ÜHE mõõtühiku kohta A B C D E F Punktis D kapitali alt.kulu (C-D) Kapital 300 290 250 190 110 0 Kapital +60 ühikut = -15 ühikut tarbekaupa Tarbekaup 0 55 75 90 100 105 1 ühik K= 15/60 = 0,25 ühikut kapitalikaupa 1 relva tootmise alt 1 ühiku või alt kulu relvad või kulu (tootmata (tootmata relvi) võid) A 0 10 1,0 Relvad: Või: 10--9 = 1 1/3,8 = 0,263 B 1 9 1,0 0,910

Mikroökonoomika
thumbnail
14
docx

Mikro- ja makroökonoomika põhimõisted

Valemid: MC = TC : TP, kus TC = firma kogukulud MC = VC : TP Keskmised kulud: Keskmine püsikulu: AFC = FC : TP Keskmine muutuvkulu: AVC = VC : TP Keskmine kogukulu: ATC = TC : TP TÄIELIK KONKURENTS Hüviste turu tüübid: 1. täielik konkurents; 2. monopol; 3. monopolistlik konkurents; 4. oligopol. Turu struktuur - kajastab selle majanduskeskkonna kõige tähtsamaid tunnusjooni, kus firma tegutseb: * firmade arv harus; * turule pääsemise tingimused; * firma toodangu homogeensus või heterogeensus; * konkurentsi vormid. Täieliku konkurentsi turu tunnusjooned : * suur arv ostjaid ja müüjaid; * homogeenne (ühetaoline) toodang; * täieliku info olemasolu; * ressursside täielik ja vaba mobiilsus e. turukaitsetõkete puudumine.

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
82
ppt

Ettevõtteteooria, täieliku konkurentsi turg ja täieliku konkurentsi firmad

Harjutus 4-6 Ettevõtteteooria, täieliku konkurentsi turg ja täieliku konkurentsi firmad 1. Kas vastus on õige või vale: a) kauba X tootmise alternatiivkulu on need kaubad, mida oleks võinud õige toota, kui tootmistegureid poleks kasutatud kauba X valmistamiseks; vale b) kui piirprodukt on negatiivne, peab negatiivne olema ka koguprodukt; õige c) kui piirprodukt on negatiivne, on koguprodukti kõver negatiivse tõusuga; õige väljendab fakti, et pika perioodi keskmise d) kahanevate tulude seadus kulu kõver on U-kujuline; e) kui firma toodab null ühikut, on firma muutuvkulud samuti võrdsed õige nulliga. 2. Mis alljärgnevast kujutab endast firma kaudseid kulusid?

Majandus
thumbnail
3
docx

Turutüübid

Turutüübid Turutüüpidest tuntakse nelja struktuuri, milleks on täielik konkurents ja mittetäielik konkurents ehk monopol, monopolistlik konkurents ja oligopol. Kõige tähtsam tunnus, mille poolest turu tüübid erinevad, on see, millisel määral suudavad turul tegutsevad firmad kontrollida oma toodangu hinda. Täielik konkurents Hüvise (kauba või teenuse) turuhind kujuneb konkurentsi tingimustes nõudluse ja pakkumise koosmõju tulemusena. Kui turuhind on tasakaaluhinnast kõrgem, kujuneb ülejääk, mis omakorda sunnib tootjaid hindu langetama. Kui aga turuhind on tasakaaluhinnast madalam, tekib puudujääk.

Majandus (mikro ja makroökonoomika)
thumbnail
11
docx

II kt loengu konspekt

Tootmiskulud (õp. lk. 147-175) 1. Firma kulud ja kulukõverad 2. Püsi-, muutuv- ja piirkulu 3. Tootmisfunktsioon ja kulud 4. Pika perioodi kulud ja kulukõverad 4.1. Isokost 4.2. Arengutee 5. Kulukõverad majandusanalüüsis ja sisendite hindade muutumine 1. Firma eemärk ­ maksimeerida kasumit Alternatiivkulu ­ ressursi parimast alternatiivsest kasutusviisist loobumise hind. Alternatiivkulu Otsene kulu Kaudne kulu Tegelikud Rahalised maksed ressursside eest Ei tehta otseselt rahalisi väljamakseid, aga loobutakse teatud rahalisest sissetulekust, mida oleks saanud nende teistsugusel kasutamisel. Kasutades enese resursse

Micro_macro ökonoomika




Kommentaarid (1)

Anksiii profiilipilt
Anksiii: Väga hea :)
12:50 08-11-2014



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun