Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas
Korrektuuri p6hiprintsiibid
  • Paljud merekaartidel olevad navigatsiooniga seotud elemendid on pidevas muutumises
  • Maa ja merep6hja reljeef muutuvad suhteliselt aeglaselt
  • Navigatsioonim2rgid, faarvaatrid, veepealsed ja veealused ohud muutuvad kiiresti
  • Kuna kaarti ettevalmistus ja v2ljandmine v6tab 8ksjagu aega, v6ib ka uus kaart p2rast v2ljaandmist vajada otsekohe korrektuuri
  • Korrektuuriinfo levikukiirusest ja kvaliteedist s6ltub paljuski meres6iduohutus. Kaardil kujutatud korrigeerimata elemendid v6ivad p6hjustada avariisid.

Printsiibid 2…
  • S8stemaatilised andmete parandused ja t2iendused merekaartidel, mis toovad kaarti vastavusse reaalse situatsiooniga ongi merekaarti korrektuur
  • Korrektuur koosneb tervest kompleksist t88dest, mis algavad muutuste registreerimisest ja l6ppevad nende kandmisega kaartile
  • Kaarti ja teatmike muutuste kohta kogutakse andmeid pidevalt

Korrektuuriandmete allikad
  • Andmete p6hiallikad on h8drograafiaasutused, laevade kaptenid , lootsid, sadamakaptenid ja asutused, kelle tegevus on seotud mere ja merep6hjaga(miinitraalijad, kaabli ja torupanijad,vesiehitusega tegelevad organisatsioonid jne)
  • T2htsamad teated edastatakse meres6itjatele otsekohe
  • 8le 60 riigi, kes toodavad merekaarte, annavad v2lja ka korrektuurimaterjali. Kolmandik neist on igan2dalased. Teine kolmandik iga kahe n2dala tagant v6i kord kuus ja kolmas kolmandik irregulaarselt, st vajaduse korral.

Teadeanded
Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas #1 Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas #2 Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas #3 Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas #4 Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas #5 Merekaartide ja teatmike korrektuur ja hoidmine laevas #6
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-04-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor leokas Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
133
ppt

Väikelaevajuhid - navigatsioon

laeva enda metallist tulenevat magnetismi, on jala sisse asetatud 2 gruppi magneteid. Kompassijalg asetatakse alusel täpselt diametraaltasapinnale). · peilingaator, et määrata kursinurk ja peiling. Kurss võetakse kaarekodarikult vööri kursijoonelt. Peiling võetakse kaarekodarikult peilingaatori abil prismast läbi. Kursinurk võetakse asimutaadiringilt peilingaatori abil. Kompassi asimutaadiringil asuv tehase nr. peab "vaatama" ahtri poole. Magnetkompassi deviatsioon Laevas asuvale magnetkompassi mõjutab lisaks maamagnetismile ka laeva oma magnetväli. Selle magnetvälja mõjul kaldub magnetkompassi nõel kõrvale magnetmeridiaani suunast. Laevaraua magnetiseerumist nimetatakse magnetiliseks induktsiooniks. Kompassinõela telge läbiva püsttasandi lõikejoont tõelise horisondi tasandiga nimetatakse kompassimeridiaaniks. Nurka magnetmeridiaani ja kompassimeridiaani vahel nimetatakse magnethälbeks ehk deviatsiooniks, mida

Laevandus
thumbnail
133
ppt

Laevajuhid- navigatsioon

laeva enda metallist tulenevat magnetismi, on jala sisse asetatud 2 gruppi magneteid. Kompassijalg asetatakse alusel täpselt diametraaltasapinnale). · peilingaator, et määrata kursinurk ja peiling. Kurss võetakse kaarekodarikult vööri kursijoonelt. Peiling võetakse kaarekodarikult peilingaatori abil prismast läbi. Kursinurk võetakse asimutaadiringilt peilingaatori abil. Kompassi asimutaadiringil asuv tehase nr. peab "vaatama" ahtri poole. Magnetkompassi deviatsioon Laevas asuvale magnetkompassi mõjutab lisaks maamagnetismile ka laeva oma magnetväli. Selle magnetvälja mõjul kaldub magnetkompassi nõel kõrvale magnetmeridiaani suunast. Laevaraua magnetiseerumist nimetatakse magnetiliseks induktsiooniks. Kompassinõela telge läbiva püsttasandi lõikejoont tõelise horisondi tasandiga nimetatakse kompassimeridiaaniks. Nurka magnetmeridiaani ja kompassimeridiaani vahel nimetatakse magnethälbeks ehk deviatsiooniks, mida

Merendus



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun