Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Menüü koostamise alused! osa 1 (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kellele Mida?
  • Kuidas Miks?
  • Millistele küsimustele peab mõtlema enne menu koostamist?
  • Millest koosneb toidu idu?
  • Milline on toitude pakkumise järjekord?
  • Milliseid teadmisi eeldab menüü koostamine?
  • Milliseid menüü tüüpe tead?
  • Mida peab jälgima menüü kujundamise juures?
  • Milles seisneb klassikalise toidujärjekorra põhimõte?
  • Mis vahe on klassikalisel ja moodsal menüül?
Menüü koostamise alused-osa 1 #1 Menüü koostamise alused-osa 1 #2 Menüü koostamise alused-osa 1 #3 Menüü koostamise alused-osa 1 #4 Menüü koostamise alused-osa 1 #5 Menüü koostamise alused-osa 1 #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-09-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 99 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor badt Õppematerjali autor
Menüü koostamise üldised alused:
• Milliseid toite kliendid vajavad, soovivad, ootavad.
• Milliseid toite ja tooteid hakatakse valmistama ja müüma.
• Milliseid tooteid asetatakse ettevõttesse valmis kujul ja milliseid pooltoodetena.
• Milliseid tooteid valmistatakse ise.
• Millised on põhitooted mis peavad alati müügil olema.
• Milline on hinnatasu
Toiduidee - äriideest tuletatud üksiasjalikum kirjeldus toiduteeninduse toimingutest.
Toiduideega liitub ühe tähtsa teguriga töötajate kutse oskus.

Kellele? Mida?

Kokkusobivus

Kuidas? Miks?
Kus?

Menüü - Toitlustusettevõtte hinnakiri, milles on kindlaks määratud järgnevusega ja reeglite
kohaselt kindlast määratud hindadega.
Menüüs loetakse tavaliselt emsalt toidud, seejärel joogid, vajadusel roakäigud nt: eelroad, pearoad, järelroad või suurköögis nt: salatid, supid, praed, magustoidud.
Toidukaartidele kirjutatakse road kindlas järjestuses (salat,võileivad,supid) kaupa nind need koostatakse vastavalt ettevõtte järjestusele.

Söögikäik: isutekitajad ja eelroad.
Joogid: kuumad, külmad joogid, pagaritooted.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
docx

Menüü koostamise alused

(MENÜÜ KOOSTAMISE ALUSED) 1. Mis on menüükaart, toidukaart, joogikaart? Menüükaart- See on vabalt valitav roogade loetelu. Toidukaart- Kliendile kajastub müügil olev sortiment toidu ja joogikaardis. 2.Restoranimenüü tüübid Ühe eine kindle menu- table´d hote menu Vaba valiku menu- a la carte menu Banketi menu 3.Millised toidusektsioonid on retorani toidukaardid? 4.Argieinete roakäikude serveermuse järjekord * külm eelroog * kuum eelroog * supp või puljong *kalaroog *pearoog *kuum vaheroog *külm eelroog * sorbet *liha-või linnuliha roog * aedvilja roog * kuum järelroog *külm järelroog *Juust * tõeline magusroog *värske puuviljad * kohv või tee lisandiga 5.Mis on kogupäeva menu ja mida selle koostamisel arvestada ? 6.Nimeta menüüde tüübid toitumisaja järgi Hommiku, lõuna, õhtu, einete, oodete menüüd. 7.Rahvusvaheliselt tuntud hommikusöögimenüüd, kirjelda. *mandrieine- continental breakfast menüüs on: kohv ja tee piim röstsai või

Toitlustus
thumbnail
652
pdf

Asjaajamise alused

 Kala ja kalatooted 57  Rasvad 58  Magusained 61 4. Joogid 63  Mittealkohoolsed joogid 63  Alkohoolsed joogid 65 5. Menüüde koostamise alused 74  Menüü mõiste ja terminid menüüdes 74  Menüüde koostamise põhimõtted 80  Menüüde tüübid 82  Toidukorrad, toidukordade menüüde koostamine 85  Toidukaart, selle koostamise põhimõtted ja tööbid 92  Toidukaartide ja menüüde koostamine erinevatele

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
3
odt

Menüü koostamine

Sortimendi ulatus oleneb: 1.Ettevõtte eesmärgist- üldkasutatavates toidu ja ajaviite restorenides on lai sortiment. 2.Ettevõtte kvaliteedi klassist- kõrgem klass nõuab laiemat sortimenti. Toiduvalik 06.01.2009 Klendile kajastub sortiment toidu ja joogi kaardis, mis on paljudes restoranides ja kohvikutes samade kaante vahel mida nim. menüü kaardiks. Kiirtoitlustus ettevõtetes ja sööklates on menüü hästi nähtaval kohal ntx: infotahvlid. Paljud ettevõtted paigutavad toidu kaardi ka vaate aknale, samuti uksele ja välisstendile. Restoranides pakutavat suurt valikut nim. paljudes keeltes toidu kaardiks. Menüü on trükitud või käsitsi kirjutatud, mida siis pakutakse toitlustus ettevõttes, või ürituste puhul.Toidukaarte hakati kasutama 19 saj. algul. Ennem seda teatas kokk külalistele pakutava roa nime.

thumbnail
24
docx

Koolitus ja puhkeväljasõidu hinnapakkumine

sisaldub majutuse hinnas, kohvipause, kohvipause koos suupistetega (puuviljad, küpsised, pirukad), lõunasööke ja õhtusööke. Kõik kondiitri- ja pagaritooted on valmistatud meie maja kondiitrite - pagarite poolt. Pidulikuks õhtusöögiks 11.mail 2013 pakuksime Teile restoranis 3-käigulist õhtusööki, mille hinnaks 35/inimene. Pidulik õhtusöök toimub ühise laua taga Aasia restoranis Wok & Grill. Viide 3 ja viide 6. TOITLUSTAMINE Aeg Menüü nimetus EUR/kmpl Kmpl arv Maksumus Märkused Kohvipaus I - 11,00 09.05.2013 16 176,00 EUR Vt. Lisa 3. valik 1 EUR Lõunapa us ­ 22,00 EUR 16 352,00 EUR Vt. Lisa 1. buffet Kohvipa us II

Turism
thumbnail
31
docx

Toiduvalmistamise alused

TOIDUVALMISTAMISE ALUSED Toiduainte külmtöötlemine Sulatamine-külmutatud liha sulatatakse külmkapis. Kala panna külma vee sisse. Mittesöödavate osade eraldamine · Mulla eraldamine,pesemine · puhastmine-koorimine Madala toiteväärte osade eraldamine Kuju andmine · Tükeldamine · Vormine Kuumtöötlemist ja maitset muutvad võtted · Leotame tangaineid · Marineerimine(kurgid) · Vasardamine Toiduainete kvaliteeti muutvad võtted · Vahustamine · Hakkmassi valmistamine · Paneerimine(nt riivsai ja munaga) KUUMTTTÖÖTLEMINE · Keetmine-vedeliku abil(soolses vees 101 kraadi ja rõhuall keetmine on 119 kraadi )/tasel keetmsel on 95/97 kraadil(virvendab vesi)kanne all.tuleb arvetsada keeduaegu · Keetmisviisid:rohkes vedelikus keetmine(pastad) Väheses vedelikus:toiduained on vaevu kaetud Veeaurus :

Toitlustus
thumbnail
7
doc

Toitlustusettevõtete ja teenuste liigid

toodetele või köökidele spetsialiseerunud restoranid (pitsarestoranid, kalarestoranid, biifsteegirestoranid, küüslaugurestoranid, prantsuse, vahemere, itaalia, kreek, vene jne köögile spetsialiseerunud jne), ajaviiterestoranid jne. Äriidee võib olla ka kombinatasioon eelnimetatutest jne. Hotelli restoran pakub tavaliselt buffet-lauast või osalise teenindusega hommikusööki hotelli klientidele, lõunasööki nii päevamenüü kui à la carte menüü (à la carte on võimalus valida roogasid menüükaardilt) järgi nii hotelli külalistele kui teistele klientidele, konverentsikeskuse klientidele. Õhtul pakutakse à la carte menüüd või tellimuseineid, luuakse tingimused mugavaks ajaviitmiseks. Hotelli restoran pakub sõltuvalt hotelli äriideest ka pidulikke eineid, kohvipause seminaridest ja konverentsidest osavõtjatele, einete serveerimist hotellitubades ja hotelli üldkasutatavates ruumides (kabinettides, saunades jne)

Kokandus
thumbnail
22
doc

Vürtsid ja ürdid

Vürtsid ja Ürdid Vürtse kasutatakse grillimisel nii eraldi maitsestamisel kui ka marinaadide või grillkastmete koostises. Paljud vürtsid annavad grill-lihale lisaks heale maitsele ka ilusa värvi ja apetiitse välimuse. Nii ürtide kui vürtside kasutamine vähendab soola kasutamise vajadust. Cayenne pipar: Ei ole tegelikult pipar vaid paprika liik. Eriti palju kasutatakse Idamaises, Aafrika ja Mehhiko köögis. Cayenne pipart kasutataksegi tihti erinevate grillimaitseainete ja -kastmete koostises kuna see annab lihale hea maitse ja ilusa värvuse. Eriti hästi sobib sea- ja linnulihaga ning kala ja mereandidega. Cayenne on terav vürts, seepärast piisab selle tarvitamisel suhteliselt väikesest kogusest. Kui selle maitsega liialdada, siis ei pääse toidu oma maitse või teised maitsevürtsid esile. Kui kasutad Cayenne pipart kastmetes või isetehtud marinaadides, siis lase need peale maitsestamist mõni minut seista ja alles siis otsusta, kas maitse

Kokandus
thumbnail
193
docx

Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus ­ suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine ­ suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused ­ suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus ­ suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus ­ suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele ­ suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a

Turismiettevõtlus




Kommentaarid (1)

kolllane profiilipilt
Liina Loit: mind aitas, väga kasulik
21:58 22-10-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun