Menüü koostamine
Sortimendi mõiste
Sortiment on toodete
loetelute võib olla spetsialiseerunud liikide järgi. Restorani
sortimendis on valmis, poolvalmis, tellitavad road ja firma road. Laias valikus alkohoolsed ja karastusjooke. Sortiment võib olla
universaalne e. Üldlevinud, mis vastab igale maitsele. Ettevõte
võib olla spetsialiseerunud mingile teemale ntx: taimetoidule,
kalaroogadele, ulukilihale.
Spetsialiseerumise suunaks
on mingi rahvusköögi roogade pakkumine sel juhul püütakse selle
maa roogadest teha võimalikult ulatuslik valik.
Sortimendi ulatus oleneb:
1.Ettevõtte eesmärgist-
toodetele või köökidele spetsialiseerunud restoranid (pitsarestoranid, kalarestoranid, biifsteegirestoranid, küüslaugurestoranid, prantsuse, vahemere, itaalia, kreek, vene jne köögile spetsialiseerunud jne), ajaviiterestoranid jne. Äriidee võib olla ka kombinatasioon eelnimetatutest jne. Hotelli restoran pakub tavaliselt buffet-lauast või osalise teenindusega hommikusööki hotelli klientidele, lõunasööki nii päevamenüü kui à la carte menüü (à la carte on võimalus valida roogasid menüükaardilt) järgi nii hotelli külalistele kui teistele klientidele, konverentsikeskuse klientidele. Õhtul pakutakse à la carte menüüd või tellimuseineid, luuakse tingimused mugavaks ajaviitmiseks. Hotelli restoran pakub sõltuvalt hotelli äriideest ka pidulikke eineid, kohvipause seminaridest ja konverentsidest osavõtjatele, einete serveerimist hotellitubades ja hotelli üldkasutatavates ruumides (kabinettides, saunades jne)
Rasvad 58 Magusained 61 4. Joogid 63 Mittealkohoolsed joogid 63 Alkohoolsed joogid 65 5. Menüüde koostamise alused 74 Menüü mõiste ja terminid menüüdes 74 Menüüde koostamise põhimõtted 80 Menüüde tüübid 82 Toidukorrad, toidukordade menüüde koostamine 85 Toidukaart, selle koostamise põhimõtted ja tööbid 92 Toidukaartide ja menüüde koostamine erinevatele klientidele 93 6
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
Tallinna Majanduskool Ametkondlik käitumiskultuur (sekretäritöö, üldteadmised etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile: ............................................................................................................................................. 7 Visiitkaardid ja nende kasutamine ....................................................................................................
Kõik kommentaarid