Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas on üles ehitatud ühiskondlik reaalsus ?
 
Säutsu twitteris
Teoreetiline lähenemine Põhiesindajad Põhiseisukohad Peamised uurimisküsimused Peamised uurimisobjektid Märkmed Biheiviorism 1) Paul Lazarsfeld (arvamusuuringute instituut); 2) sotsioloog W.I. Thomas ( Chicago koolkond)- kvalitatiivne tekstianalüüs ; 3) Harold Lasswell - üks esimesi töid kommunikatsiooniuuringute valdkonnas, mis kirjutatud positivistlikus-biheivioristlikus võtmes Stiimuli-reaktsiooni käsitlusviis, mis eeldab, et iga indiviid ühiskonnas saab hoolikalt koostatud stiimuli kätte massimeedia kaudu ning iga indiviid võtab selle samal moel vastu. Selle tulemusena kutsub see vastuvõtjas esile teatava kindla reaktsiooni. Huvi ei pakkunud massikommunikatsiooni tagajärjed ühiskonnas tervikuna , vaid oli kitsalt suunitletud - massimeediumite mõju inimesele. Kitsas suunitlus (mikrotasand): Kuidas panna konkreetset isikut käituma teatud viisil? Lasswell: sõnum+ mõju (hiljem ka sõnumi ja sisu vastuvõtt+mõju); Hovland(+) sõnumi omadused (hiljem ka vastuvõtja + sõnumi allikas) Komm uuringute muutused: 1) kvalitatiivne tekstianalüüs; 2) musta kasti mudel; 3) ühiskonna teooria muutus - indiviidid atomiseeritud, isoleeritud, vastastikku anonüümsed. (ühiskond kui aatomitest koosnev kogum) Küberneetiline 1) Shannon ja Weaver 2) Norbert Wiener Küberneetika ülesandeks on niisuguse keele ja tehnika välja töötamine, mis võimaldaks lahendaada juhtimise ja kommunikatsiooni üldprobleeme, ühtlasi aga niisuguste ideede ja tehniliste võtete repertooriumi loomine, mis võimaldaks liigitada nende probleemide eri juhtumeid teatavate üldmõistete alla. Mida on vaja teha selleks, et moonutused sidekanalites oleks võimalikult väikesed ja et moonutatud signaale oleks võimalik osaliseltki dekodeerida? Kommunikatsiooni protsessi tehnilised ja füüsilised aspektid - info, sõnum (Shannon; Weaver); Meediumi ja sõnumi tasand (lk.36), situatsioon mõjutab sõnumi vastuvõttu (Bandura).
Struktuurfunktsionalistlik lähenemine 1) Lasswell (1948) sõnastas enda artiklis massikommunikatsiooni 3 funktsiooni (seirefunktsioon, koostegevuse ehk sotsiaalsuse funktsioon, kultuuri ülekande funktsioon). 2) Lazarsfeld ja Merton lisasid meelelahutuse funktsiooni. 3) McQuail lisas mobilisatsiooni funktsiooni. 4) Erinevaid funktsioonide loetelusid veelgi: Burkart (sotsiaalsed, poliitilised, mahanduslikud funktsioonid); Vihalemm ja Lauristin (informeerimine, regulatiivne, meelelahutus ). Ühiskonna struktuuri ja funktsiooni küsimus ehk kommunikatsiooniprotsessid makrotasandil. Põhimõte: kõik, mis on ühiskonnas olemas, on vajalik. Lähenemise eelduseks on, et ühiskonda hoiab koos konsensus , koostöö. Massimeedia stabiliseerib tervikut , aitab kaasa ühiskonna integratsioonile. Lisaks ka põhimõte, et ühiskond üritab alati liikuda tasakaalu poole. Funktsionaalse analüüsi juures on keskne aspekt tähele panna,, mis ühiskonnas ikka ja jälle kordub ning küsida, millist rolli see ühiskonnas täidab. Ja ka "Kuidas panustavad ühiskonna osad ühiskonna stabiilsusesse?" Meedia sidustamisfunktsiooni analüüsitakse eraldi meediumite ja tasandite lõikes. AGA nt süsteemiteoreetilises lähenemises oluline Vastuvõtja roll. Kui vastuvõtja
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #1 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #2 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #3 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #4 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #5 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #6 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #7 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #8 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #9 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #10 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #11 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #12 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #13 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #14 Meedia ja kommunikatsiooni teooriaid kokkuvõttev tabel #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-10-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor pisipiia Õppematerjali autor

Lisainfo

Tegemist on bakalaureuseeksamil kasutatud materjaliga, kus on lühidalt kirjeldatud teooriaid: biheiviorism, küberneetiline lähenemine, struktuurfunktsionalistlik lähenemine, tasude ja tarvete lähenemine, kriitiline lähenemine, konstruktivistlik lähenemine ning kultuuriuuringud. Tabelis on toodud nende põhiesindajad, põhiseisukohad, peamised uurimisküsimused ja -objektid.
biheiviorism , küberneetiline , struktuurfunktsionalistlik , tasude ja tarvete , kriitiline , konstruktivistlik , kultuuriuuringud , kommunikatsiooni teooriad

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

21
doc
McQuail  Massikommunikatsiooniteooria-
36
docx
McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat
87
doc
Filosoofia materjale
11
doc
Meedia-massikommunikatsioon
132
doc
Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu
96
pdf
Tarbimissotsioloogia
78
docx
Kultuuriteooria kõik materjalid
198
doc
SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun