Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Materjalid Autoehituses (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis kasu on autost, kui sa ei näe välja ?
  • Mis on üks asi, kõikidel autod ühist ?
 
Säutsu twitteris
Sissejuhatus

Autotootjad ning autodisainerid püüavad alatasa vähendada autode mõju keskkonnale. Üks
võimalus on muuta autosid järjest kütusesäästlikemaks, sest kütusetarbimise vähenemisega
muutub ka CO2 emissioon väiksemaks.
Autoehituses on kasutuses mitmesuguseid metalle. Erinevate osade tootmiseks on välja
kujunenud kindlad metallid. Materjali õigest valikust oleneb suurel määral nii detaili kui ka
kogu masina kui service kvaliteet. Metall valitakse lähtudes masina otstarbest, detaili
ülesandest, selle valmistamise viisist ning mitmest muust asjaolust.
Paljud autotootjad üritavad muuta oma autosid keskkonnasõbralikemaks töötades välja
väiksemaid ja kergemaid autosid või viies sisse mootorite kõrgtehnoloogilisi uuendusi.
Autosid on võimalik kergemaks teha kasutades mootori ning kere ehitamisel kaasaegseid
materjale, mis on kerged, tugevad ja vastupidavad.
Kaasaegsed materjalid, nagu näiteks plastmassid, annavad autodisaineritele ka vabaduse luua
aerodünaamilisemaid sõidukeid, mis on jällegi üks mooduseid kütuse säästmiseks.
On veel mitmeid võimalusi, kuidas autod saavad olla keskkonnasõbralikumad. Üheks näiteks
on hübriidautod, mis ühendavad traditsionaalse bensiinimootori elektriliakuga. Saksa
autotootja BMW on välja töötanud auto, mis tarbib kütusena vesinikku ning eraldab õhku
sisuliselt vaid veeauru.
Autotootjad on ühtlasi võtnud tarvitusele meetmeid, et muuta autode ehitamise protsess
võimalikult keskkonnasõbralikuks.
Sõiduauto ja veelgi enam, tuleviku auto, peab vastama väga kõrgetele nõudmistele. Peale selle
suure jõudlusega sõiduk, mis tagab sõidu lihtsuse, turvalisuse ja mugavuse, peab ta vastama
rangetele ja vajalikele keskkonnanõudmistele.
Detaili materjali valikul arvestatakse:
1 Vajadust tagada minimaalse massi juures nõutav tugevus ja jäikus.
2 Vastavust kasutustingimustele (näiteks antifriktsioonilisi omadusi, soojuskindlust,
kulumiskindlust);
3 Maksumust;
4 Tehnoloogiliste omaduste vastavust detaili projekteeritud valmistamisviisile
(stantsitavus, keevitatavus, valatavus, lõiketöödeldavus jne).
5 Masinaehituses kasutatavad metallid jagunevad mustadeks ja värvilisteks
metallideks.

Mustad metallid
Musti metalle kasutatakse nende suure tugevuse ja jäikuse ning suhteliselt madala hinna tõttu
väga laialdaselt. Mustad metallid jagunevad omakorda malmideks ja terasteks.

Malm
Malm on rauasulam, kus on vähemalt 2,14% süsinikku. Malm on heade valuomadustega ning
seejuures ka odavam kui teras, mistõttu tihti on masinate korpused ja kered valatud malmist.
Malmil on ka omadus summutada lööke.
Teras
Uutel autodel, enamik massist on pärit terasest. Aastal 2007 näiteks keskmine auto sisaldas
(1090 kilogrammi) terast ja keskmine maastur ligi 1360 kilogrammi. Enamik autosid nüüd
kaaluvad umbes 1300 kg ja enamus maastureid kaaluvad umbes (1810 kg) - see on palju
terast!

Autodes kasutatakse
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Materjalid Autoehituses #1 Materjalid Autoehituses #2 Materjalid Autoehituses #3 Materjalid Autoehituses #4 Materjalid Autoehituses #5 Materjalid Autoehituses #6 Materjalid Autoehituses #7 Materjalid Autoehituses #8 Materjalid Autoehituses #9 Materjalid Autoehituses #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-02-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Andre.H Õppematerjali autor

Lisainfo

Autotootjad ning autodisainerid püüavad alatasa vähendada autode mõju keskkonnale. Üks võimalus on muuta autosid järjest kütusesäästlikemaks, sest kütusetarbimise vähenemisega muutub ka CO2 emissioon väiksemaks.
Autoehituses on kasutuses mitmesuguseid metalle. Erinevate osade tootmiseks on välja kujunenud kindlad metallid. Materjali õigest valikust oleneb suurel määral nii detaili kui ka kogu masina kui service kvaliteet. Metall valitakse lähtudes masina otstarbest, detaili ülesandest, selle valmistamise viisist ning mitmest muust asjaolust.
Paljud autotootjad üritavad muuta oma autosid keskkonnasõbralikemaks töötades välja väiksemaid ja kergemaid autosid või viies sisse mootorite kõrgtehnoloogilisi uuendusi. Autosid on võimalik kergemaks teha kasutades mootori ning kere ehitamisel kaasaegseid materjale, mis on kerged, tugevad ja vastupidavad.
Kaasaegsed materjalid, nagu näiteks plastmassid, annavad autodisaineritele ka vabaduse luua aerodünaamilisemaid sõidukeid, mis on jällegi üks mooduseid kütuse säästmiseks.
On veel mitmeid võimalusi, kuidas autod saavad olla keskkonnasõbralikumad. Üheks näiteks on hübriidautod, mis ühendavad traditsionaalse bensiinimootori elektriliakuga. Saksa autotootja BMW on välja töötanud auto, mis tarbib kütusena vesinikku ning eraldab õhku sisuliselt vaid veeauru.
Autotootjad on ühtlasi võtnud tarvitusele meetmeid, et muuta autode ehitamise protsess võimalikult keskkonnasõbralikuks.
Sõiduauto ja veelgi enam, tuleviku auto, peab vastama väga kõrgetele nõudmistele. Peale selle suure jõudlusega sõiduk, mis tagab sõidu lihtsuse, turvalisuse ja mugavuse, peab ta vastama rangetele ja vajalikele keskkonnanõudmistele.

korrosioon , materjaliõpetus , Materjalid , Autoehituses , CO2

Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

88
pdf
Materjaliõpetus
18
docx
MATERJALID LAEVA EHITUSES
37
docx
Materjaliteadus
10
docx
Materjalid lennuehituses läbi aja
22
docx
Ehitusmaterjalide vastused
9
docx
Materjali Õpetus
17
docx
Materjaliõpetus
52
odt
Materjaliõpetus





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun