Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Majandusteooria alused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
 1. Mikroökonoomika  
Uurib individuaalset valikut ja seda mõjutavaid majandusjõude,/ kauba ja rahavooge
üksikute kaupade lõikes.
2. Makroökonoomika 
Uurib majandust (kauba- ja rahavoogudega tervikuna ) tervikuna selliste agregaatnäitajate abil nagu koguhõive, töötusemäär, sisemajanduse koguprodukt  ,  inflatsioonimäär.
3. Hüvised
On üldmõiste, mille alla kuuluvad kaubad (commodities) ja teenused ( services ).
4. Turg
On mehhanism , mille kaudu ostjad ja müüjad omavahel suhtlevad ning hüviseid ning tootmistegureid vastastikku vahetavad.
Tarbijad püüavad osta nii odavalt kui võimalik ja seega tootjad valmistavad hüvist nii odavalt kui võimalik. 
5. Nõudlus
On seos hüvise hinna ja koguse vahel, mida mingi ajaperioodi jooksul selle hinna juures soovitakse ja ollakse valmis OSTMA
Nõudluse muutus väljendub nõudluskõvera nihkena.
    • NB! Nõudluse muutus ei ole sama, mis nõutava koguse muutus
    • Nõudluse muutus tähendab terve nõudluskõvera nihkumist (või selle kuju muutumist): seda põhjustab mingi nõudluse mõjuri muutus.

Nõudluse mõjuriteks on:
  • Tarbijate sissetulek:
  • Teiste hüviste hinnad:
    • Asendushüvised e
    • Kaashüvised : ühe hüvise hinna tõus vähendab teise hüvise nõudlust (nt autod ja bensiin )
  • Tarbijate ootused
  • Tarbijate arv:
  • Tarbijate maitse ja eelistused

6. Pakkumine on seos hüvise hinna ja koguse vahel, mida selle hinna juures soovitakse ja ollakse suutelised MÜÜMA.
Madalam hind toob üldjuhul kaasa nii selle, et tarbijad, kes soovisid seda hüvist osta ka kõrgema hinna korral, on madalama hinna korral valmis ostma rohkem, kui ka selle, et hüvist on valmis ostma ka need tarbijad, kes seda kõrgema hinna korral teha ei soovinud
Pakkumise muutus väljendub pakkumiskõvera nihkena
    • NB! Pakkumise muutus ei ole sama, mis pakutava koguse muutus.
    • Pakkumise muutus tähendab terve pakkumiskõvera nihkumist (või selle kuju muutumist): seda põhjustab mingi pakkumise mõjuri muutus.

Pakkumise mõjuriteks on:
  • Tehnoloogia tase
  • Hüvise tootmiseks vajalike ressursside hinnad
  • Alternatiivsete hüviste hinnad
  • Tootjate ootused
  • Tootjate arv
  • Maksud ja subsiidiumid

7. Elastsus
Nõudluse hinnaelastsus näitab nõutava koguse suhtelist muutust hinna suhtelise muutuse suhtes
Pakkumise hinnaelastsus näitab pakutava koguse suhtelist muutust hinna suhtelise muutuse suhtes
  • PS on olemas sissetuleku elastsus, kaupade ristelastsus

8.Nõudluse ja pakkumise elastsus, ja nende omavahelised kombinatsioonid
kuidas muutub turu tasakaal erinevate nõudluse või pakkumise muutudes .
Hüvise nõudluse hinnaelastsus sõltub:
  • Hüvise olulisusest tarbijale;
  • Asenduskaupade olemasolust;
  • Hinnamuutusega kohanemise perioodi pikkusest;
  • Osakaalust tarbija sissetulekus.

Pakkumise hinnaelastsuse mõjurid:
  • Aeg: pikem aeg võimaldab tootjatel ressursid teiste hüviste tootmiseks ümber paigutada ning seetõttu on pikema ajaperioodi jooksul pakkumine elastsem .
  • Alternatiivide olemasolu: kas on võimalik ressursse ümber paigutada.

9. Turu tasakaal
on seisund, kus hüvise nõudlus võrdub selle hüvise pakkumisega: ehk ollakse valmis nii ostma kui müüma sama kogus.
10. Majapidamine
on majandusüksus, kellel on ühine eelarve ja ühine sissetulek ning ühine otsus hüviste tarbimiseks
10.a Nimelt on majapidamise tarbimisvõimalused piiratud tema sissetulekutega, mis moodustavad majapidamise tarbimiseelarve (tähis — money ) — selle ulatuses on maksimaalselt võimalik tarbida
10b. Tarbimis- ehk hüviste komplektiks nimetatakse konkreetset kombinatsiooni
erinevatest saadaolevatest hüvistest, oluline on nii hüviste koosseis kui ka nende kogus.
11. Kogukasulikkus
koguheaolu või nauding, mida tarbija saab tarbitavast kaubast , kaupadest, teatud tegevustest;
12. piirkasulikkus
Iga täiendava tarbitava ühikuga kaasnevat kasulikkust nimetatakse piirkasulikkuseks Iga kauba või teenuse puhul eraldivõetuna kehtib nö langeva piirkasulikkuse seadus: kuni me omame seda hüvist vähe, väärtustame me seda kõrgemalt, ja omatava (tarbitava) koguse kasvades väärtustame iga järgnevat kogust (ühikut) järjest vähem ja vähem
13. FIRMA KUI TOOTMISÜKSUS
Sarnaselt majapidamisele vaadeldakse firmat ühtse üksusena, mis kasutab ja organiseerib tootmistegureid, et toota ja müüa erinevaid hüviseid
  • Põhimõtteliselt samuti kasulikkuse järgi:
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Majandusteooria alused #1 Majandusteooria alused #2 Majandusteooria alused #3 Majandusteooria alused #4 Majandusteooria alused #5 Majandusteooria alused #6 Majandusteooria alused #7 Majandusteooria alused #8 Majandusteooria alused #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-12-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 61 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Teele Meriste Õppematerjali autor

Lisainfo

Kordamisküsimused Majandusteooria aluste eksamiks.
Mikro- ja makroökonoomika.
Käsitletud on teemad: nõudlus ja pakkumine, kulutuste- ja sissetulekute lähenemisviis, fiskaalpoliitika, monetaarpoliitika, bilansid, valuutakursid, kulud ja tulud, piirkalduvus, multiplikaator jne.
60 küsimust - vastust.
Mõisted, näiteid ja pikemad seletused.

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

72
docx
Majanduse alused
116
pdf
Sissejuhatus majandusteooriasse
58
docx
MAJANDUSTEOORIA
40
doc
Majanduse alused
82
docx
MAJANDUSE ALUSED KONSPEKT
64
pdf
Majandusteooria
32
pdf
Majandusteaduse alused
35
doc
Majanduse alused





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun