Facebook Like

Majandussotsioloogia eksam (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milliseid nähtusi tarbimises on toonud kaasa globaliseerumine ?
  • Milliseid samme säästva arengu nimel saab teha ökoloogilise moderniseerumise raames ?
 
Säutsu twitteris
6. Loeng – Tarbimisühiskond
  • Erinevad lähenemised tarbimisele ning nende peamised erinevused
  • Demonstrattiivse tarbimise kontseptsioon: Vebelen
  • Ostuvõime demonstreerimine ja inimese sotsiaalse staatuse määramine
  • Tarbimine+rikkus ja sotsiaalne kiht. Mida inimesed parasjagu näevad. Demonstratiivne tarbimine.
  • Demonstratiivse tarbimise sisuks on demonstreerida oma rahalist jõudu kulutada raha täiesti sümboolsete väärtuste peale.
  • Demonstreerida avalikult oma kulutamis- ja raiskamisvõimet ning tarbida sellest tekkivat üleolekutunnet
  • Guy Debord raamatus Vaatemängu ühiskond
  • Vaatemäng on see moment, mil kaup ühiskondliku elu täielikult hõivab
  • Kaasaegsete tootmismeetoditega ühiskonnas on elust saanud üks tohutu vaatemäng
  • Kõik, mis kunagi vahetult läbi elati, on asendunud representatsiooniga.
  • Koopia on originaalist väärtuslikum
  • Vaatemäng ei olepiltide ja kujundite kogusumma , vaid inimestevahelised suhted, mida need pildid vahendavad.
  • Marcuse ja indusriaalne ühiskond
  • Ühiskonnakriitika
  • Ta kritiseeris teravalt bürokraatiat ning ühiskonna tehniliseerimist.
  • Masskultuur ja –tarbimine manipuleerib inimteadvust, olles seega irratsionaalne ning isikust represseeriv.
  • Industriaalse ühiskonna saavutus: produktiivsus – töötada mitteellujäämise nimel – meeldiv enesearendamine.
  • Featherstone ja tarbimiskultuur . Kolm peamist lähenemist tarbimiskultuurile:
  • Kriitiline, tootmisest lähtuv masskultuuri käsitlus
  • Tarbimise sotsiaalselt eristavatele ning sümbolilistele omadustele keskenduv käsitlus
  • Tarbimisest saadavaid emotsionaalseid naudinguid rõhutav lähenemine.
  • Elustiili mõiste ja elustiili kujunemine
  • Elustiil kujutab endast elu stiliseerimist, mis tähendab individuaalsuse väljendamist läbi teatud sümbolilist väärtust omavate kaupade, teenuste ja sotsiaalsete praktikate.
  • Elustiil on käitumismustrite teadliku viljelemise ja kujundamise tulemus.
  • Elustiilide erinevus: poliitiline käitumine, elamisviisid, abieluline stabiilsus, religioosne kuuluvus, hariduslikud saavutused, tervis, lastekasvatamise meetodid.
  • Erinevused elustiilides tulenevad erinevatest võimalustest ja erinevatest väärtusmaailmadest, mille kujunemine toimub vastasmõjus.
  • Erinevused tarbimises on kestvad kuid nende vorm võib muutuda.
  • Elustiiliga luuakse märke , millel on sümboolne tähendus.
  • Elustiil individuaalsel ja grupi tasanditel.
  • Kui varem oli inimese personaalne identiteet seotud klassikalise kuuluvuse või rahvusega, siis tänapäeval kujuneb see pidevalt muutuvate elustiilivalikute käigus.
  • Modernses ük-s kujundatakse enese personaalset identiteeti eelkõige läbi igapäevaeluliste valikute – riietumine , vaba aja sisustamine , tarbimine
  • Kaasaegne maailm sunnib inimesi oma personaalset identiteeti pidevalt kujundama ja ümber muutma.
  • Milliseid nähtusi tarbimises on toonud kaasa globaliseerumine?
  • Disniseerimine – tematiseerimine, hübriidide tarbimine, kauplemine
  • Mcdonaldization
  • Cocacolonization
  • Walmarting
  • Sümboliline majandus: mõiste, milles avaldub
  • Tugineb turismile, meediale ja meelelahutusele.
  • Laiemalt: globaalmajandus on ümberkujunemas materiaalsete asjade tootmisest väärtuse tootmisele; sageli kasutatakse sellise muutuse kirjeldamiseks väljendit nagu sümboliline majandus.
  • Sümboliline majandus: ta on linnaline ja rajaneb sümbolite tootmisele; sümbolid on baastoode; ruumi tootmine ning linna ja kultuuri sümbolite tootmine.
  • Kultuurilise tarbimise kasv ja vastav tööstus toidab linnade sümbolilist majandust, nende oskust toota sümboleid ja ruumi.
  • Sümboliline majandus rajaneb peamiselt eristuvate kujundite tootmise strateegial, et teha linnadest atraktiivsed kohad finantsinvestoritele, noortele spetsialistidele, linnade reklaamijatele, teistele eliitgruppidele ja samuti turistidele.
  • Uus sümboliline majandus rajaneb kultuuri kasutamisel
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Majandussotsioloogia eksam #1 Majandussotsioloogia eksam #2 Majandussotsioloogia eksam #3 Majandussotsioloogia eksam #4 Majandussotsioloogia eksam #5 Majandussotsioloogia eksam #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-09-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kerli Kunst Õppematerjali autor

Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

7
docx
Majandussotsioloogia eksmiks kordamine
16
docx
Majandussotsioloogia kordamisküsimused
42
docx
Majandussotsioloogia eksami kordamisküsimused
28
docx
Majandussotsioloogia eksamikonspekt
20
docx
Sotsioloogia Eksam
10
docx
Sotsioloogia Eksam
24
docx
Majandussotsoloogia põhjalik eksami materjal
20
docx
Majandussotsioloogia eksami konspekt kordamisküsimused



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun