Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Majandusinfosüsteemid (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida annab ISIT audit?
  • Mida endast kujutab Cobit raamistik?
  • Mida annab IKT kasutamine mis on head omadused?
  • Mis on IKT vahendite kasutamisest tulenevad probleemid?
  • Millest koosneb ühel töökohal kasutatava IKT valdkonna omamise hind?
  • Millega tegeleb IKT juht?
  • Millega tegeleb IT arendus projektijuhid?
  • Millega tegeleb IT Administraator?
  • Mis moodi käsitletakse info turvalisust?
  • Millega tegelevad IKT hooldus ja kasutajatugi?
  • Mida nimetatakse IKT platvormiks?
  • Mida annab ettevõttele VPN teenus konkreetsed lahendusvariandid?
  • Mida annab ettevõttele VoIP teenus konkreetsed lahendusvariandid?
  • Millega tegeleb CRM tarkvarateenus peamised funktsioonid?
  • Millega tegeleb DHP tarkvarateenus peamised funktsioonid?
  • Millega tegeleb Grupivara tarkvarateenus peamised funktsioonid?
  • Mille poolest erinevad strateegilised- ja operatiivinfosüsteemid?
  • Mille alusel otsustada IS-i konkreetsele ettevõttele sobivust?
  • Mida IS teeb info töötluse mõttes?

Lõik failist

Majandusinfosüsteemid
  • Selgita süsteemse käsitluse põhimõtteid.
    • Süsteemne käsitlus põhineb arvamusel, et süsteemi elemendid toimivad erinevalt, kui need on keskkonnast või tervikust eraldatud.
    • Mõtlemisviis, mis käsitleb meid ümbritsevas maailmas ja meis endis toimuvat/leiduvat süsteemidena ja süsteemidesse kuuluvana.
    • Näiteks: majandussüsteemid ( kapitalism , turumajandus), õigussüsteem jne.
  • Süsteemi definitsioon, selgita (kasuta joonist).
    • Süsteem – omavahel seotud objektide terviklik kogum, mis on mitteamorfne ja terviklik. Süsteemi iseloomustavad elemendid ehk objektid, sidemed, hierarhia ja käitumine. Sageli on süsteemi piiritlemine keeruline.
    • Süsteemi struktuur ja omadused peavad garanteerima süsteemi eesmärkide täitmise.
    • Joonised:

    • Sisendiks on mingi ressurss, tegevuseks (süsteemis sees) mingi teisendus/protsess ja väljundiks tulemus.

  • Selgita süsteemide klassifitseerimise aluseid.
    • Käitumine – staatilised vs dünaamilised (ajas muutuvad).
    • Matemaatiline – lineaarsed vs mittelineaarsed.
    • Aeg – pidevaja vs diskreetaja süsteemid.
    • Parameetrid – statsionaarsed vs portatiivsed süsteemid.
    • Sisendite ja väljundite arv – ühemõõtmelised vs mitmemõõtmelised.
  • Mida käsitletakse mõistega mudel, too näiteid (kasuta joonist).
    • Teatava süsteemi (elementide ja nendevaheliste seoste kogumi) esitusviis, mille eesmärk on süsteemi paremini tunda ja selle põhjal süsteemi arendada või paremini juhtida. Vaatlushetkel jäetakse kõrvale ebaolulised detailid, n-ö idealiseeritud kirjeldus.
    • Joonis:

  • Mudelite omadused ja esitusviisid, miks neid on vaja.
    • Omadused:
      • saab luua erinevatest valdkondadest, erinevatel eesmärkidel.
      • saab luua kirjeldusena, ideena, tekstina, valemitena, joonistena, objektidena (koopia vmt).
      • võib olla eeltööks suuremale mudelile (süsteemi loomise protsessis).
    • Esitlusviisid:
      • erinevate esitlusviiside jaoks on loodud erinevaid standarte.
      • erinev detailsuse tase esitlusviisidel (ülevaade vs detailne kirjeldus).
    • Mudeleid on vaja süsteemi visualiseerimiseks ning selleks, et süsteem ja selle toimimine oleks üheselt mõistetav.

  • Too erinevaid infosüsteemi definitsioone ja eesmärke ning selgita neid.
    on võimalik andmeid töödelda, salvestada või edastada tehniliste süsteemidega, mis kaasab normaalseks talituseks vajalike vahendite, resursside ja protsessidega
    Infosüsteem on mingi informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. Ehk: informatsioon kui süsteemi sisend, reeglid ja vajalikud vahendid ehk sisendi teisendamine ja vastavad vahendid süsteemis.
    • Infosüsteem on info liikumist käsitlevate reeglite kogumik.
    • Infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Paberil , arvutis jne.
  • Info, andmed ... laienda ja selgita valdkonda.
    • Informatsioon – mingis kontekstis tähendust omav teave. Info on kellegi (inimene, asutus või IS) arusaam teatavate asjade kohta käivatest andmetest ja nendevahelistest seostest taustainfo ehk kontekstiga.
    • Andmed – informatsiooni konkreetne esitus, väärtuste ja nende vaheliste seoste hulk. Kindla ja teatud kontekstis kasuliku või tähendust omava struktuuriga andmeid võib lugeda infoks.
    • Andmebaas (andmekogu) – spetsiifilise struktuuriga ( kirjete ja väljadega seostatud ) andmekogum, millel on sisendid ja väljundid. Kindel ja piiritletud struktuur on eelkõige vajalik kiirema info leidmise ja salvestamise tagamiseks. Näited: Access , SQL.
    • Kood – andmete esitus konkreetses seadmes . Arvutis nullide ja ühtede jada, paberil tähed, morsesignaalid jne.
    • Teadmine – mida rohkem väärtusi ja nende vahelisi seoseid , seda rohkem võimalusi. Teadmusbaasid.
  • Mida käsitletakse mõistega toimesüsteem ja kuidas see on seotud infosüsteemidega.
    Toimesüsteem on süsteem, mis on piiritletud ühe organisatsiooniga.Toimesüsteemi moodustavad reeglid, mis juhivad organisatsiooni toimimist.
    • Toimesüsteem on reaalne ehk täidesaatev süsteem, mis kasutab infosüsteemi.
    • Infosüsteemi arendades lähtutatkse toimesüsteemi vajadustest .

  • Selgita inimeste ja infosüsteemide sarnasusi ja erinevusi.
    Sarnasused- Nii inimene kui arvuti suudavad infot talletada ja töödelda.
    Erinevuseks on infotöötluse kiirus
    info säilitamise maht, infosüsteemid võimaldavad talletada piiramatus koguses infot.
    Inimene suudab korraga haarata ja meelde jätta ainult piiratud arvu objekte.
    Infosüsteemid on inimese väljamõeldud ning nende areng sõltub inimesest,
  • Vasakule Paremale
    Majandusinfosüsteemid #1 Majandusinfosüsteemid #2 Majandusinfosüsteemid #3 Majandusinfosüsteemid #4 Majandusinfosüsteemid #5 Majandusinfosüsteemid #6 Majandusinfosüsteemid #7 Majandusinfosüsteemid #8 Majandusinfosüsteemid #9 Majandusinfosüsteemid #10 Majandusinfosüsteemid #11 Majandusinfosüsteemid #12 Majandusinfosüsteemid #13 Majandusinfosüsteemid #14 Majandusinfosüsteemid #15 Majandusinfosüsteemid #16 Majandusinfosüsteemid #17 Majandusinfosüsteemid #18 Majandusinfosüsteemid #19 Majandusinfosüsteemid #20 Majandusinfosüsteemid #21 Majandusinfosüsteemid #22 Majandusinfosüsteemid #23 Majandusinfosüsteemid #24 Majandusinfosüsteemid #25 Majandusinfosüsteemid #26
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 26 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-12-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor L2nny Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    24
    docx

    Majandusinfosusteemid KT

    mõõtkavas koopia). Mudel võib eksisteerida ka vaid modelleerija meeltes. Mudelit saab luua erinevatest sisulistest valdkondadest (eesmärkidest) ja vaadetest ehk perspektiividest. Mudeleid on võimalik esitada väga erineval viisil ja selleks on välja töötatud erinevaid standarte, mille alusel meeskonnad võiksid ühiselt mõista süsteemi toimimist. 6. Too erinevaid infosüsteemi definitsioone ja eesmärke ning selgita neid. · Infosüsteem on Info liikumist käsitlevate reeglite kogumik (Näiteks raamatupidamise infosüsteem) · Infosüsteem on mingi informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. · Praktilises keeles võiks öelda, et infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Olgu siis viisiks paber-blankett, pliiats-pastakas ning inimese taibukus, rahvaluule vms. Reeglite keerukus-hulk vastandub justkui

    Majandusinfosüsteemid
    thumbnail
    52
    docx

    Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

    · tarnijate kaasamiseks tööprotsessidesse Operatsioonilised (käitus-) süsteemid On vajalikud organisatsiooni igapäevase tegevuse juhtimiseks · toodete tegemiseks ja jaotamiseks · teenuste planeerimiseks ja osutamiseks Seda tüüpi süsteemide alla kuuluvad: · transaktsioonide töötlussüsteemid (Transaction Processing Systems) · protsesside juhtimissüsteemid (Process Control Systems) · kontori automatiseerimissüsteemid (Office Automation Systems) või kontori infosüsteemid (Office Information Systems) · spetsiifilised (professionaalsed) tugisüsteemid (Professional Support Systems) Transaktsioonide (tehingute) töötlussüsteemid teenindavad operatiivse juhtimise taset võimaldades korduvalt ja rutiinselt salvestada ja töödelda nii organisatsioonis endas kui väljaspool seda toimuvaid sündmusi ja fakte · klientide tellimused · pakkumised hankijatele · müügifaktid · inventari liikumine · palgad · arved, maksed jne

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    42
    docx

    Sissejuhatus infosüsteemidesse

    Ainus tõestus selle kohta, kas töö on hästi tehtud ­ klient, kes on valmis selle eest maksma. · Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. Alljärgnevalt illustratsioon infosüsteemi käsitluse kohta tehnilisest aspektist: Teine infosüsteemi käsitlus, mida kasutatakse ka selle aine kontekstis, hõlmab lisaks tehnilisele aspektile ka sotsiaalse aspekti ehk inimesed, kes neid tarkvarasüsteem kasutavad koos nende töö tegemise tavadega, kultuuriga

    Infoharidus
    thumbnail
    8
    docx

    Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

    ja/või kättesaadavaks tegemiseks ehk andmetöötluseks. Andmed salvestatakse andmehoidlatesse, kust need peavad olema rakendussüsteemide jaoks kättesaadavad. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis Infosüsteemidealast hetkeseisu ettevõtetes iseloomustavad alljärgnevad märksõnad: killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid; ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad; IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. Ettevõtete/organisatsioonide kriitiline nõue Selleks, et konkurentsis püsida, on ettevõtete jaoks kriitiliseks nõudeks nende võime pidevalt oma tegutsemist parendada. Võtmemõisteteks on tegutsemise agiilsus (lihtsus) ja paindlikkus. Selleks, et saada rohkem

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    29
    pdf

    EUCIP eksami kordamine - Juhtimine-haldus ja arendus

    Millise toodud stsenaariumi puhul on kasu grupitöö vahenditest kõige suurem? Paljudel inimestel tuleb töötada ühise ülesande kallal ja IKT võib lihtsustada nende suhtlust. Sotsiaalsed rühmad samas riigis või ka erinevates riikides omavad märgatavalt erinevaid võimalusi IKT võimalustele ligipääsuks ja nende kasutamiseks. Seda olukorda kirjeldab termin digitaalne lõhe. Näide IKT sisseostu kohta väliselt partnerilt: firma püstitab teenuspakkujale ülesande käivitada vajalik infosüsteem teenuspakkuja juures teatud kindlal, kokkulepitud teenustasemel. Lause, mis kirjeldab kõige täpsemalt infosüsteemi kogukulu komponente: infosüsteemi hankimise, juurutamise, käitamise ja hoolduse kulud, kaasa arvatud lõppkasutajate koolitus ja tugi. Infosüsteemi juurutamise tulude-kulude analüüsiks tuleb arvutada infosüsteemi juututamise materiaalste tulude ja kulude suhe rahalises väärtuses, hinnata mittemateriaalsed tulud ja kulud,

    Infosüsteemi projekti juhtimine
    thumbnail
    22
    doc

    Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

    infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. 2. Infosüsteemi mõiste- Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. 3. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis:  killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid  ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad  IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. 4

    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    thumbnail
    92
    pdf

    Infosüsteemide ülalhoid - konspekt

    RFC – Request for Change Ametliku muudatuse ettepanek CFIA – Component Failure Impact Analysis - Aitab määrata CI tõrke puhul mõju IT teenustele. Mõjude maatriksi koostamine – ühel teljel teenused, teisel CI-d) MTBSI – Mean Time Between System Incidents - Kahe intsidendi vahele jääv aeg ehk eelmise intsidendi lõppemisest uue alguseni 5) Seleta infosüsteemi ja rakenduse mõiste erinevust Infosüsteem – Informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. Koosneb riistvarast, tarkvarast, arvutivõrgust, andmetest, protsessidest ja inimestest. Rakendus – Arvutiprogramm, mis on loodud lõppkasutaja jaoks lisaväärtust omava asja tegemiseks. Rakendus on infosüsteemi üks osa. Infosüsteem on laiem mõiste – sinna alla lisaks inimesed, protsessid jne. Rakendus on arvutiprogramm, infosüsteemi üks osa

    Infosüsteemide ülalhoid
    thumbnail
    9
    pdf

    Infosüsteemide eksamiküsimused ja vastused

    ja IT teenused organisatsioonis. 5. Too näiteid ärisurvetest, millele tänapäevased organisatsioonid reageerivad eeskätt infotehnoloogiliste vahenditega. Tehnoloogiline innovatsioon, vananemine ­ tooted asendatakse kiiresti uute vastu, lai valik alternatiivseid teenuseid Informatsiooni üleküllus ­ kuna info hulk internetis kahekordistub iga aastaga täiustatakse otsingumootoreid. 6. Millistest komponentidest koosneb organisatsiooni infosüsteem? Infosüsteemi komponendid: riistvara, tarkvara, andmebaas, võrk, protseduurid eelnevalt loetletud komponentide ühendamiseks, nimesed. 7. Milline võib olla infosüsteemide poolse toe ulatus organisatsioonis? Infosüsteemide tugi võib ulatuda organisatsioonist väljapoole - organisatsioonidevaheline koostöö - Tarneahel: Materjalide, informatsiooni, raha ja teenuste vahetamine organisatsioonide vahel; Toormaterjali tarnija -> Tootja -> Klient

    Dokumendihaldus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun