Majandusanalüüs esitlus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Majandusanalüüs
Analüüs - mõtestatud tegevus, mille käigus kvantitatiivmeetodil või kvalitatiivselt uuritakse 
andmeid või informatsiooni sündmuste, subjektide või objektide kohta minevikus, käesolevas 
olukorras või dünaamikas ning mõõdetakse, süstematiseeritakse, võrreldakse ja tõlgendatakse 
ning saadud tulemused väljendatakse matemaatiliselt, tekstina või graafiliselt eesmärgiga anda 
hinnang või langetada otsus protsessi(de) edasisel juhtimisel. 
Andmeanalüüs (data analysis ) ja statistiline meetod
Statistika metoodika järgi viiakse läbi kõigepealt  vaatlus  (registreeritakse, kogutakse andmed 
ettevõtte tehingute, sündmuste jne kohta), seejärel tehakse kokkuvõte (andmete kanded 
kontodele, süntees jne) ja seejärel kasutatakse saadud andmeid töötlemisel (reastamine, 
süntees, analüüs), et teha sellest järeldusi, mida otse lähteandmete alusel teha ei saa või mille 
tegemisel ei saa olla kindel nende piisavas põhjendatuses.
Majandusanalüüs hindab Projekti rahalist panust regiooni ja kogu ühiskonna üldisele 
majanduslikule heaolule. Majandusanalüüs käsitleb neid sotsiaalseid tulusid ja  kulusid , mida 
finantsanalüüsis ei arvestata. Projekti tulud kajastuvad selles, kui suures ulatuses 
suurendatakse ühiskonna tuleviku tarbimise väärtust. Kulud väljendavad ühiskonna ohverdusi 
kui Projekti jaoks vajalikud majanduslikud ressursid suunatakse alternatiivsele kasutusele 
(juhul kui loobume projektist). Projekti realiseerimisega kaasneva ühiskonnale kättesaadava 
tarbimise kogumuutus, esindab Projekti kogumõju. 
Tulemus diskonteeritakse ning arvutatakse investeeringu majanduslik sisemine kasuminorm 
( internal  economic  rate  of return ).
Määratletakse Projekti välistulud ja väliskulud, mida ei ole finantsanalüüsis arvestatud. Tulud 
võivad endas koondada mitte üksnes tulusid otsestele tarbijatele vaid ka kolmandate osapoolte 
saadavaid tulusid, kelle jaoks küll need tulud ei ole otseselt mõeldud. Kui võimalik, siis 
omistatakse  välismõjudele rahaline väärtus. Kui mitte, siis need kvantifitseeritakse 
mitterahaliste indikaatoritena. 
Analüüsi liigid
Analüüsitavate nähtuste ulatusest, objektist, meetoditest ja analüüsi eesmärkidest lähtuvalt 
võib analüüse liigitada mitmel moel. 
Objektide ja metoodika järgi liigitades saame:
1) olukorra analüüsi – kuidas on seni läinud, millised on tulemused;
2) dünaamikaanalüüsi – millised on olnud muutused ajas;
3) võrdlusanalüüsi – kuidas meil on läinud võrreldes plaanituga või võrreldes konkurentidega 
( alaliik  hälbeanalüüs);
4) struktuurianalüüsi – kuidas ühed või teised seisundid või tulemused näevad välja kogumis 
(alaliik koordinatsioonianalüüs);
5) väärtusanalüüs – hinnangute andmine, ümberhindamine jne. 
Selleks, et õigemini tulevikku prognoosida, peaks põhjalikult  minevikku vaatama. Lisaks 
minevikuseisundite analüüsile on oluline teada, mis on mõjutanud ja mis tõenäoliselt ka 
tulevikus ettevõtte tegevusele mõju võib avaldada. Lisaks kvantitatiivanalüüsile (numbritega 
mõõdetav) on siinkohal oluline ka kvalitatiivne (mittenumbriline) analüüs. 
Analüüsi infotarbijad
Analüüsi tehakse seetõttu, et see pakub kellelegi huvi. See huvi tekib vajadusest korrigeerida 
oma tegevust või langetada olulisi otsuseid. Analüüsi tulemuseks peaks olema 
argumenteeritud  informatsioon, mis aitab otsustajatel nende tegevust  parendada . Erinevad 
huvigrupid võivad soovida  analüüse erineva põhjalikkusega, samuti erinevate aspektide kohta. 
Omanikke ja juhtkonda võiks enim huvitada ettevõtte tulemused ja väärtuse kasv, siis 
kreeditorid sooviksid teada, milline on ettevõtte  finantsseisund , maksevõime ja  riskid
Riik aga sooviks teada (kontrollida?), milline on ettevõtte tegevuse keskkonnamõju. Kliendid 
ja ka tarnijad soovivad veenduda ettevõtte tootmise või teeninduse kvaliteedi tagamises. 
Uute projektide või suurema laienemise (ühinemised, uued turud jms) puhul tuleks kindlasti 
teha kapitali eelarvestamist ja investeeringuanalüüsi. Ettevõtte põhitegevuse efektiivsuse ja 
tasuvuse tõstmiseks tuleks regulaarselt aga teha kulutasuvuse analüüse. 
Pangalaenude või  toetuste  taotlemisel on oluline analüüsida ka ettevõtte jätkusuutlikkust. 
Äriplaanide ja arengukavade koostamisel on analüüs vältimatu. 
Analüüsi põhjal selgitatakse tulemused ja tõlgendatakse olukorda. Võib väita, et vaid 
finantsaruannetest ei piisa, üha rohkem nõutakse majandusaastaaruande lisades selgitusi 
ettevõtte tegevuse ja tulemuste erinevate aspektide kohta. 
Analüüs on vajalik lisaks muudele põhjustele ka nö ootamatuste vältimiseks.
· Omanike ja juhtkonna huvides on teha analüüse investeerimisriskide vähendamiseks.
· Kreeditoride ja investorite huvides on vajalik analüüs selleks, et vähendada 
finantseerimisriske.
· Koostööpartnerite huvides on teha nii tarnijaanalüüse kui kliendianalüüse.
· Finantseerijate huvides tuleks teha analüüse ka laenu- ja toetustaotluste ettevalmistamisel, 
samuti projektide, äriplaanide jms koostamisel. 
Analüüsi allikad
Suuremad kogumid andmeid talletatakse  andmebaasides. Andmebaaside  haldamine  on saanud 
eraldiseisvaks tegevusalaks. Andmete haldamine ja töötlemine toimub üha enam võimsate 
tarkvaralahenduste abiga. 
Andmeid ja informatsiooni ettevõtete kohta võib leida järgmistest  allikates
· börsiinfo (väärtpaberibörside kodulehed, väärtpaberiregister);
· ajakirjad , ajalehed oma andmebaasidega (Äripäev jt);
· finantsvahendusettevõtted (investeerimispangad, universaalpangad);
· ettevõtete ühendused (ettevõtete liidud,  assotsiatsioonid , kaubanduskoda jne);
· ettevõtete  majandusaasta  aruanded (ettevõtete www - leheküljed, äriregister).
Sissejuhatus  mikro - ja makroökonoomikasse 
Iga ühiskonna suurim majandusprobleem seisneb selles, et inimeste tahtmised ja soovid on 
piiramatud , ressursid nende rahuldamiseks aga piiratud. Ressursside piiratuse all mõistetakse 
seda, et neid pole piisavalt, et rahuldada inimeste kõiki soove Ressursside  piiratus  paneb 
inimesed valiku ette - tuleb otsustada, milliseid soove ja missuguses järjekorras rahuldada, 
sest kõike  nagunii  ei saa. Ülejäänud tahtmiste elluviimisest tuleb lihtsalt  loobuda
Seda, kuidas jaotada piiratud ressursse hüviste tootmiseks, vahetamiseks ja tarbimiseks, et 
inimeste piiramatuid vajadusi kõige ratsionaalsemalt rahuldada, uuribki mikro- ja 
makroökonoomika (MMÖ). 
Ressursid ja hüvised 
Ressursid jagatakse  laias  laastus 4 suurde rühma: 
1) maa; 2) töö; 3) kapital ; 4) ettevõtlikkus. 
Maa kui ressurss on
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Majandusanalüüs esitlus #1 Majandusanalüüs esitlus #2 Majandusanalüüs esitlus #3 Majandusanalüüs esitlus #4 Majandusanalüüs esitlus #5 Majandusanalüüs esitlus #6 Majandusanalüüs esitlus #7 Majandusanalüüs esitlus #8 Majandusanalüüs esitlus #9 Majandusanalüüs esitlus #10
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-11-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 96 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor asdfghja Õppematerjali autor

Mõisted

Sisukord

  • Majandusanalüüs
  • Andmeanalüüs (data analysis) ja statistiline meetod
  • Analüüsi liigid
  • Analüüsi infotarbijad
  • Analüüsi allikad
  • Sissejuhatus mikro- ja makroökonoomikasse
  • Ressursid ja hüvised
  • Majandusagendid
  • Mikro- ja makroökonoomika
  • Majandusanalüüsi olemus
  • Majandusanalüüsi vahendid. Tootmisvõimaluste kõver
  • Majanduslikud kulud ja tulud
  • Majandusliku tulukuse hindamine
  • Multikriteeriumite analüüs
  • Põhieeldused
  • Hinnatase
  • Rakendamise aasta
  • Uudsusefekt
  • Kasu ÜT kasutajale
  • Kogukulud
  • Ooteaeg
  • Kõrvalmõjud – õnnetused ja saastamine
  • Õhu saastamine
  • Ülemaailmne soojenemine
  • Sotsiaal-majanduslik mõju
  • Rahvastik
  • Palk ja sissetulek
  • Mõju identiteedile
  • Mõju ühiskonnale ja elukvaliteedile
  • Mõju rahvastiku arengule
  • Mõju turvalisusele
  • Mõju tööstustele ja ärikeskkonnale
  • Mõju turismile
  • Otsesed ja kaudsed kulud ning kasu
  • Finantsanalüüs

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

79
doc
Majandusanalüüs
8
odt
Majandus analüüsisõnastik-mõisted
14
docx
Majandusalused
40
doc
Majanduse alused
105
doc
Lõpueksam-2008 õppekava alusel Majanduse alused
72
docx
Majanduse alused
116
pdf
Sissejuhatus majandusteooriasse
1072
pdf
Logistika õpik





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !