(alaliik koordinatsioonianalüüs); 5) väärtusanalüüs hinnangute andmine, ümberhindamine jne. Selleks, et õigemini tulevikku prognoosida, peaks põhjalikult minevikku vaatama. Lisaks minevikuseisundite analüüsile on oluline teada, mis on mõjutanud ja mis tõenäoliselt ka tulevikus ettevõtte tegevusele mõju võib avaldada. Lisaks kvantitatiivanalüüsile (numbritega mõõdetav) on siinkohal oluline ka kvalitatiivne (mittenumbriline) analüüs. Analüüsi infotarbijad Analüüsi tehakse seetõttu, et see pakub kellelegi huvi. See huvi tekib vajadusest korrigeerida oma tegevust või langetada olulisi otsuseid. Analüüsi tulemuseks peaks olema argumenteeritud informatsioon, mis aitab otsustajatel nende tegevust parendada. Erinevad huvigrupid võivad soovida analüüse erineva põhjalikkusega, samuti erinevate aspektide kohta. Omanikke ja juhtkonda võiks enim huvitada ettevõtte tulemused ja väärtuse kasv, siis
SISUKORD SISSEJUHATUS ...................................................................................................................3 1. MAKSEVÕIME ANALÜÜSI TEOREETILISED ALUSED...........................................5 1.1. Maksevõime analüüsi meetodid...........................................................................12 1.1.1. Horisontaal-ja vertikaalanalüüs....................................................................12 1.1.2. Suhtarvude analüüs.......................................................................................15 1.2. Pankrotiohu hindamine .............................................................................................23 2. MAKSEVÕIME ANALÜÜS AS-is EVEN ................................................................27 2.1. ASi Even tutvustus....................................................................................................27 2.2. ASi Even maksevõime analüüs.....
on välja selgitada inimeste motiive, arvamusi, hinnanguid, suhtumist, reaktsiooni, hoiakuid, eelistusi. Empiiriline andmestik hõlmab erandeid ja detaile. Uuringu läbiviimisel kasutatakse meetodeid, mis võimaldavad pikemaid isikupäraseid kirjeldusi (nt vestlus, vaatlus) 3 Uurimisstrateegiad Vaatame nüd erinevaid uurimisstrateegiaid ning toome välja nende plussid ja miinused. Käsitletavad uurimisstrateegiad on järgmised: · Juhtumianalüüs (Case Study) · Võrdlev analüüs (Comparative Research Method) · Eksperiment (Experiment) · Teoreetiline uurimus (Theoretical Research Method) · Meta analüüs (Meta-analysis) · Ajalooline uurimus (Historical Research Method) · Tuleviku uuringud (Future Research) · Hindav uuring (Evaluation Research) · Tegevusuuring (Action Research) · Rakendust loov uuring ehk arendusuuring (Design Research) 3.1 Juhtumianalüüs
.8 2. ETTEVÕTTE KULUARVESTUSE SÜSTEEM .................................................. 11 2.1. Ettevõtte kuluarvestuse süsteemi eesmärgid ja komponendid ........................... 11 2.2. Kululiikide arvestus.........................................................................................11 2.2.1. Kululiikide arvestuse eesmärgid ja kulude liigitamine .........................11 2.2.2. Ettevõtte tulude, kulude, tegevusmahu ja kasumi vaheliste seoste analüüs.............................................................................................................14 2.3. Kulukohtade arvestus ......................................................................................21 2.4. Kulukandjate arvestus .....................................................................................30 2.4.1. Kulukandjate arvestuse olemus ja eesmärgid........................................... 30 2.4.2. Tegevuspõhine kuluarvestus......
(Cassel and Symon 1995) Milleks uurida Uurimisküsimuse leidmine · Uued teadmised looduse, inimese ja · Probleem ettevõttes inimühiskonna toimimisest (sotsioloogia, · Puudujääk teoorias majandus, juhtimine) · Avastamata valdkond · Tootearendus · Heureka · Poliitika · ... · Varasemast kodutööst väljakasvanud
(panna paika, mida on vaja teha, kuidas seda teha, kellega ja millega); eestvedada (suunata ja motiveerida kõiki kaasatud osapooli; lahendada konflikte); kontrollida (jälgida tegevusi ja kindlustada nende vastavus plaanitule) Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi eesmärgid Selleks, et teada saada, mis probleemid on organisatsioonis, tema tegutsemises, on vaja organisatsiooni analüüsida. Selleks on organisatsiooni toimimise/tegutsemise analüüs (business analysis). See 1. aitab aru saada, milline on toimimise hetkeseis ja muutmisnõuded. 2. aitab leida võimalusi toimimise muutmiseks: (kulude vähendamiseks; ressursside paremaks kasutamiseks; klientide paremaks teenindamiseks; IT võimaluste ärakasutamiseks) Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi tehnikad Analüüsitehnikad: äriprotsesside analüüs ja modelleerimine; nõuete analüüs ja modelleerimine; objektide analüüs ja modelleerimine
• Seos muutujate vahel võib olla: • Otsene • Pöördvõrdeline • Mittelineaarne • Teaduslik ühetähenduslikkus – NB! Iga seos ≠ alati põhjuslik seos • N: uppumiste arv ja jäätise läbimüük Meetodite taksonoomia • Lijphart (1971) eristab nelja peamist meetodit sotsiaalteadustes: – Eksperimentaalne meetod – põhineb kvantitatiivanalüüsil – Statistiline meetod – põhineb kvantitatiivanalüüsil – Võrdlev analüüs – põhineb nii kvantitatiiv- kui ka kvalitatiivanalüüsil – Juhtumi analüüs – põhineb nii kvantitatiiv- kui ka kvalitatiivanalüüsil Eksperiment • Tõeline katse loodusteaduse tähenduses • Sisaldab kõiki kolme eksperimendi olulist komponenti: – Enne ja pärast mõõtmine – Võrdlusgrupid – Juhuvalik • Pluss – parim viis põhjusliku seose leidmisel • Miinus: – Üldistamine ei ole alati võimalik
............................................... 17 1.4 Kasumiaruande analüüsimeetodid ................................................................ 21 1.4.1 Kasumiaruande horisontaalanalüüs ................................................................. 22 1.4.2 Kasumiaruande vertikaalanalüüs ..................................................................... 23 1.4.3 Finantssuhtarvude analüüs ............................................................................... 23 2 LÕPUTÖÖ METOODIKA KIRJELDUS ............................................................ 25 3 KASUMIARUANDE SKEEMI 2 VASTAVUS EFRS-ILE JA ANALÜÜS ...... 27 3.1 Ülevaade Vinare Logistika OÜ tegevusest ning tulude ja kulude liikidest ... 27 3.2 Tulude arvestus kasumiaruandes skeem 2 .................................................... 29 3
Kõik kommentaarid