Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Maasotsioloogia 1. kontrolltöö (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks toimuvad sotsioloogilised uuringud kindla teooria raames?
  • Milline on küsimuste psüholoogiline järjestus?
  • Millest koosneb uurimisprogramm?
  • Kuidas saab informatsiooni kallutada küsimustikega?
  • Millisetele tingimustele peab vastama hästi sõnastatud uuringu probleem?
  • Mis on teadsuliku ja sotsiaalse probleemi erinevus?
  • Millised on põhilised andmekogumise meetodid?
  • Kuidas luuakse õige küsitluse meeleolu intervjuu ja ankeet küsitluse puhul?
  • Mitu respondenti -fookusgruppi intervjuu ajurünnak 9 Arutle teemal kas teha intervjuu kavaga või mitte?
  • Kuidas jaguneb informatsioon dokumentide analüüsil?
  • Millal kasutada ankeetküsitlust millal intervjuud?
  • Mis teeb vaatlusest teadusliku meetodi?
  • Milleks kasutatakse teste sotsioloogias ?
  • Kui inimesi on palju 32 Milles seisneb sotsiaalse eksperimendi olemus?
  • Millal tuleb avatust uuringutes suurendada?
  • Millised on erinevate valimite liigid?
  • Millal pole otstarbekas inimesi küsitleda?
  • Mida peab sisaldama küsimustiku sissejuhatus?
  • Mida tähendab küsimustiku struktureerimine?

Lõik failist

  • Miks toimuvad sotsioloogilised uuringud kindla teooria raames?
    Et andmed oleks üheti mõistetavad ning andmed ei tohi olla moonutatud.
  • Nimeta uuringu teaduslikkuse kriteeriumid
    Uurimisprogrammi olemasolu (tagab, et uurimistöö oleks süstemaatiline)
    Andmekogumise kindel meetod
  • Millest koosneb uurimisprogramm?
    Uurimise eesmärk/probleem
    -sotsiaalne problem (reaalne sotsiaalne probleem, soovitav sotsiaalne probleem)
    -teaduslik probleem (sotsiaalne fakt ja nende seotud üksteisega)
    Uurimisülesanded (täpsustatakse, mida peab tegema, et eesmärgini jõuda
    teooriad;
    andmete kogumine;
    analüüsimine;
    ettepanekute tegemine
    Hüpoteesi püstitamineennustus teadusliku probleemi kohta, ei pea paika pidama )
  • Millisetele tingimustele peab vastama hästi sõnastatud uuringu probleem?
    probleemi formuleerimine
    probleemi ülesehitamine — probleemi liigendamine küsimusteks ja nende järjestamine, uurimisaine piiritlemine;
    probleemi põhjendamine
    probleemi hindamine — probleemi lahendustingimuste ja meetodite analüüs ja hindamine.
  • Mis on teadsuliku ja sotsiaalse probleemi erinevus?
    Sotsiaalne probleem võib jaguneda sotsiaalseks reaalseks situatsiooniks ja sotsiaalseks soovitavaks situatsiooniks. Teadusliku probleemi olemasoluks on aga küsimus kuidas üks sotsiaalne fakt on seotud teistega (haridustase, sissetulek jne.)
  • Millised on põhilised andmekogumise meetodid?
    • Dokumentide analüüs
    • Test
    • Vaatlus
    • Sotsiaalne eksperiment
    • Küsitlus
  • Kuidas luuakse õige küsitluse meeleolu intervjuu ja ankeet küsitluse puhul?
    Intervjuu puhul: enda tutvustus, nõusolek, uuringu eesmärgi tutvustamine, ei sinatata vaid teietatakse, keelatud on käsutamine, mitteverbaalne suhtlus, neutraalne huvi.
    Ankeedi puhul: nõusolek, läbiviija ja uuringu eesmärgi tutvustus, anonüümsus , viisakus, ankeet peab olema korreektselt koostatud.
  • Nimeta mass- ja eksperimentküsituluse tunnused
    • Massküsitlus (ankeetküsitlus, nim. ka vahendatudküsitluseks e. uuritavad on anonüümsed ja ei tea eesmärki)
    • Eksperimentküsitlused (uuritavad ei ole anonüümsed ja eesmärk on teada)
      • respondente 1 (klassikaline intervjuu, komisjon )
  • Arutle teemal, kas teha intervjuu kavaga või mitte?
    Soovituslikult teha.
    • häälestab valdkonnale
    • Ei tohi olla detailne , üldine kava
    • Aga kui läheb teemast veidi kõrvale, siis ei tohi kindlasti katkestada, tuleb lasta rääkida
    • Aga kui läheb teemast väha kaugele, tuleks viisakalt suunata tagasi teemasse.
  • Loetle intervjuu plussid ja miinused
    Positiivsed tunnused:
    - pole tagamislaekumisprobleeme;
    - kontrollküsimused töötavad
    Negatiivsed tunnused:
    - väga energia mahukas;
    - suudetakse päevas intervjueerida max 5 inimest;
    - pärast 40 min infokadu;
    - sageli ei taheta intervjuud anda;
    - statistikat ei saa teha/ei tööta;
    - motiivide küllastatus (kõik hakkab korduma).
  • Loetle ankeetküsitluse plussid ja miinused
    Positiivsed tunnused:
    - kerge läbi viia;
    - kerge pärast andmeid töödelda, statistika töötab;
    - anonüümne .
    Negatiivsed tunnused:
    - laekumisprobleemid;
    - võimaldab kasutada kõrvalist abi;
    - ajaline raam on max 30 min.
  • Millal kasutada ankeetküsitlust, millal intervjuud?
    OLENEB TEEMAST!
    Intervjuu
    • tundlikud teemad
    • oluline sügav mõistmine(väliste tunnuste põhjal)
    • kui on oodata palju erinevaid arvamusi (muutuste ajal)
    • tehniline aspekt(kui on inimesi vähe)
    Ankeet
    • tavalised teemad
    • üldine ülevaade
    • kui arvamusi ei ole palju oodata ( loevad ühtsed seisukohad)
    • kui inimesi on palju
    13. Skaleeri erinevad küsitlusmeetodid nende avatuse alusel. Kavata intervjuuv (kõige avatum), Kavaga intervjuu, Ankeet avatud küsimustega, Ankeet suletud küsimustega (kõige suletum)
    Küsitlus – kasutatakse väga palju. Eelkõige selliste ähtuste uurimiseks mida ei saa vaadelda ega uurida. Massküsitlus (ankeet) – tunnused: anonüümsed, uuritavad ei tea uurimise eesmärkiEkspertküsitlused (intervjuu) – nimelised, küsitluse andmed seostatakse teatud inimesega, uuritavad teavad uurimise eesmärki
    14. Millal tuleb avatust uuringutes suurendada?1) Probleemide avastamine2) Pilootuuringud 3) Tundmatute valdkondade uurimine 4) Uued kultuurinähtused 5) Aktuaalne probleem
    15. Millised on erinevate valimite liigid?1) Väike grupp - kõik2) Juhuvalim – raske moodustada, peab olema esinduslik. Suur, miinimum 100 inimest. 3) Mugavusvalim – nt. jaotad ankeedid sõprade kaudu tuttavate tuttavatele. Valim ei tohi vastuollu minna töö pealkirjaga. 4) Suunatud valim – küsitlen näiteks ühte elanikkonna gruppi, ei ole mõtet küsitleda juhuslikke inimesi
    16. Millal pole otstarbekas inimesi küsitleda?
    Mitte mingil juhul reede õhtul, enne pühi/pühade ajal, kiirel ajal. Sobilik aeg on 10.30-11.20, veel parem 14.00-16.00
    17. Mida peab sisaldama küsimustiku sissejuhatus?
    Sissejuhatus on 1 lõik. Peab sisaldama küsitleja nime, küsitluse eesmärk (üldiselt, ei tutvustata nüanssides), täitmisjuhend ja viisakus.
    18. Mida tähendab küsimustiku struktureerimine? Ehk uuritakse ainult teatud valdkonda : füüsilisi tingimusi , töövahendeid , suhteid , palka , motiveeritust
    19. Milline on küsimuste psüholoogiline järjestus? Kõigepealt tulevad kerged küsimused, ankeedi keskele pannakse kõige problemaatilisemad ehk kõige raskemini vastatavad küsimused, ankeedi lõppu lähevad tundlikud, delikaatsed küsimused. Lõppu tulevad isikuandmed ja kõige lõppu tänusõnad.
    20. Arutle teemal – kas kontrollküsimused lisada või mitte?Kontrollküsimuse esitamine - tõstab info kvaliteeti, avastamise korral ei tööta, võiks panna 1/max 2 küsimust või jätta välja.
    21. Kuidas saab informatsiooni kallutada küsimustikega?
    -Ei tagasta negatiivselt meelestatud (mida rohkem on tagastatud ankeete, seda positiivsem kalle on);
    -Alustatakse skaala ühe poolega (võiks alustada nii positiivse kui ka negatiivse poolega);
    -Neutraalse vastusevariandi kasutamine (kui sisse pannakse ei tule nõrgalt neg. äärmus välja, 14% kallutatakse infot);
    -Ebasümmeetriline skaala (info moonutatakse rohkema äärmuse poole);
    -Küsitluse aeg ja koht (kallutatud valim, meelega tahtud kallutamine);
    -Ei anta kõike variante ette (meelega tehtud kallutamine, positiivse või neg. poole);
    -Ainult positiivse või negatiivse skaala ette andmine (meelega kallutamine).
    22. Loetle küsimuste sõnastamise üldised reeglid.
    • Lihtne
    • Ei tohi olla võõrsõnu, keerulisi termineid
    • Iga küsimus peab sisaldama ainult ühte küsimust
    • Küsimused peavad olema konkreetsed ja üheselt mõistetavad
    • Küsimus ei tohi nõuda liialt suurt eristusvõimet
    • Küsimus ei tohi kallutada st. küsimuses ei tohi olla viiteid prežtiisile, edukusele jne.
    23. Loetle vastusevariantide sõnastamise üldised reeglid.
          • Üks variant korraga;
          • Ei tohi kattuda;
          • Vastusevariandid peavad olema kooskõlas pealdisega (pealkirjaga);
          • Tuleb tuua välja kõik võimalikud vastusevariandid;
          • Osades ankeetides skaala positiivne algus osades negatiivne algus (50/50 skaala ühte pidi, skaala teist pidi);
          • Skaalad peavad olema ühtlaselt kahanevad /kasvavad;
          • Ei tohi kasutada mitmeti mõistetevaid väljendeid (nt. rahuldav, mõnikord, mitu korda);
          • Vältida ’’tavakeelt’’, luulet (keel peab olema kuiv, igav);
          • Mitte kasutada vastusevariantides järjestamist ( järjesta vastusevariandid, max 5, norm 3);
          • Vastusevariandid peavad olema tõsiseltvõetavad;
    24. Arutle teemal, kas neutraalne vastusevariant lisada või mitte?
    Neutraalse vastusevariandi kasutamine - kui sisse pannakse ei tule nõrgalt neg. äärmus välja, 14% kallutatakse infot, aga samas võiks kasutada, kuna peaks olema võimalik valida kõigi kolme arvamusäärmuse vahel (positiivne, neutraalne, negatiivne)
    25. Loetle erinevaid ekspertküsitluse liike. Üks respondent - klassikaline intervjuu,komisjon
    Mitu respondenti -fookusgruppi intervjuu, ajurünnak .
    26. Loetle ajurünnaku reeglid.
    - Kõik on võrdsed (pole kindlat juhti);
    - Arutlus alati päripäeva;
    - Avatus /huvi;
    - Kõik saavad sõna;
    - Igaüks räägib max 3 minutit;
    - Ei kritiseerita ühtegi ideed ega osalejat;
    - Lubatud isegi absurdsed väljaütlemised;
    - Mitteformaalne olemine ( suupisted );
    - Kõik, mis seal ruumis räägitakse, jääb sinna ruumi;
    - Arutatakse ainult ühte küsimust.
    27. Kuidas jaguneb informatsioon dokumentide analüüsil?
    Informatsioon jaguneb kaheks:
    • Info sündmuste kohta;
    • Info dokumentide koostaja kohta.
    28. Nimeta vaatluse eri liike.
    - kõrvaltvaatlus
    - osalusvaatlus
    - enesevaatlus (enda mõtete jälgimine
    29. Nimeta vaatluse usaldusväärsuse kriteeriume.
    - Püsivus (üks ja sama vaatleja erinevatel ajahetkedel saab sama tulemuse)
     - Koherentsus (erinevad vaatlejad samal ajal saavad sama tulemuse)
     - Usaldusväärsus (erinevad vaatlejad saavad erinevatel ajahetkedel sarnase tulemuse).
    30. Mis teeb vaatlusest teadusliku meetodi?
    On olemas hüpotees, andmed fikseeritakse esimesel võimalusel (24h jooksul, enne magama minekut)
    31. Milleks kasutatakse teste sotsioloogias ? – aitab mõõta isikuomadusi
    32. Milles seisneb sotsiaalse eksperimendi olemus?
    Eelneb situatsiooni vaatlus, leitakse erinevad mõjurid (üks mõjur võetakse muutujaks, teised fikseeritakse), muutujaid mõjutatakse ja vaadeldakse, kuidas see sündmust mõjutab.
    33. Millistele nõuetele peab vastama sotsiaalne eksperiment?
    - Katses osalevad inimesed peavad olema nõus;
    - eksperimenti ei jäeta hetkekski omapead ;
    - eksperiment ei tohi katsealuseid kahjustada.
    34. Nimeta modereerija funktsioonid fookusgrupi intervjuu läbiviimisel.
    Moderaator on fookusgrupi intervjuu läbiviimisel juht. Välib välja 3-4 küsimust, mis peavad käivitama arutelu ja mida reguleerib moderaator kord elavdades kord tagasi hoides rühma liikmeid. Jutt lindistatakse ja kirjutatakse ümber.
    35. Arutle teemal, kas kasutada klassikalist kahe inimese intervjuud või fookusgrupi intervjuud?
    Fookusgrupi intervjuul on oluline võimendusmehhanism, intervjueeritavaid on mitu (min 5, optimaalne 7-8 inimest, max 10). Olemas moderaator juhi rollis. Küsimusi max. 10. Inimesed on avatumad kui klassikalises intervjuus.
    Klassikaline intervjuu – kahekesi, kogu jutt lindistatakse ja pärast kirjutatakse ümber. Intervjueerija peab oskama kuulata, vastajal peab olema võimalus valida istumiskoht, soovitatavalt 90kraadise nurgaga, siis pole liiga pealetükkiv.
    36. Too näide kombineeritud andmekogumise meetodite kasutamisest.
    Näiteks teen ankeedi teatud teema kohta, aga samas ka intervjuu või teen sotsiaalse eksperimendi, kuid enne seda tuleks teha vaatlus.
  • Maasotsioloogia 1-kontrolltöö #1
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-08-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 191 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor veronikaka Õppematerjali autor
    Maaülikool
    1. Miks toimuvad sotsioloogilised uuringud kindla teooria raames?
    Et andmed oleks üheti mõistetavad ning andmed ei tohi olla moonutatud.
    2. Nimeta uuringu teaduslikkuse kriteeriumid
    Uurimisprogrammi olemasolu (tagab, et uurimistöö oleks süstemaatiline)
    Andmekogumise kindel meetod
    3. Millest koosneb uurimisprogramm?
    Uurimise eesmärk/probleem
    -sotsiaalne problem (reaalne sotsiaalne probleem, soovitav sotsiaalne probleem)
    -teaduslik probleem (sotsiaalne fakt ja nende seotud üksteisega)
    Uurimisülesanded (täpsustatakse, mida peab tegema, et eesmärgini jõuda
    teooriad;
    andmete kogumine;
    analüüsimine;
    ettepanekute tegemine
    Hüpoteesi püstitamine – ennustus teadusliku probleemi kohta, ei pea paika pidama)
    4. Millisetele tingimustele peab vastama hästi sõnastatud uuringu probleem?
    probleemi formuleerimine
    probleemi ülesehitamine — probleemi liigendamine küsimusteks ja nende järjestamine, uurimisaine piiritlemine;
    probleemi põhjendamine
    probleemi hindamine — probleemi lahendustingimuste ja meetodite analüüs ja hindamine.
    5. Mis on teadsuliku ja sotsiaalse probleemi erinevus?

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    84
    pdf

    Turundusuuringud

    Turundusuuringud Meelis Zimmermann 1. TURUNDUSE INFOSÜSTEEM JA TURUNDUSUURINGUD 1.1 Turunduse infosüsteem Turunduse infosüsteem (TIS) on inimeste , tehniliste vahendite ja protseduuride süsteem, mis kogub, korrastab, analüüsib ja teeb kättesaadavaks turundusotsuste langetamiseks vajaliku, õigeaegse ja täpse info. Infosüsteemi protseduuridega määratakse: - millist infot koguda, - kui sageli infot koguda, - millises vormis infot hoida, - milliseid analüüse teha korrapäraselt, - kelle ülesanne on info kogumine. Infosüsteemide protseduuride kooostamine on turundusjuhi või turunduse eest vastutava juhtkonna liikme ülesanne, kes hakkab kogutud info põhjal otsuseid langetama. Kuna info kogumisel ja kasutamisel osalevad ka teised allüksused, näiteks müük ja raamatupidamine, siis tulev infosüsteem kavand

    Turundus
    thumbnail
    17
    docx

    KÜSITLUS

    KÜSITLUS. See on peamine meetod sotsioloogilisteks uurimusteks. Selle meetodi abil on võimalik teada saada suhtumisi erinevatesse probleemidesse, tõekspidamisi, arvamusi, valikuid, huvisid. Küsitlusmeetoditega saab suure hulga töötlusmaterjale lühikese ajaga, eriti anketeerimisega. Küsitluse liik. Kvalitatiivne küsitlus ­pehme -, suhteliselt vähe formaliseeritud küsitlus, mille eesmärgiks on : - genereerida hüpoteese; - uurida suhteliselt erandlikke olukordi/ objekte; - saada eksperthinnanguid. Kvalitatiivse intervjuu tulemustele ei rakendata tavalisi statistilisi meetodeid ja saadavad tulemused ei ole standardsete meetodite abil üldistatavad. Kvantitatiivne küsitlus , mille korral kasutatakse standardiseeritud küsitlusvormi ­ ankeeti ning tulemused üldistatakse üldkogumile. Sellise küsitluse puhul tuleb jälgida terve rea eelduste täidetust, et tulemused oleksid üldistatavad. Küsitluse vastuste ja tulemuste puuduseks ei ole 100 protsendiline objek

    Andme-ja tekstitöötlus
    thumbnail
    42
    docx

    UUIRMISTÖÖALUSED

    TEADMISTE LOOMINE • Teadmine kui kohanemisviis: homo sapiens sapiens – tark inimene. Ajaloost: tule kasutamine, ratta leiutamine, energiaallikad … • Teadmiste allikad: kollektiivne kogemus (suuline traditsioon/kiri), autoriteet, isiklik kogemus, uurimistöö … • Teadus – teaduslikku meetodit kasutava uurimistöö abil uue teadmise loomine • Teadusparadigma – põhimõtted, meetodid ja süsteem teaduspõhise teadmise loomiseks, säilitamiseks, kasutamiseks TEADMISTE TUNNUSED • Skeptiline eluhoiak. Tõestamata ei usu. Hirm absoluutsete tõdede ees • Ratsionaalsus. Mõistuseusk. Lääne tsivilisatsiooni alustala. • Kontrollitavus. Teadmise saamise protseduur on kirjeldatud ja järeletehtav. • Empiirialembus. Teadmine tuleb elust. • Meetodikesksus. Kuidas teadmine saadi? Keskne murekoht ja vaidlusteema. • Seostatus teadaolevaga. Teadmine süsteemi! • Avalikkus. Teaduse agre

    Uurimistöö alused
    thumbnail
    23
    pdf

    Sotsioloogia eksami konspekt

    o Tootmine ei ole intensiivne o Püsib riigitoetustel o Tööjõupuudus (urbaniseerumine , kuna maatöö on raske ja linnas on haridus) o Talud on väikesed o Vajalik uus põllumajandusreform o Pärimisseadus • Maalähedane meelsus (sh linnarahva seas) • Ühistuline meelsus: o Töötasid väga hästi o Riik toetas ühistuid 1. Sotsioloogi aine. Maasotsioloogia eripära. Põhilised uurimismeetodid ja sissejuhatus mõõtmisteooriasse. Sotsioloogia – uurib inimese käitumist grupis, erinevate probleemide lahendamist. Sotsioloogia huvitub keskkonnast mis mõjutab inimest. Uurimismeetodid: a) Vaatlus – vaatleja läheb kogukonda ning vaatleb, uurib ja kirjeldab seda. b) Ankeet – sel puhul on saadav info rohkem ankeedi koostaja kohta, millised on tema küsimused ja vastusevariandid.

    Maasotsioloogia
    thumbnail
    31
    pdf

    Äriuuringute alused

    ÄRIUURINGUTE ALUSED TMO0150 UURINGUTE VAJALIKKUS Me ei saa otsustada tähtsates küsimustes ilma asjakohast informatsiooni sügavamalt uurimata, kogudes rohkem teavet aspekti kohta, millest me oleme huvitatud. Seejärel me analüüsime kogu seda informatsiooni, et võtta vastu otsus meie probleemi õige lahenduse kohta või vastata kerkinud küsimustele. Äriuuringutes töötame me tavaliselt probleemidega, millega puutuvad kokku juhid ja ettevõtted, näiteks: kuidas siseneda teatud turule; millised faktorid mõjutavad toiminguid ühisettevõttes; missugused tegurid mõjutavad uue toote edukat väljalaskmist; kas reklaami või kui palju reklaami on vaja kindla toote turundamiseks. Uurimata ei saa me vastata ülaltoodud või nendega sarnastele küsimustele. Niihästi kui informatsiooni süstemaatilist kogumist ja kriitilist analüüsi, on meil vaja õppida ka seda, kuidas asjad käivad, teiste tehtud uurimis

    Majandus
    thumbnail
    84
    doc

    Uurimustöö alused

    Pealkiri: UURIMISTÖÖ ALUSED JA METOODIKA 2 SISUKORD 1.TEADUSTÖÖ ALUSED............................................................................................4 1.1Teadustöö põhimõisted..........................................................................................4 1.2Teaduskraadid ja nimetused.................................................................................. 8 1.3Teaduslik tunnetus.................................................................................................9 1.4Teaduslik tunnetus realiseerub teadustöö kaudu.................................................12 1.5Teadustöö tingimused..........................................................................................12 1.6Uurimuse kolm huvi............................................................................................13 1.7Mitmesugused uurimissuunad: induktsioon ja dedukts

    Uurimistöö alused ja metoodika
    thumbnail
    67
    docx

    Uurimismeetodid

    1. LOENG ­ TEADUSLIKU UURIMUSE OLEMUS Mis on teaduslik uurimus? Teadus ei tegele mingite muljetega, stiilis: "Ma usun, et Keskerakond on eesti- vastane partei" Et "Keskerakonna eesti-vastasust" teaduslikult uurida: Tuleks kõigepealt väga selgelt defineerida, mis on "eesti-vastasus". Seejärel tuleks koostada kindel, uurimiskava. Kasutame näiteks erakonna programmi. Küsitleme erakonna liikmeid. Ühesõnaga, me üritame eesti-vastasust mõõta. Seega, mis on teaduslik uurimus ... Teaduslik uuring on seega: Miski, mis koosneb üksteisele selgelt järgnevatest etappidest Miski, kus peab olema selge, mida/keda me mõõdame/uurime ja kuidas uurime? Miski, kus on olemas ka eelnevad ideed (teooria). Sotsiaalteaduslik uurimus Riigiteadusi loetakse sotsiaal-teaduste hulka kuuluvaks Üks viisidest ­ ajakirjandus, kirjandus, filmid... Keskendub sotsiaalselt olulistele probleemidele / nähtus

    Uurimismeetodid
    thumbnail
    6
    doc

    Pedagoogika uurimismeetodid kordamisküsimused

    Kordamisküsimused uurimismeetodites 1. Uurimistöö probleemi püstitamine, alaprobleemid. Uurimusele tuleb leida juhtmõte. Juhtmõttele vastavalt sõnastatakse ka uurimuse põhiprobleem. Põhiprobleemi analüüsimine ja täpsustamine viib uurimuse osaprobleemideni. Osaprobleeme võib nimetada ka alaprobleemideks. Samas ei pea järgima skeemi mehaaniliselt. Mõnes uurimuses võib olla ainult üks probleem või mitu samal tasemel probleemi, nii et pole arukas teha vahet põhi- ja osaprobleemide vahel. Põhiprobleem on tavaliselt üldküsimus, milles kajastub uuritav ainestik tervikuna. Alaprobleemide vastused annavad võimaluse vastata ka põhiprobleemile. Uurimisprobleemid esitatakse tavaliselt küsimuste kujul. Küsimuse vorm sõltub uurimuse eesmärgist. Kirjeldavas uurimuses küsitakse, kuidas või missugune mingi asi on. Seletavas uurimuses küsitakse, mispärast on asi niisugune või mis järeldub teatud asjaoludest. 2. Uurimistöö metodoloogia: kvalitatiivne, kvantitatiivne,

    Pedagoogika uurimismeetodid




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun