Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11. KLASSI ÕPILASTELE (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
KOHTLA-JÄRVE JÄRVE VENE GÜMNAASIUM
Anasstassia Aboljanina
Anna Lipskaja
11.B klass
MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11. KLASSI ÕPILASTELE
Uurimistöö
Juhendaja E.Prave
Kohtla-Järve
2013
Sisukor
Sissejuhatus 3
1. TEOREETILINE TAUST 4
1. 1Mõju mõiste 4
2. EMPIIRILINE TAUST 7
2.1. Meetodi valiku põhjendus 7
2.2 Analüüs – multifilmide kangelaste mõjust 11.klassi õpilastele 8
Kokkuvõtte 15
Resümee 16
Kasutatud kirjandus 18
Sisukord 2
Sissejuhatus 3
1. TEOREETILINE TAUST 4
1. 1Mõju mõiste 4
2. EMPIIRILINE TAUST 7
2.1. Meetodi valiku põhjendus 7
2.2 Analüüs – multifilmide kangelaste mõjust 11.klassi õpilastele 8
Kokkuvõtte 15
Resümee 16
Резюме 17
Kasutatud kirjandus 18

Sissejuhatus


Käesoleva uurimistöö teema on “Multifilmi kangelaste mõjust 11 klassi õpilastele.”
Valisime selle teema, sellepärast, et tänapäeval veedavad lapsed ja noored aina enam aega televiisorite ees või arvutist multifilme vaadates ning multifilmid ja nende kangelaste elu on saanud lahutamatuks osaks igapäeva elust. Multifilmide kangelased aga omakorda mõjutavad laste soove ja tahtmisi. Üsna levinud on, et endale ihaldatakse oma lemmikutega riideid või mänguasju. Niisamuti võetakse üle ka multifilmide tegelaste käitumisallid või sõnakasutus. See, mis on lapsepõlves oluline, saadab meid aga ka edaspidises elus. Seetõttu tahtsime teada saada, milliseks hindavad gümnaasiuminoored multifilmide rolli enda mõjutajana.
Meediauurija Dennis McQuaili sõnul kogeme me iga päev lugematuid, kuid enamasti väikeseid meedia-poolseid mõjutusi , näiteks valime ilmateate järgi riideid, ostame midagi reklaami mõjul. Samas väidab teadlane , et vägivalla ja ebesatappude kajastamine meedias näib ajendavat neid tegusid jäljendama ( McQuail , 2000: 373).
Sellest väites tulenevalt soovisime teada saada, kuidas multifilmi tegelaste käitumine, muuhulgas ka see, mis mõnikord on mõningase vägivallaga seotud, võib vaatajaid mõjutada. Kuidas tunnetavad seda mõju 11.klassi õpilased, kuigi selge on, et nende multifilmide vaatamise kõrgajad on jäänud aastate taha. Kas lapsepõlves kogetu omab mingit mõju ka gümnaasiumis õppides? Kuidas ühised lemmikangelased mõjutavad jututeemat või käitumismalle?
Nendele küsimusele vastuse saamiseks viisime läbi küsitluse 2012. aasta kevadel. Panime küsimustiku internetti ja palusime enda kooli 11.klassi õpilastel küsimustele vastata. Meie küsimustiku täitis ära kolmkümmend neli õpilast. Kasutasime kvantitatiivset uurimismeetodit, sest seda peetakse üldiselt kõige lihtsamaks avaliku arvamuse kogumise viisiks – see võimaldab võrdlemisi lühikese aja jooksul esitada ühesugused küsimused suurele vastajate hulgale, saadud vastuseid on võimalik arvuliselt tõlgendada.
Käesoleva töö koosneb kolmest suuremast osast: teoreetilises osas anname ülevaate mõju mõistest ja sellest, kuidas erinevate Eesti kasvatusteadlaste ja meediaspetsialistide hinnangul mõjutab meediast nähtu lapse arengut. Töö metoodika osas kirjeldame läbiviidud küsimustikku ja selle valimit. Töö empiirilises osas anname edasi meie poolt läbiviidud analüüsi tulemused teemal, mida gümnaasiumi noored arvavad multifilmiknagelaste käitumise mõjust nende elule.

1. TEOREETILINE TAUST

1. 1Mõju mõiste


Käesolevas töös tahame teada, milline on olnud multifilmi kangelaste mõju gümnaasiumi noortele, sepärast esitama kõigepalt lühidalt ülevaate sellest, kuidas erinevad teadlased on mõju mõistet defineerinud ja seda eelkõige meedia ehk massikommunikatsiooni kontekstis. Niisamuti vaatame, kuidas milline on meedia, sealhulgas ka multifilmide mõju lastele.
Kogu massikommunikatsiooni uurimine on lähtunud eeldusest, et meedial on märkimisväärne mõju, kuid pole üksmeelt selles, missugusel määral seda mõju on ja missuguse iseloomuga see on (McQuail 2003: 373).
Mõju võib üldises ja laias tähenduses mõista kui “inimeste juures jälgitavaid käitumis ja kogemisprotsesse, mille lähtekohaks võib pidada asjaolu, et inimene on vastuvõtjaks massikommunikatsiooni väljal” (McQuaili 2003:375).
Mõju on mõiste, mille kehtivust saab jälgida nii eelkommunikatiivses, kommunikatiivses kui ka järelkommunikatiivses faasis. Esimeses faasis toimub teate vastuvõtt, tähelepanu
kontsentreerimine ja teate vahetu mõistmine. Teises faasis, pärast saate või multifilmi vaatamist toimuvad tegelikud käitumise või hoiakute muutused, kirjutab Tartu ülikooli teadur Ragne Kõuts – Klemm . Ta kirjutab ka, et kitsamas tähenduses mõistetakse mõjudena kõiki neid protsesse järelkommunikatiivses faasis, mis tulenevad massikommunikatsioonist ja kõiki käitumisviise kommunikatiivses faasis, mis tulenevad inimeste pöördumisest massimeediumi poole. Kõige suurem on mõju järelkommunikatiivses faasis, see tähendab, et inimestel on saanud enam teadmisi, võib muutuda arvamus. Aga Kõuts – Klemmi järgi võib muutuda ka käitumine, emotsioonid , arvamus ja hoiak. Kõuts – Klemm; http://www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/1355/Meedia_ja_kommunikatsioon.pdf , vaadatud 29.märts 2013)
1.2 Meedia tarbimine laste seas
Mitmed teadlased on väitnud , et hariva sisuga ja mõõdukas meedia tarbimine
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #1 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #2 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #3 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #4 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #5 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #6 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #7 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #8 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #9 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #10 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #11 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #12 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #13 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #14 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #15 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #16 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #17 MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11-KLASSI ÕPILASTELE #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaLipskaja Õppematerjali autor

Lisainfo

MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11. KLASSI ÕPILASTELE
Uurimistöö

multifilm , multifilmid , vägivald , kangelaste mõju , MULTFILMIKANGELASTE MÕJUST 11. KLASSI ÕPILASTELE

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

343
pdf
Maailmataju uusversioon
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
477
pdf
Maailmataju
352
pdf
Andekusest ja andekatest lastest
152
docx
KASVATUSE KLASSIKA
83
doc
Õiguse sotsioloogia
414
pdf
Tiit Lauk humanitaar
190
pdf
Kriminaalse käitumise vallandaja-keskkond või geneetika





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun