Sekretäri töös on olulisel kohal ka oskus ise püstitada eesmärke ja hinnata oma tööd. Sekretäri töö võib sisaldada palju erinevaid tööfunktsioone ja erineva tasemega vastutust. Tööülesannete mitmekesisus nõuab kiiret ja paindlikku tegutsemist, korrektsust, täpsust, pigetaluvust nong oskust planeerida oma tööd ja aega. Rahulolu tööga ja töökohaga tekib siis, kui töötaja näeb oma tegevuses resultaate. Olulist rolli mängib töö vajalikkus ja sekretäri tähtsus organisatsioonis. Rahuldust pakub iseseisvus ja autonoomia oma tegevuses. Tööga rahulolematuse põhjus võib viia alla motivatsiooni. Kuna sekretäritöö on enamjaolt üks ja seesama töö igapäevaselt, siis tuleb püstidada endale eesmärgid, panna paika kava mis motiveerib sind tegutsema ja selles kõiges peab kaasa aitama juht. Kui juht ei motiveeri oma töölisi siis kollektiv pole püsiv, toimub tihti tööliste vahetus ja see ei jäta firmast head muljet. Ülemus peab toime tulema nii praktiliste
Seega pole ilmselt mõtet küsida, kas raha võib inimesi motiveerida. Inimeste (töise) tegevuse mõjutamise seisukohalt tuleks pigem küsida, kas raha motiveerib kõiki töötajaid tegema maksimaalseid pingutusi saavutamaks parimaid tulemusi. Vastus sellele küsimusele on eitav. Raha osa töise tegevuse mõjutajana sõltub paljudest asjaoludest nagu töötajate väärtushinnangud, vajadused ja keskkonnategurid. (Vadi 2001: 98) Mõnes organisatsioonis on töötasud salastatud, mõnes mitte. Ohud, mis kaasnevad palkade salastamisega, on järgmised (Alas 2004: 126): · töölistel tekivad oletused teiste palkade suhtes, mis tegelikult võivad olla väärad, ent ometi nad tekitavad pingeid; · kui inimene ei tea millist tasu millise töö eest ta saab, siis kaob tal motiiv tahta paremini tasustatavat tööd. Motivatsioon ja tööga rahulolu 12
ametlikke termineid. Hea mõte on vestelda iga töötajaga paar korda aastas nelja silma all nende tööst vesteldes. Jutuajamine võiks hõlmata järgmisi põhiteemasid: 1. sihid ja eesmärgid 2. oskuste ja teadmiste arendamine 3. protsessid ja meetodid 4. tagasiside ASi PricewaterhouseCoopers personalijuhtimise konsultant Piret Põldre arvab, et töötajate motiveerimisel ei saa ükski organisatsioon pakutava töötasuga pikaajaliselt konkurentidest eristuda. Samuti muudab töötaja motiveerimise keeruliseks see, et igaühel meist on erinevad ootused, lootused ja vajadused. Juhtide väljakutse on seda keerulisem, et ka ühe inimese vajadused muutuvad ajas. Juhtimisguru Peter Drucker on oma raamatus "Juhtimise väljakutsed 21. sajandiks" soovitanud, et kuna tööandjale käib üle jõu iga töötajat individuaalselt väliste vahenditega
läbiviimise eest vastutab Eestvedamine&motiveerimine - motiveerin oma meeskonda, et näiteks pärast eduka kava välja töötamist saame kõik suvepäevi nautida koos oma peredega. Kontrollin - kas meeskonna liikmed said oma ülesannetest õigesti aru, kehtestan standardid ja hindan tulemusi ja kui vajadus on siis viin sisse muudatused. 5) Millised on juhi kohustused erinevatel juhtimistasemetel organisatsioonis? Tippjuhi kohustus firma tegevuse üldine ja põhimõtteline suunamine ja kooskõlastamine, eeskätt juhtide tegevuse suunamine Keskastmejuhi kohustus tegeleda strateegiasr lähtuvate kindlate tegevuskavade väljatöötamise ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega, eeskätt spetsialistide tegevuse suunamine. Esmatasandi juhi kohustus juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida, eeskätt tehniliste täitjate suunamine ja kontrolimine
hommikuti meeleldi tööle tulla, ei pruugi iga kuu mingil kuupäeval makstav palk piisav olla. Kui tööle jõudes kohtab ta närvilist ülemust, kes leiab alati midagi kritiseerida, kuid on kitsi tunnustusega, kui töökaaslaste suhtlemine koosneb omavahelistest hõõrumistest ja intriigidest, kui ta tunneb, et ta töö on surmani igav või teda ei tasustata õiglaselt, vaevalt saab siis rääkida innustunud ja rahulolevast töötajast. Seega võime öelda, et organisatsioonis võib olla palju andekaid ja hästi väljaõpetatud töötajaid, kuid kui neil puudub huvi töö vastu võib vaevalt häid tulemusi loota. Juhi üks põhiprobleeme seisnebki selles, kuidas motiveerida inimesi hästi töötama, kuidas luua tulemuslikku tööd stimuleeriv keskkond, mille mõjul inimesed tahavad oma töövõimet täielikult kasutada. Parim tulemus on võimalik saavutada eestvedamise ja motiveerimise abil.
............ 5 1. EESTVEDAMINE JA LIIDRIKS OLEMINE......................................................7 1.1LIIDRI MÕISTE JA EESTVEDAMISE OLEMUS ............................................................ 7 1.2LIIDRI EELDUSED JA TUNNUSED.............................................................................7 1.3LIIDRI TÜÜBID......................................................................................................10 1.4EESKUJUKS OLEMINE JA EESTVEDAMISE TÄHTSUS ORGANISATSIOONIS..............10 1.5LIIDRI ÜLESANDED...............................................................................................11 1.5.1Otsustamine..................................................................................................11 1.5.2Vastutamine..................................................................................................14 1.5.3 Võim ja delegeerimine...............................................................................
Eesmärkide püstitamise teoorias on osa ka kultuuris. Eesmärkide püstitamine annab parema tulemuslikkuse, kui ei ole liiga suurt võimudistantsi, kui on madal ebakindluse vältimise tase ja kui see on tähtis nii juhtidele kui töötajatele. KUIDAS MOTIVEERIDA MEESKONDA? Motivaatorid Paku oma inimestele kasvamise võimalusi. Töötaja motiveerimise juures on üheks mõjuvaks teguriks pikaajalise töösuhte loomine. Sinule kui omanikule või juhile on oluline, et töötajate teadmised säiliksid ja jääksid ettevõttesse. See omakorda vähendab ka kaadrivoolavust. Paku erinevaid lahendusi inimeste pikaajalise püsimise jaoks. Avasta oma töötajate parimad oskused ja anded ning mõtle välja võimalused, kuidas neid kõige efektiivsemalt Teie ühise eesmärgini jõudmisel kasutada. See võib olla võimas meetod motivatsiooni uuesti leidmiseks. Kuid pea meeles, et Sa ei
• Tootmine iseendale / teistele • Tööjaotus • Töö inimestega (admin, delegeerimine) / töö ülesandega Organisatsiooni juhtimise mudel: Organisatsiooni kavandamine • Top down mudel • Bottom up mudel • Kliendid, teenindajad, juhid, tippjuhid Juhtimise definitsioonid • Ressursside planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks • Organisatsiooni ja tema tasakaalu säilitamine • Vastuolude tuvastamine, loomine ja ületamine sihtseisundite saavutamiseks • Tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning ühtseks tervikuks sulandamine eesmärkide saavutamiseks ning organisatsiooni liikmete vajaduste rahuldamiseks • Eesmärkide saavutamine teiste inimeste kaudu, mis toimub muutuvas keskkonnas Juhtimise olemus • Juhtimine on eesmärkide saavutamise protsess, tasakaalu säilitamine, (teiste inimeste) tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine.
Kõik kommentaarid