Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR? (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR?
  • Mis on ottomootor?
  • Mis on diiselmootor?
  • KUIDAS MOOTOR TÖÖTAB?
  • Millistest osadest mootor koosneb?
  • KUIDAS KÄSITLEDAHOOLDADA MOOTORIT?
  • Mis annab autole elu ehk mis on mootor?
  • Kuidas ta töötab?
  • Kuidas käsitleda mootorit?
  • Millised mootorid on olemas?
  • Kumb on keskkonnasõbralikumkas bensiinimootor või diidelmootor?
  • Mis on diiselmootor?
  • KUIDAS MOOTOR TÖÖTAB?
  • KUIDAS KÄSITLEDAHOOLDADA MOOTORIT?
  • Keskkonna peale?
  • Kuid kui palju saastatust see endaga kaasa toob?

Lõik failist


Paide Täiskasvanute Keskkool
Kätrin Tarjus
MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR?
Uurimustöö
Juhendaja : Kai Parman
Paide 2014
SISUKORD
1. Sissejuhatus............................................................................................lk 3
1.Peatükk MIS ON MOOTOR?.................................................................lk 4
1.1 Mis on ottomootor ?...............................................................................lk 4
1.2 Mis on diiselmootor ?..............................................................................lk 4
2.Peatükk KUIDAS MOOTOR TÖÖTAB?................................................lk 5
2.1 MOOTORI EHITUS ehk millistest osadest mootor koosneb?............. . lk 6
3.Peatükk KUIDAS KÄSITLEDA/ HOOLDADA MOOTORIT?...............lk 8
4.Peatükk ERITÜÜPI MOOTORID ............................................................lk 9
Vasakule Paremale
MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #1 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #2 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #3 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #4 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #5 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #6 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #7 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #8 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #9 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #10 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #11 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #12 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #13 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #14 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #15 MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR #16
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-11-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor nfixt Õppematerjali autor
Uurimustöö mootor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
pdf

MOOTOR ja selle kasutamine

Väntmehhanism muudab kolbide edasi-tagasi liikumise pöörlevaks liikumiseks. Kolb liigub silindris töötakti ajal gaasiderõhu toimel ülemisest surnud seisust (ÜSS) alumisse surnud seisu (ASS). S ­ kolvikäik, d ­ silindri läbimõõt, V1 ­ silindri töömaht, Vp ­ põlemiskambri maht, 1- kolb, 2- silinder või hülss Mootori silindrite asetus Ridamootor V- mootor Boksermootor Mootori osad:1-kolb, 2- keps, 3- hülss, 4- pihusti, 5- nookur, 6- turbolaadur, 7- kõrgrõhupump, 8- klapptermostaat, 9- kütusefiltrid, 10- kompressor, 11- väändevõnkesummuti, 12- õlipump, 13- generaator, 14- jaotushammasrattad, 15- õlivõttur, 16- Väntvõll, 17- Nukkvõll, 18- hooratas Väntvõll 1-vändakael , 2- õlikanali puurimise ava, 3- võllikael, 4- vastukaal, 5-põsk, 6-õlitusava Väntmehhanism

Tehnoloogia
thumbnail
8
doc

Sisepõlemis mootorid

Kolb hakkab liikuma ülesse surudes silindris küttesegu (diiselmootori puhul õhku) kokku. Veidi enne, kui kolb jõuab niinimetatud ülemisse surnud seisu tekitab süüteküünal sädeme, mis süütab kokkusurutud küttesegu. Diiselmootoril pritsitakse sel hetkel silindrisse kütus, mis süttib kõrge rõhu alla kokku surutud ning seetõttu kuumenenud õhust. 3. Takt. Töötakt. Põlema süttinud kütusest tekivad gaasid paisuvad kiiresti kõrgele rõhule ning suruvad kolvi alla. Kolb annab selle surve kepsu kaudu edasi väntvõllile, andes sellele pöörlemiseks hoogu. 4. Takt Väljalasketakt. Kui kolb jõuab alumisse surnud seisu, avaneb väljalaske klapp. Kolb hakkab liikuma ülesse surudes ärapõlenud gaasid läbi väljalaskeklapi välja. Kui kolb jõuab uuesti ülemisse surnud seisu algab jälle 1. Takt. Neljataktilist mootorit käivitatake tavaliselt elktristarteri ehk käivitiga, mis paneb mootori väntvõlli pöörlema kuni mootori käivitumiseni

Füüsika
thumbnail
6
docx

Mootori ehitus

Eritüübiliste silindrite mootorite asetus Kolb mootoris toimuvad protsessid teevad mootori töö väga ebaühtlaseks. See omapära nõuab nende tasakaalustamist. Üheks võtteks nende puuduste kõrvaldamiseks on silindrite asetuse valik, teiseks süütejärjekorra valik. Silindrite asetused: 1) Reasmootor ­ silindrid asetsevad ühel joonel neid võib olla kuni 8, kusjuures need ei pea asetsema vertikaalselt püsti vaid võivad olla ka teatud nurga all. 2) V-mootor ­ on mootor mille silindrid on kas 60 või 90 kraadise nurga all. Silindreid võib olla kuni 12. 3) Boxer mootor ­ sellel mootoril asetsevad silindird vastassuundades seetähendab, et nende vaheline nurk on 180o silindreid 2-8. 4) Täht mootor ­ selle mootori silindrid asetsevad ühes tasapinnas tähe kujuliselt, niisuguseid tähti võib olla mitmeid järjestikku, neid kasutatakse lennukitel. Süütejärjekord

Auto õpetus
thumbnail
32
ppt

Heitgaasid

Tekib iseloomulik kloppimine, mida nimetatakse mootori jäigaks tööks. Tavaliselt kaasneb sellega ka must suits. · Kui kütus süttib liiga kiiresti, tekib leegifront kohe pihusti ümber. See leegifront jagab põlemiskambri ruumi kahte ossa: leegifrondi sisene ruum, millest pihustist väljunud järgnevad kütuseosad enam läbi ei tule ja leegifrondi väline ruum, kus jääb kasutamata puhas õhk. Kuna leegifrondi sees ei jätku õhku kogu kütuse ärapõletamiseks, töötab mootor suurema kütusekuluga ja heitgaasidega väljub must suits. · Diiselmootori heitgaaside suitsusus · Diiselmootori heitgaaside põhiprobleemiks, mida auto tehnoülevaatusel kontrolli-takse, on nende suitsusus. Samal ajal on aga heitgaasi suitsusus ka heaks toiteaparatuuri korrasoleku indikaatoriks. Alljärgnevalt ongi analüüsitud toiteaparatuuri seisukorda, võttes aluseks heitgaaside suitsususe. · Must suits. · Musta suitsu tekitajaks on tahmaosakesed heitgaasis

Auto õpetus
thumbnail
5
doc

Sisepõlemismootor

Kolb hakkab liikuma ülesse surudes silindris küttesegu (diiselmootori puhul õhku) kokku. Veidi enne, kui kolb jõuab niinimetatud ülemisse surnud seisu tekitab süüteküünal sädeme, mis süütab kokkusurutud küttesegu. Diiselmootoril pritsitakse sel hetkel silindrisse kütus, mis süttib kõrge rõhu alla kokku surutud ning seetõttu kuumenenud õhust. 3. Takt. Töötakt. Põlema süttinud kütusest tekivad gaasid paisuvad kiiresti kõrgele rõhule ning suruvad kolvi alla. Kolb annab selle surve kepsu kaudu edasi väntvõllile, andes sellele pöörlemiseks hoogu. 4. Takt Väljalasketakt. Kui kolb jõuab alumisse surnud seisu, avaneb väljalaske klapp. Kolb hakkab liikuma ülesse surudes ärapõlenud gaasid läbi väljalaskeklapi välja. Kui kolb jõuab uuesti ülemisse surnud seisu algab jälle 1. takt. Neljataktilist mootorit käivitatake tavaliselt elktristarteri ehk käivitiga, mis paneb mootori väntvõlli pöörlema kuni mootori käivitumiseni

Füüsika
thumbnail
34
docx

SOOJUSJÕUSEADMED

b) detsentreeritud väntvõlliga mootorid; 5 9) kasutusvaldkonna alusel; 10) kolvikäigu kiiruse järgi (Cm=2Sn): a) aeglasekäigulised mootorid (Cm=3.5 ... 6.5 m/s), b) keskmise kiirusega mootorid (Cm=6.5 ... 9.0 m/s), c) kiirekäigulised mootorid (Cm=9.0 ... 15.0 m/s); 11) jahutussüsteemi järgi; 12) Kolvikäigupikkuse järgi: a) lühikäiguline mootor (S/D<1), b) ristkäiguline mootor (S=D), c) pikakäiguline mootor (S/D>1) [5] 3. OTTO RINGPROTSESS Otto ringprotsess on sisepõlemiskolbmootori ringprotsess, mille iseloomulik tunnus on püsimahuline (isohoorne) soojuse suunamine protsessi. Otto ringprotsessi alusel töötavates mootorites põletatakse kergeid vedel- ja gaaskütuseid (bensiin, petrool, maagaas jt), mis segatuna põlemisõhuga süüdatakse silindirs elektrisädemega. Kütus põleb mootoris niivõrd

Soojusjõuseadmed
thumbnail
16
doc

Sisepõlemismootor

nimetada soojusmasinateks. Selliseid mootoreid nimetatakse ka sisepõlemismootoriteks. Need on mootorid, mis on kõikidel kaasaegsetel autodel, mootorratastel, traktoritel. Kui iidsel aurumasinal olid küttekolle ning sellega ühendatud veeanum väljaspool mootorit, siis sisepõlemismootoril veeanum puudub ning kütust põletatakse mootoris. Selline mootor võtab palju vähem ruumi. Kütus siseneb sisepõlemismootori silindrisse portsude kaupa ning üks ports põletatakse kohe väikese plahvatusega ära. Plahvatuse tagajärjel eraldub silindrisse soojusenergiat, mille tulemusel seal olev gaas paisub. Paisunud gaas aga liigutab kolbi ning mootor käivitub. Neis

Füüsika
thumbnail
30
doc

Sissejuhatus autotehnikule

1 Sisepõlemismootor Hiljem hakati kasutama vedelkütusega mootoreid, mida võib ka nimetada soojusmasinateks. Selliseid mootoreid nimetatakse ka sisepõlemismootoriteks. Need on mootorid, mis on kõikidel kaasaegsetel autodel, mootorratastel, traktoritel. Kui iidsel aurumasinal olid küttekolle ning sellega ühendatud veeanum väljaspool mootorit, siis sisepõlemismootoril veeanum puudub ning kütust põletatakse mootoris. Selline mootor võtab palju vähem ruumi! Kütus siseneb sisepõlemismootori silindrisse portsude kaupa ning üks ports põletatakse kohe väikese plahvatusega ära. Plahvatuse tagajärjel eraldub silindrisse soojusenergiat, mille tulemusel seal olev gaas paisub. Paisunud gaas aga liigutab kolbi ning mootor käivitub. Neis masinates toimuvad soojusenergia ülekanded, mis panevad mootori liikuma. Kuid kunagi ei toimu energia ülekanded ilma kadudeta. Osa kütuste põlemisel

Auto õpetus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun