MINU LEMMIK AUTOMARK
AUDI
Koostas:Vidrik Buš
AUDI
Audi on Saksamaa autotootja, peakorteriga Ingolstadtis Baieri
liidumaal. Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le.
Firma on väljakasvanud Audi,Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel
tekkinud Auto Unionist.
Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad
autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni.
Ajalugu
Firma asutajaks oli August Horch (1868–1951), insener Karl Benzi
autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase
August Horch & Cie.
Oma uues tehases sai August Horch töötada vaid kümme aastat. 1909. aastal
tekkisid probleemid juhtkonnaga ning Horch oli sunnitud enda poolt asutatud
ettevõttest lahkuma . Samal aastal asutas ta Horch Automobil- Werke GmbH,
kuid tema vanal firmal oli aga seaduslik õigus tema perekonnanime
kasutamiseks, ning seetõttu oli Horch sunnitud leidma oma firmale uue nime.
Horchi tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli seepeale mõttele nimetada uus
firma Audiks, mis tähendab ladina keeles sama mis Horch saksa keeles.
Esimene mudel
Audi esimeseks mudelik oli 2.6 liitrise neljasilindrilise mootoriga sõiduk,
millele järgnesid juba suuremate mootoritega autod. Audi mudelid
esinesid edukalt ka võidusõitudel. Audi Typ C, hüüdnimega
"Alpensieger" (saksa k. Alpide vallutaja), saavutas mitmeid võite
Rahvusvahelisel Austria Alpide Võidusõidul aastail 1912–1914.
Образец текста
Второй уровень
●
Третий уровень
●
Четвертый уровень
●
Пятый уровень
1928. aastal omandas mootorrattavalmistaja DKW Audi. 1931 . aastal toodi
välja mudel DKW F1, mis oli maailma esimesi esiveolisi autosid. Auto oli väike
ja mootorrattamootoriga, ning sellest kujunes sõjaeelse Saksamaa
populaarseim auto.
29. juuni 1932 ühinesid Horch, DKW ja Wanderer ning moodustasid Auto Union
AG. Firma logoks said neli rõngast, mis kujutasid firmasid, mis moodustasid
Auto Unioni. Seda märki kasutati siiski vaid võidusõiduautodel, kuna iga mark
jätkas mudelite turustamist seniste nimede all. Firma peakorteriks sai Chemnitz
ning Auto Unionist sai üsna pea Saksamaa suuruselt teine autotootja. Auto
Unioni oli esimene saksa autoettevõte, mis alustas autode õnnetustestide
läbiviimist.
Audi Teise Maailmasõja ajal
Teise maailmasõja ajal tootis Auto Union ka mitmeid armeesõidukeid,
nagu soomusauto Sd-Kfz 222 ning kergtranspordisõiduk KFZ 11
1944. ja 1945. aastal said kõik Auto Unioni tehased pommitamistes
kannatada. Tehastes lõpetati tootmine ning 6. mail 1945 tühistati kõigi
järelejäänud töötajate töölepingud. Kõik firma varad riigistati.
1949. aastal kolis firma oma peakorteri ja tegevuse Ingolstadti ning DKW nime
all hakati uuesti tootma autosid ja mootorrattaid. Esimene sõjajärgne Auto
Unioni sõjajärgne auto oli kaubik F 89 L.
1950. alguseks oli Auto Union juba piisavalt kosunud, firmas oli üle 4000
töötaja, ning tegu oli Saksamaa suurima mootorsõidukitootjaga. 1950. tootis
firma 24 000 mootorratast ja 6800 kaubikut. Umbes samal ajal toodi turule ka
väga populaarne motoroller NSU Lambretta.
1953 esitleti autot DKW 3=6 ehk Sonderklasse. Auto oli kahetaktilise
kolmesilindrilise mootoriga ning see oli üsna edukas, 330 000 müüdud
eksemplariga tootmise lõpetades 1959 . aastal. 1950. aastatel saavutati edu ka
mootorispordis.
1. jaanuaril 1958 ostis Daimler -Benz 88% Auto Unioni aktsiatest. Selle firma
omandisse jäi Auto Union aastani 1964. Selle ajajärgu populaarseim mudel oli
1958 aastal esitletud DKW Junior.
1964 ostis Volkswagen 50,3% Auto Unionist ning ülejäänud 1966. 1965. aastal
esitleti uut neljataktilise mootoriga sõiduautot, mille nimeks oli lihtsalt Audi
(hiljem küll Audi 72). Uut autot toodeti esimesel aastal 15 700, ning järgmisel
aastal juba 63 500 eksemplari.
1968. aasta novembris esitleti uut mudelit Audi 100, ning samaaegselt avati ka
uus tehasehoone.
1972. aastal esitleti mudelit Audi 80. Müügiarvud olid väga suured, ainuüksi
1973. aastal müüdi 234 000 Audi 80.
1975. aastal ühendati naftakriisist tulenenud tagasilöökide tõttu Heilbronni ja
Neckarsulmi tehased, Neuensteini ära.
1976. esitleti ajakirjandusele täielikult uuendatud Audi 100
1978 alustas Audi ka Volkswagen Iltise tootmist, mida valmistati Ingolstadti
tehases Saksa armee tarvis. 1979. esitleti mudeleid Audi 200 ja Audi Quattro .
1985. aastal muudeti firma nime ja sellega sündis Audi AG, kellele allusid
Quattro GmbH ja Audi Sport iseseisvate ettevõtetena keskendudes erimudelite
toodangule ja autospordile.
1986 võeti Audi mudelitel kasutusele tsingitud kere , mis muutis autode kered
tunduvalt vastupidavamaks.
1988 esitleti Audi V8-t.
Endised mudelid
Audi 50
Audi 60
Audi 80
Audi 100
Audi Quattro coupe
Audi V8
Audi S2
Audi RS2
Audi A2
Praegused mudelid
Audi A1
Audi A2
Audi A3
Audi A4
Audi A5
Audi A6
Audi A7
Audi A8
Audi Q5
Audi Q7
Audi Allroad Quattro
Audi RS4
Audi R8
Audi S3
Audi S4
Audi S5
Audi S6
Audi S8
Audi TT
Audi RS6
Kasutatud kirjandus
http://et.wikipedia.org/wiki/Aud i
Audi Koostaja: Erlyn Mugu LOK-13 · Audi Ag on asutatud 1910 aastal · Käive- 28,432 mlrd EUR(2005) · Puhaskasum- 1,409 mlrd EUR(2005) · Tütarfirmad- Lamborghini, SEAT · Audi on Saksamaa autotootja · Peakorter- Ingolstadtis Baieri liidumaa · Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le · Firma on väljakasvanud Audi, Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist · Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu · Firma asutajaks oli August Horch(1868-1951), insener Karl Benzi autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase August Horch & Cie. · Horchi tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli mõttele nimetada uus firma Audiks, mis tähendab ladina kelles sama is Horch saksa keeles.
Audi Audi on Saksamaa autotootja. Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le. Audi tütarfirmad on Lamborghini ja Seat. Firma on väljakasvanud Audi, Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist. Audi peakorter asub Ingolstadtis Baierimaal. Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu: 1899. aastal asutas insener August Horch omanimelise töökoja ja pani sellega nurgakivi ühele maailma edukamale autokontsernile ja aastal 1909 lõi Audi. Nende kahe nimega kinnistas ta end autoajastu suurimate pioneeride hulka. Tema teeneks loetakse paljude tehniliste leiutiste, näiteks alumiiniumi ja kardaani kasutuselevõtmine. Just Horchi peas sündis geniaalne
..................................................................................12 3 SISSEJUHATUS Audi AG vaatab tänapäeval tagasi ajaloole, mis hõlmab enam kui 100 aastat autode tootmist. Sellegipoolest ei tea paljud, kuidas selline automark sündis ning kes selle algatas. Seepärast otsustasingi valida sellise teema, et lugejale tutvustada, mis auto see Audi õigupoolest on ning kuidas selline firma üldse tekkis. Lisaks sellele toon välja ka antud automargi endised ja praegused mudelid. 4 1. AUDI TUTVUSTUS Audi AG on Saksamaa autotootja, kelle peakorter asub Ingolstadtis Saksamaal. Audi kuulub käesoleval ajal peaaegu täielikult (99,7% ulatuses) Volkswagen AG-le. Firma on väljakasvanud
AUDI Referaat 1 SISUKORD 1. SISSEJUHATUS.................................................................................................... 3 2. AUDI AJALUGU.................................................................................................... 4 2.1. SÕIDUKID..................................................................................................... 5 2.2. AUDI LOGO................................................................................................... 5 4.LISAD................................................................................................................... 8 2 1. SISSEJUHATUS Maailmas on mitmeid automarke ning need kõik on väga erinevad kuid samas on neil ka kindlasti palju ühist. Arvan, et Audi, on üks tuntumaid automarke maailmas.
Kõik kommentaarid