Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

MINU LEMMIK AUTOMARK: Audi (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

MINU LEMMIK AUTOMARK
AUDI
Koostas:Vidrik Buš
AUDI
Audi on Saksamaa autotootja, peakorteriga Ingolstadtis  Baieri
 liidumaal. Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%)  Volkswagen  AG-le. 
Firma on väljakasvanud Audi,Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel 
tekkinud Auto Unionist.
Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad 
autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni.
Ajalugu
Firma asutajaks oli August Horch (1868–1951), insener Karl  Benzi
 autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase 
August Horch & Cie.
Oma uues tehases sai August Horch töötada vaid kümme aastat. 1909. aastal 
tekkisid probleemid juhtkonnaga ning Horch oli sunnitud enda poolt asutatud 
ettevõttest  lahkuma . Samal aastal asutas ta Horch Automobil- Werke  GmbH, 
kuid tema vanal firmal oli aga seaduslik õigus tema perekonnanime 
kasutamiseks, ning seetõttu oli Horch sunnitud leidma oma  firmale  uue nime. 
Horchi  tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli  seepeale mõttele nimetada uus 
firma Audiks, mis tähendab ladina keeles sama mis Horch saksa keeles.
Esimene mudel
Audi esimeseks mudelik oli 2.6 liitrise neljasilindrilise mootoriga sõiduk, 
millele järgnesid juba suuremate mootoritega autod. Audi mudelid 
esinesid edukalt ka võidusõitudel. Audi Typ C, hüüdnimega 
"Alpensieger" (saksa k.  Alpide vallutaja), saavutas mitmeid võite 
Rahvusvahelisel Austria Alpide Võidusõidul aastail 1912–1914.
Образец текста
Второй уровень

Третий уровень

Четвертый уровень

Пятый уровень
1928. aastal omandas mootorrattavalmistaja DKW Audi.  1931 . aastal toodi 
välja mudel DKW F1, mis oli maailma esimesi esiveolisi autosid. Auto oli väike 
ja mootorrattamootoriga, ning sellest kujunes sõjaeelse Saksamaa 
populaarseim auto.
29. juuni 1932 ühinesid Horch, DKW ja Wanderer  ning moodustasid Auto Union 
AG. Firma logoks said neli rõngast, mis  kujutasid firmasid, mis moodustasid 
Auto Unioni. Seda märki kasutati siiski vaid võidusõiduautodel, kuna iga mark 
jätkas mudelite turustamist  seniste nimede all. Firma peakorteriks sai Chemnitz 
ning Auto Unionist sai üsna pea Saksamaa suuruselt teine autotootja. Auto 
Unioni oli esimene saksa autoettevõte, mis alustas autode õnnetustestide 
läbiviimist.
Audi Teise Maailmasõja ajal
Teise maailmasõja ajal tootis Auto Union ka mitmeid armeesõidukeid, 
nagu soomusauto Sd-Kfz 222 ning kergtranspordisõiduk KFZ 11
1944. ja 1945. aastal said kõik Auto Unioni tehased pommitamistes 
kannatada. Tehastes lõpetati tootmine ning 6. mail 1945 tühistati kõigi 
järelejäänud töötajate töölepingud. Kõik firma  varad riigistati.
1949. aastal kolis firma oma peakorteri ja tegevuse Ingolstadti ning DKW nime 
all hakati uuesti  tootma  autosid ja mootorrattaid. Esimene sõjajärgne Auto 
Unioni sõjajärgne auto oli kaubik  F 89 L.
1950. alguseks oli Auto Union juba piisavalt kosunud, firmas oli üle 4000 
töötaja, ning tegu oli Saksamaa suurima mootorsõidukitootjaga. 1950. tootis 
firma 24 000 mootorratast ja 6800 kaubikut. Umbes samal ajal toodi turule ka 
väga populaarne motoroller NSU Lambretta.
1953 esitleti autot DKW 3=6 ehk Sonderklasse. Auto oli kahetaktilise 
kolmesilindrilise mootoriga ning see oli üsna edukas, 330 000 müüdud 
eksemplariga tootmise lõpetades  1959 . aastal. 1950. aastatel saavutati edu ka 
mootorispordis.
1. jaanuaril 1958 ostis  Daimler -Benz 88% Auto Unioni aktsiatest. Selle firma 
omandisse jäi Auto Union aastani 1964. Selle ajajärgu populaarseim mudel oli 
1958 aastal esitletud DKW Junior.
1964 ostis Volkswagen 50,3% Auto Unionist ning ülejäänud 1966. 1965. aastal 
esitleti uut neljataktilise mootoriga sõiduautot, mille nimeks oli lihtsalt Audi 
(hiljem küll Audi 72). Uut autot toodeti esimesel aastal 15 700, ning järgmisel 
aastal juba 63 500 eksemplari.
1968. aasta novembris esitleti uut mudelit Audi 100, ning samaaegselt avati ka 
uus tehasehoone.
1972. aastal esitleti mudelit Audi 80. Müügiarvud olid väga suured, ainuüksi 
1973. aastal müüdi 234 000 Audi 80.
1975. aastal ühendati naftakriisist tulenenud tagasilöökide tõttu Heilbronni ja 
Neckarsulmi tehased, Neuensteini ära.
1976. esitleti ajakirjandusele täielikult uuendatud Audi 100
1978 alustas Audi ka Volkswagen Iltise tootmist, mida valmistati Ingolstadti 
tehases Saksa  armee tarvis. 1979. esitleti  mudeleid  Audi 200 ja Audi  Quattro .
1985. aastal muudeti firma nime ja sellega sündis Audi AG, kellele allusid 
Quattro GmbH ja Audi  Sport iseseisvate ettevõtetena keskendudes erimudelite 
toodangule ja autospordile.
1986 võeti Audi mudelitel kasutusele tsingitud kere , mis muutis autode kered 
tunduvalt vastupidavamaks.
1988 esitleti Audi V8-t.
Endised  mudelid
Audi 50
Audi 60
Audi 80
Audi 100
Audi Quattro coupe
Audi V8
Audi S2
Audi RS2
Audi A2
Praegused mudelid
Audi A1
Audi A2
Audi A3
Audi A4
Audi A5
Audi A6
Audi A7
Audi A8
Audi Q5
Audi Q7
Audi Allroad Quattro
Audi RS4
Audi R8
Audi S3
Audi S4
Audi S5
Audi S6
Audi S8
Audi TT
Audi RS6
Kasutatud kirjandus
http://et.wikipedia.org/wiki/Aud i

Document Outline

  • MINU LEMMIK AUTOMARK
  • AUDI
  • Ajalugu
  • Slide 4
  • Esimene mudel
  • Slide 6
  • Slide 7
  • Slide 8
Vasakule Paremale
MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #1 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #2 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #3 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #4 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #5 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #6 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #7 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #8 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #9 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #10 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #11 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #12 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #13 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #14 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #15 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #16 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #17 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #18 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #19 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #20 MINU LEMMIK AUTOMARK-Audi #21
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-02-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor vidrik1997 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
31
pptx

Audi esitlus (30 slaidi)

Audi Koostaja: Erlyn Mugu LOK-13 · Audi Ag on asutatud 1910 aastal · Käive- 28,432 mlrd EUR(2005) · Puhaskasum- 1,409 mlrd EUR(2005) · Tütarfirmad- Lamborghini, SEAT · Audi on Saksamaa autotootja · Peakorter- Ingolstadtis Baieri liidumaa · Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le · Firma on väljakasvanud Audi, Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist · Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu · Firma asutajaks oli August Horch(1868-1951), insener Karl Benzi autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase August Horch & Cie. · Horchi tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli mõttele nimetada uus firma Audiks, mis tähendab ladina kelles sama is Horch saksa keeles.

Ettevõtlus
thumbnail
3
doc

Audi

Audi Audi on Saksamaa autotootja. Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le. Audi tütarfirmad on Lamborghini ja Seat. Firma on väljakasvanud Audi, Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist. Audi peakorter asub Ingolstadtis Baierimaal. Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu: 1899. aastal asutas insener August Horch omanimelise töökoja ja pani sellega nurgakivi ühele maailma edukamale autokontsernile ja aastal 1909 lõi Audi. Nende kahe nimega kinnistas ta end autoajastu suurimate pioneeride hulka. Tema teeneks loetakse paljude tehniliste leiutiste, näiteks alumiiniumi ja kardaani kasutuselevõtmine. Just Horchi peas sündis geniaalne

Uurimistöö
thumbnail
24
docx

AUDI LUGU

..................................................................................12 3 SISSEJUHATUS Audi AG vaatab tänapäeval tagasi ajaloole, mis hõlmab enam kui 100 aastat autode tootmist. Sellegipoolest ei tea paljud, kuidas selline automark sündis ning kes selle algatas. Seepärast otsustasingi valida sellise teema, et lugejale tutvustada, mis auto see Audi õigupoolest on ning kuidas selline firma üldse tekkis. Lisaks sellele toon välja ka antud automargi endised ja praegused mudelid. 4 1. AUDI TUTVUSTUS Audi AG on Saksamaa autotootja, kelle peakorter asub Ingolstadtis Saksamaal. Audi kuulub käesoleval ajal peaaegu täielikult (99,7% ulatuses) Volkswagen AG-le. Firma on väljakasvanud

Autoõpetus
thumbnail
18
docx

Audi

AUDI Referaat 1 SISUKORD 1. SISSEJUHATUS.................................................................................................... 3 2. AUDI AJALUGU.................................................................................................... 4 2.1. SÕIDUKID..................................................................................................... 5 2.2. AUDI LOGO................................................................................................... 5 4.LISAD................................................................................................................... 8 2 1. SISSEJUHATUS Maailmas on mitmeid automarke ning need kõik on väga erinevad kuid samas on neil ka kindlasti palju ühist. Arvan, et Audi, on üks tuntumaid automarke maailmas.

Auto õpetus



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun