Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Müra tase koolis ehk õpilaste kehva enesetunde tegur. (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuid mida üldse saab teha müra vähendamiseks?

Lõik failist

Müra tase koolis ehk õpilaste kehva enesetunde tegur.
Müra all mõistetakse heli, mis on inimese arvates ebameeldiv või häiriv või mis on muul viisil inimese tervisele või heaolule kahjulik.
Haridusasutustes esineb nii jäävaid kuulmiskahjustusi põhjustavat müra kui ka muul viisil häirivat või koormavat müra. Koolis võib müraks lugeda aga selliseid helisid, mis on ebameeldivad, häirivad või mis segavad töö- ja keskendumisvõimet. Seda müra põhjustab tihti olmetehnika, karjuvad või jooksvad lapsed, õpetaja valjuhäälne rääkimine ning õpilaste mobiiltelefonid ja kuularid. Sellest lähtudes võib öelda, et kooli kontekstis on müra raske defineerida, sest see heli, mis võib ühele õpilasele tunduda mürana, on teisele vajalik. Häirivaks võib saada nii õppetööga kaasnev kui ka väljast sisse kostev müra, eriti kui õppetöö nõuab rahu ja keskendumist. Üldiselt on häiriv müra tervisele ohtlik ning võib põhjustada töötajatele mitmesuguseid vaevusi , näiteks peavalu, keskendumisvõime vähenemist, unehäireid, kõrget vererõhku, väsimust ja stressi. Kuid müral võib olla ka tõsisemaid tagajärgi nagu näiteks kuulmiskahjustus. Kuulmiskahjustusega kaasneb sageli selline haigus nagu tinnitus , mis kujutab endast helinat või kohinat kõrvades. Tinnitus võib olla mööduv või püsiv.
Kuid mitte ainult õpilased ei ole need, kes peavad kannatama kõrget mürataset. Samamoodi on see kurnav ka õpetajatele. Inimese vananedes kuulmine nõrgeneb ning viimasel ajal on õpetajate keskmine vanus kasvanud. See võib olla üheks põhjuseks, miks on kooliõpetajatel viimastel aastatel järjest enam probleeme kuulmisega.
Kuid mida üldse saab teha müra vähendamiseks?
1. Tööd korraldades mõelge hästi läbi ruumide jaotus. Rühmatöö puhul paigutage rühmad eraldi ruumidesse. Õppetöö peab toimuma selleks sobivates ruumides. Kavandage töö nii, et rahu ja vaikust vajavaid tunde ei peetaks mürarikaste ruumide naabruses – nt muusika , käsitöö, kodundus , filmide vaatamine ja arvutiõpetus.
2. Käsitlege õppeprogrammis õpilastega müra teemat, andke õpilastele teada, mis võib juhtuda liigses müras inimese tervisega ning kuidas mõjutab müra kaasõpilasi ja nende endi tervist.
3. Sageli on võimalik mürataset vähendada, paigaldades eelistatavalt ruumi, lakke sobivad  helisummutavad materjalid. Mürasummutav efekt on ka ruumi paigutatud teisaldatavatel vaheseintel. Muusikaklassides võib anda häid tulemusi seintele ja akendele paksude kardinate riputamine.
4. Tehniliste seadmete nõuetekohane hooldamine aitab sageli hoida nende tekitatavat müra kontrolli all. Kui see pole võimalik, tuleb kaaluda seadmete väljavahetamist. Paigutage müratekitavad masinad võimaluse korral  tööruumist väljapoole. Summutage trummid ja muud muusikatundides kasutatavaid instrumendid . Käsitööklassis kasutatavaid tööriistu tuleb korralikult hooldada ja võimaluse korral tuleb nende tehtav müra summutada . Ventilatsioonisüsteeme välja ehitades tuleb pöörata tähelepanu sellele, et  need võivad tekitada müra.
5. Kui müratase on liiga kõrge ja seda pole võimalik teisiti summutada, tuleb  kasutada kuulmiskaitsevahendeid. Nt. Müra summutavaid kõrva klappe.
6. Müra levib ühest ruumist teise. Seepärast võib olla vajalik isoleerida ruumid üksteisest müra suhtes, samuti ruumid ja kooliõu ning ruumid ja tänav.
Mida suurem on inimeste teadlikus, seda lihtsam on probleemile lahendust leida. Haridusasutuste üheks suurimaks probleemiks on müra ning sellega tuleb hakata kiiremas korras võitlema. Pole mõtet imestada õpilaste kehva tervise üle kui mõtlema hakata meeletule müra tasemele mis meie õpilasi ja kooli töötajaid päevast päeva ümbritseb.
Müra tase koolis ehk õpilaste kehva enesetunde tegur- #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Lota Aadla Õppematerjali autor
11. klassis eesti keele tunnis kirjutatud artikkel

Müra tase koolis ehk õpilaste kehva enesetunde tegur.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
docx

Töö nr 11 TÖÖKOHA RISKIANALÜÜS

liik ohtlik? tulemused vastavalt olukorra parendamiseks (kui on) maatriksile 1 2 3 4 5 6 7 Füüsikalised Müra Müra on kahjulikum, kui 41,76 8-tunnise tööpäeva MADAL risk I Kui müratase ületab piirnormi, siis puutute kokku ka korral töötajale mõjuv – lisameetmeid võib tööd korraldades mõelda hästi lühiajalise väga tugeva dB(A) päevane müratase ei ei vajata, läbi ruumide jaotus. Rühmatöö

Töökeskkond ja ergonoomika
thumbnail
638
pdf

Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga

Ülikooli õppejõud, ametnikud, üliõpilased ja teenistujad tähendasid ka suhteliselt siivsat hoonestust, viisakat ehituskvaliteeti ja elamuid, millel lisaks seintele ja katusele ka tibake arhitektuuri leidus. Tartu lõikes leiab sealt kindlasti eelmise sajandivahetuse puitarhitektuuri paremiku. Siiski leidub piirkonna raudteejaamapoolses osas ka lihtrahvale mõeldud tagasihoidlikumaid üürielamuid. Puidust linnaosadele on iseloomulik pigem küllalt ühtlane arhitektuurne tase, kus esindatud küll erinevad ajastud, stiilid ja esinduslikkus, puudub aga üks dominantne hoone või ansambel. Kuigi Toometagusel on põnevat puitarhitektuuri rohkelt, eristub selgelt ansambel Kastani tänav 23-29. Hilisjuugendlik hoone koos ohtra historitsistliku dekoori, neorenessanslike teemantlõikes nurgakvaadritega meenutab oma mõõdutundetuses Peterburi kaupmeeste suvevillasid Narva-Jõesuus. Ansambel, mis

Ehitusfüüsika
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

„Bill on selle valdkonna autorite seas erandlik, sest ta töötab klassiruumides õpetajate kõrval, et nende tõhusat tegevust toetada ja neile eeskuju anda. Ta mõtestab teadlikult argikogemusi klassiruumis ja see mast sai haridusnõustaja ja raamatute autor; ta “kursis olemise“ mõõde ta kirjutistes muudab ta usutavaks ning julgustab tema lugejat omaenda tegevust peab arvukalt loenguid käitumise juhtimisest, täiustama. See uusim teos on kujunemas õpilaste käitumisjuhtimise ja tõhusa õpetamise asendamatuks distsiplineerimisest, tõhusast õpetamisest, käsiraamatuks. Igal õpetajal peaks see raamat pidevalt käepärast olema, isegi – ja võib-olla eriti – neil, kel stressitalitsemisest ja õpetajate heaolust üle on pikaajalised kogemused. Oma töö suurimad mõtestajad saavad aru, miks nad oma headel päevadel Ühendkuningriigi, Austraalia ja Uus-Meremaa. on head õpetajad

Psühholoogia
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

Kuressaare Ametikool Koostanud Sirje Pree 2000/2007 ‗ 2 Sisukord ‗............................................................................................................2 SISUKORD.............................................................................................3 SISSEJUHATUS......................................................................................6 Arengupsühholoogia mõiste......................................................................................8 ARENGU MÕJURID EHK ARENGUFAKTORID.......................................13 ERINEVAD TEOORIAD INIMESE ARENGUST........................................18 Psühhoanalüütikud...................................................................................................21 Erikson....................................................................................................................

Arengupsühholoogia
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

Esmaabi
thumbnail
0
docx

A.dumas Kolm musketäri terve raamat

Nüüd aga asugem jutustuse juurde. ESIMENE OSA I HÄRRA D'ARTAGNAN-ISA KOLM KINGITUST. 1625. aasta aprillikuu esimesel esmaspäeval näis Meung'i linnake, kus kunagi sündis «Roosiromaani» autor, olevat niisuguses mässutuhinas, nagu oleksid hugenotid seda teiseks La Rochelle'iks muutmas. Nähes naisi Grande-Rue suunas põgenemas ja lapsi uksekün-nistel karjumas, kiirustasid paljud linnakodanikud soomussärki selga tõmbama, haarasid oma pisut ebakindla enesetunde parandamiseks musketi või hellebardi ja ruttasid «Vabamöldri» kõrtsi poole, mille ees tungles minutist minutisse kasvav lärmakas ja uudishimulik rahvasumm. Noil aegadel olid paanikahood sagedased. Möödus vähe päevi, ilma et üks või teine linn poleks registreerinud mõnda taolist sündmust oma arhiivides. Senjöörid sõdisid üksteisega, kuningas oli sõjajalal kardinaliga, hispaanlased aga omakorda kuningaga.

Kirjandus



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun