JAKOB WESTHOLMI GÜMNAASIUM Karjääriõppe Üleminekueksam Lennundusinsener Kristjan Kippar 10b Tallinn 2008 Sisukord: · Sissejuhatus · Kutsestandard · õppimisvõimalused · Intervjuu · Kokkuvõte Sissejuhatus: Uuritavakas objektiks olen võtnud kutse lennundusinsener. Räägin õppimisvõimalustest, lennundusinseneri erinevatest astmetest, diplomeeritud lennundusinseneri V astmest, Volitatud lennundusinseneri V astmest. Eesti kutsekvalifikatsiooni süsteemis määratletakse kutsekvalifikatsiooni nõudeid viiel tasemel, kus esimene tase on madalaim, viies kõrgeim
Karin Merevits LM-08 Laopidaja kutsestandard. KASUTUSALA Kutsestandardite kasutusala on järgmine: 1) töötajate kvalifikatsiooninõuete määratlemine 2) õppekavade, koolitusprogrammide väljatöötamine 3) eksaminõuete väljatöötamine, kutsekvalifikatsiooni tõendamine ja hindamine 4) aluse andmine rahvusvaheliste kvalifikatsiooni tõendavate dokumentide võrdlemiseks KUTSEKIRJELDUS Laopidaja töötab ettevõtte laos. Ta tegeleb kaupade vastuvõtmise, hoiule paigutamise, siirdamise,
Pärnumaa kutsehariduskeskus Timo Reinpõld Kutsestandardid ja praktika Soomes referaat Juhendaja: Janek Klaamas Pärnu 2011 Sisukord 1.Kutsekvalifikatsioon 2.Kutsestandard 3.Kutsekvalifikatsiooni omistav organ 4.Kutsekvalifikatsiooni omandaja 5.Praktika Soomes 6.Kasutatud kirjandu Kutsekvalifikatsioon Kutsekvalifikatsiooni omamine loob eelduse antud kutsealal tegutsemiseks.
EUROOPA NÕUKOGU KEELEOSKUSSÜSTEEM ENESEHINDAMISSKAALA A1 A2 B1 B2 C1 C2 Kuulamine Saan aru tuttavatest sõnadest ja Saan aru fraasidest ja sageli Saan aru põhilisest infost selges Saan aru pikematest kõnedest ja Saan aru pikemast tekstist isegi siis, kui Saan vaevata aru igasugusest kõnest, fraasidest, mis puudutavad mind, minu kasutatavatest sõnadest, mis on tavakõnes tuttaval teemal: töö, kool, ettekannetest ning tuttava teema puhul see pole selgelt liigendatud ja seosed olenemata sellest, kus seda esitatakse.
PROGRAMM kutsenõuete määratlemisel, värbamisel, koolituse plaanimisel jne. Seosed, STRUKTUUR INSTITUTSIOON STRUKTUUR REGULATSIOONID Aga kes on ettevõtja tööandja??? korraldus.. Ettevõtja III kutsestandard (viimati kinnitatud 27. mail 2008 a.) tunnistab seda: Järgmine ALLSÜSTEEMID ORGANISATSIOON ALLÜKSUS, ETTEVÕTTED alanev tase või ELEMENDID JUHTIMISTASAND PROJEKTID ,,Ettevõtja ei ole traditsioonilises mõttes töökoht või amet, mis nõuab teatud kutseoskusi, need oskused-teadmised on vajalikud inimesel, kes on otsustanud
Kulinaaria Erialase info otsimine internetist OLULISED MOMENDID KOKAL § Valmistab ja serveerib toite § On täpne ja puhas § Teenindus-ja suhtlemisvalmis § Aastas prognoositav palgakasv kuni 8% TÖÖ ISELOOM Kokad on erialase haridusega spetsialistid, kelle ülesandeks on mitmesuguste erinevate toitute valmistamine ja toiduainete töötlemine. Nad vastutavad suuresti toitlustuskoha käekäigu ja maine eest. Peakokad ja kokad valmistavad toite, abitöölised ja toiduainete ettevalmistajad aga assisteerivad neid. Tavaliselt kokad mõõdavad, segavad ja valmistavad roogasid vastavalt toiduretseptile. Kokad lähtuvad oma töös nõudest, et toit peab olema täisväärtuslik, andma organismile küllaldasel hulgal kõiki vajalikke aineid. Töö käigus kasutavad nad erinevaid potte, panne, mitmesuguseid ahje ja muud vajalikku köögiinventari. Suurtel toitlustuskohtadel on tihti paljude erinevate roogadega menüüd. Köögitoimkonnas on seetõttu ka erineva t
Sisukord 1) Sissejuhatus..............................................................................................................................3 2) Üliõpilase Curriculum vitae (tööalane) ...................................................................................4 3) Iseseisev kontrolltöö.................................................................................................................6 4) Kahe järjestikuse tunnikava koos didaktilise materjaliga......................................................12 5) Kuulamis- ja kõnelemisoskuse kohta õppematerjal...............................................................25 6) Lugemis- ja kirjutamisoskuse kohta õppematerjal.......................................... ......................31 7) Mängu juhend ja läbiviimise kirjeldus....................................................................................37 8) Ühe artikli vaba refereering.............................................................
2.3 Õppekava koostamise alus Koolituse eesmärgist tulenevalt võib õppekava koostada kutsestandardi, kooli või riikliku õppekava mooduli või selle osa põhjal. Sellisel juhul tuuakse välja kutsestandardi või õppekava täpne nimetus. Kui õppekaval ei ole formaalset alust, märgitakse õppekavasse, et alus puudub. Näiteks kui tegemist on koka 4. taseme kutseeksamiks ettevalmistava koolitusega, märgitakse õppekava koostamise aluseks vastava taseme kutsestandard. 2.4 Koolituse maht ja õppe ülesehitus Maht Koolituse pealkirjal on selge seos õppemahu ja õppe ülesehitusega. Kui koolituse pealkiri on näiteks “Õpipoisist meistriks palkmajade ehitamises” või “Saksa keel algajatele kuni B2 tasemeni”, on loo- mulik, et koolitus ei saa olla väga lühike. Kui koolituse pealkirjaks on “Itaalia köögi magustoidud” või “Lilleseade baaskoolitus”, on loogiline eeldada, et koolitusel peaks olema praktiline osa ja ideaalis
Kõik kommentaarid