Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Loengukonspekt: Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis juhtub kui?

Lõik failist

Loengukonspekt: Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid
Marju Medar, PhD, TLÜ 2013
Konspekt baseerub Malcolm Payne raamatule “Tänapäeva sotsiaaltöö teooria: kriitiline sissejuhatus, 1995.
Teemad:
  • ST teooriate teke ja areng
  • Ülesandekeskne individuaaltöö
  • Kognitiivne mudel
  • Käitumuslikud mudelid

  • Kriisisekkumine

  • Psühhodünaamiline mudel
  • Radikaalsed ja marksistlikud lähenemisviisid
  • Sotsiaaltöö teooriate teke ja areng
    MIS? Kirjeldus STst, seletus, põhjendus sellest, mida ST teeb
    ST teke ?
    • akadeemiline
    • vertikaalne ja horisontaalne üldistatud kogemus, reaalsuse peegeldus “ST kontekstis”, mis on MUUTUV!
    • individuaalse kogemuse kokkuvõte

    MIKS?
    • Määratleda professiooni, prognoosida ideede praktilist rakendatavust
    • Akadeemiline tõsiseltvõetavus
    • Sotsiaaltöötaja identiteedi jaoks oluline
    • Vastutustunne - kaitsta klienti eklektikaga kaasneda võiva kahju eest
    • Saada juhiseid, kuidas tulla toime kliendipoolse survega
    • Täpsemalt doseerida abi
    • Annab terminoloogia professionaalseks suhtlemiseks
    • Aitab sotsiaaltöötajal ära tunda ja klassifitseerida oma tegevust

    KUIDAS tekib?
    • kliendi-toimija-kohtumise konteksti (majanduslik, sotsiaalne taust jne) koostoime , üldistus, neist igaüks on SOTSIAALSELT KONSTRUEERITUD ootuste, kultuurinormide ja käitumismustrite kaudu.
    • sotsiaalne reaalsus kujundab ning mõjutab sotsiaaltöötajat ja klienti
    • ST ja klient on osa reaalsusest ning mõjutavad läbi INTERAKTIIVSE SUHTE omakorda reaalsust
    • reaalsus mõjutab teooriaid

    NB! ST EI OLE KATALÜÜTILINE PROTSESS, kus STja ise ei muutu.
    Praktika ja teooria on alati omavahel seotud, teooriat kontrollitakse praktikas ja arendatakse seda edasi.
    Igas teoorias on alati olemas järgmised praktikas esinevad aspektid :
    • individualiseerimine, isiksuse kaitse, austamise aktsepteerimine, kus inimest hoitakse lahus tema teost, osaluse aspect – koostöö kliendiga;
    • teadmiste kasutamine, nt sotsiaalteadused, et mõista indiviidide ja organisatsioonide käitumist (sotsioloogia, psühholoogia, sotsiaalpoliitika , organisatsteooria);
    • selekteerida klientide käitumist, sh sotsiaalseid põhjusi, keskkonda, ST ja kliendi suhet, organisatsiooni korraldust, teenuste kvaliteeti;
    • suhe on muutuse tekkimise eeldus ja vahend; Olulised on kõik etapid: selle loomine, hoidmine, lõpetamine;
    • organisatsioon , mis korraldab STd: kliendid, suhted, staatused , suhted teistega , funktsionaalsus;
    • vajaduse rahuldamine, sh psühhoanalüütilised, normatiivsed, tajutud, väljendatud, võrreldavad vajadused;
    • oluliste sotsiaalsete institutsioonide säilitamine - perekond ja kogukond ;
    • toimetulek , toetamine ja kaitse.

    Klient: inimene tajub probleemi ja survet (sisemine+väline) - abi otsimine, info kogumine pöörduja kohta - abi taotlemine - abi saamine (kokkulepe)/ keeldumine -klient.
    Erinevus meditsiinist: Kliendi enda aktiivne osalemine.
    4 tüüpi rühma teraapiaid:
    1 psühhodünaamiline – ängi põhjuste avastamisele ja lahendamisele suunatud
    2 kogemusele, tunnetele ja
  • Vasakule Paremale
    Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #1 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #2 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #3 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #4 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #5 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #6 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #7 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #8 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #9 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #10 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #11 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #12 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #13 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #14 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #15 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #16 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #17 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #18 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #19 Loengukonspekt-Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid #20
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 20 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-10-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 538 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Camedia25 Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    42
    doc

    Nõustamispsühholoogia

    vajadusel rakendada siis see peaks soodustama nõustamistegevuse tõhusust. · Kommunikatsiooniteooria alused ­ suhtlemispsühholoogia (kuidas selgitad näiteks viga kliendile, mitte ei karju, aga suunad), kuulamispsühholoogia (meeldib rääkida rohkem kõigile, aga kuulamine eraldi oskus, palu täpsustada, kui ei kuulnud), mõjutamisetehnikaid. · Probleemilahenduse strateegiad ­ konfliktikäitumise viisid ja konstruktiivsed meetodid. · Kehtestamine - õpetada kehtestamist ja ka ennast kehtestada · Eetika jne. Psühholoogiline nõustamine on professionaalne sekkumine inimese mõtetesse, tunnetesse või käitumisse psühholoogiliste meetoditega kliendi parema toimetuleku eesmärgil (Mikkin, 2001). Nõustamisel tuleks aidata inimestel vabaneda irratsionaalsetest vaadetest, tõsta nende realiteedi ja vastutustunnet, suunata nad eneseaktualiseerimisele (Kidron, 2003).

    Psüholoogia
    thumbnail
    34
    doc

    SOTSIAALTÖÖ TEOORIA JA MEETODID I

    Tallinna ülikool Sotsiaaltöö instituut Julia Uvarova SOTSIAALTÖÖ TEOORIA JA MEETODID I Portfoolio Õppejõud: Reeli Sirotkina ja Airi Mitendorf Tallinn 2014 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 1.SISSEJUHATUS....................................................................................................

    Sotsiaaltöö
    thumbnail
    16
    rtf

    Nõustamise alused

    Tee probleemide lahendamiseni peitub teadvustamata materjali läbitöötamisel. Eesmärk: muuta teadvustamatu teadvustatuks; põhiliste iseloomuomaduste ja isiksuse restruktureerimine varjatud konfliktide läbitöötamise abil. Terapeutiline suhe: rõhutatakse terapeudi anonüümsust, et klient saaks projitseerida oma tunded terapeudile. Terapeudi interpreteeringud peaksid õpetama klienti seostama praeguste käitumiste tähendust mineviku sündmustega. Meetodid: diagnoosimine, testimine, küsitlemine, ja elulooliste andmete kasutamine. Põhilised tehnikad on interpreteerimine, unenägude analüüsimine, vabade assotsiatsioonide meetod, vastupanu analüüsimine, ülekande analüüsimine. Piirangud: suur aja- ja finantskulu kliendi jaoks. Kontseptsiooni on raske empiiriliselt kontrollida. Ignoreeritakse sotsiaalseid, kultuurilisi, interpersonaalseid faktoreid. Käitumuslik teraapia:

    Psühholoogia
    thumbnail
    21
    docx

    Nõustamise põhialused

    karjäärinõustamisega ­ tekkis pretsedent) ­ karjäärinõustamise ,,isa". 1909 tekkis uus arusaam/suhtumine vaimse tervise osas, et vaimuhaigused on ravitavad. 1913 National Vocation Guidance Association loomine (praegu: Career Development Association) - organisatsioonide loomised, toetas oluliselt selle valdkonna arengut. Mõjuteguriks ka demokraatia areng, ühiskonna areng. Nõustamise valdkonna suurimad mõjutajad Carl Rogers (1902-1987) ­ lõi oma teooria, põhiliselt lähtuvalt omaenda kogemusest, seotud sellega, missugune ta ise oli. Sobis peamiselt temale. Tema järgi on nõustajad humanistid. 1930ndatel võttis kasutusele termini ,,nõustamine" ­ nägi, et inimesel on potentsiaali ja seda tuleb toetada. Varem suhtuti, et inimene on probleemne, haige (biheiviorism ja psühhoanalüüs). Tal puudus erialane haridus, nim ennast nõustajaks, seega ei olnud seotud meditsiiniga. 1942 ilmus C.Rogers'i raamat Counseling and Psychotherapy.

    Nõustamine
    thumbnail
    24
    docx

    Nõustamispsühholoogia konspekt

    Professionaalsus võib langeda, objektiivsus langeb, võib lahendada oma probleeme läbi kliendi probleemide. Teadus: teaduspõhised efektiivsed mudelid. Nõustaja peaks olema nii teadlane kui rakenduslik nõustaja. Teaduslik mõtlemine eeldab oskuseid luua objektiivset vaatlust kuni sekkumiseni, kontrollida hüpoteese, ehitada üles teooriaid, diagnoosida, kasutada uurimismeetodeid, mis aitavad muuta nõustamise seletatavust ja efektiivsust tõhusamaks ja testide kasutamise oskust. ...... teooria ­ suhtlemispsühholoogia, kuulamine, mõjutamise tehnikad. Probleemilahenduse strateegiad ­ konfliktikäitumise viisid ja meetodid Kehtestamine ­ läbirääkimise tehnikad Eetika ­ abistamissuhe, formaalsed ja mitteformaalsed ettekirjutused · Fookus nõustamisel on arenguline toimetulek, oskuste õpetamine, probleemide ennetamine. Psühhoteraapias on fookus kõrvaldav, aitab ületada olemasolevaid probleeme, nt. ärevus, depressioon · Probleemi olemus

    Psüholoogia
    thumbnail
    11
    docx

    Nõustamise põhialused

    e) Lõpetamine ja tagaside SISSEJUHATAV INTERVJUU : vajalike andmete kogumine, kokkulepped kliendi ja nõustaja vahel, probleemide nimestik PÄEVAPLAAN : Korrastatus toetab nõustaja tööd ( oluline püsib meeles. Tegevus on sihipärane) Struktuur ,,ravib" : klient kontrollib samuti olukorda, võimaldab keskenduda vormi asemel sisule. NB! Struktuurist ei tohiks siiski saada eesmärk omaette! ESIMENE SEANSS: päevaplaan, meeleolu kontroll, tagasivaade, eesmärgid, probleemid, (vajadusel nn teooria õpetamine), ootused nõutamisele, kliendi harimine tema probleemi suhtes, kodutöö, kokkuvõte ja tagasiside. JÄRGNEVAD SEANSSID: meeleolu kontroll (ka nt testide kasutamine), sild eelmise seansiga, päevaplaani tegemine, kodutöö ülevaatamine, päevaplaanis olevate asjade arutamine, uue kodutöö andmine, ja perioodilised kokkuvõtted, tagasiside. MIDA NÕUSTAJA KARDAB? Pikk paus, segadus (ei ole vale väljendada oma tegelikke tundeid), ei tea kuidas aidata (tuleb mõista

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    16
    docx

    Muutuste protsess rehabilitatsioonis

    TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Sotsiaaltöö osakond MUUTUSTE PROTSESSID REHABILITATSIOONIS Juhendaja: Pärnu 2013 1 Sisukord Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. Rehabilitatsioon.............................................................................................................4 1.2 Rehabilitatsiooni protsess....................................................

    Sotsiaalsed probleemid Eestis
    thumbnail
    28
    pdf

    Tarbijakäitumine eksam konspekt

    mõne tundmatu brändi korral. x Harjumuslik ­ jäetakse mõni etapp vahele, kulutatakse vähem aega, tunnuslik tuntud brändi ostmisele. Äritarbija ostuotsustusprotsess: x Probleemi teadvustamine x Toote spetsifikatsiooni koostamine x Alternatiivsete toodete ja hankijate otsimine x Alternatiivide võrdlemine x Toote ja hankija valimine, tellimuse esitamine x Ostujärgne hinnang valitud tootele ja hankijale 1.3. Osalusmäära teooria Tarbija osalusmäär näitab, kui palju vaimseid ressursse rakendab ta tajumise ja infotöötluse käigus. Tarbija kestev osalus viitab sellele, et tarbijal on suur tootehuvi ja ta mõtleb tihti tootele. Osalusmäära mõjutab toode, ostja isiksus, ostusituatsioon ning ostja ja müüja suhtlus. Brändilojaalse käitumise korral on tarbija suure kogemuse ja kõrge osalusmääraga, talle on toode oluline ning ta ostab teadlikult vaid kindlat brändi.

    Tarbijakäitumine




    Kommentaarid (1)

     profiilipilt
    :
    14:20 13-02-2017



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun