Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Liiklus - analüüs - sarnased materjalid

liiklus, liikluses, load, koorub, idukid, abstraktselt, hjuseks, seire, idatakse, hjused, kasvatatud, suundumus, rullnokk, eksperiment, rohelisele, kummid, trahvid, muuseas, kstes, trikk, hakkaks, itma, navu, sundida, henenud, riskik, idab, trag, autodele, kuritegu, hukkunute, maanteed, hemalt, parandust
thumbnail
4
docx

Rail Balticu analüüs

vähem kannatama. Samuti arvavad nad, et ohustatud liigid ei ela mitte ainult Natura aladel, vaid ka teistes majandusmetsades. Kuigi see tõestab, et need inimesed ei ole aru saanud, miks üldse kaitsealasid luuakse. Need on alad, kus on tagatud liikide säilimine, kus neid ei segata. Teistes kohtades nagu riigimetsad see tagatud ei ole. Rail Balticul on aga ka plusspooli. Kuna tegemist on elektrirongidega, ei saastaks need õhku. Samuti väheneks maanteede liiklus, mis samuti vähendaks õhu saastet. Elektrirongid teevad ka palju vähem müra kui tavalised rongid. Ükskõik kuhu või kuidas Rail Baltic rajatakse mõjutab see siiski ümbritsevat keskkonda. Kuigi trass Nature alasid arvatavasti ei läbi, siis mõjutab see siiski kaudselt neid alasid. Samuti tahetakse kõike võimalikult kiiresti ja odavalt teha ning see on põhjuseks, miks hiljem nii palju vigu avaldub.

Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

MAJANDUSANALÜÜS Õppematerjal 2 SISUKORD ÕPPEMATERJAL 1 SISSEJUHATUS 5 I KULUARVESTUS 6 1.Kuluarvestuse eesmärgid ....................................................................................................6 2.Kuluarvestuse süsteem, kululiigid.......................................................................................8 3.Kulukohtade arvestus ........................................................................................................11 4.Kuluarvestuse põhimõtted .................................................................................................11 5.Kuluarvestuse meetodid...............

Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Veenmiskõne: Liiklus

Liikluskultuur Viimaste kümne aasta jooksul on Eesti liikluses ootamatult elu kaotanud mitmed inimesed. Kuigi statistika näitab, et hukkunute arv väheneb igal aastal, on siiski õnnetuste arv liialt suur, eriti meie väikese Eesti rahvaarvu jaoks. Enamik nendest alles väga noored, meie eakaaslased. Õõvastavaid ajalehepealkirju lugedes tekib ikka ja jälle küsimus: kas tõesti on meil nii kiire, et mängida oma noore eluga? Paljud ei mõtle sellele ennem kui nende enda tuttavatega see õnnetus on juhtunud.

Eesti keel
45 allalaadimist
thumbnail
284
pdf

Kaitsealade külastuskoormuse hindamise juhend: seiremeetodite arendamine ja rakendamine

............. 25 2.1 KÜLASTUSSEIRE MOODULID ............................................................................................................................................ 26 2.2 SEIREALADE VALIKU KRITEERIUMID LÄHTUVALT PUHKE- JA KAITSEVÄÄRTUSTEST ........................................................ 28 2.2.1 Külastajasegmendid ............................................................................................................... 31 2.2.2 Riikliku seire andmete kasutamise võimalused külastusseirel ............................................... 35 2.2.3 Andmete kogumise hea tava ................................................................................................. 38 2.2.4 Pilootprojekti andmemudel.................................................................................................... 42 3. KÜLASTUSSEIRE JA KÜLASTUSKOORMUSE HINDAMISE MEETODID .............................................................

Loodus
7 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Iseseisev töö - Liikluskindustus

Iseseisev töö Töötada läbi liikluskindlustuse seadus ja vastata järgmistele küsimustele. Küsimused on esitatud valikvastuste testina. Alati on kindlasti õige vähemalt üks väide ­ võib olla ka õiged mitu väidet. Need väited, mis on õiged, kirjuta taha ,, jah" ja ka põhjendus, millisest liikluskindlustuse seaduse paragraafist õige vastuse leidsid. Valedele väidetele kirjuta taha lihtsalt ,,ei". 1. Milliseks tähtajaks sõlmitakse liikluskindlustuse tavaleping ? a. 1 päev kuni 12 kuud. ei b. 15 päeva kuni 12 kuud. ei c. Tavaleping sõlmitakse tähtajatult. Jah LkindlS § 14 lõige 1 2. Eestis kehtiva piirikindlustuse lepingu alusel hüvitatakse : a.Eestis tekitatud liikluskahju. Jah LkindlS § 12 lõige 2 b.Eesti naaberriigis tekitatud liikluskahju. ei 3. Milliseks tähtajaks väljastatakse liikluskindlustuse poliis ? a.1 päev kuni 12 kuud. Jah LkindlS § 15 lõige 3 b.Liiklusk

Liiklusõpetus
49 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu kirjandite analüüs

Olen toonud näiteid Sophoklese ,,Kuningas Oidipus", Nabokovi ,,Lolita". Tekstid on tavaliselt teemasse, kuid toodud väiteid ei aruta piisavalt. Mõttet jäävad tihti poolikuks. Pean rohkem oma väiteid tõestama ja järeldama. Ning küsimustele vastused leidma. II. Õigekiri Õigekiri on hinnatud rahuldavaks. Kirjandis on 8-11 kirjaviga. · Häälik Proffesionaaliks - proffessionaaliks · Kokku- ja lahkukirjutamine Keskkonna probleeme ­ keskkonnarobleeme, liiklus vahendid ­ liiklusvahendid, päikese energia ­ päikeseenergia, elektri energia ­ elektrienergia, tuule generaatorid ­ tuulegeneraatorid, eksami tulemustega ­ eksamitulemustega, koguaeg ­ kogu aeg, sellejaoks ­ selle jaoks, vabaaja ­ vaba aja, puhke päevadel ­ puhkepäevadel, minuarvates ­ minu arvates, loto võit ­ lotovõit, eestikeelseid ­ eesti keelseid, sellejaoks ­ selle jaoks, meelejärele ­ meele järele, pea asi - peaasi · Suur ja väike algustäht

Eesti keel
86 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

miseni Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas Liikluse reguleerimine Liiklust reguleerib politseiametnik või abipolitseinik, kes on saanud selle- kohase väljaõppe. Liiklust võib omandatud pädevuse piires reguleerida ka sellekohase välja- õppe saanud: kaitseväe ja Kaitseliidu reguleerija kaitseväe ja Kaitseliidu sõi- dukite kolonni liikluses osalemise korral päästeteenistuja ja päästetöödele kaasatud isik päästetöödel looduskaitsetöötaja kaitsealal looduskaitseseaduse tähendu- ses, hoiualal, püsielupaigas või kaitstava loodusobjekti piiran- guvööndis ning selleni viivatel teedel riigimetsa majandamist korraldav isik või riigiasutuse töötaja metsateedel kiirabibrigaadi liige sündmuskohal kannatanute ja

Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

Millal ei ole vaja liiklusõnnetusest politseile teatada? Kui on juhtunud liiklusõnnetus, peab liiklusõnnetuses osalenud juht: * Võimalikult kiiresti seisma jääma, põhjustamata sellega lisaohtu, ja lülitama sisse ohutuled. Kui sõidukil puuduvad ohutuled või kui liiklusõnnetuses osalenud sõiduk asub kohas, kus nähtavus on halb või piiratud, tuleb teele panna ohukolmnurk vastavalt liiklusseaduse § 39 lõikele 9. * Tegema kõik võimaliku, et liiklus liiklusõnnetuse kohal oleks ohutu. * Esitama liiklusõnnetuses osalenud teise juhi soovil isikut tõendava dokumendi. Kui liiklusõnnetuses on inimene saanud vigastada või surma, peab juht: * Kui liiklusõnnetuse kohal on sooritamata käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1 ja 2 sätestatud toimingud, tähistama selle koha ohukolmnurgaga vastavalt käesoleva seaduse § 39 lõikele 9 ja tegema kõik võimaliku, et liiklus liiklusõnnetuse kohal oleks ohutu;

Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Liikurmasinate erialane inglise keel

Sideaine 44. Asphalt concrete 44. Asfaltbetoon 45. Asphalt content 45. Bituumenisisaldus 46. Asphalt distributor 46. Asfaldilaotur 47. Asphalt mixing plant 47. Asfaldisegisti 48. Auxiliary lane 48. Lisarada 49. Average 49. Keskmine 50. Average weight per unit area 50. (segu-) mass pinnaühiku kohta 51. Axis 51. Telg (joon) 52. Axle 52. Telg 53. Axle load 53. Teljekoormus 54. Backdigger 54. Pöördkoppekskavaator 55. Back filling 55. Tagasitäitmine 56. Balance weight 56. Vastukaal 57. Bank 57. Mulle, kallas, mullavall 58. Base 58. Alus, taldmik, kandev kiht 59. Batching by volume 59. Mahtdoseerimine 60. Batching by weight 60. Kaaldoseerimine 61. Battery 61. Aku 62

Inglise keel
7 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Argumenteermine

Sellist olukorda, kus pääseksid võidule mõjuvõimsate isikute või firmade huvid, tuleb vältida, võttes otsustamise aluseks tugevamad argumendid. Näitena võin tuua Tallinn- Tartu maantee 4- realiseks ehitamise kava. Ühel pool on inimesed, kes elavad antud maantee ääres ja kellelt sundvõõrandatakse nende kodud, kuna need jäävad tee ehitusele ette, teisel pool on valitsus ja ettevõtjad, kes saavad suurt tulu, kuna ummikud jääks väiksemaks ja liiklus kulgeks sujuvamalt. Parim viis oma väidete tõestamiseks ning seisukohtade selgitamiseks on argumenteerimine. Kahjuks pole demokraatlikus ühiskonnas õnnestunud vältida olukorda, et otsustamisel lähtutakse mõjuvõimsate huvigruppide kasust. Mõjuvõimsad suurfirmad rahastavad valimiskampaaniaid, teevad jõulist lobitööd ning suudavad seeläbi oma tahet läbi suruda. Sellises olukorras ei pääse võidule mitte tugevamad argumendid, vaid hoopis tugevama argumendid. 7

Eesti keele väljendusõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1.

Juhtimine
299 allalaadimist
thumbnail
36
ppt

PÄÄSTETÖÖD LIIKLUSAVARIIL

- AUTO TULED HÄIRIVAD PÄÄSTETÖID JA MUUD LIIKLUST -PARKTULED, OHUTULED JA VILKURID ON PAREM VARIANT · INFORMATSIOON ESIMESENA ÕNNETUSKOHALE SAABUNUD AUTO: -INFORMEERIB KOHESELT OLUKORRAST - INFORMEERIB ILMASTIKU JA TEE OLUDEST - VAJADUSEL PALUB LISAJÕUDE · AUTODE PAIGUTAMINE - VÕIMALIKULT LÄHEDALE ARVESTADES TURVALIST VAHEMAAD -TEHNIKA PEAB PAIGUTAMA SAMALE TEEPOOLELE NN. "ROOTSI MUDEL" - KUI VÕIMALIK TAGA OHUTU MÖÖDASÕIT TEISTELE AUTODELE - JUHUL, KUI ON VAJADUS SULGEDA LIIKLUS TÄIELIKULT, ARUTA SEDA POLITSEIGA 4. TEGUTSEMINE ÕNNETUSKOHAL · OHUTUSE TAGAMINE - JUHI REAGEERIMISAEG ON CA. 2 SEK - SÕIDUAUTO LÄBITAV VAHEMAA ERINEVATEL KIIRUSTEL: 50 KM/H = 14 M/SEK 80 KM/H = 22 M/SEK 120 KM/H = 33 M/SEK - 120 KM/H LIIKUV AUTO LÄBIB 100M 3 SEKUNDIGA -ESIMENE OHUMÄRK TULEB PAIGUTADA PIISAVALT KAUGELE ÕNNETUSKOHAST (POLITSEIAUTO) · KAS ÕNNETUSES OSALEB OHTLIKUAINEVEOK -MILLISE AINEGA ON TEGEMIST? - ÜRO NUMBER · OHUKLASSID

Liiklusjärelvalve
2 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Road safety (Liiklusohutus)

Road safety Cheremisinov Andrei 7.b Keep to a sidewalk Use pedestrian to cross the street You must be sure that the cars are stopping for you! Do not run and play on roads Cross streets with green traffic lights Turn left, turn right and cross the street

inglise teaduskeel
5 allalaadimist
thumbnail
84
doc

Uurimustöö alused

Pealkiri: UURIMISTÖÖ ALUSED JA METOODIKA 2 SISUKORD 1.TEADUSTÖÖ ALUSED............................................................................................4 1.1Teadustöö põhimõisted..........................................................................................4 1.2Teaduskraadid ja nimetused.................................................................................. 8 1.3Teaduslik tunnetus.................................................................................................9 1.4Teaduslik tunnetus realiseerub teadustöö kaudu.................................................12 1.5Teadustöö tingimused..........................................................................................12 1.6Uurimuse kolm huvi............................................................................................13 1.7Mitmesugused uurimissuunad: induktsioon ja dedukts

Uurimistöö alused ja...
1062 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

Esmaabi
311 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Strateegiline planeerimine

E PUUDUMINE PÕHJUSED PÕHJUSED HALB MADAL SEIRE TEOSTAJATE JA EBAPIISAVAD VILETS HANKE- GRAAFIKUTE KOOLITUS- KOOLITUSE OSKUSED POLIITIKA KOOSTAJATE KEHV KAVA EELARVE KOOLITUS

Projektijuhtimine
161 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Veapunktisüsteemi mudeli rakendamine ja rehabilitatsioonisüsteemi väljatöötamine (jätku-uuring)

Rehabiliteerimine käesolevas kontekstis tähendab liiklusreeglite rikkuja psühholoogilist nõustamist, eesmärgiga mõjutada teda oma liikluskäitumist ohutumaks muutma. Rehabiliteeriva nõustamise sisuks on: - enesereflektsiooni oskuste tutvustamine ja arendamine; - enesetaju realistlike perspektiivide kujundamine; - liiklusreeglite rikkuja liiklusega seotud hoiakute muutmise toetamine ja suunamine; - liikluses käitumise vastutuse tõstmine ja sellega seotud probleemide tajumise parandamine; - muutusteks valmisoleku motivatsiooni soodustamine; - ohutu liiklemise aluseks olevate teadmiste laiendamine ja süvendamine. 18 Seni Euroopas (valdavalt Austrias ja Saksamaal) kasutatavad liiklusreeglite rikkujate

Auto õpetus
15 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused
638 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sotsioloogia eksam - kordamisküsimused ja vastused

Eksamiküsimused ja vastused ­ Sotsioloogia alused 1. Mis on sotsioloogia? (Mida sotsioloogia uurib?) Sotsioloogia on teadus, mis uurib inimsuhete mustreid ja protsesse. Sotsioloogia eesmärgiks on uurida sotsiaalseid jõude, mis meie igapäevast elu mõjutavad: poliitika, haridus, suurfirmad jne. Kuidas ja mil moel nad seda teevad? 2. Mille poolest erinevad omavahel psühholoogia ja sotsioloogia, kuigi mõlema uurimisobjektiks on inimene ja tema käitumine? Sotsioloogia vs ajalugu. Psühholoogias tehakse eksperimente, sotsioloogias uuritakse inimest tema loomulikus keskkonnas, situatsioonis. Ajalooline vaatenurk ­ ajaloo uurimine selgitamaks industriaalühiskonna kujunemist ja arengut 3. Mida tähendab sotsioloogiline kujutlus? Peter Bergeri käsitlus? Näidisülesanne: mida võib laiemas plaanis tähendada nt hammaste pesemine, tassi kohvi joomine vms. Eksamil on vaja tuua näide teistsuguse igapäevase tegevuse või nähtuse kohta. Sotsioloogiline kujutlus tähendab o

Sotsioloogia
92 allalaadimist
thumbnail
528
doc

Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused

liigirikkuse vähenemise. Biotehnoloogia areneb kiiresti ja geneetiliselt muundatud organismidest (edaspidi GMO) tingitud võimalikke riske tuntakse vähe. Suureneb päikeseenergia kasutamine.  Reostust mahendavad meetmed: arengute pikaajaline kavandamine ökoloogiliste, sotsiaalsete ja majanduslike aspektide osas; Soodustused arendamise ja rakendamise ning jätkusuutlikkuse osas; Koolitamine ja teabe levitamine; Seire ja järelevalve intensiivistamine; Tegevuskavade koostamine hädaolukorra ennetamiseks ja lahendamiseks; Teadaolevate jääkreostuskollete korrastamise kavade väljatöötamine ja elluviimine; Soodustuste, toetuste süsteemi arendamine ja rakendamine inimmõju vähendamiseks veekogumitele ja pinna- ja põhjavee seisundi parandamiseks. Maavarade kasutamise pikaajaliste riiklike arengukavade koostamine ja rakendamine. Välisõhu kaitse

Keskkonnakaitse ja säästev...
238 allalaadimist
thumbnail
77
doc

TEHNOÖKOLOOGIA EKSAM

PILET nr. 2 1. NOOSFÄÄRI MÕISTE Noosfääri mõiste (kr. noos ­ mõistus + sphaira ­ kera) võeti 1920. aastatel kasutusele mitme autori poolt. Prantsuse filosoofi E. Le Roy (1870 ­ 1954) määrangu järgi on noosfäär süsteem, millesse kuuluvad tehnika ja see osa loodusest, mida hõlmab inimese sihipärane aineline tegevus. Autori arvates sobib noosfääri vasteks eesti keeles mõistuskeskkond, aga ka mõistusmaailm. 2. MEREKESKKONNA SEIRE KORRALDUS EESTIS Viimaste aastate olulisemad keskkonnamõjutused on seotud ehitustegevusega Muuga sadamas, Saaremaa sadamas ning Paldiski lõunasadamas. Samuti teostati merekeskkonnaseiret Naissaare liivamaardlas seoses liiva kaevandamisega Muuga sadama idaosa laiendamiseks. Seireid teostasid pädevad eksperdid Tallinna Tehnikaülikooli Meresüsteemi Instituudist, Tartu Ülikooli Eesti Mereinstituudist ja Eesti Ornitoloogiaühingust.

Tehnoökoloogia
42 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Geograafia: RAHVASTIK

Geograafia teaduse areng e. maateadus -kirjeldav geograafia (avastati uusi maid, valimistati väga palju kaarte) Kaart- maapinna vähendatud, mõõtkavaline ja leppemärkidega seletatud kujutis. -geograafia spetsialiseerumine (tekkisid geograafia erinevad harud) Geograafia: 1) Loodusgeograafia  Uurib looduses toimuvaid protsesse a) Geomorfoloogia (teadus mis uurib erinevaid pinnavorme) b) Klimatoloogia (tegeleb eri paikade kliima uurimisega) c) Imnoloogia (järveteadus) d) Maastikuteadus (uurib nende ehitust, teket ja seaduspärasusi) e) Petroloogia ( uurib kivimite ehitust, levikut, teket jne) 2) Inimgeograafia e. ühiskonnageograafia  Uurib ühiskonnas toimuvat protsessi ja nende ruumilist levikut a) Poliitiline geograafia (uurib poliitilise kaardi kujunemist) b) Majandusgeograafia (majanduslike geosüsteemide, nende kujunemise ja toimimise iseärrasusi) c) Rahvastikuteadus ( uurib rahvastikk

Geograafia
30 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Arengupsühholoogia seminarid

Konkreetsed 7-12 Mõistetakse füüsikalisi omadusi- mass, pikkus, Reeglite paikapanemine ja nende operatsioonid kaal ja maht. kehtestamine. Suudetakse rohkem aru saada ka teiste Raalsete situatsioonide vaatenurkadest, kujutleda tegevuste jada ja tutvustamine- liiklus, raha. tegevuste tagajärgi pöörata. Kella tundmine Võimelisus järjestada, nummerdada ja Tagajärgede analüüsimine klassifitseerida. Järjekorra moodustamine Konkreetsete probleemide lahendamise ja otsuste Probleemi loogiline põhjendus

Arengupsühholoogia
23 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Töökeskkond ja ergonoomika kordamiskisimuste vastused 2015

Töökeskkond ja ergonoomika kordamiskisimuste vastused 2015. Teema 1. EL töötervishoiu ja tööohutuse normatiivmaterjalid ja strateegia põhimõtted. 1. Eurodirektiivid töötingimuste ja seadmete ohutuse osas. Raamdirektiiv meetmete kohta töötajate tervise kaitseks ja tööohutuseks Eridirektiivid raamdirektiivi 89/391/EEC juurde: I: mis käsitleb töötervishoiu nõudeid töökohtadel (OJ L II: töö ajal kasutatavaid töövahendeid käsitlevate töötervishoiu- ja tööohutusealaste miinimumnõuete kohta töötajaile III: 89/656/EEC 30.11.1989 töötervishoiu ja tööohutuse miinimumnõuete kohta isikukaistevahendite kasutamisel töökohtadel töötajate poolt (OJ L 393, 20.12.1989) IV: 90/269/EEC 29.05.1990 töötervishoiu- ja tööohutusealastest miinimumnõuetest raskuste teisaldamisega kaasneva riski ja eriti võimalike seljavigastuste vältimise kohta töötajatel (OJ L 156, 21.06.199

Töökeskkond ja ergonoomika
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

TEKSTI REDIGEERIMINE

sõidetud jalgratturite verest. Seega: rohkem ummikuid! Ummik on turvaline, autojuht on seal seotud käsist ja jalust. Ta ei saa üritada möödasõitu, ei saa kuhugi pöörata, ei saa üldse mitte midagi teha peale aeglase ja piinarikka venimise. Aga kui tihti juhtub, et kaks tigu kokku põrkavad ning haiget saavad? Kui Tartu maanteel oleks liiklus sama umbes kui hommikuti Pirita teel, siis ei juhtuks seal ainsatki liiklusõnnetust. Ehk kui mõni juhtukski, siis poleks tagajärjed kuigi kurvad, sest kui kõikide autode kiirus on keskmiselt 10 km/h, piirduks probleem halvimal juhul plekimõlkimisega. See oleks kui lihavõttemunade koksimine, ainult väike kõks. Lahendus. Kuidas teha nii, et kõik Eestimaa teed oleksid paksult umbes? Loomulikult tuleb tänavatele

Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kiirus, vaid kiirus ei muud...

kooli poole. Tee peal uuesti kella vaadates kõhklesin, kas jõuan bussile, mis peatub kahe minuti pärast Sõjakooli peatuses. Lisasin veel tempot, et ikka jõuda. Möödudes vana sõjakooli majast nägin ma peatust, kus ootasid juba paljud, nii väikesed kui suured. Sisimas lootsin, et bussi enne mind ei tuleks. Peatusesse jõudes oli buss täpselt ees ja ma astusin suurest rõõmust bussi, mis oli rahvast pungil täis. Tänaval oli autodel tihe liiklus, üks auto oli isegi avarii teinud ning politsei oli juba kohapeal. Lepistiku peatuses bussist väljudes, asusin ma rahvamassist mööda tormama, et üle tee saada. Selleks ajaks kui mina tahtsin minna üle tee, läks tuli valgusfooris punaseks. Autojuhid, kes olid punase fooritule taga oodanud tahtsid muidugi uhkustada oma vingete autodega ja vajutasid gaasi põhja nii, et silme eest vaid tuul mööda vuhises. Tuli

Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Tee-ehituse ökonoomika kordamine

makseasutuse, rakendusasutuste ja - üksuste ning toetuse saajate tegevust. Rakendusüksus - Vabariigi Valitsuse määratud riigiasutus või eraõiguslik juriidiline isik, kelle ülesannete hulka kuuluvad muuhulgas toetuse taotluste menetlemine, toetuse rahuldamise otsuse alusel toetuse väljamaksmise jaoks vajalike dokumentide vormistamine ja makseasutusele edastamine ning projektidele eraldatud toetuse seire teostamine. Lõppkasusaaja (toetuse saaja) Finantsabi lõppkasutaja. Tegevuste eest vastutavad asutused ja riigi- või eraettevõtted, kes teostavad või tellivad ise Euroopa Liidu struktuurifondide abisummadest toetatavad tööd ja hanked. Abikõlbulikud kulud - Kogukulu, mis kaetakse struktuuritoetuste, toetuse saaja omafinantseeringu ja kaasfinantseerimise abil. - Abikõlblike kulude määramise üldised tingimused ja kord. Rahandusministri määrus

Ehitus
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Keelekorralduse põhimõtted

sellest samast keskkonnast, kus parasjagu viibitakse. Osades asjades vajame me aga nõu. Ka kirjakeelega on nii. Me omandame põhilise osa oma teadmistest keskkonnast teiste inimestega suheldes, kuid mõnes asjas vajame me aga abi: uurime sõnastikke ja erinevaid käsiraamatuid. Kui mingisugune norm aga puudub ja seda ühiskonnast endast omandada võimalik pole, kehtestatakse norming. Nii on loodud terveid valdkondi nagu näiteks liiklus. Nii nagu normid esinevad meie ühiskonnas, esinevad ka kirjakeele sõnavaral ja ka näiteks grammatikal. Näiteks inglane kirjutab nädalapäevi ja sakslane iga nimisõna suure tähega, meie väiksega. Hispaanlane paneb meie mõistes tagurpidise küsimärgi küsimuse ette. Mis puudutab veel „õige-vale”-vastandust, siis kiputakse seda kehtestama veel ka kirjutustavades nagu oleks olemas vaid üks variant, kuidas midagi kirjutada tohib. Toome näiteks ühe Jaapani sünonüümi

Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

TURUNDUSE ALUSED Sisukord 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................1 2.TURUNDUSE JUHTIMINE (PLANEERIMINE).............................................................5 3.TURU SEGMENTIMINE JA TOOTE POSITSIOONIMINE.........................................13 4.TARBIJAKÄITUMINE....................................................................................................16 5.SUHTLUSTURUNDUS...................................................................................................26 6.TOODE JA BRÄND.........................................................................................................28 7.TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON.............................................................................37 8.HIND.................................................................................................................................54 9.TURUSTUS.......

Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Eesti Avalik Haldus konspekt

kohaldamine ning politseile pandud ülesannete üleriigiline täitmine. Eesti turvalisuspoliitika põhisuunad aastani 2015 (TPPS) (http://www.siseministeerium.ee/31926) ­ Rõhutatud on viite turvalisuspoliitika põhimõtet: igaühe vastutus, kaasamine, koostöö, ennetus ja pikaajaline planeerimine. ­ Põhimõtete ellurakendamiseks on seatud kaheksa turvalisuspoliitika põhisuunda: turvalisem tunne, ohutum liiklus, tuleohutum elukeskkond, kaitstum vara, vähem õnnetusi, turvalisem riik, kiirem abi ning tõhusam turvalisuspoliitika. Eesti regionaalarengustrateegia (http://www.siseministeerium.ee/public/EESTI_REGIONAALARENGU_STRATEEGIA_2005___2015.doc) Essee: põhimõtted, suunad, ohud. ­ Mõjutab palju kuulumine EL. Tagasihoidlik transpordiühendus teiste liikmesriikidega, hõre asutus, vähenev

111 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sõiduauto otsasõit takistusele

õigete hoiakute puudumine liiklejates ja ühiskonnas tervikuna; liiklusohutusalase tegevuse puudumine; puudulik sõidujuhtide ettevalmistamine; ebatõhus liiklusjärelvalve, suur joobes juhtide osakaal liikluses; liikluskeskkonna ohtlikkus. Liiklusohutusprogramm aastateks 2016-2015 läheneb liiklusohutuse tagamisele terviklikult ning selle eesmärk on liikliussurmade ja raskesti vigastatute arvu vähendamine selliselt, et aastane 2023-2025 keskmisena ei hukkuks liikluses mitte üle 40 inimese ja raskesti vigastatute arv ei ületaks 2023-2025 aastate keskmise väärtusena 330 inimest aastas. Liiklusohutusalased meetmed olid liiklusprogrammiga eelkõige suunatud selliste liiklejate gruppide ja valdkondadele, mille abil on kõige enam võimalik mõjutada liiklusohutusastet. Rääkides sõiduautode otsasõidust paiksele takistusle nendeks grupideks võib nimetada: lapsed ja vanurid; sõitjad; noored ja väheste kogemustega sõidukijuhid; sõiduki juhtimine

Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused - kordamisküsimused

Kordamisküsimused, teemad 1) Mõisted teede teemast · ajutine tee ­ piiratud ajaks rajatud, hiljem likvideeritav või suletav tee · jäätee ­jäätunud jõe, järve või mere pinnale vahetult rajatud sõidutee · kaherajaline tee ­ t., millel on üks sõidurada kummaski sõidusuunas liikumiseks või kaks sõidurada ainult ühes suunas liikumiseks · kahesuunaline tee ­ t., kus sõidukid võivad liigelda mõlemas sõidusuunas · kergliiklustee ­ ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud tee · kogujatee ­ enamasti kiirteega või magistraalteega paralleelselt kulgev tee, mis kogub liikluse kõrvalteedelt ja juhib liiklussõlmede kaudu põhiteele · magistraaltee - peamine liiklustee; väljaspool asulaid on magistraalteeks põhi- ja tugimaanteed, linnades ja teistes asulates - põhi- ja jaotustänavad · mitmerajaline tee ­ tee, kus korraga samas suunas või vastas-suundades mahub sõitma vähemalt kaks sõidukit · mägitee ­ mägisel maastikul paiknev te

Tehnilise infrastruktuuri...
63 allalaadimist
thumbnail
150
pdf

Transport, keskkond ja elukvalitreet Tallinnas, 2007

Antud projekti raames on plaanis tutvustada uurimuse tulemusi ka mitmetel seminaridel. Antud uurimus sai teoks tänu Tallinna Ülikoolis läbiviidud Tallinna linnale suunatud uurimisprojektide konkursile, mille üheks võitjaks osutus ka autori poolt esitatud projekt. Koostöös REC Estoniaga õnnestus lisafinantseeringute saamine Tallinna Linnavalitsuselt ja Keskkonnainvesteeringute Keskuselt. 10 LIIKLUSOHUTUS JA HÄIRITUS Jüri Uljas Tallinna liiklus on muutunud väga ohtlikuks. Eestis tervikuna on Maanteeameti hinnangul jalakäija tõenäosus liikluses elu kaotada 3 korda suurem kui Prantsusmaal, Belgias või Austrias ja 5 korda suurem kui Põhjamaades. Jalakäijatega on seotud kaks igast kolmest liiklusõnnetusest (Janar Filippov. ”9 nõuannet pealinnas ellu jääda soovivale jalakäijale” Eesti Ekspress, 18.04.2003). Tallinna kõige eluohtlikumad tänavad on Pärnu maantee, Mustamäe tee ja Paldiski maantee. Surmajuhtumite

Keskkond ja säästev areng
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun