Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Lennundus 19. sajand (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium




Timo Pällo
11M klass
TEEMA NIMI
Referaat


Juhendaja : Kadri Kelner

HWG 2011
SISUKORD









1
sissejuhatus
Lennundus pole pelgalt lihtsalt lennukite või muude õhusõidukitega seonduv tegevusala . See on midagi erakordset, toetudes füüsikaseadustele ja inimpiiride võimetele suudeti meie oma homo sapiens sapiens ehk tänapäeva Maal elav inimene õhku viia. See oli raske ning aeganõudev protsess, kust ei puudunud inimohvrid ega vrakkidest järelejäänud hunnik vanarauda. Kõik põhines katse- eksitus meetodil sel vanal ajal, polnud arvuteid ega muid kalkulatoorseid vahendeid millega kindlaks teha see ja too kindel vahemaa /kaugus/võimalikkus, et katsetus üldse õnnestub. Kõhutunne ja puhas julgus olid lennunduse alustala.
Lennunduse, siinkohal modernse lennunduse alguseks märgitakse aastat 1783, mil Montgolfieri vennad disainisid omanäolise kuumaõhupalli, mis oli disainilt väga ebapraktiline ja ka juhitamatu. Sellest šnitti võtnud Jean-Pierre Blanchard ehitas oma versiooni kuumaõhupallist ja lendas sellega üle Inglise kanali aastal 1785 . Sellest ajast alates täiustasid mitmed insenerid kuumaõhupalli, muutes kaalukeset, juhitavust, disaini ning materjali. Üldsuses toimus esimene nii-öelda „õhust raskem lend“ aastal 1903, kui vennad Wrightid tõusid maapinnalt õhku endi valmistatud lennukiga. Kujult sarnaneb ta meile tuttavate lennukitega, olles varustatud enamjaolt samade vahenditega nagu tänapäevalgi. Tiivad, kere ja muud vajalikud instrumendid. Algne disain oli kohmakas , aga mida aeg edasi, seda enam algne disain täienes ja arenes.
Vendade Wrightide lennumasin on justkui tänapäeva modernsete lennukite alusepanija, ilma selle 12 sekundilise läbimurdeta poleks aviatsioon seal maal, kus ta uhkelt tänapäeval seisab.
19. Sajandi lõpp tähistas ühe ajajärgu lõppu ja teise, veel suurema ajajärgu algust. 20. Sajand olid täielik murrang aviatsioonis, paljugi 19. Sajandi saavutuste põhjal. Lennukid muutusid kompaktsemaks, voolujoonelisemaks, vaiksemaks, suuremaks ja paljutki muud. Tekkisid kommerts- ja eraliinid, mis on muutunud tänapäeval, 21. Sajandil, enimkasutatuimaks pikamaatranspordiks maailmas.
17. detsember 1903, vennad wrightid oma õhusõidukiga esimest mehitatud lendu sooritamas





80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Lennundus 19-sajand #1 Lennundus 19-sajand #2 Lennundus 19-sajand #3 Lennundus 19-sajand #4 Lennundus 19-sajand #5 Lennundus 19-sajand #6 Lennundus 19-sajand #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor timofo Õppematerjali autor

Lisainfo

Ingliskeelsete tekstide toel koostatud lühemapoolne referaat üldteadmistega lennundusest 19. sajandil.
wright , lennundus , 19 saj , lennukid , helikopter , da vinci

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

4
doc
Lennundus
3
doc
Lennundus Eestis
8
odp
USA lennundus kahe maailmasõja vahel
8
docx
Ühiskondlikud olud 20-sajandi algul
1072
pdf
Logistika õpik
3
doc
Imperialismi ajastu
2
doc
Ajalugu-20-sajandi algus
6
doc
20 sajand ja I Maailmasõda



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun