Jaak Timberg TUNNIKONSPEKT kursuses "Käitumine ja etikett" Tunni teema Lauaetikett, joogietikett ja käitumine restoranis Tunni eesmärk Tunni eesmärgiks on anda ülevaade sellest, kuidas käituda restoranis, üldiseid teadmisi lauaetiketist ja joogietiketist. Loeng on gümnaasiumi õpilastele või üliõpilastele. Meetodid Loeng, powerpoint esitlus, ülesanded, arutelu. Vahendid Powerpoint, paberlipikutel ülesanded. Ülesanded õpilastele Loengu ajal küsida õpilastelt küsimusi, mis on seotud konkreetse slaidiga. Lisaks saavad õpilased valikvastustega paberlipikud. Tunni käik Esmalt räägib õpetaja lühidalt, millest tunnis juttu tuleb. Seejärel jätkab powerpoint esitlusega.
Käekella ei kanta, sobib hõbe- või kulduur. Naisteriietus pidulikum kui smokinguvastuvõtul. GALAKLEIT: · Dekolteega pikk kleit suurtel väga pidulikel vastuvõttudel · Materjaliks siid,samet,brokaat jt. Kleidi peal jakk või keep. (karusnahkne jakk). · Piduliku õhtukleidi asemel võib kanda rahvarõivaid. · Kingad kõrge kontsaga, kuld- või hõbenahast või kleidiga ühte värvi · Kleidiga sobivas toonid daamiridikül või kuld- või hõbedanahkne ning pärlkaunistustega. Ka kleidi materjalist ja tegumoega kotid. · Kindad kleidiga sobivas toonis kuni küünarnukkideni õhukesest nahast või siidist. Pidulikul õhtusöögil võetakse kindad pärast laudaistumist ära. Tervitada ja tantsida võib kinnastes. · Ehted väga pidulikud. Käe- ja kaelaskantavat kella ei kanta. Sobib käevõrukell. Kui õhtusele vastuvõtule eelneb päevane vastuvõtt (riideid ei jõuta vahetada), võib päeval kanda õhturiietust.
Tallinna Majanduskool Ametkondlik käitumiskultuur (sekretäritöö, üldteadmised etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile: ...........................................
Hooldekodude (ja muude sotsiaalasutuste) sööklad Klientideks on seal elavad vanurid, puudega inimesed ja asutuse töötajad. Sööklad pakuvad nii päevamenüüd kui dieettoite. Süüakse tavaliselt ühes suures söögisaalis. Hooldekodudes võib toitu viia ka tubadesse. Sotsiaaltöötajad viivad sööklast toitu ka vanurite ja puudega inimeste kodudesse. Lasteaedade sööklad Klientideks on lapsed ja lasteaia töötajad. Sööklad pakuvad hommiku- ja lõunasööki ning õhtuoodet. Toit valmistatakse ühes köögis ja viiakse rühmadesse. Seal toit serveeritakse ja ka süüakse. Koolide sööklad Klientideks on õpilased, õpetajad ja kooli töötajad. Pakutakse lõunasööki. Pikapäevarühmade õpilastele pakutakse ka oodet. Kaitsevägede kasarmute sööklad 11 Klientideks on kaitseväelased ja väeosade külalised. Pakutakse kogupäevamenüüd
Protokoll Protos (esimene) + kolla (liim) = protokollon (esimene leht, mis liimiti dokumendirulli ülaserva ning millele märgiti üriku sisu ja autori nimi). Kesk- ja varauusaegne tähendus nõuded, kuidas vormistada kirju (viisakusvormelid) ja korraldada tseremooniaid. Tänane tähendus - kokkulepitud põhimõtted, mis käsitlevad ühiskonnas väljakujunenud käitumis- ja suhtlemisnorme, hierarhiat, ühiskondlikku positsiooni, tseremooniaid jne. Diplomaatiline protokoll Riikidevahelises suhtluses väljakujunenud normide ja reeglite kogu.
Järjest suurenev uute toodete ja teenuste hulk programmererimine, meelelahutusteenused jne. Tekkinud on ulatuslik nn ,,peidetud teenindussektor". Teenindusettevõtlus ja tootev tööstus on järjest rohkem omavahel seotud. 2. Kliendikeskne teenindus Teeninduses lähtutakse kliendist, mitte oma tootest/teenusest. Uuritakse välja kliendi soovid ja arvestatakse nendega oma toote teenuse välja töötamisel ning müümisel. Klient osaleb tootmisprotessis juba arendusest alates. Kliendikeskne käitumine on oskus rahuldada kliendi vajadusi nii, et mõlemad pooled oleksid rahul 3. Arukas teenindusajastu inimene Arukas teenindusajastu inimene ootab rohkem, tahab kvaliteeti. Muutused töömaailmas on seadnud keskseks aruka inimese arendamise, kes suudaks uutes tingimustes, uut suhtumist ning uusi teadmisi ja oskusi vajava elu ning tööga toime tulla. 4
FELIX Sest sa oled muutunud. ANN Muutunud? FELIX Sa oled ära. ANN Pole märganud. FELIX Me vaevu näeme üksteist. ANN Sellest piisab. FELIX Kellele? ANN Mulle. Sulle. FELIX Ei. ANN Felix, ma tõesti ei jaksa täna... Ann joob kohvi ja võtab laualt vana ajalehe. FELIX Mida ma lastele ütlen? ANN Ütle... ütle, et me tähistame. Näiteks kusagil restoranis. Siia ma neid ei tahaks. FELIX Tore. Vähemalt laste ees võtad sa end kokku. ANN Õnneks käivad nad harva. FELIX Aga piisavalt tihti, et meil silm peal hoida. ANN Me oleme täiskasvanud inimesed. FELIX Aga käitume nagu teismelised. Või vähemalt üks meist käitub nii... ANN Felix, see teema tõesti ei eruta mind. Felix ajab end diivanilt püsti. FELIX Aga mina? ANN Praegu? FELIX Jah.
rõivastuda, olla hea pererahvas külalistele. Etikett kehtestab reeglid, mis on inimese teenistuses ja muudavad tema elu kergemaks, mitte vastupidi. Termin etikett tuleb ladinakeelsest väljendist est hic questio, mis tõlkes tähendab siin on küsimus. Ladinakeelsest väljendist on tuletatud prantsuskeelne sõna etiquette, mis tähendab sedelit või pealkirja. 15.sajandil Burgundia hertsogi Philippe Hea (1396-1467) nõudel koostati ja vormistati sedelitel õukonnas järgitav alluvusjärjekord ning tseremooniad: kes millal ja kuidas võisid riigipea poole pöörduda, temaga suhelda ja teda teenindada. Etikett muutus eriti rangeks Prantsuse õukonnas Loui s XIV (1643-1715) ajal, kui määratleti kuninga ja tema lähikondlaste kõik toimingud alates ärkamisest hommikul ja lõpetades uinumisega õhtul. PROTOKOLL on kokkulepitud põhimõtted, mis käsitlevad ühiskonnas väljakujunenud käitumis- ja suhtlemisnorme, hierarhiat, ühiskondlikku positsiooni, tseremooniaid.
Kõik kommentaarid