Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Laste kasvatamine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Lastele - Kõige pisematele meeldivad vahvad luuleread väga, millega saab neid rahulikult unemaale saata
Vasakule Paremale
Laste kasvatamine #1 Laste kasvatamine #2 Laste kasvatamine #3 Laste kasvatamine #4 Laste kasvatamine #5 Laste kasvatamine #6 Laste kasvatamine #7 Laste kasvatamine #8 Laste kasvatamine #9 Laste kasvatamine #10 Laste kasvatamine #11 Laste kasvatamine #12 Laste kasvatamine #13 Laste kasvatamine #14 Laste kasvatamine #15 Laste kasvatamine #16 Laste kasvatamine #17 Laste kasvatamine #18 Laste kasvatamine #19 Laste kasvatamine #20 Laste kasvatamine #21 Laste kasvatamine #22 Laste kasvatamine #23 Laste kasvatamine #24
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-09-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 25 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Katariina Reissaar Õppematerjali autor
Kuidas lapsi kasvatada, mis on lastele oluline, milline on nende käitumine jneInimese areng toimub kogu eluea.Õnnelik kodu võib arengule hoogu anda. Vaenulik ja väljakutseid mitte pakkuv keskkond arengut pärssida.Aluspõhja elule loob turvaline kiindumus.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
25
docx

Arengupsühholoogia

Peamised arenguprobleemid ja nende hindamine. Kognitiivse arengu arengu etapid ja sisu vastavalt J. Piaget’ teooriale. Piaget’ kognitiivse arengu mudel • Areng läbib erinevaid staadiume, teadmiste arengus on kolm erinevat teadmise taset • Hilisemad staadiumid järgnevad varasematele vastavad paremini reaalsuse nõudmistele • Iga staadiumiga seotud vanuselised piirid on keskmised ning võivad erinevate laste ja kultuuride vahel suuresti varieeruda. • Staadiumide järjekord on muutumatu • I-III staadium on universaalsed, IV aga omane vaid täiskasvanute teatud liiki mõtlemisele arenenud tööstusühiskondades • Sensomotoorne staadium - Imikueas (0-2 a.) Praktilise intelligentsuse staadium mille lõpuks konstrueeritakse ettekujutus tegelikest objektidest Üleminek edukat tegutsemiselt mõistmisele Lapseeas (2.-12.a) toimub esindava (representational) mõtlemise areng

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
38
docx

Arengupsühholoogia eksamiks kordamine

Arengupsühholoogia Kuldvillak:  Nii nimetatakse kõnest arusaamist: retseptiivne kõne  Nii nimetatakse u. 4. elukuul tekkivat täis- ja kaashäälikute kombineerimist: lalisemine  Need on eesti laste esimesed sõnad: emme, aitäh, nämm-nämm  Selles vanuses hakkab laps kasutama kahesõnalisi lausungeid: 2aastaselt  Chomsky lõi selle kõne omandamise teooria: kõneorgani teooria  Dekontekstualiseeritud kõne viitab sellele: rääkimine asjadest, mida ei ole siin ja praegu  See on kuulsaim lapse kiindumusstiili mõõdik: võõra situatsiooni katse  Seda kasvatusstiili iseloomustab kõrge nõudlikkus ja madal soojus: autoritaarne kasvatusstiil

Arengupsühholoogia
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Lapseea häirete etiloogia Lapseea häirete põhjused Pole ühtset põhjust · Orgaanilised · Füüsilised haigused/kahjustused · Temperament · Keskkond Häirete epidemioloogia ·Käitumishäired > emotsionaalsed probleemid ·Psühholoogilised probleemid P > T ·Emotsionaalsed probleemid T > P ·T käitumishäirete ja depressiooni esinemise sagedus vanusega ·Phäirete levik 10. Ja 20. Eluaasta vahel järk ärgult vaibub (v.a depressioon) Cohen jt (1993), Laste ja noorukite...(2006) Vanus ja arenguhäired Tõusud: 6-7-a (kooliminek), 9-10-a, 14-15-a ·Vastsündinu ja imikuiga ­ raske eristada somaatilistest ·Väikelapsed ­ seotud kommunikatsiooniga ·Eelkooliiga ­ emotsioonid, arenguhäired ·Koolilapsed ­ käitumine ja õpivilumus, emotsioonid ·Noorukid ­ emotsioonid, isiksus, käitumishäired, ainete tarvitamine jne. Soolised erinevused ·Poiste probleemid on seotud noorema eaga

Arengupsühholoogia
thumbnail
53
odt

Nimetu

võimaldab meil kasutada introspektsiooni psühholoogiat. · Süstemaatiliselt teadmisi kogudes ja kontrollitud eksperimente läbi viies saame arendada välja parema arusaama ja teadlikuse meist endist , mis teisiti ei oleks võimalik. Arengu vaatlemine · Charles Darwin kirjutas ühena esimestest lastearengupsühholoogiast. See põhines tema oma poja arengu jälgimisel. · 1920/30 sai hoo sisse laste are3ngu uurimine. Asutati hoolekande instituute. · Durkin arvas et eksperimente tuleks läbi viia laboris, kus laps on keskkonnast eraldatud. · Shaffer täheldas mutuis selles, kuidas tänapä'eva psühholoogid käsitlevad laste arengut. Need mutused hõlmavad vajadust mõista protsesse, kuidas lapsed kasvavad ja arenevad, mitte lihtsalt tulemusi ,

Kategoriseerimata
thumbnail
60
docx

Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine

.....................................6 1.5. Kvalitatiivmeetodid...................................................................................... 6 1.6. Kvantitatiivmeetodid.................................................................................... 6 1.7. Lapse arengu vaatlemine............................................................................. 7 2. UURINGU EETIKA................................................................................................ 8 3. LASTE SÜNNIEELNE ARENG JA SÜND..................................................................9 3.1. Viljastumine ja sünnieelne areng..................................................................9 3.2.Sünnieelsed riskid....................................................................................... 10 3.2.1 Downi sündroom................................................................................... 10 3.2. Sünnitus...................................................

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
15
docx

Arengupsühholoogia loengukonspekt

Inimesed on kergesti haaratavad sellistesse tegevustesse, mis toovad kasu. Ta uskus, et need 4 printsiipi töötavad koos. Ta rõhutas, enesekontrolli ja enesedistsipliini (eelduseks on see, et organism on terve), reeglitega peaks olema ettevaatlik, lapsele reegleid seada ei tohiks. Lapse õpetamiseks on tal 2 soovitust: - Vaja kasutada mudeleid ja eeskuju- läbi selle õpetada. - Suuliste korralduste asemel teha praktilisi harjutusi. Tegevus + teadmised. · Laste kognitiivne võimekus piiratud- see on tolle aja kohta väga põhjapanev näide. Ta räägib et nende mõtlemine on teistsugune kui täiskasvanutel. · Sünnipärane uudishimu Locke räägib ka sellest, et laste temperament on vanusest olenev. Locke välistab, et on kaasa sündinud. Matemaatikat on vaja individuaalse karakteri tekkeks ja arenguks. Matemaatika tähendus oli teine kui tänapäeval.

Arengupsühholoogia
thumbnail
28
doc

0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine+

0-2 eluaastat ­ sensomotoorse intellekti periood; 2-7 eluaastat ­ operatsioonieelse mõtlemise periood; 7-11 eluaastat ­ konkreetse mõtlemise periood; 12- ... eluaastat ­ abstraktse e formaalloogilise mõtlemise periood (Laps ja lasteaed:11). Euroopas hästi tuntud lastekasvatusguru Emmi Pikler (Nagel 2007) on seisukohal, et parim kasvatus lapsele on see, kui tema arengut ei kiirustata. Pikleri kasvatusteooria põhimoto kõlab nii: "Andke mulle aega ja ruumi!" Aastaid laste arengut jälgides jõudis ta järeldusele, et juba vastsündinul on võimed ja oskused, et olla täiskasvanutega võrdne isiksus ja seetõttu tuleb beebit respekteerida. Ükski laps ei sünni närvilisena selles mõttes, nagu seda täiskasvanute kohta öeldakse. Kui imikute soove respekteeritaks, siis oleks iga terve laps rahulik ja rõõmus. oleks hea, kui last ümbritseks 3­4 -kuuseks saamiseni vaikne rahulik keskkond ning tal oleks kindel päevakava

Arenguõpetus
thumbnail
70
docx

Arengupsühholoogia

hinnanguid; kantakse üle ideoloogiaid, mida uuritakse. John Locke - oli arst (elas 1632-1704). Kehaline võimekus oluline. Lihtne end kontrollida, kui inimene on terve:  enesekontroll  enesedistsipliin  Reeglid - Reegleid saab õpetada nii, et lastakse inimesel eksida - kui pole eksimusi, ei osata uusi suundi valida (nt lapsed peavad turvaliselt eksima, et teha vahet heal ja halval).  laste kognitiivne võimekus piiratud - oluline tema jaoks  sünnipärane uudishimu - kui elus edasiviiv jõud - seda saab pidurdada teiste poolt. Tõi sisse mõttearenduse, et kuidas ikkagi õpitakse - reeglitega peab olema ettevaatlik. Õpetamise viisid:  Läbi eeskujude ja mudelite, mitte kehtestamise  Suuliste korralduste asemel tuleb teha praktilise harjutusi Inimene õpib läbi kogemusi, mitte ainult teooria põhjal.

Psühholoogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun