Lapse areng (0)

5 VÄGA HEA
 
Säutsu twitteris

Esitatud küsimused

  • Millal on küllalt vaid ka ,,küllalt mida ?
Tallinna Ülikool
Kasvatusteaduste instituut
Klassiõpetaja

Külli Kelder
ÕPIMAPP

Tallinn 2011
J. I. Clarke; C. Dawson; D. Bredehoft ,,Millal saab
küllalt?"
On olemas kolme liiki järelandlikkust:
· Mõistest liiga palju ja küllalt mittearusaamine
· Ülehoolitsemine
oVanemad hoolitsevad üle tehes liiga palju, hellitades ning pöörates
neile üleliia tähelepanu. Sellega panevad vanemad lapse mõtlema ainult
iseendale ning ei lase lapsel õppida vajalikke tegevusi
· Leebe kasvatus
oVanematel puuduvad reeglid või nad ei nõua olemasolevate
reeglite täitmist.
Liigne järelandlikkus on üheks lapse hooletussejätmise vormiks. See ei lase lapsel
täita oma arenguülesandeid ega õppida elus toimetulekuks vajalikke oskusi. See võib
hilisemas elus põhjustada palju probleeme, näiteks kui osata teha asju, mida teised
peavad iseenesestmõistetavateks ning ei mõisteta, millal on küllalt.
Järelandlikkus on olemas mingil määral igas perekonnas ning see ei tee halba.
Vahetevahel järelandlikkus toob ellu värvi ning rõõmu. Kahjulikuks muutub see siis kui
järelandlikkus muutub krooniliseks või automaatseks käitumiseks.
Mõisted hellitamine ja liigne järelandlikkus ei ole samad mõisted. Hellitatud laps
on selline, kelle käitumine häirib täiskasvanuid, nad käituvad nõudlikult, tänamatult,
enesekeskselt ning segavad vahele. Liigses järelandlikkuses kasvanud lapsed on tihtipeale
väga võluvad ja hästikasvatatud käitumisega.
Arvatakse, et liigne järelandlikkus on rikaste probleem, kuid seda esineb igas
klassis.

2
Liigse järelandlikkuse näitajad:
· Vanemad teevad lapse eest asju, mida peaksid nad ise tegema või
oskama
· Lastele ei panda koduseid kohustusi
· Lapsed saavad endale kõik riided, mida tahavad
· Tagatud on igasugused privileegid
· Muretsetakse liiga palju mänguasju
· Antakse liiga palju vabadust
· Vanemad lasevad lastel peres juhtida ja valitseda
· Vanemad on üliarmastavad ja püüravad liiga palju tähelepanu
· On olemas reeglid, aga lapsed ei pea neid täitma
94% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Lapse areng #1 Lapse areng #2 Lapse areng #3 Lapse areng #4 Lapse areng #5 Lapse areng #6 Lapse areng #7 Lapse areng #8 Lapse areng #9 Lapse areng #10 Lapse areng #11 Lapse areng #12 Lapse areng #13 Lapse areng #14 Lapse areng #15 Lapse areng #16 Lapse areng #17 Lapse areng #18 Lapse areng #19 Lapse areng #20 Lapse areng #21 Lapse areng #22 Lapse areng #23 Lapse areng #24 Lapse areng #25 Lapse areng #26 Lapse areng #27 Lapse areng #28
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2012-01-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
213 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Külli Kelder Õppematerjali autor

Lisainfo

Raamatute Dr. Richard; C. Woolfson „Arukas imik”; „Arukas maimik”; Elizabeth C. Vinton, M.D. „Kuidas piire seada“, J. I. Clarke; C. Dawson; D. Bredehoft „Millal saab küllalt?” kokkuvõtted.
lapse areng , piiride seadmine

Mõisted

Sisukord

  • Tallinna Ülikool
  • ÕPIMAPP

Teemad

  • J. I. Clarke; C. Dawson; D. Bredehoft „Millal saab
  • küllalt?”
  • liigne järelandlikkus
  • Liigse järelandlikkuse näitajad
  • Liigse järelandlikkuse seitse ohtu
  • Küllalt
  • Ülehoolitsemine
  • Tähelepanu
  • Meelelahutus
  • Televiisori vaatamine ja arvuti/PS2 mängud
  • Leebe kasvatus
  • Neliktest
  • Elizabeth C. Vinton, M.D. „Kuidas piire seada“
  • Vastsündinu
  • Väikelaps
  • Koolieelik
  • Varane kooliiga
  • 12- aastane koolilaps
  • Teismeline/ nooruk
  • Dr. Richard; C. Woolfson „Arukas imik”; „Arukas
  • maimik”
  • Kehaline aktiivsus
  • Käte – silmade koordinatsioon
  • Kõne
  • Õppimine
  • Sotsiaalne ja emotsionaalne areng

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

13
docx
30
docx
11
docx
524
doc
126
pdf
152
docx
990
pdf
937
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto