Kapten ReinRaudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 4. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Laevade
ehitus. Teema 4. Laevakere kuju ja omadused.
Laevakere põhipinnad ja lõiked. Laevakere
kujutab endast pikka voolujoonelist keha, mis väljapoolt on piiratud
kõver- pindadega. Laevakere ülalt piiravaid pindu nimetatakse
tekkideks,
alt - põhjaks
ja külgedelt - parrasteks.
Laevakere
väliskujust võib saada üldise ettekujutuse selle lõikamisel kolme
üksteisega risti oleva tasapinnaga: (Joon.
4.1)
laeva laiust poolitava vertikaaltasapinnaga - pikitasandiga ka tsentraaltasand, ka diametraaltasand (DT),
laeva arvutuslikku pikkust poolitava vertikaalse, DT-ga risti oleva keskkaare- ehk miidli tasandiga,
Joon.
4.1.
Mõningate
teoreetiliste arvestuste juures kasutatakse vahel veeliini tasandi
asemel sellega paralleelset kiilu- ehk
alustasandit.
Laevakere
on pikitasandi suhtes sümmeetriline, teiste tasandite suhtes mitte. Kere lõige keskkaare ehk miidli tasandis iseloomustab laeva keskosa
väliskuju:
Tavaliselt
on tekk kumer vaid lahtistel tekkidel, s.o. ülatekil ja tekiehitiste
tekkidel, mis tagab vee mahajooksu tekilt. Alumised tekid ja
platvormid on tavaliselt ilma kumeruseta. Joon.
4.2. Joon.
4.3.
Keskkaare
tasand jagab laeva vööri- ja ahtriosaks. Laeva otstes paiknevad
valatud, sepistatud või keevitatud täävid
- vöörtääv ja ahtertääv. Lõige
pikitasandis annab
ettekujutuse täävide kujust , teki ja kiilujoone kujust.
Tekijoon
on harilikult sujuv kõver, mis keskosast täävide poole tõustes
moodustab tekitõusu. (Joon
4.3A)
Diametraaltasand
jagab laeva kaheks sümmeetriliseks paremaks ja vasakuks
laeva-pooleks vaadatuna ahtri poolt vööri poole. Lõige
veeliini
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui
laed faili alla
50 punkti
Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 14 lehte
Lehekülgede arv dokumendis
2008-09-08
Kuupäev, millal dokument üles laeti
136 laadimist
Kokku alla laetud
0 arvamust
Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Kõik kommentaarid