laopidaja ja kliendi vahel on pikaajaline kokkulepe, mis nõuab sageli laopidajalt täiendavate laoteenuste osutamist( pakkimine, sildistamine, varustamine kasutusjuhenditega ja toodete lõplik koostamine.) 4. Laonduse komponendid. Täiendavad kulud, mida ladustamine tekitab. Ruum, seadmed ja personal. Mida pikem on tarneaeg seda suuremad on kulud.(Tarneahel) Tooraine tarnija-pooltoote valmistaja- toote valmistaja- hulgikaubandus- jaekaubandus ja lõpp tarbija. 5. Ladude planeerimine. Kaasaegsele laopinnale kehtivad nõuded. Uusi,suuremaid ja kaasaegsemaid ladusi vahavad nii tööstus kui kaubandus. Ladude vajadus tööstuses on suhteliselt kitsalt orjenteeritud, spetsiifilise iseloomuga ja seotud kasutatava tooraine, materjalide, komponentide ning valmistoodangu iseloomu ja eripäraga. Nõuded:Asukoht-logistiliselt soodne ( hea ligipääs ja transpordi liikumine, kiired kaubaveod klientideni) Krunt-võimalikult lage ala. Suurus- sõltub vajadusest, alla 3000m2 laopinna
Nõudlust prog- noositi vähe ja tarbijate vajaduste rahuldamiseks toodeti kaupu üha enam ladudesse. Tolleaegne turundusfilosoofia väitis, et kui laos puudub toodete tagavara, lõpetatakse müük. 11 Kauba käitlemine 253 Kauplemise otstarbel ehitatud laod on olnud algusest peale seotud kindla transpordiliigiga, millega need kaubad kohale toimetati või edasi transporditi. Ladude ehitust ja planeeringut on mõjutanud domineerivad veoviisid ning -vahendid. Sadamates paiknevad laod täitsid laevadega veetavate kaupade jaoks kaubapartiide ühendamise ja laialiveo funktsiooni. 18. ja 19. sajandil ehitati Euroopas sadamatesse meritsi veetavate kaubakoguste pideva suurenemise tõttu arhitektuuriliselt ja ehituskvaliteedilt laitmatuid mitmekorruselisi kivihooneid,
) 10. Milline on avaliku ja lepingulise laopidaaja vastutus kauba klientide eest? Avaliku laopidajatel ei ole eriti suur vastutus kauba eest. Kauba omanik vastutab ise. Lepingulise lao puhul vastutus suurem kuna see nõuab enamasti ka laopidajalt lisateenuste osutamis näiteks naq kauba pakkimine, sildistamine, varustamine kasutusjuhendiga ja toote lõplik koostamine. 11. Mille järgi otsustatakse kas laohoone kasutamine hoiustamise seisukohalt on efektiivne või mitte? · Kaubad paiknevad infosüsteemis kirjeldatud hoiukohtadel · toodete kogused hoiukohtadel vastavad infosüsteemis kirjeldatud kogustele · kaupu siirdatakse ühelt hoiukohalt teisele minimaalselt · kaupade siirdamise teekonnad on minmaalsed · hoiukohad o kaubaga võimalikult täidetud · hoiukohtade kõrgused on kooskõlas aluste kõrgustega · hoiukohad on puhtad ja neil ei vedele pakendiosi, kile ja alusetükke · tooted paigutatud kaubaalusel korrapäraselt
.........................22 9. Saadetiste pealelaadimine.................................................................................23 10. Inventeerimine................................................................................................25 11. Hoiustamine....................................................................................................29 12. Laotöö korraldus.............................................................................................34 13. Lao planeerimine............................................................................................36 14. Vastukaaltõstukite kasutamise juhend............................................................43 15. Siirdamistõstukite kasutamise juhend.............................................................49 16. Tõstukite hooldustööd.....................................................................................51 17. Puhastustööd laos..........................................................
.........................22 9. Saadetiste pealelaadimine.................................................................................23 10. Inventeerimine................................................................................................25 11. Hoiustamine....................................................................................................29 12. Laotöö korraldus.............................................................................................34 13. Lao planeerimine............................................................................................36 14. Vastukaaltõstukite kasutamise juhend............................................................43 15. Siirdamistõstukite kasutamise juhend.............................................................49 16. Tõstukite hooldustööd.....................................................................................51 17. Puhastustööd laos..........................................................
vaba juurdepääsu. 49. Millisesse vahemikku jääb madalate peenkaubariiulite tavakõrgus? Riiulite kõrgus on 2,0 - 2,3m. 50. Milline on kaubaaluste riiulite tavapärane sügavus? 1050-1100 mm 51. Millistest kriteeriumidest lähtudes tuleks mõelda virnastamise kasutamisele? · ühte tooteartiklit peab olema palju kaubaaluseid · ühe toote virna tuleb paigutada ühesuguse aegumistähtajaga tooted · toodete pakendid peavad võimaldama aluste virnastamist vähemalt neljakorruseliselt · uued sissetulevad partiid peab olema võimalik paigutada eraldi virnadesse 52. Millised on traditsiooniliste kaubaaluste riiulite tehnoloogia eelised ja puudused? Riiulid võivad olla seejuures erinevate kõrguste ja vahekoridorid erinevate laiustega. Madalate riiulitega konventsionaalne ladu on parim lahendus juhul, kui on vaja ladustada eritüüpi kaubaalustel palju erinevat kaupa. Tavapärane ladu
.......................................................7 5.SAADETISTE PEALELAADIMINE..................................................................................... 8 6.INVENTEERIMINE................................................................................................................9 7.HOIUSTAMINE, HOIUSTAMISSÜSTEEMID JA HOIUKOHTADE HOOLDAMINE ...10 8.LAOTÖÖ KORRALDUS......................................................................................................12 9.LAO PLANEERIMINE, LAOTEHNIKA JA -TEHNOLOOGIAD..................................... 14 10.PUHASTUSTÖÖD LAOS.................................................................................................. 18 11.KLIENDITEENINDUS.......................................................................................................19 12.KVALITEEDI HALDAMINE LOGISTIKAS....................................................................21 13.LOGISTIKA ALUSED JA PÕHIMÕISTED.........................................
Väikese pindalaga vastuvõtualalt on vaja kaup paigutada kiiremini ümber ladustamisala hoiukohtadele. Vastuvõtuala peab olema sobiva suurusega (pindalaga), arvestades saabuvaid kaubakoguseid. Liiga suured vastuvõtualad laos võivad põhjustada ...ebaefektiivset vastuvõtutegevust. 38. Loovutusala peab vastama suuruselt väljuva kauba kogustele ja väljuvate saadetiste tihedusele. Kui loovutusala on liiga suur, on tõenäoline, et kaupa hakatakse komplekteerima ette liiga palju. Kaubad seisavad ja ootavad loovutamist kogu päeva või kauemgi ja on takistuseks efektiivsele tegutsemisele 39. 10-20% 40. Laotehnoloogia all mõeldakse kompleksset, vastavalt vajadustele planeeritud süsteemi riiulitest, nende vahelistest koridoridest ja erinevast laotehnikast (tõstukid, väravad, laadimissillad, kaalud, kiletamisseadmed jne). Kõik on omavahel seotud ja laotehnoloogia töötatakse välja igal konkreetsel juhul eraldi terviklikuna, pidades silmas konkreetseid eesmärke. 41
Puudusteks on kõrge maksumus ja piiratud tootlikkus. http://www.estonian-warehouse.com/?m=17 2. Milline näeb välja ja kuidas töötab kaubaaluste läbivooluriiul? Läbivooluriiul - Laosüsteem, mille puhul hoiustatakse kaubaaluseid kaubaga spetsiaalsetel, rullikutega varustatud riiulikonstruktsioonidel. Kaubaalused on paigutatud rullikute ja kaldpinnaga varustatud sügavatesse riiulitesse. Kaubaalused asetatakse rullikutele ühes riiuli otsas ja võetakse riiulilt maha teises otsas. Kaubad liiguvad riiuli teise otsa gravitatsioonijõul 3,5-4% kallaku puhul või jäävad pidama ladustatud kaubaaluste taha. Rullikud on varustatud piduritega, mis takistavad kaldpinnal kiirenduse tekkimist ja hoiavad ära kaupade kahjustumise. Tegu on ruumisäästliku lahendusega, mida kasutavad peamiselt tööstusettevõtted. http://wiki.eek.ee/index.php/L%C3%A4bivooluriiul 3. Milline näeb välja ja kuidas töötab sügavriiul?
selle asemele. Toob kaasa suuri kulutusi, vanad varud võtavad laos ära palju ruumi. 6. Mis on tellimisintervall? V: Kui tihedalt klient kaupa tellib. Paindlik varustamine? V: Erinevate aegade ja viisidega kauba transport. Koormaruum ja selle mahutavus? V: Kui kauba maht täidab veoühiku lastiruumi kiiremini, kui selle kaal veovahendi, on oluline kasutada laadimisel täielikult ära lastiruumi kogu ruumala. Pakendid laotakse põrandast laeni, seinast seinani. 7. Milliseid tooteid inventeeritakse laos sagedamini A B C? V: Kõige sagedamini tuleks inventeerida A-rühma tooteid, ehk siis tooteid mille ringlemissagedus on kõige suurem. Kõige suurem tõenäosus, et kaupade saldod võivad erineda suure ringlemissagedusega kaupade puhul, sest neid läheb päevajooksul palju välja ja tuleb sisse ja võib juhtuda, et nende sisestamine ununeb. 8. Mida tähendab laovarude füüsiline hooldamine?
Ladude planeerimine Kaubandus ja tootmisettevõtete laod • Ladude vajadus tööstuses on kitsalt orienteeritud, spetsiifilise iseloomuga ja seotud kasutatava tooraine, materjalide, komponentide ning valmistoodangu iseloomu ja eripäraga. ladude planeerimine 2 • Kaubanduse poolel on ladude otstarve ja funktsioonid universaalsemad. • Laotoimingud kaubanduses on protsesside kaupa selged ja määratletud, kuna laod teenivad kaubanduses protsessi ost- ladustamine- müük. ladude planeerimine 3 • Kaubanduses moodustavad toimingud laos olulise osa tarneahelas või selle lõigus. • Seetõttu pöörataksegi kaubanduses laomajanduse kavandamisele, arendamisele ja toimingute
Tegevus ettevõttes Kaupade ladustamiseks kasutatud laotehnoloogia ja seadmed Laos on kaup ladustatud riiulitele ja alusetele, samuti ka müügisaalis. Kaupade väljastamisel ja komplekteerimisel kasutati roklat ja tõstukit, vahel ka käru. Vastuvõtt Kauba vastuvõtt algab kauba mahalaadimisega veovahendilt ning siis paigutamisega vastuvõtualale. Tavaliselt tõi autojuht kauba ise vastuvõtualale. Selleks, et kaupa oleks võimalik üle kontrollida tuli kaubad sorteerida artiklite kaupa vastuvõtu alale. Aluste vahele jäeti umbes 1m laiused vahekäigud. Koguse ja kvaliteedi kontroll Tavapärasel kontrollimisel võrdlesin, kui palju oli kaupa tellitud ja kui palju saabus. Võrdlesin kaupade nimetusi, koguseid ja pakkeühikuid. Eriliselt kontrolisin pakkeühikuid, kuna sellest saavad tihti alguse hilisemad komplekteerimisvead. Samuti kontrollisin vastuvõtul, kas kauba pakendid ja kaup on vigastuseteta ja kahjustusteta. Hoiukohtade hooldamine
Töö autor on valinud referaadi teemaks Pakkimise ja pakendiga seotud probleemid logistikas. Selle teema raames uurin, kuidas on korraldatud kauba vedu ja kauba pakkimine Eestis. Millised on erinevad pakkematerjalid ja pakkeviisid ning millised probleemid seoses nendega esinevad. Ainetöö annab lühiülevaate pakendamise valdkonnas. Autor loodab, et antud referaat on hariv ja aktuaalne. Autor ise sai seda tööd koostades teada palju uusi teadmisi selles valdkonnas. 1. LOGISTIKA Logistika on osa tarneahelast, mis tegeleb kaupade, teenuste ja informatsiooni liikumise korraldamisega sihtpunktist lähtepunkti ja tagasi. Logistika on arenev interdistsiplinaarne valdkond. Logistika huviorbiiti kuuluvad varustamine, laondus, veondus, infojuhtimine, pakkimine, klienditeenindus, turundamine ja tagastus. Logistika tänase mõiste määratlemine on tihedalt seotud tarneahela käsitlusega.
Sügavriiulite peamiseks puuduseks on asjaolu, et ühes riiulivahes on võimalik hoiustada ainult üht kindlat tooteartiklit. Teiseks oluliseks puuduseks on FIFO põhimõtte kasutamise võimatus www.logiproff.com/popFile.php?id=67 55.Millised on läbivooluriiulite tehnoloogia eelised ja puudused? Läbivooluriiulite kasutamisel ilmnevad alljärgnevad eelised: · võimalik kasutada suure ringlemissageduse puhul · alati toimib FIFO põhimõte · kaubad on hästi kaitstud ja vigastamiste risk on viidud miinimumi · läbivooluriiulite kasutamine muudab lao ruumikasutuse efektiivseks · komplekteerimise kiirus on suur · kaubakoguste täiendamine hoiukohtadel ei häiri komplekteerimist www.logiproff.com/popFile.php?id=67 56.Millised on topeltriiulite kasutamise eelised ja puudused? Kui kauba liikumine laos on aeglane, sortiment ei ole suur ja ühe kaubaartikli ladustatav
Kauba omanik vastutab ise. Lepingulise lao puhul vastutus suurem kuna see nõuab enamasti ka ka laopidajalt lisateenuste osutamis näiteks nagu kauba pakkimine, sildistamine, varustamine kasutusjuhendiga ja toote lõplik koostamine. 7.Mille järgi otsustatakse, kas laohoone kasutamine hoiustamise seisukohalt on efektiivne või mitte ? Otsustatakse, kas laohoone kasutamine hoiustamise seisukohalt on efektiivne või mitte, sellejärgi kas: Kaubad paiknevad infosüsteemis kirjeldatud hoiukohtadel; toodete kogused hoiukohtadel vastavad infosüsteemis kirjeldatud kogustele; kaupu siirdatakse ühelt hoiukohalt teisele minimaalselt; kaupade siirdamise teekonnad on minmaalsed; hoiukohad on kaubaga võimalikult täidetud; hoiukohtade kõrgused on kooskõlas aluste kõrgustega; hoiukohad on puhtad ja neil ei vedele pakendiosi, kile ja alusetükke; tooted paigutatud kaubaalusel korrapäraselt; 8
komplekteerimist. Virnastamise puhul tulevad ilmsiks alljargnevad eelised: kauba hoiustamise ruumiline efektiivsus on suurem, kuna virnastatult votab kaup vahem ruumi kui riiulikohtadel puudub vajadus siduda kapitali riiulite hankimisega. Selleks, et otsustada kauba hoiustamine virnastatult, peavad olema taidetud jargmised eeldused: uhte tooteartiklit peab olema palju kaubaaluseid uhe toote virna tuleb paigutada uhesuguse aegumistahtajaga tooted toodete pakendid peavad voimaldama aluste virnastamist vahemalt neljakorruseliselt uued sissetulevad partiid peab olema voimalik paigutada eraldi virnadesse. Sugavlaadirnise tehnoloogia on analoogiline virnastamisega. Sarnal ajal on sugavlaadimisel virnastamisega vorreldes mitmeid olulisi eeliseid: ulemised kaubaalused ei rohu alumistele ruumi kasutarnise efektiivsus on suurem, kuna virnastatavate kihtide arv pole piiratud pakendite vastupidavuse, vaid riiulikorruste arvuga. Sugavlaadimise eelisteks on:
Otselähetamine- tarnijad lähetavad kauba otse kauplusse. Sobib 74. Milliseid otsuseid sisaldab transpordi teenuse hanketegevus? 83. Mis nähtused kuuluvad transpordi negatiivse välismõju hulka? *kallihinnalistele kaup, *moekaupadele- tähtis aeg, *toidutööstuse kiiresti 1)Strateegilised otsused- tehase ja ladude arv, asukoha ja võimsusega Tab 11.6 lk 254 riknev kaup *tarnija selgitusi nõudvad kaubad. 2)Ärilised, kaubanduslikud otsused- seotud toodete ja teenuste tarnimisega 63. Ladude väärtust lisavad rollid. ja allhangetega 3)Tegevusotsused- tootmise ja jaotuse planeerimine a)Transpordi konsoliderimine/ühendamine nii sisend kui 4)Transpordi juhtimisotsused- seotud sõidukite ja marsruutide valikuga
II Teema : Ettevõtte ladu iseloomustavad põhinäitajad Sealne ladu oli 4 boksiline miniladu. Kommiladu, seal olid kõik magusad tooted (sokolaadid, kommid, nätsud, pähklid jne). Vastas oli kohe veiniboks, kus olid veinid ja paar alusetäit vett. Teises lao otsas oli kange alkoholiboks ja vastas kohe lahja alkoholiboks. Kange alkoholiboksis oli ka tubaka tooted ja lahja alkoholiboksis olid õlled, siidrid, mahlad energia joogid ja tax free kaubad nagu näiteks krõpsud. Laos oli erilised riiulid, kus jookide ees oli tõkked, et tormi ajal kaup maha ei kukuks. Lao keskel oli suur ruum, kus oli ka kaubalift. Kaubalifti abil saadeti autotekilt kaup lattu ja vahest ka vastupidi. Lao keskel oli ka laojuhataja ruum, kust meile tellimuslehed tulid. INFOTEHNOLOOGIA KASUTAMINE LAOS Teema I: Ettevõtte logistilise infosüsteemi üldehitus Kaupluse ja lao arvutisüsteemiks oli OSCAR Crusie Management on spetsiaalselt mõeldud
............................................................................. 3 kontrollida kaupade kvaliteeti ja realiseerimisaegu ning allesjäänud kehtivusaja vastavust lepingutingimustele;.......................................................................................................................... 3 kontrollida kaupade nõuetekohast märgistust;.................................................................................. 3 kontrollida, et kaubad ja pakendid on terved ning riknemistunnusteta;............................................. 3 kaup ei ole purunenud või muutunud müügikõlbmatuks;.................................................................. 3 kiirestiriknevad kaubad tuleb kontrollida ja paigutada võimalikult kiiresti sobivasse lattu, et ei toimuks külmaahela rikkumist........................................................................................................... 3 2.Kauba käsitsemist mõjutavad tegurid................
Selle, mis on just see "õige", määravad ära ettevõtte/organisatsiooni strateegia ja eesmärgid, turusituatsioon ning kokkulepped klientidega ehk kauba või teenuse saajaga. Logistik töötab mõnel järgmistest ametikohtadest: logistik, logistikajuht, logistikaosakonna juht, logistikaspetsialist, ekspedeerija, ostujuht. Logistiku tööülesanded hõlmavad järgmisi tegevusi: 1 transpordi korraldamine - vajaduste hindamine, vedude planeerimine, pakkumiste hinda- mine, veolepingu koostamine ja veokulude analüüs; 2 transpordi juhtimine - vedude planeerimine ja korraldamine, veoteenuste müügi korral- damine, veokipargi hoolduse ja remondi korraldamine, veonduse kuluarvestussüsteemi haldamine, autojuhtide tööaja- ja töötasu arvestus; 3 ladustamise korraldamine, laoteenuste müük või laotöö juhtimine (oma lao puhul: töö korraldamine, laopersonali töö korraldamine, kuluarvestus);
LOGISTIKA Kui tellimuspartiid suurendada siis, tellimiskulu tooteühiku kohta väheneb. Milliste kulude arvutamine on kõige töömahukam ja keerulisem? Puudumiskulude Tellimuspunkt on toote laosaldo, milleni jõudmisel tehakse uus tellimus Mis on “tellimusvahe”? Ajavahemik, mis jääb ühe ja sama toote kahe järjestikuse tellimuse vahele Mis on “tellimustsükli meetod”?Laoseisu täiendav tellimus tehakse kindlate ajavahemike tagant Millist säästu on võimalik logistikas saada tellimustsükli meetodi rakendamisest? Tellimis ja veokulude säästu Kuidas sõltub üldjuhul reservlao suurus nõudluse kõikumisest? Mida suuremad on hälbed nõudluses, seda suurem peab olema reservladu Mida tähendab „laovaru”? 365 / lao ringlemissagedus, mis annab ajavahemiku päevades, mil konkreetset toodet või laoväärtust peaks piisama tavapäraseks tarnimiseks Millist kulu nimet
Virnastamise puhul tulevad ilmsiks alljärgnevad eelised: · kauba hoiustamise ruumiline efektiivsus on suurem, kuna virnastatult võtab kaup; · vähem ruumi kui riiulikohtadel; · puudub vajadus siduda kapitali riiulite hankimisega. Selleks, et otsustada kauba hoiustamine virnastatult, peavad olema täidetud järgmised eeldused: · ühte tooteartiklit peab olema palju kaubaaluseid; · ühe toote virna tuleb paigutada ühesuguse aegumistähtajaga tooted; · toodete pakendid peavad võimaldama aluste virnastamist vähemalt neljakorruseliselt; · uued sissetulevad partiid peab olema võimalik paigutada eraldi virnadesse. Soovitav on täita virnastamise juures järgmisi tingimusi: · virnade hoiukohad peaksid olema kirjeldatud laoprogrammis aadressidega (analoogiliselt riiulikohtadega); · põrandale peaksid olema kantud virnade paigutamise piirjooned koos hoiukohtade aadresside kirjeldamisega;
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007-
LOGISTIKA BAASKURSUS, MAINORI KÕRGKOOL, Sügis 2009. NR. 1 1. SISSEJUHATUS 1.1. Logistika määratlus Logistika on protsess, mis toimub organisatsiooni tarnijatest klientideni. See mõjutab vastastikku peaaegu iga üksuse tegevust organisatsioonis ja paljusid teisi organisatsioone väljaspool oma organisatsiooni, kaasa arvatud kliendid. Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala toodete liikumine, informatsiooni Hikumine, aeg / teenindus, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja organisatsiooni konkurentsivõime parandamisele. Logistika on tooraine, pooltoodete ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti liikumise, ladustamise ning sellega seotud informatsiooni planeerimine, teostamine ja kontrollimine, eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi (U. S
TTÜEesti Mereakadeemia ÄRILOGISTIKA KORDAMISKÜSIMUSED Õppematerjal: raamat Logistika ja tarneahela juhtimine, ptk 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10. 1. Mis on hankelogistika? Tarneahela üks astemetest (sourcing/procurement), mille eesmärgiks on leida sortimendi tooraine ja pooltoodete omandamine ning tootmis/töötlemispaika toimetamine õiges koguses, õigel ajal ning vastuvõetava hinna eest. 2. Mis on jaotuslogistika? Tarneahela üks astemetest (physical distribution), mille eesmärgiks on toimetada
4.Kaubakõrgus alusel Kauba kõrgus alusel sõltub konkreetsest kaubast ja peab olema optimaalne. Liiga väikese kõrguse korral jääb osa koormaruumist kasutamata ja veokulu kaubaühiku kohta on liiga suur. Liiga kõrgete aluste puhul võib tekkida oht, et ülemiste kihtide raskuse all deformeeritakse alumisi pakendeid ja/või kaupu. Samuti on laoruumi kasutamine ebaefektiivne madalate aluste korral. 5. Kauba virnastamine alusel Võimaluse korral on soovitav laduda kaubad alusele nn. sisemise lukustamise asendis. Kaas ajaI ei oma pakendite alusel paigutuse süsteem erilist tähtsust, kuna üldjuhul alused kiletatakse, pakendid kinnitatakse aluse külge pakkelintidega või fikseeritakse muul viisil. 6. Aluse kaal Aluse kaal on seotud järgmiste materjalide käsitsemise süsteemide valdkondadega: a) tõstuki tõstejõud b) riiuli kandevõime c) veoviis d) aluse tüüp ja kvaliteet 7. Kauba stabiliseerimine alusel
Logistika eksamiks 2019 Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine Terminit Logistika on äritegevuses kasutatud traditsiooniliselt materjalivoogude juhtimise kohta. Tõhus logistika pöörleb ümber viie põhiala – toodete liikumine, info liikumine, aeg/teenindus, kulud ja integratsioon. Logistikaprotsessi sisenditeks on materiaalsed, inim-, finants-, ja inforessursid. Logistika nõuab arvukate logistikategevuste juhtimist: plaanimist, teostamist ja kontrolli. Interdistsiplinaarsus- Logistika seondub erinevate erialadega - turundus, finantsjuhtimine, töö-operatsioonide juhtimine, IKT ja tehnikateadustega. Kvalifitseerunud logistikajuht peab olema pädev paljudes valdkondades: Majanduse põhitõed, Juhtimine, Finantsid, arvestus, Turundus, Tehnoloogia, inseneeria, IT, Seadused, rahvusvahelised normid, Keskkonnakaitse, Võõrkeeled, suhtlemine, Psühholoogia.
20.) Unit load süsteem on mõeldud tükikauba komplekteerimiseks peenkauba komplekteerimiseks • täisaluste käitlemiseks 21.) Mini load laosüsteemi kasutamisel on tegemist manuaallaoga • poolautomaatlaoga automaatlaoga 22.)Unit load süsteem on mõeldud tükikauba komplekteerimiseks peenkauba komplekteerimiseks • täisaluste käitlemiseks 23.) Millises laos kuuluvad kaubad laopidajale? avalikus laos privaatlaos ja lepingulises laos • privaatlaos 24.) Mida tähendab rühmkompekteerimine? laotöötajate rühm kompekteerib korraga üht suurt väljastustellimust • üks laotöötaja komplekteerib korraga mitut väljastustellimust laotööta kompleteerib A-rühma tooted eraldi ja B- ja C- rühma toodetest 25.) Mis on laotöös kõige olulisem efektiivsuse saavutamiseks komplekteerimisel?
· Madalaid(kuni 18m) ladusid on võimalik suhteliselt efektiivselt valgustada luminofoorvalgustitega,mis tagavad ühtlase valgusjaotuse. · Lae ja põrandal on erinevad temperatuurid. · Kõrgetes ladudes võibolla temp.vahe 5-60c. · Peamiseks kriteeriumiks otsuse langetamisel on siinjuures kaupade ringlemis sagedus. · ,,Homne ladu" on mõeldud rohkem selleks,et teenindada kaupade kiiret liikumist,mitte niivõrd efektiivset. · Lao inventari planeerimine. · Kauba käsitsemise ülesandeks on:õiged kaubad,õigesse kohta,õigel ajal. · Ladustamise ülesandeks on: Kaupade säilitamine selliselt,et ei toimuks nende vigastamist või hävinemist. · Kaupade komplekteerimine peab sujuma häireteta ja paindlikult,kaubad peavad olema paiguldatud oma hoiukohtadele läbimõeldult. · Inventari all mõeldakse eelkõige riiuleid ,estakade ja tugialuseid. · Inventari abil püütakse muuta ruumide kasutamine efektiivseks ja kauba
mittenõuetekohane, siis kaupa vastu ei võeta. Kõrvalekalded, märkused ning ladustamisettevõtte poolt rakendatud korrektiivmeetmed registreeritakse vastutava isiku poolt. Töötaja ja käitlemine Igal töötajal, kes tegeleb füüsiliselt kauba käitlemisega, peab olema kehtiv pildiga tervisetõend tööle asumisel ja kogu ettevõttes töötamise ajal. Hoiustamine Kauba efektiivseks hoiustamiseks peaksid olema täidetud järgmised tingimused: kaubad paiknevad infosüsteemis kirjeldatud hoiukohtadel toodete kogused hoiukohtadel vastavad infosüsteemis kirjeldatud kogustele kaupu siirdatakse ühelt hoiukohalt teisele minimaalselt kaupade siirdamise teekonnad on minimaalsed (reservkohad paiknevad aktiivkohtade läheduses) kaupade hoiustamise laod oleksid kuivad, kondenseeruva niiskuseta,hooldatud,puhtad ja vastaksid konkreetsete kaupade hoiustamise nõuetele; Kaupade hoiustamisel tuleb jälgida, et:
on alust kahtlustada, et kaup on mittenõuetekohane, siis kaupa vastu ei võeta. Kõrvalekalded, märkused ning ladustamisettevõtte poolt rakendatud korrektiivmeetmed registreeritakse vastutava isiku poolt. Töötaja ja käitlemine Igal töötajal, kes tegeleb füüsiliselt kauba käitlemisega, peab olema kehtiv pildiga tervisetõend tööle asumisel ja kogu ettevõttes töötamise ajal. Hoiustamine Kauba efektiivseks hoiustamiseks peaksid olema täidetud järgmised tingimused: kaubad paiknevad infosüsteemis kirjeldatud hoiukohtadel toodete kogused hoiukohtadel vastavad infosüsteemis kirjeldatud kogustele kaupu siirdatakse ühelt hoiukohalt teisele minimaalselt kaupade siirdamise teekonnad on minimaalsed (reservkohad paiknevad aktiivkohtade läheduses) kaupade hoiustamise laod oleksid kuivad, kondenseeruva niiskuseta,hooldatud,puhtad ja vastaksid konkreetsete kaupade hoiustamise nõuetele; Kaupade hoiustamisel tuleb jälgida, et:
Kui kaup oli aegunud, viisin selle kaubagrupi juhile ja tema hindas selle vastavalt kuupäevale alla või kui kaup oli väga vana, siis kandis maha. Konkreetset tööpiirkonda mul polnud. Tegin tööd seal, kus tahtsin. Kõige enam meeldis mulle nokitseda tööstuskaupade riiuleid. Seal oli alati palju tööd ja tundus, nagu aeg läheks rutem, kuna olin koguaeg aktiivses tegevuses. Kaupa sain tunduvalt vähem vastu võtta, kuna saali peal oli rohkem tööd. Kauba vastuvõtmisel lugesin üle kaubad, puudujäägi korral märkisin saatelehele puuduoleva kauba miinus teatud arv ja ülejäägi korral pluss teatud arv. Saatelehte sodida ei tohtinud. Toidukaupade puhul märkisin saatelehele ka aegumistähtajad. Alkoholi ja suitsude vastuvõtul tuli kindlasti ära märkida ka turvakood, veendumaks, et pole tegemist salakaubaga. Klientidega tuli väga tihti suhelda. Üldjuhul eesti keeles, vahel harva ka vene- ja inglise keeles
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" Arvuti Tehnika e-pood Juhendaja: Evi Arais Tallinn 2010 Üldvaade Taust Klient valib omale AS Arvuti Tehnika e-poest sobiva kauba mida ta soovib osta, valib kauba kättesaamise aja ja viisi ning teostab makse internetipangas. Süsteemi administrator haldab ettevõtte infosüsteemi. Ta kontrollib, et paki ja kliendi andmed oleksid korrektsed ja et need saaksid automaatselt kullerile edastatud. Administraator ostab tooted tarnijalt välja ja ka sisestab seed infosüsteemi, või vastavalt vajadusele kõrvaldab sealt tooteid. Laohoidja võtab vastu ja väljastab kaupa kulleritele. Laohoidja haldab laoseisu jooksvalt. Tema vastutab laoseisu korrektsuse eest, et infosüsteemis kuvatavad andmed kaubaseisu kohta vastaks tegelikkusele. Lause