Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Sisukord
LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID 2
4.Aatomi jõuseade 3
LAEVA DIISELJÕUSEADMED 3
SPM klassifikatsioon 5
SPM Geomeetrilised suhted 7
SPM TÖÖTSÜKLID JA NENDE VÕRDLUSED 8
NELJATAKTILISE SPM TÖÖTSÜKLID 9
KAHETAKTILISE SPM TÖÖTSÜKLID 11
MOOTORI EHITUS 12
I SPM kere osad 12
ALUSRAAM 13
TUGIPUKK 14
RAAMLAAGRID 15
SILINDRID JA SILINDRIHÜLSID 16
SILINDRIHÜLSS 17
2 tak SPM SILINDRIHÜLSID 18
SPM SILINDRIKAAN 18
SILINDRIKAANE TIHENDID 19
SPM KEREOSADE ÜHENDAMINE 20
SPM VÄNTKEPS MEHHANISM 21
KOLB 22
KOLVISÕRM 24
KOLVIRÕNGAD 24
ÕLIRÕNGAD 26
Väntvõll 28
HOORATAS 30
RISTPEAGA SPM VÄNT – KEPSMEHANISMI ERIOSAD 30
KOLVISÄÄR 30
RISTPEA 31
RISTPEAMOOTORI KEPS 31
SPM KOLVI JAHUTUS 31
GAASIJAOTUS MEHANISM 32
JAOTUS- EHK NUKKVÕLL 32
NUKKVÕLLI NUKID JA JAOTUSVÕLLID 33
SPM KLAPID 34
KLAPIVEDRUD 35
NOOKURID 35
TÕUKURIVARDAD 35
TÕUKURID 36
KÜTUSESEGI MOODUSTAMINE JA PÕLEMISKAMBRID 36
PÕLEMISKAMBRID 37

LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID


  • Aurujõuseadmed: ( laev reverseeritakse peamasina
    reverseerimise teel)

    6- mageveepump; 7- soojavee kast, mageveepump; 9- õhu eraldaja
  • Auruturbiin jõoseade: (reverseerijaks on turbiinivõll koos tagasi-
    käigu kettad koos labadega )

  • Turbo elektriline laeva jõuseade: (tagasikäik saadakse sõuelektri
    mootori reverseerimise teel)

  • Aatomi jõuseade


    • Aatomkatel
    • peaauruturbiin
    • peaülekanne
    • sõuvõll
    • sõukruvi

    LAEVA DIISELJÕUSEADMED


  • Otseülekandega diiseljõuseade: (tagasikäik saadakse peamasina
    reverseerimise teel)
    • peadiisel
    • sõuvõll
    • sõukruvi

  • Diisel reduktor jõuseade: (( RSS) revers sooritatakse reversr-
    reduktori abil)
    Peamasin ; 1- sidur ; 2- reduktor; 3- sõuvõll; 4- sõukruvi
  • Diisel elekteiline jõuseade: (reverseeritakse sõuelektrimootori
    reverseerimise teel)
    4.Gaasiturbiin laeva jõuseade
    • peagaasiturbiin
    • turbokompressorid ( õhu pumpamiseks põlemiskambrisse)
    • peaülekanne (reduktor)
    • sõuvõll
    • sõukruvi

    SPM klassifikatsioon


    I taktilisuse järgi:
    2 – taktilised
    4 – taktilised
    II otstarbe järgi
    III kasutatava kütuse järgi
    • gaasimootorid
    • diiselmootorid
    • bensiinimootorid ( karburaatormootorid e. Otto mootorid )

    IV küttesegu süütamisviisi järgi
    • sundsüütega mootorid
    • kompressioon süütega mootorid
    • isesüttimisega mootori

    V konstruktsiooni järgi
    • ristpeamootori • ristpeatamootor
    1 kolb, 2 kolvisäär, 3 diafragma, 1 silindrikaan, 2 kolb, 3 hülss,
    4 liugpinnad ,5 ristpea, 6 liuad, 7 keps 4 keps, 5 väntvõll
    • ristpeata mootorid

    VI silindrite asetuse järgi
    • rida
    • V- kujuline
    • tähtkujuline
    • horisontaalsed
    • vastastikku liikuvate kolbidega mootor

    VII silindrite arvu järgi
    VIII väntvõlli pöörlemis suuna järgi
    • parempoolse pöörlemisega
    • vasakpoolse pöörlemisega

    IX reverseerimis võimaluse järgi
    • reverseeritavad
    • mitte reverseeritavad

    X kolvi keskmise liikumiskiiruse järgi
    • aeglasekäigulised Cm • kiirekäigulised Cm > 6,5 m/s
    Cm – kolvi keskmine kiirus
    S – kolvikäik
    n – pööretearv (p/min)
    Cm = 2S•n = S•n (m/s)
    60 30
    XI silindri täitumisviisi järgi
    • ülelaadimiseta mootorid
    • ülelaadimisega mootoris

    XII küttesegu moodustumise viisi järgi
    • küttesegu silindri sisene moodutus viis ( diiselmootorid)
    • küttesegu silindri väline moodustus viis ( ottomootor)

    XIII pöörete arvu järgi
    • väikeste pööretega SPM kuni 350 p/min
    • keskmiste pööretega SPM kuni 750 p/min
    • suurte pööretega SPM

    SPM Geomeetrilised suhted


    1 – silindri kaan
    2 – kolb
    3 – silindrihülss
    4 – keps
    5 - väntvõll
    S = 2R
    R = S/2
    Vc – põlemiskambri maht
    Vs – silindri
  • Vasakule Paremale
    LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #1 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #2 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #3 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #4 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #5 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #6 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #7 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #8 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #9 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #10 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #11 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #12 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #13 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #14 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #15 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #16 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #17 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #18 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #19 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #20 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #21 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #22 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #23 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #24 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #25 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #26 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #27 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #28 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #29 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #30 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #31 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #32 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #33 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #34 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #35 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #36 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #37 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #38 LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID #39
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 39 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-02-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 45 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor AnnaAbi Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    56
    doc

    SPM JAHUTUSSÜSTEEM

    tagasi, kuna katkestati jõuvooluahel seiskub ka starter. Akud Kasutatakse väävelhappeakusid, elektrolüüdi tihedus 1,24 – 1, 28. Laadimisvool Võib olla kuni 10% aku nimi pingest.Elektrolüüdi tase peab olema 10mm üle plaatida pinna. Starter Alalisvoolu elektrimootor, mis on mõeldud tugevale voolule 500 – 600A . Seetõttu mähised on valmistatud vasklindist. Starteril võib olla lülitusmuhv (vabakäigusidur seda selleks, et ei lõhuks hambaid) LAEVA REVERSEERIMINE I Otse ülekandega PM siin on reverseeritav PM II Reverseerimine läbi reversreduktoriga III Reverseerimine RSS abil LAEVA SPM REVERSEERIMINE Mootori reverseerimiseks tuleb muuta  kütuse silindrisse pritsimis nurka  õhujagaja avanemis momenti  klapide avanemis momenti Kõiki neid operatsioone teostatakse nukkvõlli nukkide abil st. Meil tuleb muuta nukkide asendit, kusjuures 4tak SPM korral on nukkvõll varustatud kahe komplekti nukkidega

    Laevandus
    thumbnail
    6
    docx

    Mootori ehitus

    Mootor Olenevalt mootori ehitusest toimub see protsess kas ühe või kahe väntvõlli pöörde jooksul, kui ühe siis on tegemist 2 taktilise mootoriga, kui kahe siis 4taktilise. Taktiks nimetatakse töötsükli osa, mis toimub ühes äärmisest asendist teise. Kolvi äärmisi asendeid nimetatakse ülemiseks ja alumiseks surnudseisuks. 4taktilise mootori töötsükkel koosneb 4jast taktist. 1) Silindri täitmine põleva seguga, kolb liigub A.S.S-i väntvõlli poole väntvõll teeb pool pööret, silindri maht on kõige suurem see on sisselaske takt. 2) Kolb hakkab liikuma vastassuunas põleva segu silindrisse andmine lõppeb silindrisse jõudnud segu surutakse kokku kolb jõuab ülemisse surnud seisu, väntvõll on teinud järgmise poolpöörde silindri maht on kõige väiksem, seda nimetatakse surve taktiks. 3) Kokkusurutud põlev segu süüdatakse eletrisädemega kolb surutakse Ü.S.S alumisse

    Auto õpetus
    thumbnail
    22
    odt

    Automootor

    Põltsamaa Ametikool Automootor A1 MARTIN KIM Kaarlimõisa 2009 Sisukord 1. Automootorite liigitus 3 2. Mootori töötsükkel 5 3. Vänt ­ kepsmehhanism 8 4. Gaasijaotussüsteemid 11 5. Õlitussüsteemid 12 2 1. Automootorite liigitus Sisepõlemismootorid Sisepõlemismootorites toimub kütuse ja õhu segamisel saadud põlevsegu põlemisel tekkivate gaaside kiire paisumise tagajärjel silindris tekkiva rõhu energia muutmine mehhaaniliseks energiaks. 1.1 Kütuse liigid · Bensiin · Diisel · Gaas · Tahke · Bio · Elekter · Hübriidajam - gaas + elekter või bensiin + elekter 1.2 Mootori litraaz · 1.1 · 1.2 · 1.4 · 1.5 · 1.6 · 1.8 · 1.9 · 2.0 · 2.2 · 2.4 · 2.5 · 2.8 · 3.0 1.3 Võimsus · 45kW · 55kW · 75kw 3 · 85k

    Auto õpetus
    thumbnail
    20
    doc

    Automootor

    1. Automootorite liigitus Sisepõlemismootorid Sisepõlemismootorites toimub kütuse ja õhu segamisel saadud põlevsegu põlemisel tekkivate gaaside kiire paisumise tagajärjel silindris tekkiva rõhu energia muutmine mehhaaniliseks energiaks. 1.1 Kütuse liigid · Bensiin · Diisel · Gaas · Tahke · Bio · Elekter · Hübriidajam - gaas + elekter või bensiin + elekter 1.2 Mootori litraaz · 1.1 · 1.2 · 1.4 · 1.5 · 1.6 · 1.8 · 1.9 · 2.0 · 2.2 · 2.4 · 2.5 · 2.8 · 3.0 1.3 Võimsus · 45kW · 55kW · 75kw · 85kW · 125kW · 150kW 1.4 Silindrite arv · R3 · R5 · R6 · V8 · V10 · V12 1.5 Mootori asetus · Keskmootor · Tagamootor · Eesmootor · Pikkupidi · Ristipidi 1.6 Silindrite paigutus · Ridamootor · V - mootor · Bokser mootor 1.7 Toitesüsteem · Karburaatormootor · Si

    Auto õpetus
    thumbnail
    56
    doc

    JÕUSEADMETE TÜÜBID 2

     korrosiooni vastased omadused  aurustuvus  mehaanilised lisandid  vee sisaldus Õli kvaliteet on välja töödatud APJ (ameerika petroolium instituut) poolt. S – karburaator mootor C – diiselmootor A, B, C, D, E, F, G, H Ladina tähestiku tähed näitavad õli kvaliteeti ja mida kaugemal tähestiku algusest täht on seda kvaliteetsem õli on Mõned näited: APJ SG, APJ CB, ABJ SG/CD, ABJ CG/CC Laevamootori õlid: Tavaliselt kasutatakse laeva mootorites mineraalõlisid ja lisandite hulk on väiksem kui seda on autoõlides. Samas näitavad leava diislite tootjad ära millist õli peab kasutama. PLASSED MÄÄRDED Kasutatakse hõõrduvate sõlmede määrimiseks ja õlitamiseks, kus juures detailide temperatuur ei tohi tõusta üle 120°C. Laagritapid milledes töötamise ajal temperatuur ei tõuse üle 85°C kasutatakse määrdeid mida nimetatakse solidoolideks (tavot), laagritapid millede temperatuur töötamisel on 85° - 120°

    Laevandus
    thumbnail
    16
    docx

    Laeva jõuseadmete ehitus motoristile

    Vahepeal on ka kindlati amortisaatorid.Rooliseade peab tagama, et rool liiguks ühest pardast teise vähemalt 28 sekundi jooksul. Pöörde ulatus on kuni 45° kummalegi parda poole. Eristatakse balanseeritud, pool balanseeritud, balanseeritud ripprooli ja tavalist rooli. Roolil võib olla ka abiseadmeid, näitesks abisõukruvi, mis asetseb otsas või niiöelda lisalaba rooli otsas. Kuid osadel laevadel on jõusedameks käitur, mis pöörleb 360°. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhtivuse tagamine. 3.Alusraam - mootori alus, mis kinnitatakse mootori vundamendile ja millele toetuvad kõik ülejäänud detailid. Peab olema suure jäikusega, sest tallemõjuvad kõik mootori poolt arendatavad jõud: raskusjõud, gaaside survejõud,detailide inerts. Üldreeglina valmistatud (valatuna) malmist, kuid väga suurtel mootoritel keeviskonstruktsiooniga terasest. Konstruktsioonilt kujutab alusraam

    Laevamehhanismid
    thumbnail
    13
    doc

    Auto mootor

    Põltsamaa Ametikool Mootor A1 Margo Pukki Kaarlimõisa 2008 1.Mootori ehitus 1. Väntmehhanism 1.1 Ülesanne? 1.2 Ehitus?(Põhiosad) 1.3 Tööpõhimõte? Väntmehhanism- muudab kütuse põlemisel tekkinud gaaside rõhu (edaspidi-indikaatorrõhk pi) kolvi edasi-tagasi liikumise abil väntvõlli pöörlevaks liikumiseks. Tema osad on: plokikaas, silinder, kolb koos rõngaste ja sõrmega, keps ja väntvõll. Vänt-kepsmehhanism koosneb järgmistest osadest: a) kolb (piston); b) kolvirõngas (piston-ring); c) kolvisõrm (wristpin); d) keps (connecting rod) ja selle laagrid; e) väntvõll (crankshaft) ja selle laagrid; f) hooratas. 1. Kolb Kolvi funktsioonid on a) kanda põlemisgaaside poolt tekitatud jõud üle kepsule, b) töötada koos kepsuga ja tagada silindris selle liikumisteekond, c) oma konstruktsiooni ja lisaelementidega tihendada mootori põlemiskambrit ja eristada see karterist, d) üle

    Auto õpetus
    thumbnail
    5
    docx

    Mootori ehitus

    Surve omad tihendavad silindri lõtkusid ja ei lase gaase karteriruumi.Õli omad pühivad seintelt karterisse üleliigse õli mis on paisatud kiire väntvõlli pöörde poolt. Howautowork.com Gaasijaotusmehhanism: Ül on varustada silindreid värske kütuseseguga või õhuga ning eemaldada silindrist vanad töötanud gaasid. Gaasijaotusmehhanism koosneb: · Jaotushammasrattad · Nukvõllid · Ülekandeseadmed,tõukurid,nookurid,tõukurvarrdad · Klappid Tüübid: · Püstklappidega mootor: SV(side valve) · Rippklappidega: OHV(overhead valve) · Ülanukkvõllidega: OHC(overhead camshaft) mõnikord ka SOHC(single overhead camshaft) · Kahe ülanukkvõlliga DOHC(double overhead camshaft) mootorid 1. Nukkvõll 2. Reguleerseib 3. Vedrutaldrik 4. Tõukur 5. Vedru 6. Klapisääre tihend 7. Klappijuht puks 8. Sisselaskeklapp 9. Klapipesa 10. Väljalaskeklapp Hüdrotõukur: 1

    Auto õpetus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun