Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Lõputöö "Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse" (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

TALLINNA ÜLIKOOL
AVATUD ÜLIKOOLI TÄIENDÕPPEKESKUS
Kaidi Randmaa
LIIKUMISTEGEVUSE RÕÕM LÄBI ÜHISÜRITUSE
Täiendkursuse lõputöö
Õppimine ja kasvamine mängu kaudu
(17.09.2014–17.12.2014)
Tallinn
2014
SISUKORD
SISSEJUHATUS……………………………………………………………….3

  • LIIKUMINE JA LAPSE ARENG……………………………………….....5
  • SPORDIÜRITUSE PLAAN……………………………………………….7
    KOKKUVÕTE………………………………………………………………..28
    KASUTATUD KIRJANDUS………………………………………………...29
    SISSEJUHATUS
    Liikumine on lapsele väga omane eneseväljendusviis ning füsioloogiliselt loomulik ja lõbus tegevus.
    Laps sünnib tema jaoks juba valmis maailma. Sünnimomendist saab alguse tema kui isiksuse areng nii füsioloogilisel, emotsionaalsel, sotsiaalsel kui ka intellektuaalsel tasandil. Last tema arengus mõjutavad koolieelsel perioodil paralleelselt kodu (perekond) ja lasteaed ( Reinap 1992 ).
    Missuguseid elamuslikke kogemusi kogeb laps liikumiskasvatuses kodus ja enda lähiümbruses ning kodu ja lasteaia vahel saavad suurel määral mõjutama lapse minapilti ja eneseväärikustunnet ka edaspidises elus. Lapse kehaline ja vaimne areng on omavahel tihedalt seotud.
    Teema valik sai määravaks minu jaoks eelkõige sellepärast, et olen ise muusika - ja liikumisõpetaja ning liikumistegevused pakuvad rohkesti integreerimisvõimalusi erinevate õppevaldkondadega nagu muusika, keel ja kõne jne.
    Ja liikumisõpetusele seatud eesmärke ei tagata pelgalt liikumistundide kaudu liikumisõpetuses, vaid ka liikumisõpetuse eri vormide kaudu. Liikumisvaldkonna õppe- ja kasvatustegevuse esimese eesmärgina on toodud välja, et laps:
    tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu (Oja 2009),
    ning Alavere lasteaed „Mõmmila“ õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on: lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse
  • Vasakule Paremale
    Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #1 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #2 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #3 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #4 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #5 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #6 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #7 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #8 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #9 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #10 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #11 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #12 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #13 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #14 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #15 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #16 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #17 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #18 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #19 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #20 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #21 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #22 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #23 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #24 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #25 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #26 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #27 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #28
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-09-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 18 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kaidi.randmaa Õppematerjali autor
    Töö on koostatud täiendõppe koolituse lõputööna.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    9
    docx

    EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

    korraldus (päevakava koostamise põhimõtted, õppe- ja kasvatustegevuse kavandamise perioodi pikkus) sh suveperioodil 4) lapse arengu analüüsimise ja hindamise põhimõtted, sh korraldus 5) erivajadustega lapse toetamise põhimõtted, sh korraldus 6) lapsevanemaga koostöö põhimõtted, sh korraldus 7) õppekava uuendamise ja täiendamise kord Lasteasutuse õppekava on tähtajatu dokument, mida vaadatakse läbi ja uuendatakse vähemalt üks kord õppeaasta jooksul kaasates pedagooge ja lapsevanemaid. Lasteasutuse õppe- ja kasvatuskorraldus lähtub õppekavas sätestatud eripärast, eesmärkidest, põhimõtetest ja riiklikus õppekavas kirjeldatud õpikäsitusest (Peterson 2009). PÕHIMÕTTED Õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel rühmas tuleks järgida peamisi põhimõtteid, mida on riiklikus õppekavas nimetatud:

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    5
    doc

    Eelkoolipedagoogika. Eksamiks kordamine

    jms } Väikestes rühmades tegutsemine, mitmekesised mänguvõimalused. } Lapse arengu pidev jälgimine Eluläheduse ja näitlikkuse printsiip. } Õppe- ja kasvatustegevuse seostamine ümbritsevaga (loodus, kodukoht). Last motiveerib kui tegevus lähtub tema enda kogemustest. } Õpitavaga tutvumine loomulikus keskkonnas; näitlike vahenditega; kõiki meeli kasutades } Rühma õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi esteetilises ja turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas. } Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest ­ lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale. Huvitavuse printsiip. } Õpp- ja kasvatustegevuse kavandamisel tuleb arvestada lapse huvidega. } Huvi aktiviseerib lapse psüühilisi protsesse, toetab seoste loomist olemasolevate ja uute teadmiste vahel, aitab tähelepanu keskendada ja tugevdab lapse kogemust. }

    Pedagoogika
    thumbnail
    18
    docx

    ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

    • lapsevanematega koostöö põhimõtted, sealhulgas korraldus. Rühma tasandil: • õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab pedagoog lapse arengutaset, vanust ning lapse huve; • rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel esitatakse kavandatava perioodi (nädal, kuu vm) eesmärgid, temaatika, õppesisu ja –tegevused; • rühma õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi esteetilises ja turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas; • tegevuskoha valikul arvestatakse nii üldisi kui ka valdkondade õppe- ja kasvatustegevuse eesmärke, eri valdkondade sisude ja tegevuste lõimimist, tegevusteks vajalikke vahendeid ning pedagoogide ja personali kaasamist. Indiviidi tasandil: • kõikide laste, sh erivajadustega lapse ja tema perekonna toetamine, vajadusel suunamine eri-spetsialisti juurde;

    Psühholoogia
    thumbnail
    32
    docx

    Liikumismängud ja teatevõistlused

    loe. Ali-Babaa Selleks mänguks on vaja suuremat seltskonda. Mängijad jagunevad kahte punti ja moodustavad kätest kinni hoides kaks vastamisi seisvat ahelikku. Siis hüütakse vastastikku kordamööda: “Ali-babaa!” “Mis soovid sa?” “Viiendat ja kümnendat, saada (nimi) siia sa!” Välja hüütakse vastaspundist selle mängija nimi, kes on eeldatavasti nõrk või ettevaatlik. Sest see väljahüütud mängija peab jooksma mauhti! oma vastas seisvast ahelikust läbi. Kui see õnnestub, saab ta kellegi vastaste ahelast oma punti kaasa võtta. Kui ei õnnestu, saab temast endast vastaste keti lüli. Lõpuks on kõik mängijad ühe, võitjate meeskonna rivis. Põrkefrisbi Osalejate arv: vähemalt 8 inimest Vajalikud vahendid: 1 tennisepall Ettevalmistus: Moodustatakse 2 võistkonda Mängu kirjeldus: Mängu eesmärk on saada palliga põrgatades vastase piirist üle. Sööta saab ainult põrgatades vastu maad. Mängu kestuse üle otsustab mängu läbiviija.

    Pedagoogika
    thumbnail
    4
    docx

    Liikumine alusahriduses

    Painduvus-venitusharjutused – roomamine, hüpped, visked, püüdmine); liikumismängud (tugevdada tervist, arendada vastupidavust, kasutatakse lihaste ja liigeste liikumisvõime arendamiseks. Neid harjutusi viiakse läbi pärast hoo-või kiirust ja tähelepanu);erinevad spordialad ( võimlemine, sportmängud, ujumine, suusatamine);tants jõuharjutusi, et lihased ja nendevahelised kõõlused oleks ette valmistatud;4. Lõdvestusharjutused – ja rütmika ( rütmilised kõnnid ja harjutused, loovliikumine ja tants )

    Alusharidus
    thumbnail
    46
    doc

    Mänge lastele - referaat

    natukene kohandada. Alustasin 3-aastaste lastega, kuid seal on ka mänge, mis on sobilikud mängimiseks samuti 2-aastastega. Paljud mängud on sobilikud näiteks 3-5-aastastele lastele, seetõttu tasuks 5-aastastele lastele mänge otsides vaadata ka nooremate hulka. 6-aastastele mänge otsides võib aga vaadata kõiki eelnevaid vanuseid. Mapist puuduvad praegu veel laulumängud. Ma tegin sellise valiku, kuna lasteaedades on eraldi muusikaõpetajad, kes neid mänge läbi viivad. Samas täiendan ma kindlasti seda mappi ning tõenäoliselt lisan tulevikus ka need. Mapi lõpus on ka lisad. Need on osade mängude vahendid, et need oleks olemas, kui on kiiresti mängu vaja. NÄPU- JA SÜLEMÄNGUD Eesmärgid: areneb peenmotoorika ja kõne, laps puutub kokku poeesiaga EMA KEETIS PUTRU Näpulastel on kõht tühi. Ema keetis putru, (ringita näpuga lapse peopesas) pani võid sisse, pani soola sisse, (imiteeri) puder sai valmis.

    Mäng
    thumbnail
    80
    docx

    LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS

    küsimustele: Kuidas teha end selgeltmõistetavaks 1-6`e aastasele lapsele võõrkeeles? Kas meil on piisavalt vastavasisulist metoodikat? Tulenevalt tekkinud küsimustest on eesmärk leida materjali/meetodeid, mis aitaks õpetajal orienteeruda kakskeelses keskkonnas. Töötada välja sobiv õpimapp, mis oleks abiks keele õpetamisel ning tõukeks uutele ideedele. Tulemi saavutamiseks leiab autor, et on oluline analüüsida hetkeseisu Adelion`i lasteaias. Töödelda läbi olemasolev, vastavasisuline metoodiline materjal. Teha valik pakutavatest võimalustest ning kohandada ja rakendada sobilikke metoodilisi variante lasteaias Adelion. Töö valmimisel lähtus autor eelkõige kontentanalüüsist ning interpretatsioonist. 1. Eesti keel vajab tunnustamist 1.3. Eesti-ja vene keele integreerimine Vastavalt keeleseadusele ja valitsuse määrustele peavad töötajad, kes suhtlevad isikutega tööalaselt, valdama eesti keelt. Keeleametil on õigus seda kontrollida

    Alushariduse pedagoog
    thumbnail
    13
    doc

    Mängu mõiste

    ümbritsevast maailmast. Inimkonna algusest peale on mäng olnud inimelu ja ühiskonna lahutamatu koostisosa, mängu sisu ja vormid on kultuuri olulised elemendid. Kuid seos mängu ja kultuuri vahel ei ole staatiline, vaid muutuv ja liikuv. Kultuuri ja mängu arengut mõjutavad poliitilised, majanduslikud, ökoloogilised ja paljud muud tegurid. Mäng ei ole tegevus, mis on seotud primaarsete vajaduste rahuldamisega, talle on iseloomulik rõõm ja rahulolu tunne. Olles vaba igapäevaelu vajaduste rahuldamisest, kuulub mäng täiskasvanute jaoks koos kunsti, muusika ja spordiga vaba aja tegevuste hulka. R Caillois mängu tunnused: Mäng on vaba tegevus, mille juures mängijat ei sunnita. Mängul on kütkestav, rõõmus ja meelelahutuslik iseloom; mäng on tegevus, mille ajalised ja ruumilised piirid on varem täpselt kindlaks määratud; mängu käik ja tulemused pole

    Arengupsühholoogia




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun