Läänemere nafta
Raido Rinaldi
Henri Tors
Mis võib õnnetuse põhjustada?
· Laevaõnnetuste peapõhjus on inimfaktor suhtes 80:20 kõige muuga
· karilesõit on senini põhjustanud enim õnnetusi.
· Kolmkümmend reisilaeva päevas sõidab põiki üle 100 000tonniste tankerite
tee. See on üsna ohtlik.
· Läänemere keskkonnakaitse komisjoni HELCOMi andmetel on Läänemerel
pidevas liikumises 2000 suuremat alust, neist umbes 200 veavad ohtlike
ainete nimekirjas olevaid naftatooteid ning kemikaale.
· Asja teeb veel hullemaks see, et aastaks 2010 ennustatakse naftatransiidi
kasvu pea kaks korda.
· Soome keskkonnakeskuse SYKE andmetel tõuseb 30 000 tonni
naftalekke risk Soome lahel 100%.
Kas ühepõhjaliste tankerite keelamine väldib
katastroofi?
· Topeltkerega tankerid on mitu korda turvalisemad õnnetuse korral ei
pruugi neist naftat lekkidagi, ainult ühel juhul seitsmest.
· Rahvusvaheline mereorganisatsioon IMO ongi ELi kava toetusel alates
2005. aasta aprillist ära keelanud raskete naftasaaduste vedamise
ühepõhjaliste tankeritega kogu maailmas.
organismidele. Valisin teema kuna see on väga tähtis ka Eestile, sest läbi Soome lahe sõidavad Venemaalt tulnud tankerid, mida tihti peale ei kontrollita ja võib juhtuda õnnetus. Ohtlik on ta ka sellepärast, et naftatankerite ja reisilaevade teed ristuvad mis võib omakorda olla ohuallikaks. Teema valik sai ka tehtud kuna ma enne referaadi tegemist ei teadnud eriti palju sellest, mida täpsemalt naftareostus loomadele võib teha. Eraldi uurisin, mida teeb nafta loomade, kalade ja lindudega. Peamiselt uurisin suure nafareostuse korral tekitatud kahjusid, vähem ka kaudseid mõjusid. 2. Naftareostuse tekkepõhjused Kaks peamist naftareostuse tekitajaid on naftapuurtornid ja natatankerid. Kuid reeglina Naftatankeritega juhtub seda rohkem ja lähemal rannikule kus on rohkem elusorganisme. Laevaõnnetuste peapõhjus on inimfaktor suhtes 80:20 kõige muuga. Kokkupõrge või karilesõit on senini põhjustanud enim õnnetusi. Näiteks Soome lahel sõidab
Kõik kommentaarid