def. (???) Operatsionaliseerimise 4 sammu 1. Teeme kindlaks kontseptid või muutujad, mida mõõta tahame 2 . Teeme kindlaks indikaatorid ehk mõõdikud 3. Disainime uurimisinstrumendi (küsitlus, konkreetsed skaalad) 4. Määrame kindlaks ühikud, milles mõõdame Operatsionaliseerimise 4 sammu -näide • Kontsept: poliitiline usaldus • Muutuja: usaldus täitevvõimu vastu • Indikaator: usalduse määr ametisoleva valitsuse vastu • Uurimisinstrument. Küsitlus, kus küsimus: “Kuivõrd Te usaldate praegu ametis olevat valitsust?”; mõõdetakse skaalal: täiesti usaldan, pigem usaldan, pigem ei usalda, üldse ei usalda. • Mõõtmissühik – protsendid (%) Veel operatsionaliseerimisest • Operatsionaliseerimisel tuleb arvestada: – Kontsept peab tõesti olema mõõdetav (nt. armastust, ilu ja Jumala headust mõõta ei saa) – Mõõdikud peavad tõesti peegeldama kontsepti sisu (nt. kas kodanikeühenduste
definitsioon Operatsionaliseerumise 4 sammu 1. Teeme kindlaks kontseptid või muutujad, mida mõõta tahame 2 . Teeme kindlaks indikaatorid ehk mõõdikud 3. Disainime uurimisinstrumendi (küsitlus, konkreetsed skaalad) 4. Määrame kindlaks ühikud, milles mõõdame Operatsionaliseerumise 4 sammu näide Kontsept: poliitiline usaldus Muutuja: usaldus täitevvõimu vastu Indikaator: usalduse määr ametisoleva valitsuse vastu Uurimisinstrument. Küsitlus, kus küsimus: "Kuivõrd Te usaldate praegu ametis olevat valitsust?"; mõõdetakse skaalal: täiesti usaldan, pigem usaldan, pigem ei usalda, üldse ei usalda. Mõõtmissühik protsendid (%) Operatsionaliseerimisest Operatsionaliseerimisel tuleb arvestada: Kontsept peab tõesti olema mõõdetav Mõõdikud peavad tõesti peegeldama kontsepti sisu Tihtipeale sobib ühe kontsepti mõõtmiseks mitu indikaatorit, sest enamus
..........................................................32 2.4 Tööhüpoteesi ja uurimisülesannete püstitamine.................................................34 2.5Tunnuste tüübid...................................................................................................36 2.6Andmete töötlemise metoodika...........................................................................36 3. ESMASTE ANDMETE KOGUMISE MEETODID..............................................37 3.1 Küsitlus...............................................................................................................38 3.1.1Küsitlustehnikad ..........................................................................................39 3.1.2Küsimuste konstrueerimine ja esitamine......................................................44 3.1.3Hoiakute mõõtmise meetodid.......................................................................48 3.2Kvalitatiivuuringud....................
uudsus • Liigid: kirjeldavad, seoseid/põhjusi selgitavad, praktilisi lahendeid otsivad UURIMISKÜSIMUSE PÜSTITAMINE • Deduktiivne ja induktiivne tee: lähtumine laiemast huvivaldkonnast või empiirilistest tähelepanekutest • Allikad: elupraktika, teaduse arenguloogika, kirjandusallikad • Probleemi/küsimuse testimine: eksperdid, kirjandus, analoogilised uuringud, andmebaasid HÜPOTEES • Hüpotees: uurija vastus esitatud küsimusele. Naiivsed ja teaduslikud hüpoteesid • Hüpoteeside allikad: teooria, teised uuringud, vaatlus/kogemus, loogiline arutluskäik • Nõuded hüpoteesile: väitena formuleeritavus, operatsionaliseeritavus • Hüpoteesita uuringud MUUTUJAD • Hüpoteesi operatsionaliseerimine: sõltuvad ja sõltumatud muutujad • Näited muutujatest: sugu, vanus, haridus, elukoht, rahvus, sissetulek, hoiakud,
9/6/2011 Eesmärk · Kursuse läbinud üliõpilane: omab teadmisi teadusfilosoofia sissejuhatusest, äriuuringute spetsiifikast, uuringu ülesehitusest ja uurimisprotsessi etappidest; teadmisi kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete andmete kogumise ja Majandusalased uurimismeetodid
4.02.2016 Uurimistöö alused: kordamine, X klass 1. Seleta mõisted: a. refereerimine on referaadi koostamise protsess; b. tsiteerimine on on originaalteksti võimalikult autente kajastamine originaalkeeles või tõlkena; c. viide on juhatav märge tekstis; d. kvalitatiivne uurimus = kitsas teema aga põhjalik uurimine ja analüüs; e. kvantitatiivne uurimus = küsitlused, loendamised, vaatlused; f. hüpotees on oletatav vastus küsimusele; g. uurimisküsimus on küsimus, millele tahetakse antud uuringuga vastust leida; h. meetod on lahendusviis, kuidas mingit kindlalt piiritletud ülesannet täita; i. plagiaat on i. Kellegi teise teksti esitamine enda nime all; ii. kellegi teise teksti ilma viideteta kasutamine; iii. kellegi teise idee või mõtte esitamine enda nime all; j
· Kasside tervise eest hoolitsemine; · Mida teha kassiga kui pere tahab minna reisile; · Kasside ajalugu läbi aegade; Antud töö eesmärk: · Teavitada inimesi kuidas oma lemmiku eest õigesti hoolitseda. · Uurimisobjektiks on kassid · Töö kuulub lemmikloomade valdkonda. Hüpoteesid: · Kasside eest ei hoolitseta nii nagu peaks; · Paljud inimesed ei tea üldse mida kassi jaoks teha tuleb; Hüpoteeside tõestamiseks viiakse läbi küsitlus Eesti rahva seas; 3 Eesmärkide saavutamiseks ja hüpoteeside tõestamiseks on vajalikud järgmiste ülesannete täitmine: · Läbi töötada teemakohane kirjandus ja kasutada olulisemat teavet antud töös; · Viia läbi küsitlus antud teema kohta; · Analüüsida uurimistöö tulemusi ja teha kokkuvõte; Töö on jaotatud kahte osasse: esimene osa on referatiivne, kus räägitakse kasside eest hoolitsemise
teeninduskultuuri ja inimeste külalislahkuse ning teenindusvalmidusega seotud kitsaskohad leida teisi kitsaskohti seotud riigi ja kohaliku turismipoliitikaga, transpordikorraldusega jne 27. Tagasidesüsteem turismiettevõtetes Tagasisidesüsteemid majutuses, toitlustuses ja reisibüroodes on kasutusel. Need võivad olla küsimustikud paberkandjal, internetis. Majutuses ja toitlustuse antakse tavaliselt lahkumisel täitmiseks paberkandjal küsitlus. Reisiettevõtted saadavad enamasti kliendi emailile. Kliendiandmebaas (broneerimisinfo, külastusinfo, eriandmed, kaebused , kiitused). Registreerimiskaardid Müügiaruanded Ankeetküsitlus Suuline küsitlus Intervjuu Fookusrühme intervjuu Vaatlus Kaebused, kiitused Proovi ehk kontroll külastused Külastajate kirjad Külastajate raamat
Kõik kommentaarid