Köögis kasutatavad
serveerimisvahendid
Serveerimiskärud
Kärusid võib kasutada lauakatmisvahendite
toimetamiseks saali enne selle avamist,
portsjonite üheaegseks toimetamiseks saali suurte
kliendirühmade puhul ja roogade serveerimiseks.
Serveerimiskärud
· Serveerimine Inglise
moodi, Prantsusmaal
tuntud ka kui Diner a la
Russe
· Road vormistatakse ja
serveeritakse kliendile
nähtavalt söögisaalis
Serveerimiskärud
· Hea kasutada toitude
transportimisel
· Kärud valmistatakse varakult
ette vajalike
serveerimisvahendite,
salvrätikute, maitseainete ja
lisanditega.
· "Viimase minuti" toidud (soojad
4 madalamal temperatuuril- 1000-1100 kraadi juures. Keraamilisi ehk savinõusid kasutatakse rahvusroogade serveerimiseks. Need nõud peavad olema glasuuritud nii seest- kui väljastpoolt ning kontrollitud pliisisaldusega. Lauanõude valik on nimetuse, välimuse ja suuruste järgi väga lai, sest eri maades toodavad vabrikud erinevaid nõusid. Kõige enam kasutatavad nõud on taldrikud. Viimasel ajal on hakatud eriti Põhjamaades roogade serveerimisel kasutama suuremaid nõusid, kuna portsjonid on suuremad ja roogade vormistamise mood on muutunud: kuhja asemel asetatakse osad taldriku põhjale kaunikujuluse kompositsioonina. Taldrikute läbimõõdud on järgmised: leivataldrik- 15-19 cm, suupistetaldrik- 26-28 cm, grillitaldrik- 30-32 cm, supitaldrik- 18-24 cm, madal desserttaldrik- 20-24 cm, sügav desserttaldrik- 16-20cm.
Selvelauad 248 Catering-teenus 260 9. Töökorralduse alused toitlustuses 263 Teenindusruumid ja teenindusprotsess 263 Töökorralduse põhimõtted teenindussaalis 265 Saalitöö korraldamine, tööde järjekord ja ajastamine teenindussaalis 269 Töökorralduse põhimõtted köögis, tööde järjekord ja ajastamine 271 10. Eesti toidukultuur ja rahvusköök 277 Eesti toidukultuuri areng ja toidupärand 277 Tähtpäevatoidud 282 Kaasaegne Eesti köök 286 Uued trendid Eesti rahvusköögi arendamisel 293 11. Erinevate rahvaste toidukultuur 297
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
Kõik kommentaarid